un blog de Radu Dumitru

►► Susține blogul cu un click la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlipPC Garage. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

Cred că și cei de la Dacia au fost surprinși că românii preferă echipările de top pe noile Duster și Bigster

30 Jan 2025  ·

AUTO  ·

12 comentarii

Românii preferă echipările de top de pe noul Duster și noul Bigster. Cei de la Dacia au făcut publice câteva statistici despre vânzările modelului Duster 3, lansat pe la jumătatea anului trecut, iar datele cele mai surprinzătoare sunt:

  • 86% din mașinile vândute au avut echipările Journey sau Extreme. Cele două echipări costă aproximativ identic și sunt plasate la nivelul de top, după Essential și Expression.
  • 43% din vânzări au fost modele 4×4.
  • 34% au fost modele cu motorul Hybrid 140, cel mai scump dintre opțiuni.

Cum spunea, Journey și Extreme sunt echipări de nivel și preț similar, diferențele venind din faptul că pe Extreme se folosesc câteva materiale diferite pentru a face mașina mai potrivită pentru muncă sau activități ceva mai brutale. Tapițeria poate fi spălată, există alte covorașe de cauciuc etc. Ideea este că ambele echipări încep de la 21.700 de euro pentru motorul Eco-G, dar varianta Hybrid 140 începe de la 26.650 euro. Modelul 4×4 începe de la 26.300 de euro. Puteți să le vedeți în configuratorul oficial.

Modelul Hybrid 140 nu poate fi cuplat cu transmisia 4×4, deci cele 34% și cele 43% din vânzări de mai sus nu se suprapun. Acum să presupunem că nu se refereau că acele motorizări au fost vândute cu echipările de top Journey și Extreme (deși, cu 86% pondere totală a acestora, de fapt majoritatea chiar așa au fost vândute), ci cu cea mai ieftină disponibilă pe acele motorizări, cea numită Essential. În ambele motorizări, prețul de pornire pe echiparea Essential este de 25.000 de euro.

Practic putem spune că 77% din Dusterele vândute au fost de minim 25.000 de euro, iar realist vorbind o foarte mare parte dintre acestea au fost de peste 26.300 de euro.

Iată că, în ciuda comentariilor de la lansare despre cum Duster costă acum 25.000 de euro și la banii aceștia poți lua “insert SUV second hand aici”, cei care chiar cumpără Dacia Duster au văzut de fapt valoarea în echipările și motorizările de top și au ales acele variante. Acesta este un exemplu că Dacia își poate concentra ofertele și strategia de dotări și prețuri în jurul acelor sume, nu la segmentul entry-level.

Și apoi vine Dacia și mai spune ceva foarte interesant: “94% din comenzile Bigster sunt echipări de top. Procentul este peste cel înregistrat la Duster și procentajul de hibride a demarat și el foarte sus.” Declarația este a lui Mihai Bordeanu, șef suprem Dacia. Și nici Dacia Bigster, despre care puteți citi și vedea aici pe îndelete, nu este chiar ieftin: prețurile încep de la 23.000 de euro, dar echiparea hibridă de top, acel nou Hybrid 155, costă 29.500 de euro.

sursa: Profit.

    12 comentarii

  1. E prima dacie care arata bine. E placuta ochiului.

      (Citează)

  2. La preturile astea, cand o sa fie rabla clasic 5 mii de euro, ma bag.

    Also, cutia manuala e tot din aia la care schimbatorul nu mai revine dupa o vreme pe liber, cand il scoti din viteza?

      (Citează)

  3. Chiar eram interesat pana am vazut cate bug-uri are in principal cu touchul care de multe ori are nevoie de reset prin scoaterea sigurantei, mai vedem in 2 ani cand se mai rezolva din problemele actuale

      (Citează)

  4. Ar fi interesanta si o statistica referitoare la motorizarile preferate. Pun pariu ca dusteru coaja nu e cautat din motive de motor. Cand singura optiune e o kkreaza in 3 pistoane si 100 cai, nu prea e tentant. Ca-n rest are AC, oglinzi si geamuri electrice, cruise control, senzori spate, faruri automate. E suficient ca dotari. Daca puteai alege orice motor din gama, pun pariu ca essentialu era cel mai vandut.

      (Citează)

  5. Cu finantare de la dacia, diferenta la rata lunara e de 200 lei intre varianta de baza si extreme. Deci se merita sa tai un dus la lidl si sa iti iei varianta full.

      (Citează)

  6. Nu au fost luati prin surprindere, a fost mereu valabila chestia asta.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus