►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
12 Dec 2024 ·
AUTO ·
Un proiect de hotărâre de consiliu local prevede că locuitorii sectorului 4 care au mașină, dar nu au și un loc de parcare pentru aceasta, vor fi taxați suplimentar. Practic vor avea de plătit încă o taxă odată cu impozitele pe mașină și casă.
Valoarea taxei este de 540 de lei pe an pe autovehicul. Găsiți textul propunerii aici. Înțeleg că se votează astăzi.
În principiu, nu sună rău. O astfel de decizie ar putea descuraja achiziționarea de mașini noi dacă nu ai și un loc unde să parchezi. Pe undeva pe acolo este scris că în sectorul 4 sunt 182.000 de autovehicule și doar 67.303 locuri de parcare, dintre care 9.500 parcări publice.
În practică, ceva nu se potrivește bine. De exemplu, ca să obții un loc de parcare de la PS4, pe care plătești apoi oricum o taxă anuală, trebuie să ai deja mașina în proprietate. Când ceri loc, trebuie să atașezi buletinul care arată că locuiești la acea adresă și certificatul de înmatriculare al mașinii, pe numele tău.
Altfel spus, n-ai cum să ceri locul de parcare fără a avea mașina, caz în care primăria deja te taxează. Iar dacă apoi ai loc de parcare, privat sau închiriat de la primărie, mult noroc să vezi banii înapoi. Cei care au plătit acum niște ani taxa de salubrizare introdusă ilegal de PS4 nu au primit niciodată banii înapoi după ce tribunalul a decis că nu este legală acea taxă.
De asemenea, tu trebuie să dovedește că ai loc de parcare. Să zicem că ai o casă cu curte. Dacă în actele de urbanism nu scrie că acea curte are destinație de parcare, nu cred că vei fi scutit de taxă. Este valabil și invers, foarte mulți au curte, dar nu parchează mașina înăuntru, ci în fața casei pe trotuar.
Mai nou am văzut că Primăria Sectorului 4 plătește articole pe Hotnews pe acest subiect, deși încă nu s-a aprobat prin votul consiliului această taxă.
În advertorial, noua taxă este descrisă ca o “facilitate” pentru posesorii de mașini din sectorul 4. Asta pentru că, dacă plătești taxa, ai voie să parchezi gratuit în orice parcare publică a PS4, pe când înainte un abonament lunar pentru așa ceva costa 60 de lei.
Altfel spus, facilitatea este că acum vei plăti 540 de lei și ai dreptul să parchezi în parcările publice din sector, pe când înainte plăteai 12 x 60 = 720 de lei pe an pentru același lucru.
Problema este că sunt foarte puține locuri publice de parcare ale PS4. 9.500 de locuri, zice pe acolo. Câțiva oameni vor beneficia de această “facilitate” în cazul în care locuiesc lângă o parcare publică. Zeci de mii alții, poate sute de mii, vor plăti în plus 540 de lei pe an și vor parca tot pe trotuar, iarbă sau astfel de locuri.
Mie mi se pare că primăria de sector doar inventează noi metode de a lua bani de la cetățeni, dar fără ca taxa respectivă să rezolve o problemă reală de pe stradă. S-a adunat deja o istorie lungă de contracte date fără licitație și de alte probleme (de exemplu bolarzi montați ilegal și neconformi cu legea, dar sunt în continuare cu miile pe străzi), toate din banii publici luați de la locuitori și de la bugetul de stat. Mai nou, Primăria Sectorului 4 blochează lucrări ale Primăriei Capitalei de înlocuire a conductelor de termoficare.
Sper să nu treacă acest proiect de taxare. Sunt în favoarea limitării poluării, dar ea trebuie făcută inteligent, fie cu taxă de acces prin centrul orașului, fie cu taxă proporțională cu vechimea mașinii sau noxele ei.
Reducerea numărului de mașini sau eliberarea trotuarelor se poate face prin creșterea numărului de locuri de parcare și respectiv prin blocarea parcării pe trotuare/spații verzi, nu doar introducând o taxă despre care foarte mulți vor spune “asta e, de acum plătesc și asta” și nu va schimba efectiv nimic pe străduțele din cartiere.
De remarcat și că taxa aceasta nu se aplică celor care locuiesc în sectorul 4 de mulți ani, dar nu au buletin pe adresa respectivă, ci tot pe localitatea sau sectorul din care s-au mutat aici. Acum nici nu au motiv să-și facă actele necesare.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
10 comentarii
12/12/2024 la 8:26 AM
As prefera sa am bodurile alea si tot ce-a mai pus el pe acolo sa faca viata pietonilor mai buna. In Sectorul 1 doar au dat cu pensula pe jos si gata. Numai bine sa aiba unii unde parca si bloca vizibilitatea la trecerile de pietoni.
Iar orice taxa pe masini, chiar daca nu are nici un efect in infrastructura, are e buna :)
Iulian(Citează)
12/12/2024 la 9:29 AM
Taxa aceasta nu va avea absolut niciun efect in reducerea numarului de masini din Sectorul 4. Majoritatea o vor plati, iar cei care se muta acum in sector, probabil vor alege sa amane schimbarea actelor pentru a evita impozitul suplimentar.
Andrei G(Citează)
12/12/2024 la 8:45 AM
“Sunt în favoarea limitării poluării, dar ea trebuie făcută inteligent, fie cu taxă de acces prin centrul orașului, fie cu taxă proporțională cu vechimea mașinii sau noxele ei.”
Preferințele tale nu pot fi implementate de către administrația publică locală.
Vali(Citează)
12/12/2024 la 9:25 AM
Singura taxa care ar rezolva problema e cea de acces in zona centrala… dar sa fie o taxa serioasa, nu 1 leu pe zi.
Dar eu nu vad niciun primar sa aiba acest curaj. Daca ar fi sa fie, cum zice Bolojan, trebuie facut acum, la inceput de mandat.
Ionut(Citează)
12/12/2024 la 9:31 AM
O taxa de acces in zona centrala nu ar rezolva problema poluarii, doar ar muta poluarea catre celelalte zone ale orasului.
Adica cei care lucreaza in centru ar avea un aer mai curat, dar copii lor care se duc la scoli in alte zone ar avea parte de mai multe noxe.
Orice masura de descurajare a masinilor personale trebuie insotita de masuri de imbunatatire a infrastructurii de transport in comun.
Andrei G(Citează)
12/12/2024 la 10:43 AM
Ar rezolva o bucata pentru ca lumea nu ar mai folosi masina ca nu ar putea tranzita orasul dintr-o parte in alta.
Ionut(Citează)
12/12/2024 la 10:05 AM
Nu doar Mazăre era ”special” cu invenții de taxare… Sînt alții și mai tîmpiți.
Marinel(Citează)
12/12/2024 la 10:35 AM
este capitala, sunt bani, lumea face bani, tot traficul acela inseamna bani in miscare. Iar taxele pentru a trai in aceasta capitala sunt foarte mici! impozit pe proprietate e mic, parcarea este o gluma si astea te fac sa ai masina.
Ia sa punem un impozit mare pe locuinte, sa vezi cum ar incepe sa plece din oras toti cei ce nu isi mai permit sa locuiasca intr-o capitala si doar genereaza aglomeratie.
Ia sa punem impozit mare pe masini, parcare scumpa si taxe pentru cei ce vin din exterior, sa vedeti ce usor se curata traficul. sunt niste lucruri foarte simple de urbanism, doar trebuie puse in practica
mihai(Citează)
12/12/2024 la 10:54 AM
Taxa se aplica masinilor inmatriculate in sectorul 4. Eu mult timp am avut buletin pe sector 6 dar masina inmatricula pe Ialomita, din motive de rca/casco.
Alin(Citează)
12/12/2024 la 11:28 AM
Taxa de “parcare” implicita este buna doar ca metoda de aplicare (doar masinile inmatriculate in S4) este proasta. Pai toti vor ramane cu masinile inmatriculate prin alte parti. Ii gonesti de la taxe si impozite S4.
Vad ca “alesii” fug de pedepsire la incalcarea legii (parcatul ilegal), e ceva in cultura romanilor. Cauta metode de prevenire doar doar nu trebuie sa aplice legea.
O taxa la nivel de capitala ar fi ceva, un soi de vinieta speciala de Bucuresti. Adica ori parcare cumparata, ori taxa care iti permite sa parchezi in parcarile publice.
Asta cu “sa se creeze lucuri de parcare” va fi mereu o scuza penibila pentru cei care isi cumpara masina si cred ca parcarea este un drept, vine la pachet cu masina.
Nicaieri in lume in centrele urbane nu sunt suficiente locuri de parcare. Dar e reglata din pret si te gandesti de 10 ori deca vrei cu masina.
Transport public in Bucuresti? Eu zic ca avem unul decent, asa cum e el. Ok, mai slab ca in tarile nordice dar mult mai bun ca (de exemplu) in multe orase de renume din State. Sa nu confundam cutumele culturale (vezi “miroase mana a bara de autobuz”) cu realitatea calitatii trasnportului public.
vladutz(Citează)