►► Susține blogul cu un click la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip・PC Garage. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Primele benchmark-uri cu GeForce RTX 5070 Ti: o placă bună, dacă ar fi de găsit la prețul recomandat
21 Feb 2025 ·
AUTO ·
Când am vizitat hub-ul logistic al Sameday de pe centura București, am fost cu mașina mea acolo. Drumul m-a dus prin Chitila și pe centură, de unde se întră în hub.
La ieșire, am revenit în centură. Întâmplător am ieșit odată cu un TIR cât toate zilele de la Sameday și ne-am încadrat amândoi în traficul bară la bară de pe centură, unde alternam între a sta pe loc și a avansa câțiva metri.
Cam așa arată ieșirea:
Eu de fapt aveam treabă în direcția opusă, dar din acel loc sunt 2,5 kilometri până la următorul giratoriu unde puteam să întorc. Am stat vreo 20 de minute doar pe acel tronson până în giratoriu. Pe partea cealaltă a centurii se circula cu viteză mare, fiind mult mai puține mașini pe sensul dinspre Roșu spre Chitila.
În acea zonă, Șoseaua de Centură este chiar lată, are un spațiu verde de vreo 15-20 de metri care separă cele două sensuri de mers. Așa că stăteam acolo în trafic, uitându-mă la fundul unui TIR plin cu colete, și mă întrebam de ce nu fac autoritățile încă un giratoriu și acolo, ca să deservească acel hub logistic pe unde treci sute de TIR-uri și de dube în fiecare zi.
Loc este. Cum am spus, sunt chiar și 20 de metri între sensuri în anumite porțiuni. Și nu trebuie musai un giratoriu. O simplă bretea de întoarcere și o minimă bandă de accelerație când ajunge pe sensul celălat ar economisi 20 de minute din viața fiecărui șofer care vrea să meargă în direcția opusă.
Să nu-mi spuneți că nu ar fi loc de încă un giratoriu de 2 lei sau de o bandă de întoarcere aici:
La vreo 800 de metri de Sameday este și depozitul celor de la Aquila, pe care l-am vizitat acum un an sau doi. Acela este mult mai mare decât hub-ul Sameday, cu mai multe hale și probabil mai multe mașini mari care trec prin el zilnic. Am explicat aici ce face Aquila și cum funcționează depozitul lor.
Un giratoriu sau o simplă bandă de întoarcere pusă după cele două spații le-ar putea deservi pe amândouă. Ar economisi 20 de minute din viața fiecărui șofer.
Și este vorba și de bani, desigur. Cei de la Sameday au mai spus niște statistici interesante la conferința de presă. Acum în noiembrie și decembrie au în jur de 400 de TIR-uri în funcțiune. Salariile și benzina sunt costurile lor cele mai mari, iar ambele au crescut în ultima vreme. Impactul lor este de aproximativ 50% în livrările last mile și de aproximativ 15% la TIR.
Lăsând însă veniturile Sameday la o parte, de ce nu s-ar face niște giratorii în plus atunci când apar astfel de platforme comerciale de mari dimensiuni? Ar scoate zeci sau sute de mașini mai repede de pe centură. Așa de multă lipsă de voință și de viziune să fie?
M-am uitat pe hartă cu atenție și s-ar putea să fie un drum secundar care iese din spatele hub-ului și apoi, pe niște străzi înguste, iese în altă parte în centura capitalei. Nici nu știu dacă este asfaltat sau nu. Trece pe lângă Brigada 1 Rachete Sol Aer și pe lângă niște case construite acolo, practic pe câmp dincolo de centură. Nu poate fi însă asta o soluție de termen lung pentru sute de TIR-uri.
« Primele benchmark-uri cu GeForce RTX 5070 Ti: o placă bună, dacă ar fi de găsit la prețul recomandat
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
7 comentarii
21/02/2025 la 7:14 AM
Giratoriile pe centura si toate drumusoarele secundare care o inteapa fac din centura un fel de iuliu maniu la ore de varf. Mai bine o iei prin oras decat sa folosesti centura, care chipurile este o varianta de ocol rapid a bucurestiului. Doar ca nu.
Blackskull(Citează)
21/02/2025 la 7:35 AM
Raspunsul simplu ar fi ca nu asta e rolul ei, sa poata sa intoarca bucurestenii cand vor sau sa isi lase masina 5 minute pe avarii 😇
E in “renovare”/ largire de cativa ani si cu putin noroc, o sa fie mai bine.
F.(Citează)
21/02/2025 la 1:24 PM
“in “renovare”/ largire de cativa ani si cu putin noroc, o sa fie mai bine.”
de pe vremea guvernului boc1 care a livrat doar portiunea largita dintre mogosoaia si DN. 2007-2025 = cativa ani. I guess, in the grand scheme of things.
Work on Cologne Cathedral was finally finished in 1880. At that time, the Cathedral had a height of 157 metres, making it the tallest building in the world — after a total of 632 years of construction.
alxzen(Citează)
21/02/2025 la 8:10 AM
Centura Bucureștiului e șosea, nu stradă. Și pe zona Otopeni – DN2 nu sunt giratorii la fiecare ieșire dintr-un hub. Se va termina A0 și apoi și dublarea centurii existente și se va circula mai bine. Ar trebui să se vadă când se dă drumul la circulație pe A0 Sud lotul 1.
Em(Citează)
21/02/2025 la 10:36 AM
De ce nu cateva sensuri din astea si pe autostrada..si intrari iesiri la fiecare poarta..
Alin(Citează)
21/02/2025 la 1:41 PM
Ai mintea in colțuri!
SirNeo(Citează)
21/02/2025 la 2:56 PM
Intrebarea corecta e de ce nu se face infrastructura cu cap pentru parcurile industriale. Giratoriile si trecerile de pietoni transforma centura intr-un bulevard ocolitor.
Ciprian(Citează)