un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Pregătiți-vă de stat în trafic… pentru câțiva ani

21 Nov 2024  ·

AUTO  ·

16 comentarii

Din câte am observat eu în anii anteriori, după Black Friday se îngreunează semnificativ traficul prin București și așa va fi până în ziua de Crăciun.

Deja a început. Dimineața este trafic bară la bară pe toata distanța între Șincai și Timpuri Noi, care avansează doar la culoarea verde a semaforului. În vară, când este traficul minim pe același tronson, au fost multe zile când abia vedeai câte 2-3 mașini la aceeași oră.

Cred că sunt următoarele cauze:

  • vine frigul, mult mai mulți oameni iau mașina personală pentru confort.
  • mult mai mult curierat după Black Friday și în general în decembrie.
  • șoferi care se plimbă în diverse direcții pentru cadouri corporate, în special în decembrie.
  • agitația după cadouri normale. Mi se pare că de Moș Nicolae este un vârf absolut.

Mă gândesc însă că urmează ani întregi de trafic problematic în București. Metroul acela spre Otopeni deja a gâtuit foarte mult zona de la Piața Presei, Miorița și Băneasa. Multe bulevarde sunt foarte vălurite sau au gropi, probabil va urma o asfaltare.

Dacă încep lucrările și la planșeul de la Unirii, va fi haosul maxim. Autoritățile se jură că nu se va închide traficul pe acolo, dar asta nu înseamnă că nu se bloca anumite benzi. La cum se circulă pe acolo, chiar și îngustarea cu o bandă sau două va genera foarte mulți nervi.

asus s5507

    16 comentarii

  1. “mult mai mult curierat după Black Friday și în general în decembrie.”
    Asta e putin exagerata. Nu e ca si cum in loc de o masina de curierat au aparut 10. Pana la urma nr coletelor a crescut, colete care intra in aceeasi masina.
    Da, s-au suplimentat curierii si masinile, dar nu mult mai mult.

      (Citează)

    • Și vor continua lucrările la termoficare și mai multe linii de tramvai vor intra in reabilitare. S-au făcut atât de puține în ultimii 15 ani în București că toate astea au devenit urgente.

        (Citează)

  2. titlul este despre trafic in general, observatia este despre bucuresti..
    iar articolul e despre tineretului / sincai :)
    daca aruncai o privire spre militari si observatia se intindea pe inca 5 articole.
    si asta era abia inceputul.

      (Citează)

  3. Traficul apare din cauza faptului ca oamenii sunt obligați sa se ducă la serviciu (cel mai mult)
    După ca si cauza este faptul ca își duc copii la școală in celălalt capăt al orașului.
    O distributie mai buna si de calitate a școlilor si grădinițelor alături de WFH ar reduce traficul super mult.
    PS: curierii, mașinile de gunoi si reparațiile sunt cam ultimele pe lista in ceea ce privește motivul traficului.

      (Citează)

  4. Inca imi amintesc cu drag de acea seara de Sf Nicolaie cand am facut din Pipera pana pe 13 Septembrie cam 4 ore. Din care 3 ore de la parcul Izvor.

    Zilele astea traficul se impute si din cauze conexe. Cum ar fi lucrari pe carosabil unde se inchide o banda. Am vazut in ultima vreme multe care au aparut din senin. Totodata am vazut si niste optimizari binevenite in unele intersectii.

      (Citează)

  5. Subscriu la cele spuse de nicolae.

    Tot mai multe companii isi cheama angajatii la birou pentru a-si justifica inchiriatul sediilor pe bani grei, conducerea locala avand blaturi cu proprietarii cladirilor.

    Sunt mii de masini care tranziteaza Pipera zilnic! un inconvienient care ar putea fi foarte usor evitat cu ajutorul WFH, dar de ce sa ne fie bine cand poate sa ne fie ingrozitor?

    La scoli iarasi e o prostie crunta, sute de masini se perinda zilnic pe porti, lucru care ar putea fi evitat simplu si elegant cu ajutorul unor autobuze speciale pentru copii. Cum au americanii si nu numai.

    Solutii exista, dar vointa nu.

      (Citează)

  6. Eu m-am saturat de dat vina doar pe pulime. Ca vezi dom’le merg astia cu masini si d-aia e trafic si faci mult. Iote ca io plecai duminica dimi la 5 juma spre otopeni, cu 330 pana la baneasa si d-acolo am schimbat cu 100. Repet: duminica dimineata la 5 juma. Trafic zero! Era sa pierd avionu. A mers ala cu 330 din rosu-n rosu. Si n-a sarit de 40 la ora sa nu cumva sa lesinam de la atata viteza.
    Tot ce e transport public in buc e praf. PRAF! O statie, doua, trei daca mergi nu simti, da’ daca vrei sa mergi mai mult esti mancat.
    Metroul….pîrnaie la orele de varf. Degeaba e gol in rest daca atunci cand trebuie, nu face fata. D-aia aleg multi masina. Varianta ailalta e sa stai pe peron timp de 2-3 trenuri ca sa reusesti sa te urci si cand o faci stai ca sardina intr-o caldura insuportabila. Tramvaiele….piftie, dupa ce-ti aseaza toate oasele in tine pa sinele alea distruse mai vin si din joi in paste majoritatea. Si zilnic se strica cate unu si blocheaza linia.
    Semafoare anapoda, drumuri proaste, gropi, intersectiile in care-s sine de tramvai se traverseaza incet ca altfel rupi masina, jdemii de santiere incepute si lasate asa etc. Toate astea duc la blocaje.
    Mai adaugi aici si lipsa militiei care duce la opriri si parcari aiurea si cam aia e.
    Si o spun ca unu care nu foloseste deloc masina in buc. Doar moto scuter si transport in comun. Doar ca transportul in comun il evit cat pot ptr ca nu este ce trebuie. Zilele astea n-am avut de ales si am facut asa: titan otopeni- o ora juma duminica dimi, otopeni-titan – 2 ore juma ieri dupa masa, titan-aviatorilor – 1 ora juma azi dimi, toate cu autobuzu. Mai bag servici cu tramvaiu, titan – 11 iunie, intre 50 min si o ora, fara trafic, pur si simplu asa merge. Tramvaiu 23, care tramvai vine din sfert in sfert de ora. Transportul public, repet, este praf. Daca ar fi si mai multi utilizatori s-ar bloca de tot.
    P.S am fost la praga zilele astea. Un transport public impecabil. Vin toate alea una dupa alta. Ai ratat ceva, in 4-5 min vine urmatoru. Sinele de tramvai la acelasi nivel cu drumu, zboara tramvaiele pe ele. Nici urma de spatiu intre sina si asfalt sa scape cumva roata de la motoreta de ex. Si cel mai important, cu acelasi bilet mergi cu toate alea (pe sus sau pe sub pamant). Si inca au bilete clasice, cele mai usor de utilizat.

      (Citează)

    • Praga are o densitate de 2,800 locuitori /km2.
      Bucuresti are oficial 7,196 locuitori /km2 (conform wikipedia).

      Pe langa numerele oficiale, tind sa cred ca in Bucuresti locuiesc mult mai multi oameni care nu sunt inregistrati oficial acolo. Or fi si in Praga dar cred ca mai putini, procentual.

      Problema traficului e data nu de populatie, ci de densitatea populatiei. Compara Bucuresti cu Milano sau Lyon, nu cu Praga sau Frankfurt.

      https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_Union_cities_proper_by_population_density

        (Citează)

    • Cu orice ai compara din europa occidentala, iese prost. Taman ce-am zis mai sus ca chiar si la ore lipsite de trafic, transportul public tot praf este.
      Si-am fost in orase cu densitate asemanatoare sau mai mare si transportul public tot era mult peste mizeria din buc.
      Cat despre restul traficului, adica ala cu masina personala, nici nu s-a incercat nimic ptr a-l mai ajuta. Gen niste semafoare destepte. Macar atat. Poate merge, poate nu. Dar macar sa incerce sa faca ceva. Aia de-au fost s-au dus si n-au facut nimic. Mi-e ca nici asta n-o sa faca ceva.

        (Citează)

    • Autobuzele sunt limitate la viteza. Probabil 40 km/h. Si cele care circula pe afara pe la 60 km/h. Oricum ai da-o, nu au ce face. ( asta doar ca informatie primita de la un sofer de autobuz)
      Tramvaiele 1/10 merg relativ decent. Si nici nu am prins foarte aglomerat cand am mers. Basca ai 90 de minute calatoria la suprafata cu orice.
      Si daca vorbim de Titan – Otopeni, cu masina nu ai fi facut sub 40 de minute duminica dimineata. Din Rahova la Otopeni fac cam 30 de minute duminica. Am numarat: am 16 semafoare pana ies din Bucuresti. Pe drumul pe care il fac cam zilnic.
      Nu te contrazic, insa Bucurestiul e mare. Daca consideri orasul ca un cerc ( centura) are cam 20 de km diametru. Daca nu locuiesti in zona unde ai treaba, ghinion.
      Si lucrarile multe din perioada asta si anii ce urmeaza vor ingreuna si mai mult traficul.
      Am refuzat si voi refuza joburi cu locatia Pipera. Dupa 10 ani de mers acolo, mi s-a luat.

        (Citează)

  7. Multa lume uita sa conduca in periaoda asta :))

      (Citează)

  8. La mine in proximitatea locuintei, se blocheaza toate stradutele pentru ca isi aduc cretinii plozii la scoala.
    Plozi care sunt de gimnaziu si care multi stau relativ aproape si ar putea sa mearga pe jos, dar nuuuuu trebuie sa-i aduca cretinii de parinti cu masinile sa-i lase fix la intrarea in scoala sa nu cumva se se murdareasca in talpi.

      (Citează)

  9. Foarte bine. Să fie trafic până ne iese pe nas.
    Până nu facem 3 ore de la Tineretului la Dristor, n-o să ne învățăm să luăm tramvaiul, scuterul, metroul, bicicleta, picioarele și o să trăim ca la Istanbul.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus