►► Susține blogul cu un click la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip・PC Garage. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știrile zilei despre tehnologie – 30 ianuarie 2025
Magazinele online au afișat prețurile reale pentru plăcile GeForce RTX 5080, disponibile de astăzi »
30 Jan 2025 ·
AUTO ·
Românii preferă echipările de top de pe noul Duster și noul Bigster. Cei de la Dacia au făcut publice câteva statistici despre vânzările modelului Duster 3, lansat pe la jumătatea anului trecut, iar datele cele mai surprinzătoare sunt:
Cum spunea, Journey și Extreme sunt echipări de nivel și preț similar, diferențele venind din faptul că pe Extreme se folosesc câteva materiale diferite pentru a face mașina mai potrivită pentru muncă sau activități ceva mai brutale. Tapițeria poate fi spălată, există alte covorașe de cauciuc etc. Ideea este că ambele echipări încep de la 21.700 de euro pentru motorul Eco-G, dar varianta Hybrid 140 începe de la 26.650 euro. Modelul 4×4 începe de la 26.300 de euro. Puteți să le vedeți în configuratorul oficial.
Modelul Hybrid 140 nu poate fi cuplat cu transmisia 4×4, deci cele 34% și cele 43% din vânzări de mai sus nu se suprapun. Acum să presupunem că nu se refereau că acele motorizări au fost vândute cu echipările de top Journey și Extreme (deși, cu 86% pondere totală a acestora, de fapt majoritatea chiar așa au fost vândute), ci cu cea mai ieftină disponibilă pe acele motorizări, cea numită Essential. În ambele motorizări, prețul de pornire pe echiparea Essential este de 25.000 de euro.
Practic putem spune că 77% din Dusterele vândute au fost de minim 25.000 de euro, iar realist vorbind o foarte mare parte dintre acestea au fost de peste 26.300 de euro.
Iată că, în ciuda comentariilor de la lansare despre cum Duster costă acum 25.000 de euro și la banii aceștia poți lua “insert SUV second hand aici”, cei care chiar cumpără Dacia Duster au văzut de fapt valoarea în echipările și motorizările de top și au ales acele variante. Acesta este un exemplu că Dacia își poate concentra ofertele și strategia de dotări și prețuri în jurul acelor sume, nu la segmentul entry-level.
Și apoi vine Dacia și mai spune ceva foarte interesant: “94% din comenzile Bigster sunt echipări de top. Procentul este peste cel înregistrat la Duster și procentajul de hibride a demarat și el foarte sus.” Declarația este a lui Mihai Bordeanu, șef suprem Dacia. Și nici Dacia Bigster, despre care puteți citi și vedea aici pe îndelete, nu este chiar ieftin: prețurile încep de la 23.000 de euro, dar echiparea hibridă de top, acel nou Hybrid 155, costă 29.500 de euro.
sursa: Profit.
« Știrile zilei despre tehnologie – 30 ianuarie 2025
Magazinele online au afișat prețurile reale pentru plăcile GeForce RTX 5080, disponibile de astăzi »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
12 comentarii
30/01/2025 la 11:34 AM
E prima dacie care arata bine. E placuta ochiului.
add(Citează)
30/01/2025 la 12:01 PM
Subscriu. Mai ales ca acum au si aeratoare in spate. Alte masini au de 35-30 de ani.
Niles(Citează)
30/01/2025 la 1:56 PM
25*
Niles(Citează)
30/01/2025 la 11:39 AM
La preturile astea, cand o sa fie rabla clasic 5 mii de euro, ma bag.
Also, cutia manuala e tot din aia la care schimbatorul nu mai revine dupa o vreme pe liber, cand il scoti din viteza?
Andrei(Citează)
30/01/2025 la 11:55 AM
Chiar eram interesat pana am vazut cate bug-uri are in principal cu touchul care de multe ori are nevoie de reset prin scoaterea sigurantei, mai vedem in 2 ani cand se mai rezolva din problemele actuale
L!nuX(Citează)
30/01/2025 la 12:10 PM
Ar fi interesanta si o statistica referitoare la motorizarile preferate. Pun pariu ca dusteru coaja nu e cautat din motive de motor. Cand singura optiune e o kkreaza in 3 pistoane si 100 cai, nu prea e tentant. Ca-n rest are AC, oglinzi si geamuri electrice, cruise control, senzori spate, faruri automate. E suficient ca dotari. Daca puteai alege orice motor din gama, pun pariu ca essentialu era cel mai vandut.
Blackskull(Citează)
30/01/2025 la 4:44 PM
This!
Sol(Citează)
30/01/2025 la 1:16 PM
Cu finantare de la dacia, diferenta la rata lunara e de 200 lei intre varianta de baza si extreme. Deci se merita sa tai un dus la lidl si sa iti iei varianta full.
Robert(Citează)
30/01/2025 la 1:24 PM
Am citit duș. :))
Olivian Breda(Citează)
30/01/2025 la 1:56 PM
“se merita” nu merita niciodata
Johnny Bravo(Citează)
30/01/2025 la 2:06 PM
Nu au fost luati prin surprindere, a fost mereu valabila chestia asta.
alunelu(Citează)
30/01/2025 la 11:02 PM
unii ar spune ca a fost chiar incurajata
john2381(Citează)