un blog de Radu Dumitru

►► Susține blogul cu un click la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlipPC Garage. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

Demisiile din răzbunare sunt vina angajatorului, nu a angajatului. Doar nu te angajezi sperând să fii tratat prost și să pleci furios

28 Feb 2025  ·

GÂNDURI  ·

8 comentarii

Am citit un articol despre demisia din răzbunare. Uitați ce se întâmplă. Sunt companii care angajează oameni din bunătatea inimii lor. Le dau mâncare, le dau un scop în viață, le dau ceva de făcut în orele lungi ale zilelor. Le dau și salariu. Ce le cer în schimb? Doar să muncească!

Iar unii angajați (niște nenorociți!) demisionează! Și o fac “fără să se gândească la consecințele plecării lor pentru firmele în care lucrează”, ceea ce arată o lipsă mare de respect pentru tot ce au primit de la acele companii, acele minunate, minunate companii. Dar cei mai răi dintre cei mai răi, criminali adevărați, “chiar planifică demisiile ca ele să fie resimțite la maxim de companie”.

Asta este demisia din răzbunare, zice Magor Csibi, expert în Leadership în cadrul Trend Consult Group (Profit).

Și am râs citind acest articol pentru că tonul este ca și cum ar fi vina angajaților demisionari pentru că procedează așa. Nu sunt fair play acești angajați!

Mie mi se pare că, dacă proprii angajați pleacă din companie sperând să cauzeze probleme cât mai mari, cu un mesaj clar de “și sper să vă duceți dracului toți!”, vina este a companiei și ar trebui urgent să-și regândească modul de lucru, modul în care tratează angajații și la ce abuzuri sunt aceștia supuși.

Trăim vremurile în care, pentru o grămadă de joburi și angajați, este tot mai simplu să plece în altă companie, să lucreze pe cont propriu, să devină orice de la antreprenori la livratori de mâncare. Sunt și vremurile în care este tot mai ușor să zici tuturor despre cât de rău te-a tratat un angajator. Companiile care ignoră astfel de lucruri trăiesc într-o bulă inexplicabilă.

Și, dincolo de asta, companiile ar trebui să se poarte frumos cu angajații lor nu din teama că vor fi făcuți de rușine, ci din decență. Eu zic “companiile” acum și toată lumea folosește astfel de termeni impersonali, dar companiile sunt făcute din oameni. Persoana juridică este un termen juridic, în spatele ei sunt tot persoane fizice. Don’t be assholes. Se zice că nimeni nu este de neînlocuit și asta este adevărat (dar cu niște costuri), însă n-ar trebuie ca acest principiu să devină una dintre valorile companiei.

    8 comentarii

  1. Eu cred ca o companie nu trebuie sa se poarte frumos cu angajatii, patronul sau seful nu trebuie sa se poarte frumos cu angajatii. Ci trebuie sa se poarte normal cu angajatii, sa respecte angajatii, sa fie un schimb de respect intre ambele parti. Iar inainte de toate, sa fie corect cu angajatii. Nu poti platii oamenii mizerabil, sau la limita bunului simt cand tu ca firma sau mare corporatie faci muntinde bani profit. Cel mai greu si frustrant e ca ai acces ai vezi profitul ala mare, dar daca ceri 2 euro pe ora in plus e razboi total si esti pus la colt. Din punctul meu de vedere, salariile dintro firma ar trebui sa fie un pic direct proportionale cu performanta firmei. Nu sa ajunga si angajatii milionari, dar cand declari milioane la final se an, si angajatii aia sa aiba printre cele mai bunicele salarii din regiune, nisa, etc. Declari milioane, dar tot anul pui presiune si faci scandal si pui presiune nejustificata pe personal.
    Bineinteles, mi-as dori sa se aplice asta unde e cazul. Ca nu peste tot e rau sau bine. Exista si locuri unde e normal.
    In concluzie, angajatorul nu trebuie sa iti fie nici prieten si nici inamic. Ca apropo, in ziua de azi nu se mai bat oamenii la poarta firmei. Si eu stiu si de ce. Am transmis si “conducerii” asta, le-am oferit si resolvarea, dar nu e pe placul lor.

      (Citează)

    • Alexje: cand declari milioane la final se an, si angajatii aia sa aiba printre cele mai bunicele salarii din regiune, nisa, etc.

      Ca semn de buna vointa si de respect intre angajati si angajator, in cazul asta, normala este doar o prima la final de an. Salariile se dau in functie de performantele fiecaruia pe tot timpul anului nu de cum se descurca o firma la final de an.

        (Citează)

    • Si cand compania e pe pierdere, cati angajati vin si zic “ok, hai sa micsoram un pic salariul ca sa fie corect”. A, nimeni.
      Scopul unei companii e sa faca profit. O modalitate de a face asta e sa tii sub control cheltuielile cu forta de munca, si honestly e cam cel mai usor mod, de aia recurge majoritatea la el.

        (Citează)

    • @nashu_mare, @add, in principiu aveti dreptate. Nici o firma nu este obligata sa mareasca salariile in functie de rezultatele financiare. Totul ar trebui sa se bazeze pe clauzele negociate in contract.

      Dar in aelasi timp, nici firmele nu ar trebui sa se mire daca un angajat pleaca la o companie rivala, care ii ofera chiar si 2-3% in plus la salariu (sau care ii ofera acelasi salariu, dar 2-3 zile in plus de concediu de odihna).

      Daca o demisie este resimtita de companie, inseamna ca omul ala reprezenta o rotita importanta in angrenaj, iar managementul a gresit ca nu a luat toate masurile pentru a se asigura ca este platit la un nivel corespunzator (sau ca volumul de lucru este unul rezonabil).

        (Citează)

    • Salariul se da pe performanta si pe calificare. Nu pe cat de profitabila e firma. E total aiurea sa zici ca daca firma are profit mare, ar trebui crescut salariul angajatilor.

        (Citează)

  2. Oamenii pleaca din cauza altor oameni, nu a companiei.

      (Citează)

  3. Și, dincolo de asta, companiile ar trebui să se poarte frumos cu angajații lor nu din teama că vor fi făcuți de rușine, ci din decență.

    Din păcate, lumea nu funcționează așa – pentru că e stricată și sistemul e măsluit. Decența, sau bunul simț au nevoie de mecanisme de coerciție / determinare.
    Dacă eu am o companie decentă, iar tu una exploatatoare, dacă eu plătesc/ tratez mai bine angajații și îi fur de la tine ar trebui ca ei să vină la mine și să lucreze pentru mine și să putem obține performanțe mai bune și să te scoatem din piață. Asta într-o lume ideală.
    În lumea în care trăim, competiția e limitată și abuzată de carteluri care ocupă piața, declară profituri mici, optimizează fiscal și dacă eu încerc să tratez angajații mai bine pot fi scos din piață de concurență.

    Pentru că forța de muncă are mai puțină putere decât angajatorul, pentru că forța de muncă poate fi înlocuită cu forță de muncă mai ieftină, care vine din zone și situații are planetei așa de departe de lumea civilizată încât pentru ei accesul la această piață a muncii reprezintă un progres, pentru că angajatorul poate muta producția cu totul în altă zonă a lumii.

    Doar într-o lume mai aproape de libertate și democrație – oamenii își permit, în general, să impună să fie tratați cu respect.

      (Citează)

  4. Catalinx: pentru că forța de muncă poate fi înlocuită cu forță de muncă mai ieftină,

    Pai da. Dar aici comentam la un articol care zice ca oamenii sunt rai si pleaca.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus