►► Susține blogul cu un click la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip・PC Garage. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
M-a distrat un pic știrea de ieri despre cum Deutsche Telekom lucrează la un AI Phone. Îl construiește în colaborare cu Perplexity, Picsart și alții. Va costa în jur de 1000 de euro la lansare din 2026.
În general Deutsche Telekom anunță tot felul de implementări inedite de tehnologie la MWC Barcelona. Am participat uneori la conferințele lor și au fost mereu foarte bune și au prezentat tehnologii care aduc îmbunătățiri semnificative în business sau industrie sau pentru consumatori.
Treaba asta cu telefonul AI, însă… nu cred că o vrea nimeni și nici nu cred că va ajuta pe cineva.
Unu la mână, au mai încercat și alții să producă dispozitive AI de uz personal și au fost eșecuri răsunătoare. Mă refer la Humane AI Pin sau la Rabbit AI, de exemple.
Hai să zicem însă că acolo majoritatea au spus “de ce aș vrea o broșă AI când am deja un telefon mobil în buzunar?”. Acum însă pare că întrebarea va fi “de ce aș vrea un telefon care să facă probabil mai puține decât cel din buzunarul meu?”
În fond, pe orice flagship din prezent poți rula cât AI vrei tu. Samsung are Galaxy AI și colaborare cu Google, Pixel a mers cel mai tare pe Google Gemini, Apple a dezvoltat propriile sisteme și colaborează și cu OpenAI și Google.
Și totuși, adopția AI-ului este foarte lentă chiar și folosind tehnologiile de top precum cele enumerate mai sus. Le spui oamenilor că pot elimina obiecte nedorite din fotografie sau le pot roti cu fill generativ pentru a fi perfect încadrate, dar majoritatea celor care fac poze nu văd nimic în neregulă nici la unele blurry sau zgomotoase. Le spui că AI-ul le poate scrie emailurile sau mesajele într-un ton mai adecvat, dar foarte mulți trimit mesaje incorect scrise gramatical și nici măcar nu se prind de asta. Le spui de traduceri sau asistenți personali cărora să le dea comenzi prin voce, dar mulți răspund “păi… n-am nimic să-i spun”.
Așa că adopția este lentă. Un studiu din decembrie spunea că 73% din utilizatorii de iPhone și 87% din cei de Samsung nu consideră că funcțiile AI adaugă mare valoare experienței cu telefonul. Procentul va scădea treptat, sunt sigur, dar lent.
Nu uitați că în cazul Samsung, Apple și Google Pixel vorbim de telefoane flagship, unele foarte dorite și bine vândute. Ele sunt cumpărate în primul rând pentru funcția de “smartphone” clasică, iar AI-ul este doar un bonus oferit gratuit, dar nu musai un motiv pentru achiziție (deși lunile acelea gratuite de Gemini Advanced oferite de Google Pixel sau Samsung S25 te pot ajuta în toate domeniile, inclusiv în muncă, fiind accesibile și de pe desktop sau laptop).
Un telefon doar AI, însă? Și de 1000 de euro? Ce-o să faci, o să dai comenzi vocale pentru orice? O să facă singur fotografii din când în când, că știe mai bine decât tine ce vrei să surprinzi, și le și corectează singur? O să genereze câte o imagine cu un răsărit de soare și o cafea și o să posteze pentru tine “bună dimineața la cafeluță”?
S-a mai zis acolo și de lansarea unui asistent AI propriu sub numele Magenta AI. Aș vrea ca diversele companii să o lase mai moale cu asistenții AI. Mie îmi plac, folosesc Google Assistant zilnic pentru diverse, dar sunt foarte conștient că sunt greu de construit și că investiția este enormă, uneori fără vreun return.
De exemplu, Siri este de ceva vreme considerată cel mai slab asistent AI, deși a fost primul. Siri îmbunătățit ar putea fi lansat abia în 2026, odată cu iOS 20. Acum câțiva ani, Amazon a anunțat că pierde 10 miliarde de dolari pe an cu Alexa. Google probabil pierde de asemenea bani cu Assistant și în plus programul a fost mereu într-o stare de haos, nefiind nici acum clar dacă va fi înlocuit de Gemini și cum.
Alte încercări pur și simplu n-au prins niciodată, de exemplu Bixby de la Samsung, Cortana de la Microsoft sau Celia de la Huawei (a trebuit să caut pe net numele, îl uitasem de tot). Vorbim aici tot de companii cu resurse practic infinite de investit într-o astfel de direcție, dar tot au eșuat.
Permiteți-mi deci să estimez că un AI Phone de la Deutsche Telekom, cu un asistent Magenta AI la bord, este doar un exercițiu inutil, în special dacă va costa 1000 de euro. Va avea aceeași soartă ca Essential Phone.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
1 comentariu
04/03/2025 la 10:13 AM
Chiar aș plăti 1000 de euro pe un telefon cu AI cu o singură condiție: Să ruleze local și să nu transmită nicio informație mai departe.
Problema principală a tuturor AI-urilor e că colectează informații mai ceva decât aplicațiile web și social media.
Practic , nu pot ( a se citi nu vreau, iar în cazurile de business mi-e interzis de clauzele de confidențialitate a datelor) folosi nici ChatGPT, nici alt AI care rulează online, pentru orice serios, sau daca vrei, pentru unele taskuri legate de muncă ( cum oricum le folosesc oamenii cu care interacționez, la greu, dar sunt idioți, sau/ și ignoranți)
Deasemenea, e o luptă să țin Copilotul, Gemini și toate AI-urile băgate cu forța pe sub nas, dezactivate, oprite, departe de datele mele – pare că cel mai mare hoț de informații a fost introdus și se bate cu mine parte în parte la mine acasă.
Dar, din păcate, nu văd că DT ar lucra la un telefon cu AI local, așa că-s de aceeași părere cu tine, n-au un business case bun.
Catalinx(Citează)