►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
17 Dec 2024 ·
GÂNDURI ·
M-a surprins Nicușor Dan când a anunțat că intenționează să candideze la președinție. Mă așteptam să facă asta după ceva discuții cu partidele principale, care să-i spună că-l susțin, și abia apoi să anunțe intenția de a candida.
Omul a făcut-o înainte și acum speră să obțină susținerea aceasta. Asta ar putea fi dificil.
Lasconi sigur nu-i încântată și pe bună dreptate. Femeia a adus cel mai bun rezultat pentru USR din istoria partidului și, cu o săptămână și ceva în urmă, toate celelalte partide anunțau că o susțin. Dacă sondajele îl cotează bine, l-ar susține… dar mai în silă așa.
PSD-ul nu-l poate susține prea ușor. Partidul a petrecut ani de zile criticându-l. Mai mult, Nicușor Dan nu are ce să le ofere. Lasconi are, le oferă susținere în Parlament, dar Dan, ca independent total, ce ar putea oferi PSD-ului?
PNL-ul probabil l-ar susține. PNL-ul trăiește într-o fantezie în care noul lider Bolojan deja a crescut scorul partidului, care a trecut de la 9% la turul 1 la 15% la parlamentare. În realitate, procentele diferență n-au fost câștigate de Bolojan, ci aduse de cei care anterior au votat cu Geoană, Diaconescu și alții în turul 1.
O manevră ar putea fi ca Dan să ia suficienți votanți încât să ajungă în turul 2 împreună cu Ciolacu, de exemplu, considerând că Simion sau Georgescu ar fi pe locul 3. Dacă asta nu se va întâmpla, însă, România ia o mare țeapă.
Momentan, însă, Nicușor Dar și-a anunțat intenția de a candida. Probabil niște sondaje interne îl dau ca fiind omul cu cele mai multe șanse în viitor. Intenția de a candida se poate însă și retrage la fel de repede cum s-a dat, dacă sondajele sau negocierile vor spune altceva.
Personal nu sunt încântat de anunț. Mi se pare că Nicușor Dan cunoaște foarte bine mersul orașului și legislația locală. Aș vrea să-l văd punând Bucureștiul la punct înainte de a merge în pas de defilare să salveze România.
Au fost vehiculate diverse nume de candidați în ultima perioadă. I-aș prefera pe Crin Antonescu sau pe Theodor Paleologu, care sunt politicieni cu experiență, care înțeleg politica internațională și care nu au nici un scandal la activ.
Dacă Dan merge însă mai departe, măcar sunt convins că este bine intenționat.
PSD-ul are acum o problemă mare. Planul lor era să crească TVA-ul și taxele plătite de oamenii cinstiți în 2025, când jocurile urmau să fie făcute la alegeri. Acum, dacă vor fi nevoiți să crească taxele, altfel dăm faliment ca țară, pot încerca să dea vina pe întreaga coaliție, dar asta sigur va împinge votanți în brațele extremiștilor care promit fântâni de miere.
Observ însă cu îngrijorare că USR-ul iar face pe prințesa și nu se prezintă la negocieri cu coaliția din care face teoretic parte. Repet ce am mai zis și acum niște ani: oamenii i-au votat pentru ca cei din USR să se bată până la ultima suflare pentru ei, nu să se retragă ca niște panseluțe la primul semn că lucrurile nu merg cum vor ei.
Din opoziție, din mesaje de Facebook, nu se poate schimba nimic. Speram că au înțeles asta când au fost dați afară de la guvernare de către PNL și, mult mai recent, când au pierdut atâtea primării importante. Dacă USR vrea să rămână forever alone în opoziție, votanții lor nu cred că vor fi încântați de asta.
În rest, mi se pare că jumătate din știri nu merită comentate pentru că nu avem informații. De ce l-a reținut poliția pe X, de ce nu, ce avea la el, ce pistol era, unde se adunau oamenii să privească niște cai frumoși și cu cine se vedeau acolo. Trebuie să așteptăm niște informații mai bune sau concluziile unor anchete, că zvonurile se schimbă zilnic și nu produc decât stres.
Va fi destul timp pentru asta în lunile următoare.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
41 comentarii
17/12/2024 la 6:51 AM
USR a candidat cu un anume program. Nu rețin multe din el, dar nu cresc taxele era acolo. Partidele trebuie sa facă ce spun în alegeri ca o sa facă sau sa se bata sa facă asta, nu sa se bată acolo.
nashu_mare(Citează)
17/12/2024 la 9:21 AM
cand 50+1 te voteaza inseamna ca ce spui e ce vrea poporul si ar fi bine sa faci.
cand iei 10% inseamna ca nu spui prea bine si ca ar trebui sa te adaptezi la ce au spus si altii.
ps. nu ma refer punctual la taxe (asta e doar o scuza), ci la pricipiu in general.
john2381(Citează)
17/12/2024 la 9:40 AM
Nu, când 5% te votează pentru ca ai promis ca faci ceva, tu trebuie sa ii reprezinți pe ăia 5%. Alternativa e sa faci ce a făcut Iohannis. Și probabil de aia suntem aici.
nashu_mare(Citează)
17/12/2024 la 10:09 AM
si ce faci cu ceilalti 95%?
mai ales ca nu e binara chestia.
pe langa punctul x din ce ai promis.. mai ai si alte n puncte.
daca nu le poti face pe toate la litera.. renunti?
sau (in masura in care e posibil) te adaptezi si incerci sa rezolvi cat mai mult din lista considerand si ce au zis ceilalti 95%?
pentru ca daca nu ai 50+1 n-o sa poti sa faci exact ce ai spus (la litera si in totalitate) si daca nu esti iliescu e dificil sa ai procentul asta.
nu mai spun ca e mai usor sa schimbi sistemul din interior decat din exterior.
sau ca majoritatea votantilor nu cunosc nici macar jumatate din programul de guvernare propus de cei pe care i-au votat.
john2381(Citează)
17/12/2024 la 2:03 PM
Deci tu zici ca nimeni sa nu faca sau sa incerce sa faca ce a promis intr-un joc populist de a atrage alti votanti decat aia care i-au trimis acolo?
Adica daca 5% patroni din tara asta (sa zicem), voteaza pentru un partid pro-patroni, aia 5% din parlament ar trebui sa fie pro angajati, ca aia sunt mai multi? WTF?
nashu_mare(Citează)
17/12/2024 la 2:12 PM
pentru ca realitatea e “decat” alba sau neagra, nu?
de ce nu putem gasi o cale de mijloc care sa sa insemne mai bine si pentru alb si pentru negru in loc de a incerca sa impunem tuturor viziunea noastra de 5%?
repet, e despre ideea generala, dar putem aplica si la situatia cu taxele.
daca usr nu intra in guvern pentru ca nu obtine promisiunea de a nu creste taxele.. inseamna ca ele raman mici?
nu, ele vor creste cu sau fara usr in guvern.
e asta un lucru bun sau rau?
depinde.. pe de o parte trebuie sa ocolim defaultul cumva.. pe de alta parte conteaza foarte tare si ce facem cu taxele alea (marite sau nu).
cum ar fi ca usr sa obtina o mai buna cheltuire a taxelor marite (orice ar insemna asta) in loc sa isi ia jucariile si sa plece la scara lor pentru ca lumea nu vrea sa joace jocul lor?
john2381(Citează)
17/12/2024 la 3:01 PM
Realitatea e ca oamenii sunt trimisi acolo ca reprezentanti ai votantilor lor. Prima lor responsabilitate este fata de oamenii aia care i-au votat pentru ce au promis ca o sa faca. Restul este de Caragiale si, de fapt, este motivul pentru care extremistii tipa ca “toti sunt la fel”
Practic, tu propui sa nu faca ce au promis sa faca (sa scada taxele) dar sa stea la ciolan pentru ca exista posibilitatea ca, desi nu au putut opri ceva despre care au zis ca nu sunt de acord (marirea de taxe), vor putea opri ceva ce nu au promis niciodata ca fac (sa nu permita cheltuieli aiurea), dar care oricum nu au puterea sa o faca (ca, ce se vezi, au fix aceeasi putere care nu le-a permis taierea taxelor).
Altfel, suntem in situatia in care PSD nu are puterea absoluta nici macar in posibila coalitie. Daca si PNL ar avea dorinta de a schimba modul asta de a face politica populista, cum sustine Bolojan, lucurile s-ar putea schimba in urma negocierilor. Nu e responsabilitatea unui singur partid.
nashu_mare(Citează)
17/12/2024 la 10:51 PM
ba au promis exact asta.. sa elimine risipa din banii statului.
si au mai promis o gramada de alte lucruri.
si este evident ca nu le pot face exact cum le-au promis si mai ales pe toate.
asa ca solutia lor e sa nu face nimic.
ps. oare cum au facut data trecuta cand au intrat in guvern si promisesera ceva cu fara penali si eliminarea pensiilor speciale?
altfel, mie nu imi place risipa in general si voturile date unor imaturi care nu sunt capabili sa lucreze in echipa sunt risipite.
john2381(Citează)
17/12/2024 la 7:13 AM
Dacă USR întra la guvernare, se vor eroda fiind nevoiți sa ia măsuri nepopulare, iar Aur va creste singur în opoziție și vor câștiga următoarele alegeri.
Usr asta face – se bate pentru lucrurile esențiale, ca taxele și bugetul, nu refuza sa între la guvernare pe motiv de panseluțe.
Marius(Citează)
17/12/2024 la 9:10 AM
aha, și în opoziție usr vor crește, ca până acum?:)))
cum crești tu in opoziție langa aur, care vor avea gura mare?
Tano(Citează)
17/12/2024 la 9:24 AM
Problema lor majora e ca pana cum au fost in opoztiei si tot s-au erodat major
Ionut(Citează)
17/12/2024 la 10:38 AM
Am votat mereu USR. In ultima vreme, exclusiv din lipsa de alternativa. USR nu face politica, nu au strategie, nu au plan, nu au lideri. Fac doar valuri inutile intr-un mic lighean, pierd timp si isi alieneaza electoratul cu decizii stupide.
Nici acum ei nu inteleg ca nu conteaza ca optiune politica ci doar cantitativ pentru consolidarea cat mai confortabila a polului democrat-pro european in fata valului suveranist. Niste impotenti alintati. Nu stiu care e mai mare dezamagire politica, USR sau Iohannis, dar pt mine e clar USRul.
E momentul sa ia o tusa in opozitie langa suveranisti si sa foloseasca astia 4 ani chibzuit ca sa redevina o optiune viabila sau sa aiba soarta PNTCD (de care astazi sunt teribil de aproape).
Cat despre candidatura lui ND, o noua dezamagire in expansiune care prefigureaza un flop de proportii in alegerile ce urmeaza. ND trebuia sa isi vada consecvent si eficient cum e el de primarie. Macar acest mandat.
Iar mononeuronalii din USR care inca o mai tin pe Lasconi in geam cu candidatura nu au ce cauta in politica pt ca e clar ca nu inteleg nimic din realitatea in care se misca. Nimic!
Tom(Citează)
17/12/2024 la 7:14 AM
Te contrazici singur intre paragrafe din articol, USR nu a fost dat afara de la guvernare de la PNL, au ales sa plece. Este si aceasta o reactie, sa alegi sa nu validezi mizeriile altora prin participarea ta.
Plicușor Dan nu ar fi primul primar de București care ajunge președinte, dar precedentul măcar rezolvase problema câinilor vagabonzi. Si nu lasa de izbeliște un oraș capitala europeana fără apa calda si cu pene de curent.
Lasconi nu are nimic de oferit in Parlament, partidul ei nu asculta de ea, era deja evident din timpul campaniei din lipsa de susținere pe fata din partea membrilor marcanti.
Gaelex(Citează)
17/12/2024 la 9:52 AM
1. Care pene de curent?
2. Acum si penele de curent sunt treaba primarului?
3. Eu sunt nemultumit de Nicusor ca nu mi-a marit salariul. Nu lucrez la primarie, nici macar nu sunt salariat, ziceam si eu asa…
Sorin(Citează)
17/12/2024 la 10:14 AM
„USR nu a fost dat afara de la guvernare de la PNL, au ales sa plece.”
Cam cum ai alege tu să pleci ca oaspete, dacă eu deschid ușa și încep să-ți las geaca sau alte lucruri pe culoar.
Peredhil(Citează)
17/12/2024 la 10:21 AM
LE: Firea zici că a rezolvat problema câinilor vagabonzi? „Si nu lasa de izbeliște un oraș capitala europeana fără apa calda si cu pene de curent.” „Plicușor” ?
Vezi că-i fie prea târziu, fie prea devreme să-i pupi calcaneul duamnei…
Peredhil(Citează)
17/12/2024 la 11:04 AM
Gaelex, suspectam de mult ca ai IQ-ul de 2 cifre, dar acum cu “plicusor” mi-ai confirmat oficial.
Pyro(Citează)
17/12/2024 la 11:15 AM
Peredhil a ajuns firea presedinte? Basescu a fost primar in Bucuresti si apoi presedinte. El a rezolvat problema cateilor
Alin(Citează)
17/12/2024 la 11:46 AM
@Alin, corect. M-am fixat pe pesedismul de „Plicușor ” și am ratat ideea. My bad.
Peredhil(Citează)
17/12/2024 la 7:31 AM
Cum adică “Lasconi a adus cel mai bun rezultat pentru USR din istoria partidului”? Să fim serioși, nu cred că sunt mulți care au votat-o doar pentru că-i Lasconi – cei mai mulți și-au pus stampila pe ea pentru simplul fapt că nu puteau s-o pună pe PSD, AUR, POT, PNL și ceilalți. Lumea a votat acum cu prostul cel mai mic, nu cu Lasconi sau cu USR.
USR trebuie să renunțe s-o promoveze pe Lasconi ca președinte.
Bobses(Citează)
17/12/2024 la 8:10 AM
Da, Lasconi a adus cel mai bun rezultat. Asta e adevărul. Omul politic Lasconi a avut o strategie care a adus un rezultat foarte bun. S-a poziționat în asa fel încât să obțină acel rezultat.
nashu_mare(Citează)
17/12/2024 la 9:25 AM
problema e ca cel mai bun rezultat nu a fost suficient (altfel acum ar fi fost deja la cotroceni).
si oricum e greu spre imposibil sa repete rezultatul.
john2381(Citează)
17/12/2024 la 3:09 PM
Sunteti toti pe langa. Cel mai bun rezultat au fost europarlamentarele din 2019 cand au luat 23%
Cipper(Citează)
17/12/2024 la 11:11 PM
pentru ca 23 de lei sunt mai buni decat 19 dolari, nu?
john2381(Citează)
17/12/2024 la 7:32 AM
USR din opozitie nu rezolva nimic. Ba rezolva ca sunt in parlament. Pot vota contra unor propuneri legislative, cum ar fi cresteri de taxe.
cosmin(Citează)
17/12/2024 la 8:36 AM
Tu cred ca nu stii ca in guvern nu e democratie.
Premierul decide ce se intampla.
Si daca e adevarata stirea pe surse ca se vor trage la sorti portofoliile de ministri – sa zicem ca ia usr-ul cultura, mediul si alt portofoliu irelevant… cam ce ar putea face ei din guvern? Ce putere au sa schimbe ceva in chestiile importante?
Mai bine sa fie in opozitie, sa puna la vedere toate kkturile. Nu o sa-i voteze lumea – asta e, e libertate. Inca.
daniel(Citează)
17/12/2024 la 9:12 AM
ultima dată când au fost în opoziție au ajuns la 12%. probabil după 4 ani vor fi la 8%.
eu prefer sa ia 3 ministere și să demonstreze maximul cu ele
Tano(Citează)
17/12/2024 la 8:58 AM
USR n-are ce cauta la guvernare intr-un guvern care scoate cartoful fierbinte din foc, in timp ce toata opozitia e extremista.
add(Citează)
17/12/2024 la 9:17 AM
Crin Antonescu (…) nici un scandal la activ.
serios? ăsta a păstorit USL 1.0. și știe cu vorbele în engleză cam cum știam eu în clasa a 3-a: https://www.youtube.com/watch?v=6ZJ3u_HVLAA
Gabi Udrescu(Citează)
17/12/2024 la 10:16 AM
Asta mă gândeam și eu. Părinte fondator al USL, politician de carton cu coloană de gumă, bot în bot cu Ponta, dar nu, nici un scandal. Lecitină?
Peredhil(Citează)
17/12/2024 la 9:57 AM
“Mircea Geoană și-a anunțat candidatura și are șanse mari să fie viitorul președinte al României” – nwradu.ro 12 septembrie 2024
Hai sa convenim ca articolele despre politica nu sunt punctul forte al acestui blog.
Sorin(Citează)
17/12/2024 la 10:17 AM
Uneori nici temele geopolitice, în special pe zona Orientul Mijlociu, nu-s abordate chiar în profunzime.
Peredhil(Citează)
17/12/2024 la 11:33 AM
Recent pare un blog scris de chatgpt, versiunea free.
alex(Citează)
17/12/2024 la 8:43 PM
La vremea aia chiar avea șanse. Nea Geoana a fost atacat, s-a apărat penibil, iar în campanie a făcut gafă după gafa. Plus manevrele blitz pe partea lui Georgescu, care au dat totul peste cap.
Foorysh(Citează)
17/12/2024 la 11:19 AM
E parerea ta, nu o putem schimba, dar cand vezi ca “ratezi” de multe ori poate ar trebui sa incerci sa te informezi putin mai mult.
Alin(Citează)
17/12/2024 la 12:35 PM
Crin Antonescu ? O gluma proasta ! Ipochimenul nu a fost in stare sa inchege o coalitie de oameni “cu toate tiglele pe casa” in PNL, care sa azvarle la ghena indivizi ca Rares Bogdan sau Alina Gorghiu !
Iar moftangii useristi ai gastii Barna- Ghinea -Pruna sa faca ciocu’ mic ; presedintele Romaniei trebuie sa vorbeasca omeneste si sa explice constitutia tarii si atributiile postului si oamenilor de la Dorohoi, Strehaia, Vascauti, Sarica Niculitel ,din satele parasite de “capsunari” dar si romanilor plecati la Wellington sau Christchurch, nu doar arogantilor “aitisti” si dovada “expertizei” pe “gargara” internationala…
Iar in conditiile actuale sa poata conta pe FIDELITATEA tuturor serviciilor de informatii ;
inclusiv sa ii “zburataceasca” din post pe cei ce fac alte jocuri…
George(Citează)
17/12/2024 la 2:09 PM
am votat cu usr la parlamentare in sila ( mi-am dat una peste mana dupa vot ca am putut sa o votez pe clotilde si pe vlad georgescu care imi displac profund ), de frica nebunilor lui CG mai mult.
jenant ca dupa atatia ani nu ai o alternativa de bun simt, ar fi poate bolojan de la pnl, dar trebuie sa dea afara jumate din membri PNL pt a fi un partid okeish
teo(Citează)
17/12/2024 la 3:11 PM
Cine e Vlad Georgescu?
Cipper(Citează)
17/12/2024 la 2:22 PM
Pare ca nu l-ati ascultat (despre autor nici nu mai vorbesc) pe nicu cand a spus de ce alege sa candideze: “ca bucurestenii nu pot trai bine (cu el primar) in timp ce romania se duce la vale (cu cg presedinte). ceea ce e logic si macar un argument decent pt motivare.
Iar usr-ul a comunicat ca nu se duce la consultari daca aia de la USL nu scot rapoartele financiare pe masa. Hartii din alea cu bani atrasi, cheltuiti, deficit, etc. Ca sa stie “pe concret” ce impart. Nu e normal ca doar unii sa aiba acces la aceste informatii iar ceilalti nu, mai ales cand se doresc a fi parteneri. Dar na, e mai usor sa ii iei la pla decat sa intelegi de ce au decis aia asa…
vale(Citează)
17/12/2024 la 11:00 PM
Nicușor s-a cam pisat din nou pe toți. Și o zic într-un sens negativ. A speculat un moment dificil pentru toți. A speculat. Practic le o băgat pumni în gură celor de la USR, având în vedere și negocierile pt Guvern. Atat pt PSD cat și pt PNL, mișcarea aceasta e mina de aur.
Să nu uităm totuși, ca la ambele alegeri, pt primar, Nicușor, a fost susținut de USR. Tot pe aceeași schemă infectă. Deci ca și caracter, din pct ăsta de vedere, nu ia nota de trecere.
Cat despre guvernare ambele variante îs cu damage pe termen lung pt USR. Dacă intră în guvern o sa o ia in freza, in scurt timp, i scot ăștia țap ispășitor, dacă nu intră tot ei sunt de vină ca nu au intrat. Greu.
Iar pt adeptii “intri și mori cu ei de gât, vezi tu pe parcurs”, cred ca de fapt habar nu au ce-i cu politica.
AlexCD(Citează)
18/12/2024 la 12:09 AM
Ptr mine nicusor a incetat sa mai existe dupa ce si-a anuntat candidatura. L-am votat in sila la primarie ca sa aiba o sansa sa ia mandatu 2 si sa faca ceva. Ca asa a promis, ca o sa faca treaba si nu o sa vrea la cotroceni. I-am votat si referendumu, c-am zis ca poate îi da aripi daca iese ce vrea el. Am avut o mica speranta ca poate e altfel fata de ailalti. Dar e la fel de lichea. Asa ca n-o sa mai aiba votu meu niciodata. O dezamagire maxima acest specimen.
Blackskull(Citează)