►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
La Piața Unirii pe pod s-au montat recent bucle inductive în asfalt, după cum arată tăieturile fotografiate mai jos.
Nu știu ce rol au. Poate sunt un numărător de mașini, poate fac parte din managementul traficului.
O buclă inductivă este, la propriu, o buclă de sârmă integrată în asfalt. Automobilele sunt metalice, iar la trecerea peste acea buclă, care fizic vorbind este o bobină cu o singură buclă, se induce un curent electric în respectiva sârmă. Un controller din zonă detectează apariția acelui mic curent și deci concluzionează că a trecut pe acolo un automobil.
Buclele sunt folosite pe scară largă cam oriunde. Barierele de ieșire sunt de obicei ridicate pentru că mașina trece peste o astfel de buclă inductivă plasată cu câțiva metri înainte. Pe drumurile naționale am văzut bucle montate în asfalt în tandem cu camere video de verificat rovinieta, plasată deasupra șoselei. Când mașina trece peste o buclă, se activează camera și fotografiază plăcuța de înmatriculare a automobilului.
La o adică, ar putea fi folosite și ca radar. Dacă le montezi la X metri distanță, devine ușor de calculat timpul dintre declanșări și deci viteza automobilului pe acel tronson de X metri.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
19 comentarii
20/02/2023 la 12:54 PM
Compenseaza modificarea polilor magnetici !
Babaete(Citează)
20/02/2023 la 1:05 PM
Super, mai ales ca urmează sa sparga zona pentru refacerea planșeului. La noi se începe invers: zugrăvim pasajul, il asfaltam si punem neoane apoi spargem tor sa consolidam. Dar înainte de asta, punem senzori in asfaltul din zona.
Coco(Citează)
20/02/2023 la 1:29 PM
Nu cred că refacerea aceea este treabă care începe recent.
nwradu(Citează)
20/02/2023 la 1:05 PM
Daca ai camere cu senzor de miscare, mai este nevoie de aceste bucle inductive?
Andrei G(Citează)
20/02/2023 la 1:28 PM
Bănuiesc că te referi la situație de rovinieta, barieră. Este mai eficient sa activezi camera exact când trebuie decât să ruleze permanent detecție de mișcare. Vorbim de mașini care circulă cu 130 kmh și o cameră cu unghi îngust, deci numărul trece prin cadru câteva sutimi de secundă. Bucla poate fi un declanșator mai precis.
În plus, bucla este mereu pe On până trece mașina respectivă. Doar pe detecție de mișcare te poți trezi cu porumbei, schimbări de luminozitate de la nori, tir-uri și alte camioane lungi care ar tot declanșa camera inutil.
nwradu(Citează)
20/02/2023 la 1:35 PM
Se folosesc și la semafoare, să detecteze dacă e o mașină și să schimbe culoarea. Am stat vreo 10 minute la un astfel de semafor, oprisem înainte de buclă și nu știa că sunt acolo.
Adrian Enache(Citează)
20/02/2023 la 7:49 PM
That is funny.
nwradu(Citează)
20/02/2023 la 2:27 PM
Pentru managementul inteligent al semafoarelor.
Marinel(Citează)
20/02/2023 la 5:11 PM
Asta e. Semafoarele inteligente au nevoie de bucle si cu ceva distanta inainte de semafor, sa stie daca pot schimba culoarea in siguranta. Pe aici prin zona majoritatea sunt asa, e foarte misto sa vezi cum se face verde cand te apropii.
Giani Mucea(Citează)
20/02/2023 la 7:50 PM
Da, așa funcționează și la noi. Sunt bucle la semafor și cu vreo 20 de metri înainte de semafor. Când sunt amândouă blocate un anumit timp, sistemul concluzionează că este coadă de mașini și mai schimbă semafoarele.
nwradu(Citează)
20/02/2023 la 3:02 PM
Aveti aici motivul: https://economedia.ro/bucuresti-masinile-mai-grele-de-35-tone-nu-vor-mai-avea-acces-pe-arterele-din-piata-unirii-risc-de-tasare-a-planseului-peste-dambovita-de-la-cosmetizarea-pasajului-unirii-la-reparatii-capitale-pen.html
Ciprian(Citează)
20/02/2023 la 7:51 PM
Sunt fire în asfalt, nu cântare auto. N-au legătură cu articolul respectiv. Sunt doar bucle pentru semafor.
nwradu(Citează)
20/02/2023 la 3:53 PM
Comanda schimbarea culorii semafoarelor in tarile avansate, practic orice semafor are asa ceva
Valentin(Citează)
20/02/2023 la 7:50 PM
Și la noi sunt de ani de zile.
nwradu(Citează)
20/02/2023 la 7:04 PM
Chiar ma intrebam ce sunt acele decupaje in asfalt. Am mai vazut similar la intrarile in zone rezidentiale sau de firme cu bariere, pozitionati la 2-3 metri inaintea barierelor pe partea de iesire, ca ma si intrebam unde sunt barierele cu laser care detecteaza masina, in zona nefiind montat niciun stalp pe care sa fie pozitionate barierele cu fascicul.
Carturaru(Citează)
20/02/2023 la 7:52 PM
Este un sistem mult mai simplu și pur electric.
nwradu(Citează)
20/02/2023 la 7:54 PM
Sunt pentru iradiat populatia, ce ziceti voi de semafoare, ce treaba are ce culoare are beculetul de la semafor cu traficul? te asiguri sa nu vina un meserias din stanga si ii dai blana.
Boris(Citează)
20/02/2023 la 11:00 PM
Aia cu masuratul vitezei pe un anumit tronson de strada cred ca exista demult in Olanda. Poza la intrare, poza la iesire = iese o viteza medie. Daca e mai mare cu x inseamna ca ai cam bagat benzina pe acolo deci meriti un premiu in minus, in plic acasa.
In Germania macar iti iei un blitz in ochi de iti amintesti 2 saptamani ca o sa vina amenda.
Add(Citează)
21/02/2023 la 9:15 AM
Si pe jumatate din autostrazile din Italia exista camere din astea care calculeaza viteza medie pe anumite tronsoane.
Andrei G(Citează)