un blog de Radu Dumitru

►► Susține blogul cu un click la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlipPC Garage. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

Aston Martin Valkyrie este o mașină extremă

19 Dec 2024  ·

AUTO  ·

24 comentarii

Am privit cu uimire prezentarea noului Aston Martin Valkyrie. Este o mașină de peste 1100 CP, iar viteza maximă de 350 km/h este limitată de anvelope, care nu pot rezista la apăsări pe sol mai mari decât se ating atunci.

Supercar-urile în general sunt mașini aparte, dar acest Valkyrie le întrece pe multe. De exemplu, accesul prin interior se face prin acest spațiu:

Din mașina asta nu ieși șifonat, ci de-a dreptul răvășit. Nu pare genul pe care să o parchezi în față cazinoului din Monte-Carlo și să ieși îmbrăcat elegant din ea, împreuna cu o femeie în rochie de seară. Cred că cel mai sigur este să te îmbraci în combinezon.

Iar mașina este atât de zgomotoasă încât sunt incluse cu ea caști mari over-ear cu microfon, iar șoferul și pasagerul vorbesc prin intermediul lor, ca piloții de pe avioane zgomotoase.

Difuzoare nu au mai pus în interior, că n-ar fi avut rost. Este aproape un avion.

asus s5507

    24 comentarii

  1. Sper ca comentariul meu să fie văzut fluviul de comentarii: meh.

      (Citează)

  2. Michelin a facut cauciucuri cu care Bugatti a trecut de 400kmh.

    Poate ii intreaba acolo cum au reusit cu apasarea, ma indoiesc ca n-ar fi vrut si ei sa treaca de astia 350 la ora, macar asa, de dragul cifrelor. O fi vorba de costuri, imi vine greu sa cred asta cu apasarea.

      (Citează)

    • Bugatti avea nevoie să bată recordul de viteză. Și pentru asta a fost proiectată. Aston-ul e o mașină de circuit, așa ca apăsarea la sol e mult mai mare pentru comportament pe viraje. Amândouă au anvelope capabile, dar sunt mașini diferite cu scopuri diferite.

        (Citează)

  3. Este o Mașina extrem de plictisitoare, extrem de nepractica… Nu am rezistat sa ma uit la review ul lui doug de muro nu din cauza lui ci din cauza mașinii. Sa deschizi o ușă ca sa deschizi inca o Usa ca apoi sa te urci in masina. Sa fie atat de gălăgioasa incat sa nu te poti intelege nici cu căștile din dotarea masinii…

      (Citează)

    • Nu e vorba de practică. Dacă vrei mașină practică, iei una cu ușă normală, un portbagaj, boxe și un motor care nu urcă la 12.000 rpm. Asta este mașină de circuit, jucărie pentru cineva bogat.

      Dacă te uiți la Doug Demuro, de fapt, o să vezi că există o serie de colecționari care iau mașini speciale pentru că le crește valoarea sau pentru că se distrează câte 10 minute pe lună cu ele. Le vând după 10 ani cu 300 de mile la bord.

      Și cum AM face vreo 250 de bucăți în total, are cui să le vândă….

        (Citează)

  4. Cel mai urat Aston facut vreodata!

      (Citează)

  5. Nu inteleg de ce s-au obosit sa mai faca o versiune road legal, e extraordinar de nepractica. Sunt totusi curios sa vad cum se va descurca in campionatul mondial de anduranta.

      (Citează)

    • masina asta e un statement, nu trebuie sa fie practica, nu te duci la piata cu ea. Masina asta e cumparata de oameni care mai au vreo 20 de supercaruri si alte zeci de limuzine “practice”. Oameni care dau 4,5mil pe ea ca sa o conduca pana la un event sau de cateva ori pe circuit

        (Citează)

  6. Am impresia că se poate conduce în Gran Turismo 7, dar e varianta Valkyrie 2021. Am trecut de mult de perioada în care super mașinile erau frumoase estetic. Cred că aici s-a mers exclusiv pe eficiență, așa mi se pare mie designul. Nu cred că le pasă celor de la Aston Martin că e nepractică. Oricum nu vând foarte multe.

      (Citează)

  7. deci are doar 80 de cai putere mai mult decat o berlina de familie care costa 100k?

      (Citează)

  8. O opera de arta. Cam cum au fost toate hypersuperextra carurile de gen de-a lungu timpului. Genu de masina care merge pusa pe poster si lipita pe perete, sau wallpaper la calculator sau telefon. Asa cum au fost countach, f40, mclaren f1 si altele la vremea lor. Galagioase, nepractice, stricacioase. Dar aveau ceva aparte.
    Si apropo de berlina de familie cu 1000 de cai si 100k pret. Banuiesc ca n-are nimeni poster cu bateria aia pe roti.

      (Citează)

    • Eh, sigur au unii și poster, dar în rest ai dreptate. Asta nu e mașină pentru cei care vor ceva practic și este în genul celor numite de tine.

        (Citează)

  9. Florin:
    deci are doar 80 de cai putere mai mult decat o berlina de familie care costa 100k?

    Mai importanti dacat caii, e raportu greutate putere si manevrabilitatea. Nu mai tarziu de aseara, pe valea oltului, un teslar era sa dea cu bateria-n parapeti in incercarea de a se distanta de mine. Io c-un amarat de clio sport. In linie dreapta ca orice maimuta mergea tare, da’ pe curbe ma incurcam de el.

      (Citează)

    • Dintre toate lucrurile care nu s-au intamplat, asta nu s-a intamplat cel mai mult.
      Un Model 3 are max 500 kg in plus fata de un clio dar are sisteme de corectie a directiei si a tractiunii, este idiotic sa spui ca nu poate merge in curbe. Ai vazut cine a castigat anul asta si anul trecut campionatul de slalom? https://fras.ro/cnve-cherciu-se-impune-la-debut/

        (Citează)

    • Pai daca e campionatu masinilor electrice, logic ca a castigat o masina electrica ))))
      Si la greutate mai adauga vreo suta de kile diferenta.
      Si n-am zis ca nu merge pe curbe. Merge, da merge ca camionu.

        (Citează)

    • Ummmm, probabil șoferul neexperimentat. Am mers eu pe Valea Oltului cu o baterie pe roți mult mai puțin sportivă, pe la 3000kg încărcată maxim și tot i-am fumat pe majoritatea în ambele sensuri. Spre Pitești cel puțin eram eu și două tiruri goale în fața mea (care m-au șocat sincer la cum mergeau, de abia mă țineam după ei), restul mult în spate. Și Tesla e mult mai sportivă. Dar na, trebuie să știi cum.

        (Citează)

    • Eu nu sunt fan masini electrice, dar tot nu cred povestea cu lipsa de stabilitate a Tesla pe Valea Oltului.
      Chiar si cu un sofer neexperimentat, nu ar fi fost o problema decat daca se mergea la limita manevrabilitatii si asta ar fi necesitat sa fie liber drumul pe o bucata de cativa km buni. Lucru care nu se intampla niciodata pe tronsonul respectiv.

        (Citează)

    • Pe dealu negru. Acu vazui c-am scris valea oltului. Pe o curba d-aia ac de par. A tras omu o frana de toata frumusetea ca altfel se ducea in parapet. Oricat de rapide ar fi pe linie dreapta, electricele nu-s ptr curbe. Prea grele.
      Nu stiu ce greutate avea tesla aia, stiu ca a mea are 1015 kile cu plinu facut.

        (Citează)

    • Eu nu contest faptul ca masina ta sta mai bine pe curbe. Mi se pare doar putin probabil ca voi sa fi avut suficient spatiu disponibil incat sa va luati la intrecere si sa ajungeti la limitele masinilor.

        (Citează)

    • Am condus eu cât de tare am putut pe Dealul Negru și nu s-a ținut nimeni pe lângă mine. E ca un tren mașina, parcă stai pe șine la capitolul stabilitate. Ce-i drept, a mea este 4×4, pe când una cu tractiune spate poate se comportă altfel.

      Pot fi și greșeli de șofer, de altfel. O clipă de neatenție sau o curbă la care nu te aștepți poate să te facă să pui frâne bruște. Poate încerca să activeze și încălzirea în scaune.

      Tesla n-a scos totuși timpii ăia pe diverse circuite pentru că nu stă bine pe curbe, ci din contră.

        (Citează)

  10. Alex:
    masina asta e un statement, nu trebuie sa fie practica, nu te duci la piata cu ea. Masina asta e cumparata de oameni care mai au vreo 20 de supercaruri si alte zeci de limuzine “practice”. Oameni care dau 4,5mil pe ea ca sa o conduca pana la un event sau de cateva ori pe circuit

    Statement cand abia iti poti strecura burta sa intri in ea? E mai degraba investitie, store of value, pentru ca miliardarii planetei le colectioneaza ca pe timbre.

      (Citează)

    • Este un statement pentru baietii slim fit, care sunt in forma. Nu pentru unii care isi petrec jumatate din viata tolaniti pe canapea, in fata televizorului.

        (Citează)

  11. Parca i-ai facut antireclama. 1000 cai dar iti trebuie casti. 1000 cai dar iti trebuie skill de balerina sa intri. 1000 cai dar nu poti atinge viteza maxima. Desi altii au putut. Pai si astia care fac hypercar-uri cu care poti sa mergi si la piata ce sa mai zica?

      (Citează)

    • Ba da, poți atinge viteza maximă. Valoarea ei este limitată de anvelope.
      Anti-reclamă? Să fim serioși. Mi se pare inedită. Mi se pare și complicat de folosit, dar multe hyper-car-uri sunt așa, iar fiabilitatea este o problemă pentru toate.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus