un blog de Radu Dumitru

►► Susține blogul cu un click la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlipPC Garage. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

Sistemul de radare mobile e-SIGUR al Poliției este activ (și pare o improvizație)

6 Jan 2025  ·

AUTO, TEHNOLOGIE  ·

9 comentarii

Așa zice Poliția Română într-un mesaj pe Facebook.

Sistemul acesta e-SIGUR pare hilar, dar asta nu înseamnă că nu este eficient. Spun hilar pentru că pare că tot ce au făcut a fost să monteze pe un trepied pistoalele radar pe care polițiștii le foloseau deja din mână, iar trepiedul este acum pus la marginea drumului. Șoferii care merg cu viteză nu mai sunt opriți pe loc, ci primesc ulterior amenda acasă.

Polițiștii stau mai la căldurică, în mașină. Pistolul radar poate funcționa autonom, dar probabil poate fi alimentat și prin fir de la mașină. Imaginile sunt analizate de polițiști, dar nu știu dacă în timp real în mașină sau ulterior. Este foarte posibil să fie analizate aproape în timp real, adică agentul se uită la imaginile surprinse, salvează clipul cu șoferul vitezoman și ulterior la sediu îi sunt căutate acestuia datele de identificare și generată amenda.

Pare hilar și pentru că trepiedul pare un amărât de Velbon, nici măcar prea stabil în vânt sau la curentul generat de mașini, și cu o plăcuță adaptoare pentru radar montată pe el. Cred că puteam încropi și eu soluția asta cu câteva clickuri pe la F64.

Am văzut radare mobile pe trepied prin Bulgaria, de exemplu, și sunt niște unități gândite special pentru așa ceva, cu cameră mai mare (adică probabil vizibilitate mai bună în noapte sau când bat farurile în ea) și cu radar mai mare (adică mai precis), montate pe niște picioare mai vânjoase.

Asta nu înseamnă că sistemul românesc “e-SIGUR” nu va fi eficient. Pistoalele radar folosite direct din mână de un agent erau foarte vizibile. Dacă le foloseau din picioare, vedeai de la distanță uniformele verzi ale agenților. Dacă le foloseau din mașină, prin fereastră, de obicei botul mașinii erau ieșit în stradă, din nou vizibil, ceea ce le făcea ușor de evitat.

Un astfel de trepied, cu mașina Poliției parcată la 5 metri depărtare (sau poate chiar una nemarcată), devine mai greu de văzut și deci probabil va sancționa mai mulți vitezomani. Reversul medaliei pentru un sistem radar care nu oprește imediat vitezomanul ca să-i dea amendă este că respectivul șofer continuă să circule cu viteză mare pe șosea.

Dacă vă uitați cu atenție la imaginea pusă de Poliția Română, se vede că radarul acela funcționează din bateria proprie, mai are o liniuță, și probabil înregistrează pe un card de memorie. Sunt curios ce autonomie are în acest mod, în special pe vreme rece.

Mă refer la faptul că pistolul radar este gândit pentru a fi folosit din mână și activat doar când vrea agentul să apese pe buton, momentul când și radarul are consum maxim de energie din bateria proprie. În rest, când nu “tragi” cu el, este practic în stand-by.

Dacă îl pui pe trepied și îl lași pornit non-stop, sunt curios în cât timp consumă bateria, în special pe vreme rece. Ideal ar fi să poată fi alimentat de la distanță, ca să nu mai zic și de transmiterea fluxului video prin alt fir către un înregistrator mobil din mașină.

Dar na, mai rău nu se poate, deci orice îmbunătățire pentru siguranța circulației este binevenită. Momentan este activ pe A1 și A2 și pe DN2 în Vrancea.

Mesajul Poliției:

🚦 Noul sistem e-SIGUR este activ! 🚦
📡 Cum funcționează?
Camerele mobile (cunoscute sub numele de pistoale radar), amplasate pe marginea drumului, înregistrează activitatea din trafic în zona supravegheată.
🔍 Înregistrările sunt trimise și analizate de polițiști. Abaterile sunt sancționate conform legii, după identificarea conducătorului auto.
🔸 Amenda este expediată direct la domiciliu conducătorului auto, fără a fi necesară oprirea în trafic.
📍 Unde este activ?
• Autostrăzile A1 și A2
• Drumul Național DN2 din județul Vrancea
Extinderea la nivel național este planificată ulterior.
asus s5507

    9 comentarii

  1. Oare primesti mai intai acasa scrisoare prin care te intreaba cine a condus masina, sau amenda direct ?

      (Citează)

    • Cinemometrul măsoară viteza, nu modifică OG 2/2001

        (Citează)

    • Eu am primit scrisoarea in casuta postala, sa spun cine a condus. Doar ca a venit la adresa parintilor, de unde m-am mutat de mai bine de 10 ani. Iar plicul avea confirmarea de primire atasata. L-am rupt si l-am aruncat la cos. A trecut mai bine de un an si nu am mai primit nimic. Iata cum institutiile statului si-au dat mana la incompetenta si m-au scutit de o amenda.

        (Citează)

    • @Dr Love nu se stie daca ai scapat! Ai sanse sa iti vina amenda la un moment dat(poate si peste mai multi ani) la impozit, evident fara posibilitatea sa o platesti injumatatita. Si daca o platesti sunt sanse sa iti vina inca odata la impozit(incompetenta autoritatilor care nu comunica intre ele). Iti spun astea din proprie experienta.

        (Citează)

  2. Militia rutiera ar face orice numa sa nu munceasca. Cat despre abilitatea capetelor de creta de a se piti cand stau cu pistolu radar doar 2 exemple:
    1. Autostrada A1 spre pitesti, km 70 si ceva, masina de militie parcata pe o iesire sa nu se vada si cap de creta statea dupa un snop de stuf cu pistolu la ochi
    2. Iesire din pitesti fix unde e indicatoru ca se termina orasu (vis a vis de supernova ptr cine stie), masina cat mai ferita, parcata paralel cu soseaua, cap de creta iesit pe geamu masinii cu pistolu la ochi.
    Ambele zone “extrem” de periculoase si pline de pietoni. In timp ce prin orase unii circula ca nebunii iar militia lipseste.

      (Citează)

    • Tu ai impresia ca asta e doar la noi? Care ar mai fi scopul lor, daca toti le stiu pozitia?

        (Citează)

    • Boschetarii cap de creta pititi in boscheti cu radaru, da, doar la noi. Si la bulgari. In afara au camere. Nu neaparat radare. Camere simple. Si-ti calculeaza timpu intre 2 puncte. Simplu.
      Apropo de camere, acu 2 ani am furat-o in germania ptr nepastrarea distantei fata de masina din fata. Am primit acas amenda. 150 euro parca. Am platit fara sa comentez. Plicu avea in el amenda, poza si tot ce tre’be.
      Bucurestiu, ca sa ma limitez doar la kktu asta de oras e intesat de camere. N-am auzit sau vazut o singura data sa fie folosite la ceva pe partea de circulatie: viteza, parcat aiurea, vorbit la telefon, agresivitate in trafic etc.

        (Citează)

  3. Va fi depistabil cu un detector de radar daca va fi dolosit in regimul in care este prezentat acum.

      (Citează)

  4. O sa intram in randul tarilor civilizate cand vor fi pline drumurile de camere pozitionate cum sunt astea de rovinieta, care trimit amenzi acasa (cu schimbarile de legislatie corespunzatoare) pentru lipsa itp, rca, iar asta cu viteza fiind doar un bonus (pe autostrada trebuie senzorii aceia care masoara viteza medie). Viteza ca viteza, dar e plin in trafic de masini fara itp si rca, da unul peste tine si te pune pe drumuri.

    Pistoale in boscheti sunt fix ce m-as fi asteptat de la politia romana. Da, sunt mai bune decat nimic, dar totusi…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus