►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știrile zilei despre tehnologie – 21 noiembrie 2024
Pericolul mare al turului 1 al prezidențialelor și cu cine voi vota eu »
Din câte am observat eu în anii anteriori, după Black Friday se îngreunează semnificativ traficul prin București și așa va fi până în ziua de Crăciun.
Deja a început. Dimineața este trafic bară la bară pe toata distanța între Șincai și Timpuri Noi, care avansează doar la culoarea verde a semaforului. În vară, când este traficul minim pe același tronson, au fost multe zile când abia vedeai câte 2-3 mașini la aceeași oră.
Cred că sunt următoarele cauze:
Mă gândesc însă că urmează ani întregi de trafic problematic în București. Metroul acela spre Otopeni deja a gâtuit foarte mult zona de la Piața Presei, Miorița și Băneasa. Multe bulevarde sunt foarte vălurite sau au gropi, probabil va urma o asfaltare.
Dacă încep lucrările și la planșeul de la Unirii, va fi haosul maxim. Autoritățile se jură că nu se va închide traficul pe acolo, dar asta nu înseamnă că nu se bloca anumite benzi. La cum se circulă pe acolo, chiar și îngustarea cu o bandă sau două va genera foarte mulți nervi.
« Știrile zilei despre tehnologie – 21 noiembrie 2024
Pericolul mare al turului 1 al prezidențialelor și cu cine voi vota eu »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
35 comentarii
21/11/2024 la 11:47 AM
“mult mai mult curierat după Black Friday și în general în decembrie.”
Asta e putin exagerata. Nu e ca si cum in loc de o masina de curierat au aparut 10. Pana la urma nr coletelor a crescut, colete care intra in aceeasi masina.
Da, s-au suplimentat curierii si masinile, dar nu mult mai mult.
Dragos(Citează)
21/11/2024 la 12:21 PM
Și vor continua lucrările la termoficare și mai multe linii de tramvai vor intra in reabilitare. S-au făcut atât de puține în ultimii 15 ani în București că toate astea au devenit urgente.
Em(Citează)
21/11/2024 la 12:29 PM
titlul este despre trafic in general, observatia este despre bucuresti..
iar articolul e despre tineretului / sincai :)
daca aruncai o privire spre militari si observatia se intindea pe inca 5 articole.
si asta era abia inceputul.
john2381(Citează)
21/11/2024 la 12:56 PM
Baneasa, aceasta extensie a Tineretului :) In acelasi timp, da, de Militari nu mai zice nimeni, e horror traficul acolo.
Matilda(Citează)
21/11/2024 la 2:40 PM
Din Militari n-a mai iesit nimeni sa ne povesteasca.
Sorin(Citează)
21/11/2024 la 12:33 PM
Traficul apare din cauza faptului ca oamenii sunt obligați sa se ducă la serviciu (cel mai mult)
După ca si cauza este faptul ca își duc copii la școală in celălalt capăt al orașului.
O distributie mai buna si de calitate a școlilor si grădinițelor alături de WFH ar reduce traficul super mult.
PS: curierii, mașinile de gunoi si reparațiile sunt cam ultimele pe lista in ceea ce privește motivul traficului.
nicolae(Citează)
22/11/2024 la 5:23 PM
O mare parte din trafic este din cauza faptului ca oamenii folosesc masina pentru ca trebuie sa duca sau sa ia copiii de la gradinita/scoala. Daca nu ar fi nevoiti sa faca asta, probabil ca o parte ar pleca pe jos de acasa.
Legat de necesitatea de a te duce la serviciu, trebuie sa tinem cont ca inca sunt multe firme care permit work from home, asadar din punctul asta de vedere stam mai bine decat in anii trecuti.
Andrei G(Citează)
21/11/2024 la 1:39 PM
Inca imi amintesc cu drag de acea seara de Sf Nicolaie cand am facut din Pipera pana pe 13 Septembrie cam 4 ore. Din care 3 ore de la parcul Izvor.
Zilele astea traficul se impute si din cauze conexe. Cum ar fi lucrari pe carosabil unde se inchide o banda. Am vazut in ultima vreme multe care au aparut din senin. Totodata am vazut si niste optimizari binevenite in unele intersectii.
jules(Citează)
21/11/2024 la 2:06 PM
Subscriu la cele spuse de nicolae.
Tot mai multe companii isi cheama angajatii la birou pentru a-si justifica inchiriatul sediilor pe bani grei, conducerea locala avand blaturi cu proprietarii cladirilor.
Sunt mii de masini care tranziteaza Pipera zilnic! un inconvienient care ar putea fi foarte usor evitat cu ajutorul WFH, dar de ce sa ne fie bine cand poate sa ne fie ingrozitor?
La scoli iarasi e o prostie crunta, sute de masini se perinda zilnic pe porti, lucru care ar putea fi evitat simplu si elegant cu ajutorul unor autobuze speciale pentru copii. Cum au americanii si nu numai.
Solutii exista, dar vointa nu.
Mihai(Citează)
21/11/2024 la 11:24 PM
Un milițean cu tolba plină de felicitări pentru parcat pe trotuar, în dreptul porții școlii sau blocatul străzii și într-o săptămînă șuieră vîntul pe stradă…
Marinel(Citează)
22/11/2024 la 5:28 PM
@Mihai, situatia din Bucuresti este complicata. Pentru ca ai zeci de mii de locuitori din Ilfov (Chiajna, Popesti-Leordeni, etc) ce isi duc copiii la scoli din Bucuresti, pentru ca la ei in localitate nu exista suficiente locuri.
Toti oamenii acesti isi fac si mutatie la adrese din capitala.
Astfel, autobuzele scolare nu sunt o solutie, pentru ca nu ar avea cum sa adune copiii din Popesti-Leordeni si Bragadiru sa spunem si sa ii duca in Sectorul 3.
Andrei G(Citează)
21/11/2024 la 2:42 PM
Eu m-am saturat de dat vina doar pe pulime. Ca vezi dom’le merg astia cu masini si d-aia e trafic si faci mult. Iote ca io plecai duminica dimi la 5 juma spre otopeni, cu 330 pana la baneasa si d-acolo am schimbat cu 100. Repet: duminica dimineata la 5 juma. Trafic zero! Era sa pierd avionu. A mers ala cu 330 din rosu-n rosu. Si n-a sarit de 40 la ora sa nu cumva sa lesinam de la atata viteza.
Tot ce e transport public in buc e praf. PRAF! O statie, doua, trei daca mergi nu simti, da’ daca vrei sa mergi mai mult esti mancat.
Metroul….pîrnaie la orele de varf. Degeaba e gol in rest daca atunci cand trebuie, nu face fata. D-aia aleg multi masina. Varianta ailalta e sa stai pe peron timp de 2-3 trenuri ca sa reusesti sa te urci si cand o faci stai ca sardina intr-o caldura insuportabila. Tramvaiele….piftie, dupa ce-ti aseaza toate oasele in tine pa sinele alea distruse mai vin si din joi in paste majoritatea. Si zilnic se strica cate unu si blocheaza linia.
Semafoare anapoda, drumuri proaste, gropi, intersectiile in care-s sine de tramvai se traverseaza incet ca altfel rupi masina, jdemii de santiere incepute si lasate asa etc. Toate astea duc la blocaje.
Mai adaugi aici si lipsa militiei care duce la opriri si parcari aiurea si cam aia e.
Si o spun ca unu care nu foloseste deloc masina in buc. Doar moto scuter si transport in comun. Doar ca transportul in comun il evit cat pot ptr ca nu este ce trebuie. Zilele astea n-am avut de ales si am facut asa: titan otopeni- o ora juma duminica dimi, otopeni-titan – 2 ore juma ieri dupa masa, titan-aviatorilor – 1 ora juma azi dimi, toate cu autobuzu. Mai bag servici cu tramvaiu, titan – 11 iunie, intre 50 min si o ora, fara trafic, pur si simplu asa merge. Tramvaiu 23, care tramvai vine din sfert in sfert de ora. Transportul public, repet, este praf. Daca ar fi si mai multi utilizatori s-ar bloca de tot.
P.S am fost la praga zilele astea. Un transport public impecabil. Vin toate alea una dupa alta. Ai ratat ceva, in 4-5 min vine urmatoru. Sinele de tramvai la acelasi nivel cu drumu, zboara tramvaiele pe ele. Nici urma de spatiu intre sina si asfalt sa scape cumva roata de la motoreta de ex. Si cel mai important, cu acelasi bilet mergi cu toate alea (pe sus sau pe sub pamant). Si inca au bilete clasice, cele mai usor de utilizat.
Blackskull(Citează)
21/11/2024 la 2:51 PM
Praga are o densitate de 2,800 locuitori /km2.
Bucuresti are oficial 7,196 locuitori /km2 (conform wikipedia).
Pe langa numerele oficiale, tind sa cred ca in Bucuresti locuiesc mult mai multi oameni care nu sunt inregistrati oficial acolo. Or fi si in Praga dar cred ca mai putini, procentual.
Problema traficului e data nu de populatie, ci de densitatea populatiei. Compara Bucuresti cu Milano sau Lyon, nu cu Praga sau Frankfurt.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_Union_cities_proper_by_population_density
C(Citează)
21/11/2024 la 3:03 PM
Cu orice ai compara din europa occidentala, iese prost. Taman ce-am zis mai sus ca chiar si la ore lipsite de trafic, transportul public tot praf este.
Si-am fost in orase cu densitate asemanatoare sau mai mare si transportul public tot era mult peste mizeria din buc.
Cat despre restul traficului, adica ala cu masina personala, nici nu s-a incercat nimic ptr a-l mai ajuta. Gen niste semafoare destepte. Macar atat. Poate merge, poate nu. Dar macar sa incerce sa faca ceva. Aia de-au fost s-au dus si n-au facut nimic. Mi-e ca nici asta n-o sa faca ceva.
Blackskull(Citează)
21/11/2024 la 4:35 PM
Autobuzele sunt limitate la viteza. Probabil 40 km/h. Si cele care circula pe afara pe la 60 km/h. Oricum ai da-o, nu au ce face. ( asta doar ca informatie primita de la un sofer de autobuz)
Tramvaiele 1/10 merg relativ decent. Si nici nu am prins foarte aglomerat cand am mers. Basca ai 90 de minute calatoria la suprafata cu orice.
Si daca vorbim de Titan – Otopeni, cu masina nu ai fi facut sub 40 de minute duminica dimineata. Din Rahova la Otopeni fac cam 30 de minute duminica. Am numarat: am 16 semafoare pana ies din Bucuresti. Pe drumul pe care il fac cam zilnic.
Nu te contrazic, insa Bucurestiul e mare. Daca consideri orasul ca un cerc ( centura) are cam 20 de km diametru. Daca nu locuiesti in zona unde ai treaba, ghinion.
Si lucrarile multe din perioada asta si anii ce urmeaza vor ingreuna si mai mult traficul.
Am refuzat si voi refuza joburi cu locatia Pipera. Dupa 10 ani de mers acolo, mi s-a luat.
Jules(Citează)
21/11/2024 la 8:09 PM
Autobuzele nu sunt limitate la 40km/h..mergi cu unul prin Bucuresti si vezi ca depaseste aceasta viteza. Cele care merg pe centura depasesc si ele 60km/h …sursa, eu personal. P.s. vorbesc de cele noi, nu stiu vechile Mercedes din bucuresti cum erau
Alin(Citează)
21/11/2024 la 10:51 PM
Oficial toate autobuzele de transport in comun ale STB Bucuresti sunt limitate la viteza.
Sursa: sofer STB.
Daca se fac magarii pe ici colo, aia e.
jules(Citează)
22/11/2024 la 5:31 PM
@C, multi nu inteleg ca nu are sens nici o comparatie cu orase ce au jumatate din densitatea de locuitori a Bucurestiului.
@jules, chiar daca limitezi viteza autobuzelor, poate ca ar fi util un sistem de sincronizare al semafoarelor.
Andrei G(Citează)
21/11/2024 la 2:44 PM
Multa lume uita sa conduca in periaoda asta :))
eBogdan(Citează)
22/11/2024 la 5:33 PM
Nu uita nimeni cum se conduce. Doar ca in general in perioada asta avem:
– soferi care in restul anului nu prea se deplaseaza cu masina si nu au foarte multa experienta la volan;
– soferi care sunt extenuati de asteptarea in trafic si renunta la orice urma de cordialitate la volan.
Andrei G(Citează)
21/11/2024 la 3:09 PM
La mine in proximitatea locuintei, se blocheaza toate stradutele pentru ca isi aduc cretinii plozii la scoala.
Plozi care sunt de gimnaziu si care multi stau relativ aproape si ar putea sa mearga pe jos, dar nuuuuu trebuie sa-i aduca cretinii de parinti cu masinile sa-i lase fix la intrarea in scoala sa nu cumva se se murdareasca in talpi.
Cristian J.(Citează)
21/11/2024 la 4:34 PM
10+
Doru(Citează)
21/11/2024 la 4:56 PM
Foarte bine. Să fie trafic până ne iese pe nas.
Până nu facem 3 ore de la Tineretului la Dristor, n-o să ne învățăm să luăm tramvaiul, scuterul, metroul, bicicleta, picioarele și o să trăim ca la Istanbul.
Andrei(Citează)
21/11/2024 la 6:49 PM
Asa o fi. Eu de ceva vreme folosesc transportul in comun si va salut din mers.
5 min 2 statii cu autobuz dus copil la scoala, metrou la si de la serviciu, tramvai cand duc copilul la bazin inot , si tot asa.
Cel mai mult imi place cu tramvaiul, cum trec asa ca vasul de croaziera cu 20 kmh pe langa kilometrii intregi de masini oprite bara la bara.
Dar, e drept, pe ruta cu tramvaiul, trebuie sa conectez 2 tram diferite. si intre statiile lor sunt 5 min de mers pe jos!!!. Va zic, e crima curata, nu poti sa ii ceri asa ceva unui bucurestean. Il omori, pentru numele lui Dumnezeu!!
Dar eu ma chinui asa, si uite ca traiesc sa va povestesc.
Morrissey(Citează)
22/11/2024 la 5:40 PM
Este foarte bine ca exista si oameni ca tine care folosesc transportul in comun. Felicitari!
Am auzit ca vor incepe sa va ofere si medalii. Dar trebuie sa anunti cat mai des ca tu folosesti transportul in comun, ca sa te vada si sa te treaca in condica.
Andrei G(Citează)
21/11/2024 la 7:01 PM
…si altii incearca sa-si aminteasca
Mouse(Citează)
21/11/2024 la 7:57 PM
Daaa, evident. Oamenii comozi care nu pot renunta la masini nici in ruptul capului nu sunt de vina. Sau aia care li frica ca le cad picioarele la plozi daca merg pe jos + autobus pana la scoala. Sunt de vina aia care ii cheama la servici si la scoala. Ai naibii angajatori cum au devenit ei sursa problemelor pentru trafic. Hahah. De capu’ meu ce judecata…
Romanul(Citează)
21/11/2024 la 8:58 PM
Cu pârnaiași sau fără, Sameday e varză. emag se cam descompune.
Foorysh(Citează)
21/11/2024 la 10:19 PM
Alta postare in care cred ca farmezi engagement, ca nu e nimic de capul postarii.
Bogdan(Citează)
22/11/2024 la 5:57 AM
acu vreo cateva saptamani am facut 50 minute de la ambasada chinei la chibrit. sunt vreo 4 km. De atunci n-am mai mers cu masina in timpul saptamanii in oras. Mi se pare o forma de masochism
vlad(Citează)
22/11/2024 la 9:40 AM
buvigneta
imposibilitatea de a mai inscrie copiii la o anumita scoala pe baza vizei de flotant
amenzi pe tot ce inseamna parcare aiurea
amenzi pe tot ce inseamna banda unica pentru trasnportul in comun
faci toate astea si intr-un an ai rezolvat mare parte din trafic
barto(Citează)
22/11/2024 la 5:46 PM
Sunt de acord cu tine, rezolvi problemele de trafic.
Dar creezi o multime de alte probleme pentru locuitori.
Ce se intampla cu copiii din oraselele limitrofe? Ca in Popesti-Leordeni sau Chiajna nu sunt destule scoli pentru toata lumea.
Ce se intampla cu oamenii care renunta la masini pentru ca nu au unde sa le parcheze si vor sa se duca la munca folosind transportul in comun?. Ca la orele de varf magistrala M2 de metrou nici acum nu prea face fata. Cum vor ajunge la munca daca volumul de calatori va creste cu minim 50%?
Andrei G(Citează)
23/11/2024 la 10:24 AM
Jumatate din trafic e dat de parintii cu copiii dusi cu masina la scoala, de regula aia “buna” care e fix in partea cealalta a orasului.
O lege simpla care sa impuna imposibilitatea plasarii geniului-copil la ce scoala spaguieste parintele daca la scoala/scolile de proximitate sunt locuri, ar rezolva asta. Adica o hartie in care scoala din Popesti sa zica ca nu mai are locuri. Si apoi următoarea scoala de langa ea sa zica acelasi lucru.. Si tot asa. Sunt minim 10 scoli pana in Pipera la aia “buna”
50% gata problema rezolvata
Apoi amenzi pentru parcari/opriri aiurea. Nu mari, 100 lei dar sa iei 50 pe zi daca esti smecher. Inca 30% rezolvat traficul.
Add01(Citează)
22/11/2024 la 11:26 AM
Uber/taxi/metrou pana la Unirii/Universitate/Victoriei si apoi 100; asa folosesc eu. Exceptand 100 care mi se pare excelent, mai ales de cand are si mai putine statii de oprit, restul autobuzelor le folosesc cand nu ma grabesc. Indiferent de trafic sunt distante prea lungi cu semafoare necorelate si prea multe variabile de intarziat pe traseu.
La job ajung cu metroul, altfel as fi lucrat doar de acasa. Sunt prea multe masini pe o suprafata prea mica, asta e. In pandemie sau in vacante traficul e lejer, altfel toata lumea nu are astampar.
Ronnie(Citează)
23/11/2024 la 9:42 PM
Teoretic M6, cel puțin partea pâna la IKEA, are termen de finalizare 2027.
Și după cum merg lucrurile, turcii se vor ține de cuvânt.
(e alta divizie față de cei de la A0, nu săriți)
Anul asta e cam pe terminate, ar mai fi doar doi în care să fim deranjați in nordul Capitalei.
Problema ar cam fi la lotul II, pâna la OTP, aparent sunt întârzieri pe PT.
miluch(Citează)