un blog de Radu Dumitru

►► Susține blogul cu un click la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlipPC Garage. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

Formula 1 în Bahrain: Piastri câștigă o cursă plictisitoare

15 Apr 2025  ·

AUTO  ·

6 comentarii

Am avut a doua cursă plictisitoare la rând. OK, cea din Bahrain nu a fost la fel de moleșitoare precum cea din China; s-au mai întâmplat lucruri în ea, doar că nu unde contează. A fost o cursă, dar nu o întrecere.

Știți care a fost prima mea observație? Că Antonelli chiar este bun. A meritat hype-ul. Știu că nu a ieșit în puncte, dar pentru mine a fost pilotul zilei.

În alte știri, felicitări lui Luca Viișoreanu pentru victoria în cursa de Formula 4 CEZ din Austria.

ÎNAINTE DE CURSĂ

Știrile din perioada dintre curse au fost mai degrabă despre FIA și scandalul intern de acolo. A fost o demisie la vârf. Mai multe persoane de la vârful FIA au demisionat în ultimul an și se pare că este vorba de un scandal intern și de nemulțumirea față de deciziile actualului președinte, Mohammed bin Sulayem, în ceea ce privește direcția strategică a sporturilor cu motor de sub patronajul FIA.

De asemenea, Sainz a fost amendat cu 20.000 de euro pentru că a întârziat la cântarea imnului în China… cu 5 secunde. Era la medic. La propriu a avut adeverință medicală de la medicul oficial al Formula 1 care l-a consultat înainte de cursă, iar pilotul a întârziat 5 secunde. Întrebat despre asta, Sainz a declarat printre altele că “s**t happens” și o vreme s-a crezut că va fi amendat și pentru această vorbă. Astfel de probleme fac parte din scandalul intern din FIA, de altfel, piloții nefiind mulțumiți de felul în care sunt tratați.

ÎN CALIFICĂRI

Piastri, Russell, Leclerc, Antonelli. Mercedes a adus ambii piloți în top 4, un rezultat foarte bun având în special Antonelli. Ambii piloți au fost depunctați câte un loc pe grila finală de start din cauza unor greșeli, dar bravo lui Antonelli.

Calificările au arătat că nu este un circuit pe placul lui Norris sau Verstappen, care s-au calificat mai prost, dar în schimb Sainz s-a calificat pe locul 8 și speram să-l văd în formă pentru Williams.

CURSA

Cursa din Bahrain nu a avut multe momente interesante. La start, Norris a câștigat mai multe poziții și a ajuns pe locul 4. La vârf, Piastri a condus întreaga cursă și a câștigat fără probleme. În spatele lui au ajuns Russell, Norris, Leclerc și Hamilton, cel din urmă urcând și el mai multe locuri față de poziția de start.

Verstappen s-a chinuit vreo 15 tururi să-l depășească pe Gasly pentru locul 6 și a reușit asta în ultimul tur. Oricum, să vezi campionul mondial cu un monopost performant chinuindu-se să treacă de pilotul unei echipe care înainte de această cursă avea 0 puncte în clasament este ceva mai rar întâlnit, dar arată doar că pe acest circuit unele monoposturi sau unii piloți nu își găsesc forma.

Tsunoda a ieșit pe locul 9, aducând și el puncte pentru Red Bull, primele aduse de pilotul secund pentru echipă în acest sezon. Haas a făcut o figură frumoasă ducând ambele monoposturi în puncte.

Spuneam că m-a impresionat Antonelli. Italianul a plecat de pe 6 și a terminat pe 11 după o strategie greșită a echipei. A plecat pe anvelope medium și la primul schimb a fost depășit de câțiva piloți. Echipa l-a chemat mai repede ca să-i pună softuri, la al doilea schimb, sperând că acum va fi el ce va profita de un undercut. Cinci tururi mai târziu a apărut un safety car și Mercedes l-a chemat din nou la boxe pentru a-i pune alte softuri, mai noi, pentru că se temeau că cele curente nu vor ține până la final.

Antonelli a fost unul dintre puținii piloți cu 3 schimburi și asta i-a cam distrus șansele la puncte. În cursă, însă, l-am văzut find bine înfipt și luptându-se de la egal la egal cu piloți mult mai experimentați. L-am văzut creându-și singur ocazii complexe de depășire (abordat altă trasă la intimidare pentru ca pilotul din față să facă manevre de protecție, iar în următorul viraj să fie Antonelli în avantaj etc), încercând manevre riscante, băgându-se la luptă cu fiecare ocazie șamd. Mi s-a părut că hype-ul este meritat.

Sainz a avut o cursă dezastruoasă. În ciuda calificării pe locul 8, pilotul spaniol a avut parte de acroșaje și penalizări și din partea de sus a clasamentului a ajuns să se lupte pentru locul 15. Până la urmă, echipa l-a retras de pe circuit din poziția 20.

Și Alonso a fost o dezamăgire. Lumea spune de Stroll că pilotează la echipa lui tăticu și așa este, dar Stroll are 10 puncte în acest sezon, în timp ce Alonso are zero puncte după 4 curse. El și încă trei debutanți. Cred că Alonso nu mai poate și cred că venirea lui Newey la Aston Martin nu va schimba asta.

Lawson a terminat pe locul 16 după ce a acumulat o penalizare de 5 secunde și alta de 10 secunde. Good job!

Spuneam că mi s-a părut o cursă plictisitoare. O mare parte din ea a fost o problemă cu telemetria monoposturilor și grafica oficială nu mai afișa distanțele între piloți, ceea ce rupe un pic suspansul. Apoi, la top nu s-a întâmplat mai nimic dincolo de reașezările din primul tur, iar majoritatea depășirilor au fost în a doua parte a clasamentului.

O cursă cu un safety car și diverse penalizări poate că pare una ce a fost disputată, dar nu mi s-a părut.

The Good:

  • Antonelli pentru că pare în formă.
  • Hamilton pentru locul 5.
  • Bearman pentru că a urcat 10 poziții și a intrat în puncte.
  • Piastri pentru că a condus chill de la cap la coadă.

The Bad:

  • Alonso pentru încă o cursă slabă.
  • La fel și Sainz.

CLASAMENTE

Piastri a urcat pe locul 2 în clasamentul general și ceva îmi spune că, dacă Red Bull nu vine cu vreun upgrade serios mid-season, primele două poziții vor fi împărțite de McLaren la finalul sezonului. Verstappen, Leclerc și Russell cred că vor schimba între ei pozițiile de multe ori în continuare. Îmi place să-l văd pe Albon pe locul 8.

McLaren are aproape de trei ori mai multe puncte decât Ferrari. Dacă Tsunoda nu poate strânge puncte mai mult pentru Red Bull, echipa ar putea termina chiar pe locul 4 în clasament. Dacă Ferrari n-ar fi trecut prin acea dublă descalificare în acest sezon, ar fi fost deja pe locul 3.

Următoarea cursă: Arabia Saudită, în ziua de Paști pe 20 aprilie, de la ora 20.

    6 comentarii

  1. Aș fi înțeles “mediocră”.
    Dar “plictisitoare”?
    În aceeași oală cu China?

      (Citează)

  2. Eu nu as spune ca o cursa cu o multime de depasiri intre piloti a fost una plictisitoare. Mi s-a parut ca a fost foarte interesanta si ca, in afara de Piastri, fiecare pilot a fost nevoit sa lupte pentru pozitia obtinuta.

      (Citează)

  3. Eu sper ca omul pune titluri din astea sa ne faca sa comentam si sa ii spunem cat este de praf. Altfel, pare cateodata ca se uita doar la rezumate si mai citeste un articol de pe the race. O cursa cu atatea “detalii” si el spune ca e plictisitoate. Nimic despre “de ce” a aaprut SC-ul. Cat i-a stricat strategia lui Ferrari (care chiar putea sa o nimereasca de data asta) si a lui Merc cu Anto. Sau de ce s-a bulit timing-ul oficial, respectiv drs-ul lui Russel. Sau cate depasiri frumoase au fost si de ce au luat aia zeci de secunde penalizare. Nimic nimic. Noi prosti ca ne activam la articolele astea….

      (Citează)

    • Vale: sa ne faca sa comentam si sa ii spunem cat este de praf

      articolele sunt “tot mai praf” de multa vreme si viteza cu care se prabusesc pare ca e tot mai mare.
      efectiv sunt tot mai subtiri, mai pline de greseli si cu tot mai putin feedback (nu ca raspunsul la comentarii ar fi fost candva la inaltime).
      problema e ca nu prea gasesti alternativa (cel putin nu in romana / cu info cat de cat aplicate local) si cu atat mai putin daca mai cauti si un loc in care comentariile cititorilor sa fie cat de cat decente.
      cred ca cititul pe aici (tot mai rar si el – din partea mea) tine mai mult de obisnuita si de faptul ca spatiul e inca decent si nu de informatii / articole (care nu mai sunt de multa vreme motiv de revenire).

      toate cele bune autorului, dar “la mai rar” in felul asta!

        (Citează)

  4. Japonia ai uitat-o deja?

      (Citează)

  5. Nu te ai uitat la cursa :))

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus