un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Formula 1 în Qatar: diverse greșeli duc lupta pentru titlu în cursa finală a sezonului

2 Dec 2024  ·

AUTO  ·

2 comentarii

Cursa din Qatar nu a făcut decât să crească suspansul pentru finalul de sezon din Abu Dhabi. Diferența dintre McLaren și Ferrari rămâne atât de mică încât orice este posibil în ultima cursă.

ÎN SPRINT

Sprintul a părut o afacere McLaren de la cap la coadă. Norris și Piastri au condus cursa. Cu două viraje înainte de final, Norris a încetinit și l-a lăsat pe Piastri să câștige.

Norris a spus că s-a revanșat astfel pentru o situație de acum câteva curse, când Piastri a făcut același lucru pentru el. Mi-a plăcut.

ÎN CALIFICĂRI

Aici Verstappen a revenit în top, dar o penalizare mică l-a mutat pe locul 2 pe grila de start. Russell urma să plece primul și Hamilton de pe locul 6, deși Mercedes n-a confirmat apoi în cursă aceste rezultate bune. McLaren pleca de pe locurile 3-4, deci se prefigura că vor câștiga puncte importante în cursă. Și totuși…

ÎN CURSĂ

Russell a plecat degeaba primul, Verstappen l-a depășit în primul tur și a condus întreaga cursă, luând o victorie curată ca în vremurile sale bune.

În spatele său, a fost haos. Norris s-a aflat majoritatea cursei pe locul 2, amenințându-l pe Verstappen. La un moment dat n-a văzut un steag galben, iar arbitrii l-au penalizat cu un stop & go de 10 secunde, o penalizare de vreo 35 de secunde de fapt, care l-a trimis direct pe ultimul loc.

Mi s-a părut o pedeapsă excesivă. Nu mai era nici un pericol pe circuit. 5 sau 10 secunde adăugate timpului său ar fi fost suficiente, dar a primit aproape cea mai mare penalizare posibilă. Norris a recuperat apoi teren și a terminat pe locul 10, plus un punct pentru cel mai rapid tur, dar Leclerc a urcat pe locul 2 și Piastri pe locul 3, Ferrari câștigând puncte importante.

Russell a pornit vedetă și a terminat pe locul 4. Hamilton, după o pană, a terminat în afara punctelor. Pe locul 5 s-a clasat Gasly, urmat de Sainz.

Pana aceea a fost o altă eroare de arbitraj, zic eu. Pe circuit rămăsese o oglindă de la un monopost, după un accident ușor. Câteva tururi a fost ignorată, deși ar fi fost nevoie de un VSC ca să o ridice cineva de acolo. În schimb, la un moment dat a lovit-o Bottas și a făcut-o țăndări, iar în turul următor au făcut pană Hamilton și Sainz în acele resturi. Abia atunci directorul de cursă a decis că este nevoie de un safety car complet pentru curățarea circuitului.

Au mai fost mici accidente și 5 piloți nu au terminat cursa, dar nu mai contează. Zhou Guanyu a luat locul 8, aducând primele puncte din sezon echipei Kick Sauber. Bottas a terminat și el pe locul 11, cel mai bun rezultat din acest sezon.

The Good:

  • Guanyu pentru primele puncte.
  • Gasly pentru locul 5, care aduce Alpine pe locul 6 în clasamentul general. Plecase de pe 11.
  • Norris pentru că nu a văzut acel bec galben și a pierdut 16 puncte din acest motiv, iar Ferrari le-ar putea fura titlul în cursa următoare.

The Bad:

  • Mercedes pentru un weekend slab.
  • Arbitrii care au vrut parcă să ducă suspansul în ultima cursă a anului.
  • Alpine pentru că a anunțat că, în următoarea cursă, Ocon nu va lua startul. Doohan va concura în locul lui, deci ultima cursă a lui Ocon pentru Alpine a fost aceasta din Qatar, ceea ce mi se pare a shitty way să te desparți de un pilot.

CLASAMENTE

La piloți se joacă pentru locul 2. Norris și Leclerc sunt despărțiți de 8 puncte.  Între Piastri și Sainz sunt 19 puncte și m-ar mira să poate fi răsturnată ordinea acolo.

La vârf, însă, inclusiv McLaren poate lua titlul la constructori, dar Norris să piardă locul 2 dacă, de exemplu, Piastri aduce multe puncte, iar Leclerc face totuși +8 față de Norris.

În clasamentul echipelor, 21 de puncte îi despart pe McLaren și pe Ferrari. Ferrari nu are o misiune ușoară, dar nici imposibilă. Dacă McLaren nu riscă inutil și nu are ghinion, însă, ar trebuie să ia titlul.

Se mai joacă și locul 6 între Alpine și Haas. Alpine tocmai a anunțat că îl vor înlocui pe Ocon cu Doohan în cursa următoare, ceea ce mă surprinde. Ocon avea șanse mai mari să păstreze locul 6 pentru echipă, ceea ce înseamnă mai mulți bani primiți de la FIA după sezon. Dar na… treaba lor.

Următoarea cursă: Abu Dhabi, pe 8 decembrie la ora 15.

asus s5507

    2 comentarii

  1. Am emotii pentru Ferrari ! Dar in acelasi timp sunt extrem de dezamagit de Hamilton..

      (Citează)

  2. La Alpine treaba e simpla si se stia ca vor face asta. Daca nu il lasau acum sa plece nu putea testa pentru Haas.
    De exemplu Hamilton nu va putea testa pentru Ferrari.

    Steagurile galbene afisate (intr-un mod ciudat si pentru scurt timp) aveau legatura cu oglina aia.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus