►► Susține blogul cu un click la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip・PC Garage. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Elena Lasconi are în ultima vreme niște declarații care mai degrabă dezbină scena politică, “bagă zâzanie” cum s-ar spune, într-un moment în care mi se pare că toți politicienii pro-europeni trebuie să proiecteze unitate în fața pro-rușilor.
Nu știu ce se discută prin comitetele din USR, dar cred că partidul ar trebui să-și schimbe strategia și să o adapteze la realitatea din teren, cel puțin până la următoarele alegeri prezidențiale. Lasconi a avut momentul ei în decembrie, dar n-a fost să fie. În prezent, sondajele de opinie o dau la sub 10%, candidați precum Crin Antonescu și Nicușor Dan fiind mult mai bine cotați decât ea (și, ca idee, Georgescu este pe la 41%).
Nicușor Dan probabil i-a furat majoritatea votanților și s-au schimbat oricum mult și nevoile pe care România le are de la viitorul președinte, având în vedere ce se întâmplă prin lumea largă. Altfel spus, Lasconi se agață de niște speranțe deșarte. Cu toate acestea, face niște declarații care dezbină și mai mult scena politică și dau oamenilor impresia că suntem într-o criză continuă din care nu au ce vota.
Mă refer la o declarație de ieri, în care Lasconi a spus următoarele la finalul unei întrevederi cu Ciolacu (Digi24):
Pe de altă parte, premierul mi-a spus că şi-ar da demisia din funcţia de premier, dacă noi l-am susţine pe Crin Antonescu.
Adică USR cere, în schimbul susținerii lui Antonescu, demisia lui Ciolacu. Ca să fie clar, nu-mi place de Ciolacu. Mi se pare genul de șmecheraș care spune și face orice pentru a fi pe placul poporului sau pentru a părea unul dintre ei, în timp ce-și numește rudele pe unde poate și călătorește cu avioanele private ale mafioților.
Cred, însă, că nu este momentul pentru o demisie a premierului. Deja avem președinte interimar. Dacă demisionează și primul ministru, ceea ce va atrage și demisia guvernului până la alcătuirea unuia nou, România s-ar afla într-o criză politică și într-o incapacitate de reacție rapidă la problemele economice și sociale, într-o perioadă în care Europa și America fierb. Este momentul pentru stabilitate, chiar și cu Ciolacu la vârf.
I-am comunicat că eu aş fi dispusă, şi asta nu este un semn de slăbiciune, ci unul de iubire pentru ţara mea, aş fi dispusă să renunţ la candidatură şi să-l susţinem pe Ilie Bolojan
Pe Bolojan?
Ce este în mintea celor din USR de refuză să-l susțină pe Nicușor Dan, care a fost unul dintre fondatorii partidului și mereu apropiat de politicile USR? Da, a avut o perioadă în care a cochetat cu PNL pentru susținere, dar mi se pare că Nicușor Dan rămâne foarte apropiat și de USR, inclusiv ca mentalitate, și nu pot înțelege de ce partidul discută despre a-l susține pe Antonescu sau pe Bolojan, în loc să se declare direct pentru Dan.
Nu are nici o logică, mai ales în condițiile în care o mare parte dintre votanții USR îl vor vota oricum pe Dan în turul 1. Lasconi se plângă că Antonescu este cunoscut ca fiind leneș și nu vrea să-l susțină. Foarte bine, dar dacă ea continuă să candideze în turul 1, de fapt fragmentează voturile lui Nicușor Dan și acesta are mai puține șanse de a ajunge în turul 2, în defavoarea lui Antonescu!
Ca să vorbesc un pic de Bolojan, îmi place de om și nu mi-ar fi rușine să-l am președinte. Cred, însă, că este un pic cam târziu pentru o candidatură. Putem da vina tot pe Iohannis pentru asta. Iohannis trebuia să demisioneze încă de la final de decembrie, când s-a întrunit noul Parlament ales prin vot. Putea spune atunci “alegerile prezidențiale s-au amânat, dar avem Parlament ales recent, avem șef de Senat care-mi poate prelua constituțional funcția, eu demisionez de astăzi și vă pup pe toți, hai chemați limuzina!”
Iohannis, însă, a demisionat pe 12 februarie. Practic i-a furat lui Bolojan o lună și jumătate de ocazii de a se ridica în ochii publicului și de a fi un candidat mai puternic decât Antonescu. Poate că nu este prea târziu pentru o manevră de tipul “Dragă Stolo”, dar USR-ul ar trebui să-l susțină oricum pe Dan.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
32 comentarii
07/03/2025 la 11:31 AM
Lasconi nu intelege ca oamenii nu votau cu ea, ci impotriva lui CG/psd/pnl. Acum cu alte alternative pe masa, o sa ia maxim 8 procente. Iar dupa ultimele iesiri ale ei, mai ales apelul catre “mr president trump”, cred ca e mult si 5%.
De ce nu sustine USR pe cineva mai capabil? Din acelasi motiv pentru care nu o face niciun partid.
Robert(Citează)
07/03/2025 la 8:02 PM
De fapt e vorba de principii. ND s-a bătut cu ștromeleagul în piept că el mai vrea un mandat la PMB după acesta (deci 3) ca să termine ce a început, că altfel degeaba a pregătit el actele dacă următorul o va da în gard. Pe de altă parte, prost nu este, dar e mai mut ca Johanis și îi vin ideile cam greu, se bîlbîie cam mult iar în diplomație nu merge, trebuie să fii ”spirt” pe gargară.
Marinel(Citează)
07/03/2025 la 12:11 PM
Probabil nu reușesc să depășească momentul decembrie 2024 când, în ciuda munților de bani publici cheltuiți pe propagandă, sondaje și consultanță, au avut surpriza vieții lor la prezidențiale.
Vali(Citează)
07/03/2025 la 12:22 PM
Lasconi nu va candida si il va sustine pe ND pana la urma. USR-ul nu are nimic de pierdut, nu mai sunt parlamentare.
Cred ca toata lumea e putin in expectativa vis a vis de respingerea candidaturii lui CG la CCR. De vazut pe cine vor merge suverusistii, poate pe Ponta, poate vreun candidat surpriza, poate Simion pana la urma.. oricum vom stii pana la sf. saptamanii viitoare.
In principiu turul 2 va fi intre cel care va coagula cel mai mult din mostenirea lui CG ( dar clar nu cu peste 40%, probabil 30% +) si ND, undeva in jurul lui 20.
Casnicul, un meritoriu loc 3.
Morrissey(Citează)
07/03/2025 la 12:57 PM
USR din pacate a ajuns un partid de orgolisti daca mi se permite cuvantul.
Nu cred ca le mai pasa de imagine si voturi cat despre cine poate zice la final “V-am zis eu”. De aia tin cu dintii de ce nu ar trebui sa tina.
Ionut(Citează)
07/03/2025 la 8:07 PM
USR i-a lăsat pe psdnl să-și scoată singuri cărbunii de pe foc după ce au pîrjolit țara, să nu pățească precum Cioloș cînd s-au spart oalele în capul lui că n-a reparat în 10 luni cît au stricat/furat alții în 25 de ani. Și bine au făcut, chiar erau proști dacă repetau greșeala cu sclavetele Cîțu.
”Ne vreți la guvernare, că v-a dat poporul cu șpițul în dos?”
”Atunci acceptați condițiile noastre.”
Cam asta e.
Marinel(Citează)
07/03/2025 la 12:27 PM
Daca Iohannis isi dadea demisia in decembrie guvernul era obligat sa faca alegeri in maxim 90 de zile de la demisie. Asta nu dadea suficient timp procurorilor si celor din servicii sa faca acuzatii si sa puna sub acuzare pe Potra, aia 6 de ieri si cine mai e inculpat. In plus, dezvaluirile despre CG nu s-ar fi intamplat.
Dar ca sa raspund la intrebarea din articol: USR nu-l sustine pe Nicusor datorita faptului ca Nicusor se **** pe USR de cand a plecat din USR. Trebuia sa se faca un vot intern daca USR il va sustine pe ND sau pe Vlad Voiculescu la primarie si ND a venit peste cateva zile cu sustinerea PNL, obligandu-l pe Vlad sa se retraga (o miscare politica f buna de altfel).
Acum ND candideaza la presedentie dupa ce a cerut suportul USR la primarie si vine fix pe culoarul lu Lasconi. Se **** a 2ua oara pe USR, stie ca are procente mai mari ca Lenuta si practic o forteaza pe ea sa se retraga desi ea a fost in finala prezidentiala.
Eu cred ca Bolojan e un candidat mult mai bun ca ND si USR chiar il sustine pe omul care ar fi cel mai potrivit pentru functie dar si singurul care-l poate invinge la urne pe CG. Sunt de acord cu miscarea pe care o face USRul. Probabil ca daca nu reusesc sa-l convinga pe Bolojan la un moment dat Lasconi se va retrage si-l va sustine pe ND dar, vreau sa reitereze, ca ND e un magar ca se baga in cursa prezidentiala peste candidatul USR dupa ce a castigat un nou mandat la primarie cu aportul USR. In plus, ND nu are stofa de presedinte. Mi-l si imaginez cum va vorbi cu presedintii altor state cu ochii in pamant asa cum face la orice interviu
Sorin C(Citează)
07/03/2025 la 3:37 PM
Nicusor o sa ia fix un kkt prin orasele mici si la tara. In afara de cateva orase mari in rest nu o sa prinda turul 2. Cum nu o sa prinda nici Lasconi.
Dar e bine… se reface usl-ul. Aaa, stai! Deja e refacut.
O sa avem de ales intre ponta si antonescu. cg o sa fie out iar restul vor fi la si altii.
Peste 5 ani vom avea un presedinte in genul lui orban din ungaria.
daniel(Citează)
07/03/2025 la 12:41 PM
Mai buna era intrebarea: “De ce s-a bagat Nicusor la prezidentiale?”
L-am votat pe Nicusor la primarie, nu inteleg de ce s-a bagat la prezidentiale. A terminat munca la PMB? Nu mai bine termina ce a inceput la Primarie si la urmatoarele prezidentiale castiga fluierand ? Avem candidati care s-ar picepe pt prezidentiale: Bolojan, Paleologu si poate Diaconescu. Restul pierd vremea aiurea.
Deci investesti bani intr-o campanie, te votam pt ca faci treaba si nu vrem toapa la primarie si acum tu ce faci ? in loc sa te concentrezi pe ce ai promis tu pierzi timpul si banii cu altceva. Daca apare vrun post pe la Parlamentul European sau NATO ar trebui sa ma astept sa-l vad pe Nicusor cum inceve sa investeasca timp in acea candidatura ? WTF ? tremina frate ce ai inceput, concentreaza-te pe treaba ta pt ca o faci bine.
Ady(Citează)
07/03/2025 la 1:15 PM
Ba de fapt ca președinte ar putea forța soluții neapărat necesare care doar de sus se pot face gen eliminarea/subordonarea primarilor de sector sau descentralizarea guvernului care face prea mulți oameni să-și abandoneze locurile de baștină și sa se aglomereze inutil în București.
nea_caisă(Citează)
07/03/2025 la 1:15 PM
Am aceași părere ca tine, dar pune-te în locul lui Nicușor: ai oportunitatea să te duci mai sus, de ce nu ai face-o?
Cătălin Tănase(Citează)
07/03/2025 la 8:17 PM
Subscriu. Vezi ce am spus mai sus.
Marinel(Citează)
07/03/2025 la 1:05 PM
Cred ca Nicusor Dan se va retrage in favoarea lui Ilie Bolojan zilele urmatoare, va fi un moment “draga Stolo”. La fel probabil se va retrage si Elena Lasconi in favoarea aceluiasi Ilie Bolojan.
Ma astept la un tur 2 in mai intre Ilie Bolojan si George Simion.
Roxana(Citează)
07/03/2025 la 1:16 PM
Bolojan nu are semnături și mai are 7 zile. Bolojan o sa fie prim ministru. Ceea ce ar fi foarte bine.
nea_caisă(Citează)
07/03/2025 la 4:41 PM
Doar ca sansele sa condideze Bolojan sunt in fiecare zi din ce in ce mai mici… si nu se va intampla
Ionut(Citează)
07/03/2025 la 1:15 PM
Nicusor presedinte mi se pare aiurea. Omul e evident mai bun pe functie executiva si evident, in ciuda progreselor din ultima vreme, mai slab pe comunicare directa. Plus ca ne lasa cu Piedone primar la Bucuresti, de ce credeti ca a fost bagat brusc in priza sa faca deranj pe tiktok?
Sorin(Citează)
07/03/2025 la 3:05 PM
Pt ca as insela pe cei care m-au sustinut financiar si votat pt ALTCEVA.
Pt ca a fi un bun admin nu inseamna ca te pricepi la politica externa (vezi Funeriu)
Ady(Citează)
07/03/2025 la 3:07 PM
Si o preferi pe Firea?
Roxana(Citează)
07/03/2025 la 4:05 PM
Nu, il prefer pe Nicușor
Sorin(Citează)
08/03/2025 la 10:33 PM
Știrea e moartă și îngropată (politic).
Marinel(Citează)
07/03/2025 la 3:22 PM
Citesc toate comentariile si nu imi dau seama daca ceea ce gandesc eu este atat de absurd.
Voi chiar credeti ca PSD a renuntat si gata?
Daca numarati parlamentarii, PSD cu AUR au majoritate confortabila si nu mai au nevoie de dl Bolojan. Dupa intrarea Sos si pot in parlament, aur nu mai pare atat de extremist. Plus valul trumpist. Dupa prezidentiale pa-pa alianta, indiferent de rezultat. In situatia in care ND dan castiga, psd inainteaza motiune. Alftel, inainteaza usr+pnl si sperand sa atraga si extremistii sa dea jos guvernul.
Eu nu imi dau seama daca toti votantii lui CG vor fi “dirijati” catre “independentul”/autosuspendatul Ponta – care e “antisistem” sau se vor chinui sa il convinga pe Simion sa candideze.
Cu cat apare mai tarziu pe radar, cu atat va fi mai usor de convins electoratul.
Si, daca majoritatea de avem au viziuni cat de cat comune, de ce nu incercam sa spargem un pic bula si sa vedem ce se propaga si de partea cealalta a baricadei?
Lucian(Citează)
07/03/2025 la 3:26 PM
Nicusor va fi catastrofal ca presedinte. Este lent, necomunicativ, necarismatic.
N-a stralucit el nici ca primar, desi lipsa de stralucire i se poate justifica prin greaua mostenire sa zicem. Nu-l pot uita cum, in primul mandat, cand lumea l-a intrebat de ce parcurile arata jalnic, el zicea ca arata la fel ca inainte si nu vede o problema cu ele. Asta in timp ce el era netuns, nu comunica cu primarii de sector etc.
Mi se pare ca si-a facut doar treaba la nivel mediu a unuia care e bine intentionat (desi unii, din ce in ce mai mult, vad ca il acuza si de rea intentie si afiliere la grupuri de interese dubioase) care nu doarme in papuci la job. Dar de facut ceva extraordinar, nemaivazut, in astia 5 ani de zile, nici vorba!
Dupa mine, mult mai potrivita e Lasconi pe post de presedinte. Macar se va inconjura de o echipa care o va ghidona cum trebuie. Nicusor e capos, capsoman, face doar cum vrea el, ma indoiesc ca are abilitatile de animal politic necesare in context de UE, SUA, Rusia. Iar pe plan intern, nevenind dintr-un partid si fiind necarismatic, ii va fi greu sa miste lucrurile in directiile bune, daca PSD si PNL i se vor opune. In plus nu are nicio experienta politica la nivel de partid, tara, sau extern. Macar, in primarie, a venit dupa ani intregi de USB.
Octav(Citează)
07/03/2025 la 3:38 PM
Hmm, eu cred ca Nicusor va face bine ca presedinte.
Lent este, dar il vad capabil sa invete rapid ce trebuie sa faca si sa manuiasca legislatia cum trebuie.
Poate ma insel.
Lasconi a fost o optiune cat timp era in cursa cu Ciolacu, cu Nicusor acolo nu o sa o mai voteze multi
Corcoran(Citează)
07/03/2025 la 3:38 PM
NU poti face nimic de genul asta ca presedinte. Mai ales un independet fara sustinere parlamentara.
O sa fie o labareala – nicusor va fi ca un impaiat scos in geam.
Eu cred ca a obosit la primarie si vrea cativa ani de liniste.
daniel(Citează)
07/03/2025 la 3:48 PM
Marea problema in USR, egoul prea mare
Ady94(Citează)
07/03/2025 la 4:20 PM
Lasconi: Pe de altă parte, premierul mi-a spus că şi-ar da demisia din funcţia de premier, dacă noi l-am susţine pe Crin Antonescu.
Nwradu: Adică USR cere, în schimbul susținerii lui Antonescu, demisia lui Ciolacu.
Pe de alta parte este un joc politic, nu toate se dau pe fata sa te uzezi inainte de campanie. rasturnarile de situatie dau bine la votanti, sensibilizeaza si mobilizeaza. ND presedinte cu Bolojan premier, ramane de vazut si ce majoritate reusesc sa inchege, ca mi-e ca suveranistii vor sprijini pesede.
Ronnie(Citează)
07/03/2025 la 4:34 PM
dar cu ambitia lui nicusor de a isi forta candidatura fara sa intrebe usr cum ramane?
john2381(Citează)
07/03/2025 la 4:35 PM
Mi-l si imaginez pe nicusor la un summit d-ala cu toti barosanii si el sta autist cu ochii in pamant. Nu-mi place deloc omu, nu ca n-a facut mai nimic, ci pur si simplu ca om. Pare o persoana cu idei fixe, dificila, semiautista si afurisita. Nu e omu pe care mi l-as dori alaturi nici la bine nici la rau.
Blackskull(Citează)
08/03/2025 la 1:31 AM
Exact, la acest lucru m-am gandit si eu. Chiar n-are treaba cu respectiva functie. Are alta menire, la Primarie :))
Alex(Citează)
07/03/2025 la 7:31 PM
ND este aproape de filosofia usr-ului, dar conducerea partidului nu are nici o treabă cu ce crede publicul că ar trebui să fie acest partid.
Iar Elena și cei câțiva oameni din jurul ei fac niște greșeli iremediabile, nu mai poți veni peste o lună să zici că susții ND când tu ai tras cu dinții să candidezi 3 luni de zile cu 5% în sondaje. Care acele 5% ni cred ca sunt nici maiar 0.5
Mihai(Citează)
08/03/2025 la 1:30 AM
Eu l-am votat pe Nicusor Dan ca si Primar. Nu prea aveam interesul ca el sa ajunga Presedinte. Si sincer, Bucurestiul la cine ramane? Sau probabil a dat de greu, si doreste niste avantaje cu un efort mai limitat. Oricine il doreste Primar, nu o sa il voteze Presedinte
Alex(Citează)
08/03/2025 la 10:38 PM
QED.
Marinel(Citează)