un blog de Radu Dumitru

►► Susține blogul cu un click la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlipPC Garage. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

Formula 1 în China: Hamilton dovedește că poate câștiga la Ferrari, iar McLaren ia un un-doi meritat

24 Mar 2025  ·

AUTO  ·

3 comentarii

Sigur, o victorie în Sprint nu știu dacă este echivalentă cu o victorie într-o cursă normală, dar cei din Formula 1 cam așa par să o considere. Hamilton a câștigat cursa Sprint din China, spre încântarea fanilor Ferrari (îmi închipui).

A doua zi, în cursa mare de duminică, a fost mai interesant ce s-a întâmplat prin descalificările de după finish decât ce s-a întâmplat în cursă, dar asta e viața, nu poți avea spectacol maxim în fiecare weekend.

INAINTE DE CURSĂ

Eddie Jordan a murit din cauza unui cancer agresiv de prostată. Jordan a fost o figură foarte cunoscută în Formula 1, fiind și cel care l-a adus în acest sport pe Michael Schumacher și i-a avut în echipă și pe alți piloți cunoscuți.

Echipa Jordan F1 a concurat în Formula 1 între 1991 și 2005. Ulterior a fost vândută și a devenit pe rând Midland, Spyker și apoi Force India, iar astăzi este Aston Martin F1.

ÎN SPRINT

Da, m-am trezit la 5 dimineața ca să mă uit la cursa Sprint. A meritat.

Hamilton s-a calificat primul pentru cursa Sprint și apoi a condus-o cap-coadă, câștigând pentru prima oară pentru Ferrari. În practică a fost mai complicat decât sună, pilotul britanic excelând de fapt la conservarea anvelopelor într-o cursă în care ceilalți piloți au fost inferiori la acest capitol.

Inclusiv Verstappen, care la un moment dat se apropiase pe la 0,5 secunde de Hamilton, a căzut apoi în spate, fiind depășit în cele din urmă și de Piastri.

Cred că victoria lui Hamilton i-a dat un pic emoții lui Leclerc. Dacă britanicul va avea constant rezultate mai bune decât el, ar putea deveni pilotul principal al Ferrari, cel puțin în acest sezon. Este clar o competiție acolo între ei.

ÎN CALIFICĂRI

Rezultatul bun al Ferrari din Sprint nu s-a concretizat și în calificări, deși nu este clar de ce, Leclerc și Hamilton calificându-se pe locurile 5 și 6.

La vârf, McLaren au demonstrat din nou că sunt favoriți în acest sezon și că au doi piloți excelenți, Piastri luând pole-position și Norris locul 3. Între ei s-a intercalat Russell de la Mercedes, iar Verstappen urma să plece de pe 4.

Hadjar și Antonelli par ceva mai răsăriți dintre debutanții acestui sezon, calificându-se pe 7 și respectiv 8. Liam Lawson a încheiat calificările pe locul 20, deși se află la volanul unuia dintre cele mai rapide monoposturi. Cred că nu va avea viață lungă la echipa Red Bull, deși înțeleg și de ce Horner poate fi reticent să-l schimbe cu Tsunoda.

ÎN CURSĂ

Cursa a fost, cum se spune, o afacere McLaren. 1️⃣Piastri a condus fără probleme întreaga cursă (cu excepția unor momente de schimb de pneuri, când la conducere a ajuns Albon), iar 2️⃣Norris a recuperat un loc și a terminat pe locul 2. Un 1-2 McLaren care mi se pare mie că arată, de fapt, că Norris sau Piastri (vom vedea care, dar probabil primul) au acum șanse mai mari la titlul mondial, nu Verstappen.

3️⃣Russell a terminat o cursă fără evenimente pe locul 3, iar 4️⃣Verstappen a ajuns pe locul 4. Oficial pe următorul loc a ajuns 5️⃣Ocon, echipa Haas fiind printre marii câștigători ai acestei curse, cu piloți pe locurile 5 și 8.

Antonelli a fost clasat pe locul 6, debutantul italian având mai multe puncte decât Hamilton în clasamentul general în acest moment. Albon, de ziua lui, a terminat pe locul 7. Sainz a adus și el un punct echipei Williams.

Norris a avut, pe final, probleme cu frâna. Mi s-a părut că Russell nu a fost capabil să tragă tare și să-l ajungă, ceea ce ar fi trebuit să încerce imediat ce pe radio au fost făcute publice problemele monopostului. Norris a lăsat-o mai moale în ultimele două tururi, dar Russell nu părea niciodată amenințător.

 

Clasamentul nu a fost însă acesta la terminarea cursei. În orele de după finish au început să vină bombele: Leclerc (inițial locul 5) a fost descalificat pentru că avea monopostul cu un kilogram sub limita admisă. Gasly la fel, dar el se clasase pe 11.

Vine apoi și a doua bombă: Hamilton a fost descalificat pentru că podeaua de lemn a mașinii era tocită peste limitele admise. Am mai vorbit despre acea scândură de lemn prinsă sub mașină. Formula 1 o folosește ca indicator că monopostul are garda la sol prea joasă, ceea ce nu este admis. În loc să măsoare înălțimea monopostului (care oricum diferă cu cantitatea de combustibil și setări de suspensie), se montează o bucată de lemn și, dacă la finalul cursei aceasta are mai puțin de 9 mm grosime, înseamnă că a fost tocită în mers și poate pe vibratoarele din curbe, semn că monopostul a fost prea jos.

A lui Hamilton avea aproximativ 8,5 mm în cele trei puncte în care a fost măsurată. E treabă de șubler acolo. Oricum, Hamilton a fost descalificat de pe locul 6, iar Ferrari a plecat din această cursă fără nici un punct.

The Good:

  • McLaren, care au demonstrat că vor și titlul mondial la piloți. Piastri a câștigat din nou o cursă, bravo lui.
  • Haas pentru clasare excelentă.
  • Antonelli pentru încă o cursă în puncte.
  • Hamilton pentru câștigarea Sprintului.
  • Hadjar pentru că măcar s-a remarcat prin ceva.

The Bad:

  • Ferrari pentru ceea ce par a fi greșeli de echipă. Nu este explicabil de ce monopostul a fost mai ușor decât trebuia, nici de ce al lui Hamilton a fost prost reglat.
  • Lawson este printre puținii piloți care au în continuare 0 puncte. Cu el în echipă, Red Bull ar putea ieși pe locul 4 în clasamentul general.

Spuneam că Lawson ar putea fi înlocuit de Tsunoda la Red Bull. Japonezul continuă să fie rapid, iar Lawson este o dezamăgire până acum. Problema este că pilotul secund al unei echipe de obicei are multe evenimente în agendă pentru sponsori, este cel care taie panglici și face demonstrații, iar Tsunoda abia vorbește engleza și nu dă bine în astfel de activități.

Pe de altă parte, pozițiile în clasament aduc foarte mulți bani la finalul sezonului, dar Red Bull pare să aibă bani oricum. Vom vedea dacă are loc vreo rocadă sau nu.

CLASAMENTE

Norris conduce campionatul și pare un început bun de sezon pentru el. Antonelli este pe locul 5, în timp ce alți debutanți nu intră în top 10.

În clasamentul echipelor, Ferrari este pe locul 5, având în vedere descalificarea de astăzi, unde au pierdut 18 puncte. V-am spus că mi se pare că Williams se va lupta pentru locul 5 și până acum iată că asta se va întâmplă. Ferrari îi depășește ușor, dar apoi lupta este deschisă pentru locul 5 și mi-ar plăcea să-l ia Williams.

Alpine rămâne singura echipă cu 0 puncte, ceea ce nu le face cinste.

    3 comentarii

  1. Frumos scris articolul :)

      (Citează)

  2. Am citit că strategia lui Leclerc cu o singură oprire la boxe a fost de vină pentru kilogramul în minus, anvelopele s-au tocit suplimentar față de mașina lui Hamilton care a schimbat de două ori.

      (Citează)

  3. Mi se pare total incorect ca la cantarirea finala sa nu fie luata in considerare uzura anvelopelor. Corect ar fi ca fiecare masina sa fie cantarita cu un set nou de anvelope.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus