►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Zalando preia About You pentru 1,2 miliarde de euro. Ambele companii sunt germane, dar Zalando este mult mai mare decât rivalul său About You, având o prezență în 25 de țări.
Zalando va prelua și divizia tech a About You, numită Scayle, care produce software pentru platforme de comerț online. Zalando are o platformă similară și, deși comunicatul spune că cele două se vor complementa în piață, vom vedea ce se întâmplă.
Cred că vom mai vedea astfel de achiziții. Piața europeană de fashion trebuie să intre într-o etapă de consolidare din două motive:
Al doilea factor este cel mai grav pentru că platformele chinezești fură masiv clienții celor europene. Eu personal știu mai mulți oameni care nu comandau deloc online, în general, dar acum au ales Temu pentru a da primele lor comenzi.
Legislația europeană este foarte permisivă și va băga multe magazine online în faliment. Când nu plătești taxe vamale pe comenzile de sub 150 de euro din China (și chinezii mai împart și marfa în mai multe colete sau trec alte valori în acte), platformele europene nu pot fi competitive atunci când ele plătesc toate taxele și lucrează și pe alte salarii.
Și nu este doar Shein și Temu. Trendyol a intrat puternic în România, de exemplu, iar în spate are grupul Alibaba din China.
Așa că probabil vom mai vedea consolidări în domeniu. Personal cred că sunt foarte multe magazine românești mici care sunt în pericol din cauza achizițiilor din China. Multe vând aceleași produse, de fapt.
Chiar citeam o analiză din SUA, unde Temu și Shein au câștigat foarte multă cotă de piață, care spunea că ascensiunea lor arată că oamenii sunt dispuși să aștepte 2-3 săptămâni pentru a primi marfa, câtă vreme prețurile sunt mici. Așa că livrarea rapidă din stoc, eventual la easybox, nu mai este un avantaj la fel de mare.
Magazinele mari, precum Fashion Days, sunt încă bine, dar pun pariu că nu văd creșterea la care se așteptau acum 2-3 ani. Viitorul va fi complicat pentru industria fashion.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
10 comentarii
11/12/2024 la 3:37 PM
Viitorul va fi complicat pentru industria FAST fashion.
au renuntat chinezii 1/2 verigi inutile in lantul lor de distributie.
companiile locale fie schimba foaia si discursul, fie dispar.
Simple as.
alxzen(Citează)
11/12/2024 la 4:33 PM
Bai nene, eu nu stiu ce masuri au chinezii astia, dar un tricou chinezesc luat de pe Shine de nevastamea ce trebuia sa aiba maneca scurta, mie imi trecea de cot. La fel si copiilor. Nu mai zic de pantaloni de pijama cu cracii cu lungimi diferite – si nu scriu la misto, chiar am patit-o.
Daca site-urile europene o sa mearga pe calitate o sa fie salvate.
Pana la urma o sa se sature lumea sa cumpere carpe ieftine care nu mai pot fi purtate dupa a doua spalare.
Ion Marius Ionut(Citează)
11/12/2024 la 5:11 PM
Abia așteaptă politicienii noștri să mai introducă ceva taxe la ce vine din China, să ne ferească de produse ieftine.
Vali(Citează)
11/12/2024 la 5:21 PM
“Zalando preia About You […] Temu și Shein au câștigat foarte multă cotă de piață […]
Magazinele mari, precum Fashion Days, sunt încă bine”
Stai, ce?
C(Citează)
11/12/2024 la 6:07 PM
Plus
“Personal cred că sunt foarte multe magazine românești mici care sunt în pericol din cauza achizițiilor din China. Multe vând aceleași produse, de fapt.”
Si iese un articol pe care chatgpt il putea scrie cam la fel de bine.
Alex(Citează)
11/12/2024 la 5:42 PM
Pai femeile asta isi doresc sa poarte ceva diferit zilnic , de ce sa dea 500 lei pe o pereche de blugi de calitate, cand isi poate cumpara 10. Asta nu ai cum sa o stopezi.
Daniel(Citează)
11/12/2024 la 7:52 PM
Poate magazinele astea realizează odată că adaosurile comerciale practicate au și ele o limită de bun simț.
A ajuns un banal tricou de bumbac, nu vreun material SF, cu un print Columbia sau North Face pe piept sa coste 250ron.
Dă-le în mm de cârpe.
RDK(Citează)
11/12/2024 la 8:14 PM
chiar daca sunt de acord cu prima parte.. exemplele sunt nefericite.
daca vrei sa scrie brand pe un tricou banal (daca north face si columbia se incadreaza la banal) de bumbac.. platesti 250.
daca vrei un tricou banal de bumbac fara brand pe el (ex fuits of the loom).. atunci gasesti si la pret banal.
john2381(Citează)
12/12/2024 la 6:29 AM
Eu cred ca Fashion Days nu o duc prea bine.
Le mai dau max 2 ani pe piata. Daca emag sunt destepti, vand si ei rapid.
corny(Citează)
12/12/2024 la 9:25 AM
Am dat o singură comandă pe Temu pentru niște mărunțișuri care nu erau de fashion, dar și pentru că eram curios cum decurge comanda. Nu cumpăr niciodată chestii de îmbrăcat/încălțat din China de nicăieri. Nu știam că Trendyol are tot grupul AliBaba în spate. Se găsesc destule magazine chiar și fizice de unde să cumpăr ceva rapid și ieftin, prefer să pot proba marfa și să fiu sigur că e ceea ce trebuie.
Legat de eMag, mi s-a părut că atunci când trecut sub umbrela lor Sameday, FashionDays și pe Tazz că încearcă să aibă cât mai multe din segmentele legat de comerțul online. Acum că au vândut Tazz, cred că vor renunța și la FashionDays dacă vine o ofertă de undeva. Nu cred că a fost o idee bună să renunțe la Tazz, era și este platforma pe care o foloseam des pentru comenzi de grup la muncă. Chiar și Radu a scris un articol după Black Friday al eMag în care spunea că FashionDays nu a crescut așa cum arătau previziunile.
Marea problemă este dată doar de magazinele gen Shein, Temu și Trendyol. Lumea cumpără în continuare, doar că acum suficient de mulți preferă magazinele chinezești pentru că sunt ieftine. UE vrea să rezolve problema cu taxe suplimentare pentru orice vine din China, dar chinezii deja sunt înaintea lor pentru că au centre regionale de unde trimit pachetele. Nu prea văd un viitor prea strălucit, însă trebuie să realizăm că nu putem susține necondiționat magazinele din China, mai ales când Temu vinde chestii super ieftine, dar super proaste pe partea de fashion.
Mihai(Citează)