un blog de Radu Dumitru

►► Susține blogul cu un click la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlipPC Garage. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

Iată cum arată noul Model Y de la Tesla, facelift-ul pentru 2025, și ce autonomie are oficial

12 Jan 2025  ·

AUTO  ·

9 comentarii

Dacă intrați pe site-ul de Singapore al Tesla, puteți vedea acolo un facelift pentru Model Y. Tesla nu a anunțat nimic oficial în partea noastră a lumii, dar probabil așa va arăta Model Y în viitor și în Europa și SUA.

Este vorba de acel update numit neoficial “Juniper” (ienupăr). Din motive de costuri și piese, nu am motive să cred că Model Y va arăta ca mai jos doar pe piața asiatică. Ar fi ilogic. Mașina se găsește deja și pe site-urile chinezești și japoneze, dar cel din Singapore este în engleză.

Noul Model Y preia linia de design prezentată odată cu Robotaxi-ul Tesla și, de altfel, venită de la Cybertruck: un lightbar în partea din față, iar stopurile, tot un lightbar, sunt însă mai groase (sau mai înalte, dacă preferați).

Mașina păstrează aceeași formă cu un habitaclu parcă prea mult bombat, dar care o face încăpătoare și cu mult loc la cap inclusiv pentru pasagerii din spate. Îmi place cum arată, dar am zis încă de la Robotaxi că mi-ar plăcea mult dacă viitorul Model Y va împrumuta acel aspect general.

Mai văd în imagini și o cameră video în botul mașinii, ceea ce este o îmbunătățire foarte utilă. Fără senzori ultrasonici de parcare și cu o parte frontală foarte rotunjită în jos, de multe ori este dificil să parchezi aproape de un bolard sau de o bordură înaltă. O cameră video frontală rezolvă totul.

În interior are aceleași îmbunătățiri introduse de noul Model 3 acum un an: lumini ambientale în interior, pe conturul mașinii, un ecran central cu ramă mai mică, scaune ventilate, nu doar încălzite, și un ecran mic pentru pasagerii din spate, ca să-și controleze climatizarea și Netflix/YouTube/jocuri pe el.

Mă aștept și în general la izolare fonică mai bună și un șasiu mai bine ranforsat.

Mai văd și că au eliminat maneta de moduri de condus din dreapta volanului. Modurile de condus se schimbă acum din ecran, ca la Model 3 și alte Tesla. Cu semnalizarea încă este incert, ar putea fi pe manetă în stânga, zic unele zvonuri.

Haionul se poate ridica singur atunci când te apropii. Scaunele spate sunt rabatabile electric (adică le poți și ridica electric, după rabatare).

Autonomia estimată pentru Model Y AWD Long-Range este de 719 km pe jante de 19 inci și 662 km pe jante de 20 inci, dar folosind standardul chinezesc de estimare. Pe site-ul taiwanez, autonomia este de 582 km WLTP. Pe site-ul din Singapore este de 551 km WLTP. Pe site-ul japonez este trecută la 635 km din “măsurători interne”. Asta înseamnă poate un 10% în plus față de actualul 533 km WLTP pentru varianta long-range cu tracțiune integrală. Mă așteptam la mai mult.

Dimensiunile par similare, cu o lungime de 4,97 metri, suta la oră iese în 4,3 secunde, încărcarea se face tot la 250 kW. Garanția, cel puțin în China, este de 4 ani sau 80.000 kilometri pentru vehicul și de 8 ani sau 192.000 km pentru baterie.

Există și o variantă RWD cu autonomie de 593 km.

asus s5507

    9 comentarii

  1. “Semnalizarea a trecut pe volan, care are mai multe volane decât actualul Model Y, dar la fel ca Model 3-ul nou.”

      (Citează)

  2. Din cate am văzut semnalizarea nu e pe volan ca la Model 3 si Cybertruck ci la maneta..

    https://insideevs.com/news/746902/tesla-model-y-turn-signal-stalk/

      (Citează)

    • Am văzut zvonurile. Eu n-am văzut maneta în ce imagini am prins eu. O să modific pentru ambiguitate suplimentară :D

        (Citează)

    • În imaginile oficiale nu prea apare acea zona a volanului..doar dacă intri în configurator pe Hong Kong o sa apara și maneta

        (Citează)

  3. Interesant cum Tesla a anuntat lucruri doar in China si Japonia aka “partea cealalta a lumii”, iar tara de bastina si EU sunt pe locul 2. Suntem foarte importanti.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus