►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
Am făcut prima plată online cu noul 3D Secure biometric de la Banca Transilvania. A mers totul bine.
Ei ziceau inițial că procedura se schimbă din 30 iulie, dar nu a fost chiar așa. Pe 3 august am plătit ceva la Oala cu bunătăți (ciorbă de burtă divină!) cu 3D Secure prin SMS. Abia pe 5 august cred că a sosit update-ul aplicației BT Pay.
Aceasta trebuie deschisă pentru a vedea un scurt tutorial și a accepta modificările. Am aflat de asta la un Mega Image, când nu puteam plăti cu telefonul (nu făcea nimic când îl atingeam de POS) și m-am prins pe loc că probabil este de la update-ul aplicației. Am deschis-o, am dat ok-ok și a mers și plata la POS după aceea.
Online, însă, am plătit ceva recent la eMAG și am trecut prin noul 3D Secure biometric. În site mi-a apărut mesajul de mai jos, cu un timer care în total te lasă 4 sau 5 minute să rezolvi situația.
Pe telefon aveam notificarea de mai jos.
Deschizând aplicația BT Pay din acea notificare am văzut suma de plată și timpul rămas, iar când am apăsat pe “Confirmă tranzacția” mi-a cerut amprenta. Am apăsat cu degetul, s-a făcut plata, site-ul eMAG/PayU s-a prins singur de asta și a trecut la pagina de confirmare a comenzii.
Per total e simplu. Mie îmi era mai simplu cu SMS, că folosesc Your Phone Companion și SMS-urile îmi apar ca notificări în Windows și vedeam direct acolo codul primit, fără să fie nevoie să ridic telefonul de pe masă, dar nu-i mare efort.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
23 comentarii
19/08/2020 la 12:00 PM
intre timp, la ing poti deschide un cont online din 3 clicks.
dar pt a inchide contul, trebuie sa mergi in agentie.
unde un gigel da 3 clickuri si iti ia buletinul in manuta (covid no matter), si zice gata boss, s-a inchis.
pai pastele vostru, 3 clicks puteam da si eu in app.
Mihai(Citează)
19/08/2020 la 3:46 PM
Chiar azi am inchis cont la ing prin call center. Fara probleme. Incearca
Cosmin(Citează)
19/08/2020 la 7:53 PM
si tot la ing, de peste o saptamana nu poti deschide aplicatia decat cu ochii inchisi. tehnologie inovatoare olandeza.
zup(Citează)
19/08/2020 la 9:49 PM
Eu am închis astăzi unul din conturi la ING dar doar prin prezenta fizică in agenție. Sub nici o forma nu am reusit prin call center. Oare cum ai incercat tu (@Cosmin) de ai reusit cand mie mi-a spus clar ca nu se poate decât prin prezenta fizică in agenție. Si ca sa fie si mai serioasă treaba, eram cu soția care avea si ea un cont de închis, era afara cu fetița in cărucior in fata usii si nu au vrut să-i facă procedura necesară, eu având cardul C.I. ei la mine, decât atunci când a venit ea personal înăuntru. Alt stat la coadă practic. 🤦♂️
Aveam un minus 12 lei in cont, oare acesta sa fie motivul? Oricum l-am suplimentat cu 20 lei.
Coco Moll(Citează)
19/08/2020 la 12:15 PM
14 zile lucratoare sa imi vina un card de card(debit) la banca Transilvania, client nou . Asta in conditiile in care mi-au zis ca dureaza maxim 5 zile lucratoare.
Alin(Citează)
19/08/2020 la 12:24 PM
15 zile lucratoare poate, sa fie rotund.
Sau la tine 15 zile sunt de fapt 14, o zi e pt facebook si instagram?
Mihai(Citează)
19/08/2020 la 5:25 PM
Din momentul cand am semnat actele si pana a venit cardul au trecut 14zile lucratoare..nu ma prind ce am gresit
Alin(Citează)
19/08/2020 la 12:33 PM
Functioneaza si la mine, cam tot de atunci.
Dar nu pot sa nu ma gandesc ca e o complicatie inutila si posibil riscanta. Poti sa ai probleme cu aplicatia(se blocheaza) sau cu telefonul (nu mai ai baterie, nu citeste amprenta, ti-au taiat camatarii singurul deget inregistrat). Ai de facut o plata urgent, ce faci? La SMS ai macar optiunea sa scoti SIM-ul si sa-l bagi intr-un alt telefon, nu depinde de net sau de smartphone.
Exista posibilitatea sa sun la numarul ala afisat sa confirm verbal tranzactia?
Sorin(Citează)
19/08/2020 la 12:52 PM
Situații extreme pot exista oricum. De câte ori nu a funcționat aplicația BT Pay de când o folosești? La mine niciodată. Dacă nu merge telefonul nu poți primi nici sms. Să pun SIM-ul în alt telefon e destul de aiurea. Și oricum eu nu am doar un card și doar o bancă. Dacă e o plată urgentă pot plăti cu cardul soției sau cu Revolut.
Sorin(Citează)
19/08/2020 la 1:15 PM
Salut Sorin. Iti raspund doar ca sa par complet schizofrenic :-D
Probabil ai dreptate, imi fac griji degeaba degeaba
Dar n-am inteles ce e asa aiurea sa muti SIM-ul. Dureaza cateva secunde la majoritatea telefoanelor actuale care au accesul pe lateral, daca ai la tine o scula de-aia de bagat in gaurica.
Schimbatul SIM-ului era o chestie frecventa pe vremea cand exista Connex Cent sau cand a aparut Cosmote si toti oamenii aveau mai multe cartele ca sa sune ieftin in toate retelele. Sau poate tu esti o versiune a mea mai tanara si n-ai prins vremurile de aur ale telefoniei mobile :)
Sorin(Citează)
19/08/2020 la 1:34 PM
Conform directivei europene PSD2, optiunea de autentificare biometrica a tranzactiilor nu este obligatorie ci optionala, asadar, ai posibilitatea sa alegi varianta fallback, asica 3DSecure OTP. Asa ar trebui sa fie aplicatia, cum de altfel este BROM Pay de la Banca Romaneasca.
Alex(Citează)
19/08/2020 la 2:46 PM
Tu umbli cu cheita aia de scos SIM dupa tine ? Si cu un alt telefon ? Plus ca trebuie sa fie un telefon compatibil cu tipul de SIM.
Catalin(Citează)
19/08/2020 la 2:57 PM
Eu am chieta de scos sim-ul in portofel, de peste 6 ani. O folosesc maxim de 2 ori/an si poate o imprumut tot de atatea ori, chiar nu e mare chestie.
BobbyR0(Citează)
19/08/2020 la 4:21 PM
Nu neaparat, dar nici nu prea fac plati online in tramvai. Deci daca am de validat o plata online in 80-90% din cazuri sunt acasa(sau la birou, tot acasa), unde am si cheita si telefon de backup.
Si daca se intampla cand nu sunt acasa, si chiar nu se poate fara, as putea sa intru la orice magazin de telefoane si au ei tot ce trebuie.
Fun fact: mi s-a intamplat anul trecut, la Otopeni, la 2 noaptea in parcare la sosiri, sa imi ceara cineva telefonul sa-si bage SIM-ul ca sa-l sune pe fi-su sa vina sa-l ia, ca nu mai avea baterie si nu stia numarul (desi n-as fi sigur ca il avea salvat pe SIM). Am rezolvat elegant ca aveam o baterie externa la mine, dar pe moment m-am blocat un pic, nu ma asteptam la o astfel de cerere. E foarte interesant cat de legati am devenit de telefoanele noastre si cat de greu ne vine sa le lasam din mana.
Sorin(Citează)
19/08/2020 la 3:36 PM
Eu nu mai folosesc portofel de vreo 5 ani cred (am acum doar ceva mic pentru card, pe care il folosesc foarte rar, si cartela de acces). Bine, asta nu e o problema, ca as avea unde sa tin cheita, dar nu am mai scos un SIM de ani de zile (doar cand schimb telefonul).
Dar revenind la ce zice el, trebuie sa ai si un alt telefon nu doar cheita.
Catalin(Citează)
19/08/2020 la 6:12 PM
Unicredit este la ani lumina cu aplicațiile pe Android
george(Citează)
19/08/2020 la 6:32 PM
La ani lumina in fata sau in spate? (intreb pe bune, n-am mai avut contact cu Unicredit de pe vremea cand era si Tiriac in nume)
Sorin(Citează)
19/08/2020 la 6:38 PM
In spate!
M.(Citează)
19/08/2020 la 10:08 PM
Un mega stress ce faci tu acolo cu BT, ma rog nu-i vina ta, solutia bancii mi se pare un hazard total.
Eu sunt foarte multumit de Raiffeisen, si ca si tine folosesc cu super succes my phone companion :)
Thumbs up MS!
Mihai(Citează)
19/08/2020 la 10:28 PM
BT, aia cu 3 aplicatii de mobile care FAC ACELASI LUCRU.
doar ei pot sa aiba in acelasi timp un design anii 1980 si unul de 2020
Mihai(Citează)
19/08/2020 la 10:26 PM
boss, tu nu te ai prins ca psd2 asta e doar sa mai taie din fraudele care cica le fac romanii – desigur procentul fiind irelevant.
pt niste nimicuri, astia se dau peste cap sa ne restranga uzabilitatea, si o dau cu putin marketing ca moamaa, biometric hau hau.
Mihai(Citează)
20/08/2020 la 9:18 AM
@Mihai
Este o ditectiva axata pe partea de securitate dar in acelasi timp, “frictionless” partea a doua nu le-a prea iesit, important e ce urmeaza, asta e doar una dintre cerintele PSD2 pt banci.
Alex(Citează)
20/08/2020 la 12:31 PM
Desi am prins vremurile de care amintesti, momentan am e-SIM si deci schimbatul simului e mai dificil.
PAUL BRINZEI(Citează)