►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Pe 3 ianuarie începe Raliul Dakar și Dacia participă cu echipa Sandriders, trei echipaje urmând să concureze cu mașina de mai jos, care deja a câștigat locurile 1 și 2 în raliul Marocului acum câteva săptămâni.
Am avut ocazia să văd Sandrider-ul la București. Are sigla Dacia pe ea și un motor V6 twin turbo de 3 litri, deci iată o împerechere pe care nu o credeam posibilă.
Mașina arată excelent. Nu știu dacă cea reală de competiție va avea sigle iluminate și stopuri LED, dar cea văzută de mine atrage toate privirile și i se potrivește bine modelul în verde, gri și roșu în care este pictată.
Este desigur un model 4×4 cu transmisie secvențială în 6 trepte, construită de Dacia, Alpine Racing și Prodrive. Folosește un combustibil sintetic de la Aramco. Are o lungime de 4,1 metri, suspensie cu brațe duble, anvelope de 37 inci pe jante de 17 inci și o caroserie din fibră de carbon. Se încadrează în clasa Ultimate T1.
Mai sunt mici artificii la bordul ei. Panourile ușilor sunt magnetizate, ca să se prindă de ea prezoanele roților în loc să le cauți apoi prin nisip. Vopseaua folosește un pigment anti-infraroșu pentru a răcori suplimentar mașina.
La bordul ei vor urca trei echipaje foarte titrate. Sebastien Loeb este probabil cel mai cunoscut pilot de raliuri, fiind de 9 ori campion mondial în WRC și prezent în multe alte curse de motorsport.
Nasser al-Attiyah, din Qatar, este de asemenea campion mondial de raliuri și de rally raid, multiplu câștigător în Dakar și, de altfel, cel care a câștigat Raliul Marocului. Loeb a venit pe doi.
Cristina Gutierrez Herrero este al treilea pilot, având la activ mai multe victorii în diverse probe și 8 participări în Dakar.
Dakarul începe pe 3 ianuarie și ține până pe 17 ianuarie. Este o competiție de tip rally raid, unde echipajele trebuie să ajungă în fiecare probă la finish, dar checkpoint-urile de pe traseu le sunt comunicate cu foarte puțin timp înainte de start, așa că trebuie să-și planifice singuri și rapid traseul pe care-l vor urma. Este ușor să te rătăcești, pot apărea probleme tehnice, mașina trebuie adusă în stare bună la finish pentru că a doua zi pleacă iarăși într-o etapă lungă și face asta două săptămâni la rând.
Mi se pare, însă, că Dacia Sandriders are șanse la victorie. Vom afla începând cu 3 ianuarie.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
3 comentarii
15/11/2024 la 8:24 AM
Doar numele are legatura cu marca Dacia, in rest absolut toate componentele sunt din alte surse decat cele din care se fabrica componentele pentru Daciile de serie.
E impropriu sa ne raportam la Dacia cu aceasta masina.
dif(Citează)
15/11/2024 la 9:02 AM
“transmisie secvențială în 6 trepte, construită de Dacia”
Este o mașină care poartă sigla Dacia, însă nu are nicio legătură cu modelele pe care le vinde Dacia în showroom-uri. Este proiectată și produsă de britanicii de la Prodrive, având la bază modelul Hunter Hypercar.
La fel ca masina de Formula 1 ce are în comun cu o doză de Red Bul.
zippo(Citează)
15/11/2024 la 10:03 AM
Mașina arată senzațional, și sigur e și capabilă. Dar cel mai bine au rezumat situația cei de la Autocritica, în titlul newsletterului trimis acum câteva zile: “Sebastién Loeb ia numele Dacia în deșert”.
alunelu(Citează)