►► Susține blogul cu un click la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip・PC Garage. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Verstappen a câștigat în Japonia, dovedind că poate în continuare să facă asta, deși rămâne de văzut dacă nu cumva mașina Red Bull se potrivește foarte bine pe acest circuit și nu poate repeta de multe ori această performanță pentru a lupta pentru titlul mondial. Cursa în sine, însă, a fost atât de plictisitoare încât era să adorm la loc în fața televizorului.
Doohan a rupt monopostul Alpine în Practice 2 după ce a uitat să închidă DRS-ul la intrarea într-un viraj rapid. Mașina nu a avut apăsare pe spate și s-a dus direct în parapet. Greșeală de începător.
Toto Wolff a anunțat că nu va fi prezent la cursa din Japonia, din motive personale. Amuzant este că nici în 2023 nu a fost prezent la cursă, iar în 2024 anunțase că nu va fi prezent, dar s-a răzgândit în ultima clipă și a coordonat echipa ca de obicei. Poate că nu-i place Japonia, cine știe…
Bineînțeles, știrea cea mare, Liam Lawson a fost trimis de la Red Bull la echipa secundă Vcarb, iar Tsunoda luat de acolo și adus lângă Verstappen la echipa mare. Red Bull nu a mai avut răbdare cu Lawson, care în primele două curse și un sprint a fost mai mereu ultimul, dar poate merita încă 2-3 curse de adaptare.
Toată lumea l-a lăudat pe Verstappen pentru un tur excelent de calificare, de parcă n-ar fi campion mondial și pe una dintre cele mai performante mașini din competiție. Diferența față de McLaren a fost însă infimă, după cum se vede și în graficul de mai jos.
Cursa de la Suzuka a fost foarte plictisitoare, în opinia mea. Aproape că nu s-a schimbat nimic față de ordinea de pe grila de start, nu am văzut depășiri importante, nici vreo strategie bine pusă la punct. Monoposturile au plecat fără probleme pe circuit și s-au înșirat într-un trenuleț destul de uniform distribuit pe circuit. Vremea nu a făcut surprize.
Tsunoda, din păcate, nu a intrat în puncte, cum spera echipa, ci a terminat pe locul 12. Culmea, Isack Hadjar de la echipa secundă Vcarb a terminat pe locul 8, după încă o cursă bună, iar noul său coechipier Lawson tocmai pe locul 17.
La vârf nu s-a schimbat mai nimic. 1️⃣Verstappen a condus fără emoții cursa și a câștigat-o. 2️⃣Norris și 3️⃣Piastri l-au urmat la câte 2 secunde, dar fără a părea amenințători cu adevărat în timpul cursei.
Singurul incident memorabil a fost la schimbul de pneuri, când Norris a ieșit odată cu Verstappen de pe linia boxelor și cei doi s-au înghesuit pe breteaua de ieșire. Norris a greșit acolo. A vrut să accelereze puternic pe lângă Verstappen pentru a-l depăsi pe iarbă. Cum ambele monoposturi aveau limitatorul de viteză activat și apoi l-au oprit cam în același timp, evident că Norris cu două roți pe iarbă nu a putut trece de Verstappen, care era oricum cu jumătate de lungime de mașină în față și pe asfalt.
E greu de explicat în cuvinte, uitați-vă la rezumatul cursei pe YouTube pentru imagini. Mie mi se pare greșeala lui Norris pentru că un pilot inspirat ar fi tras în spatele lui Verstappen și ar fi ieșit de la boxe lipit de monopostul acestuia, gata pentru a-l ataca cu DRS, nu la 2 secunde distanță cât l-a costat în cele din urmă tracțiunea proastă de pe iarbă. Poate altfel ar fi stat situația la final în acest caz.
4️⃣Leclerc și 5️⃣Russell au completat top 5 într-o cursă în care abia dacă au fost arătați de camerele TV pentru că nu a fost vreun motiv pentru a face asta. Antonelli a confirmat din nou că Mercedes nu-și pune degeaba speranțele în tânărul pilot, care a terminat pe locul 6 cursa. A treia cursă la rând în puncte.
Mercedes pare a avea șanse mari la locul 2 în clasament în acest an, bătându-se pentru el cu Ferrari. Hamilton a terminat pe 7, apoi Hadjar, Albon și Bearman în puncte.
The Good:
The Bad:
Uitați-vă cât de puțini piloți au schimbat pozițiile și cu ce diferențe mici, de altfel.
În clasamentul piloților, Verstappen s-a apropiat la un singur punct de Norris. Lupta este deschisă, deși britanicul probabil păstrează șanse mai mari. Antonelli este în fața ambilor piloți Ferrari, apropo, care ce-i drept au trecut în China printr-o dublă descalificare.
La echipe, McLaren ia avans în fața Mercedes și Red Bull și Ferrari. Williams face ceea ce estimam după ce l-au luat pe Sainz, adică se bate pentru locul 5, dar nu musai datorită lui Sainz, cât faptului că Albon pare mai încrezător în forțele proprii pe circuit, după ce a luat puncte în toate cursele de până acum.
Următoarea cursă: Bahrain, pe 13 aprilie la ora 18.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
4 comentarii
07/04/2025 la 1:13 PM
Spre finalul cursei mi s-a parut ca lui Norris ii este frica sa se apropie de Verstappen si sa-l atace pe acesta. Daca l-ar fi lasat pe colgul lui sa treaca, poate ca am fi avut un final de cursa mai spectaculos.
Cred ca McLAREN greseste si ca pilotul cu cele mai mari sanse la titlu este de fapt Piastri. Mai ales ca in Japonia a dovedit ca are un ritm de cursa mult mai bun.
Andrei G(Citează)
07/04/2025 la 2:25 PM
daca anul asta nu se acroseaza Lando cu Piastri sa nu imi spui mie :)))
eBogdan(Citează)
07/04/2025 la 2:34 PM
In 10 aprilie e ziua de nastere a fiului cel mic al tui Toto Wolff, face 8 ani. Poate ca e totusi asta, a vrut sa stea cu familia.
alunelu(Citează)
07/04/2025 la 3:46 PM
Au mai facut asa si Ham cu Ros. Case mari, ambitii mari.
Sfx(Citează)