un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestorePC GarageFlipSecomAltex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Sony și Honda dezvoltă mașinile Afeela, dar… tocmai în 2026??!

11 Jan 2023  ·

AUTO  ·

7 comentarii

Revenind la mașini, probabil ați aflat deja că la CES a fost anunțată noua colaborare dintre Sony și Honda, o mașină electrică dezvoltată sub brandul Afeela.

Treaba asta nu este nouă, Sony anunțase de ceva vreme că lucrează la o mașină electrică. La CES au și arătat-o mai de aproape și mi se pare că seamănă cu un model Lucid Air. Este un sedan cu linii japoneze evidente, dar care s-ar potrivi bine și în restul lumii, la o adică.

N-au anunțat date tehnice, iar clipurile de mai jos arată în schimb destul de bine ce te poți aștepta ca aspect exterior și interior. Atenție s-a pus în special pe partea frontală a mașinii, unde se află un ecran color numit Mediabar. Omul de la Sony a spus pe scenă că asta îi permite mașinii să se “exprime” mai bine, transmițând diverse informații oamenilor din jur.

Un exemplu rapid a fost dat că pe botul mașinii, pe mediabar, va fi afișată temperatura exterioară sau prognoza meteo. Nu pot să nu mă întreb în ce situație ajung pietonii să citească astfel de informații pe partea frontală a mașinii. Când oprești la trecerea de pietoni și deci ei trec de aproape prin fața mașinii? Why? Și pe cât punem pariu ca mesajele vor fi rapid transformate în “fast and furious” sau “traversează mai repede, boule”?

Sunt destule elemente care mă fac să ridic dintr-o sprânceană. În primul rând, aș vrea să știu din ce divizie au fost luați inginerii Sony care lucrează la Afeela. Din zona de PS5 sau camere foto, unde e clar că sunt oameni competenți, sau din divizia de telefoane mobile, unde Sony insistă an după an cu modele scumpe și cu funcții atât de nișate încât este greu să găsești un cumpărător?

Apoi, Afeela? I feel ya’ sau de la ce vine? Nu prea mă inspiră numele acesta.

Volan tip manșă? Asta deși a fost cel mai înjurat element introdus de Tesla pe echipările Plaid, iar recent Tesla a dat înapoi și oferă posibilitatea alegerii unui volan normal în configurarea mașinii?

Și mai tare însă mă nelămurește de ce au anunțat mașina acum. Reprezentanții Afeela au spus că precomenzile vor începe în 2025, producția de volum va începe pe finalul acelui an, iar primele modele vor fi livrate clienților din SUA în primăvara anului 2026. Adică peste 3 ani.

De ce ai anunța cu atât de mult timp înainte o mașină? Înțeleg când Tesla sau Lucid fac asta. Sunt companii stil start-up, care au nevoie de banii clienților pentru a finanța producția. Chiar și așa, uitați-vă ce fiasco a fost cu lansarea Tesla Cybertruck. Cybertruck a fost prezentat pe final de 2019 cu dată de lansare 2021. Noile estimări sunt de final de 2023, cu doi ani întârziere și la 4 ani de la prezentarea inițială.

Dar este Tesla, a venit pandemia, au și alte probleme pe acolo. O companie formata prin alianța a doi giganți precum Sony și Honda mi se pare că ar fi trebuit să prezinte Afeela cu lansare în iarna lui 2023, poate început de 2024.

Nu e ca și cum au doar desene pe hârtie. Au prezentat o mașină pe scenă la CES, deci mare parte din design este gata. Îmi închipui că nu dezvoltă de la zero propulsia, ci folosesc know-how-ul Honda din domeniu. Chiar mi se pare că Afeela este genul de mașină care trebuia prezentată acum doar dacă precomenzile se deschideau peste 3 luni și primele exemplare urmau să vină în ianuarie 2024, nu 2026.

Dar na, treaba lor. Sunt curios dacă Afeela deschide și un alt drum, unul al alianțelor între o companie de tehnologie și una auto.

Sunt tot mai multe zvonuri că Apple lucrează la propria mașină electrică și de ce nu ar face-o? Domeniul auto este unul high volume high price, este situația perfectă. Câtă vreme faci un produs dezirabil, îl vei vinde în milioane de unități și pe foarte mulți bani.

Cum ar fi să vedem însă și un Google-Renault? Sau un Microsoft-General Motors? O companie vine cu tehnologia (condus autonom, cloud computing, infotainment la bord), alta cu experiența în design și propulsie.

asus s5507

    7 comentarii

  1. Sau un Apple + insert car manufacturer, why not?

    Maxim un an – doi.

      (Citează)

    • Sunt convins ca daca Apple va produce o masina, va fi in parteneriat cu un producator auto. Se vede la Tesla care are o multime de probleme cat este de dificil sa pornesti de la zero in domeniul acesta.

        (Citează)

  2. Nici Sony si nici Honda nu sunt pe maxim-ul lor ca si companii, poate si de asta au ‘fortat’ alianta. Sony nu are istoric bun la genul asta de colaborari, nici macar in interiorul propriei companii, divizia module camere telefon si cea de telefoane. Nici Honda nu e pe val la vre-un capitol, si poate de aceea au decis sa forteze, dar sunt sceptic, produsul nu are mai nimic din ce ar putea duce la success, dar poate nici nu au intentia asta, poate e vorba de alocat bani fara sa fie probleme legale, fonduri pentru ‘cercetare’. Japonia a cam pierdut in ultimii ani in fata concurentei, doar pentru interese locale, vezi cazul lui Goshn. In doar trei ani ne lamurim, aveti putintica rabdare…nenea Iancu decit.

      (Citează)

  3. E foarte ok 2026 pt aceste companii. Nu sunt VW sau Toyota.

      (Citează)

  4. Astfel de colaborări nu sunt o noutate, dar până acum n-au mers grozav.

    Google – Polestar (Volvo/Geely) au lucrat împreună la Android Automotive OS.

    Microsoft – Ford au încercat ceva pe asistență la conducere cu obiectiv îndepărtat self-driving. Nu s-a mai auzit nimic.

    Apple nu s-a înțeles cu Hyundai/KIA. Nu știm ce au încercat să facă.

      (Citează)

  5. Designul e un Citroen C6 mai plictisitor, spatele aduce cu Saab 9-5. Singurul lucru interesant e Xperia ăla pe post de oglindă.

      (Citează)

  6. tu realizezi ca te iei de un prototip (ba chiar unii zic ca e concept)?

    daca e sa ma iau dupa timpul lung pana cand se va livra masina, as zice ca au luat oameni de la divizia mobile

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus