►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Suntem într-o situație aproape fără precedent în România. Ne îndreptăm spre a avea un președinte extremist și naționalist și prin a cărui alegere România ar putea intra din nou în sfera de influență a Rusiei.
Situația curentă pentru turul 1 al alegerilor, care are loc peste două zile, arată un tablou politic foarte sumbru.
Să-l ignorăm momentan pe Ciolacu. Conduce detașat în sondaje și sigur va ajunge în turul 2.
George Simion de la AUR are momentan cele mai mari șanse să ajungă și el în turul 2, iar dacă face asta, sunt șanse mari să fie viitorul președinte al țării.
Majoritatea sondajelor făcute până acum îl dau pe locul 2 sau 3 în preferințele românilor, la egalitate sau devansând-o ușor pe Lasconi. Puteți să vă uitați pe acest articol Hotnews, care prezintă cronologic toate sondajele efectuate până acum pentru prezidențiale.
Remarcați că ultimele două, din 21 noiembrie și respectiv 15 noiembrie, sunt făcute de AtlasIntel la comanda Hotnews, nu la comanda vreunui partid politic, și pe eșantioane mai mari decât de obicei, în jur de 2000 și 3000 de respondenți față de uzualul de 1000 de persoane. Cel mai recent sondaj arată următoarea intenție de vot:
Personal cred că situația este chiar mult mai în favoarea lui Simion decât apare în aceste sondaje. Spun asta din două motive:
Cum votează diaspora? Votul din primăvară de la europarlamentare este un indicator bun, acolo votându-se partidul. Rezultatele au fost acestea:
Observați că AUR + SOS au 30%. A fost un vot masiv, de fapt, pentru aceste două partide, inclusiv din țările europene cu mulți români emigrați acolo:
UK: 19% au votat SOS România, 17% au votat AUR
Italia: 22% au votat SOS România, 21% au votat AUR
Germania: 24% au votat SOS România, 20% au votat AUR
Spania: 21% au votat AUR, 19% au votat SOS România
Franța: 17% au votat AUR, 15% au votat ADU
Belgia: 19% au votat AUR, 17% au votat REPER
Austria: 29% au votat AUR, 17% au votat SOS România (sursa)
SOS este partidul lui Șoșoacă. Un prieten spunea că votanții SOS nu vor vota niciodată AUR pentru că cele două partide se urăsc. Yeah right. Nu confundați scandalurile de ochii publicului între doi lideri care se contrează cu afinitățile alegătorilor.
În practică, partidul cel mai apropiat de idealurilor votanților SOS este AUR. Dovada cea mai bună, în cele din urmă, este saltul uriaș pe care l-a avut Simion în sondaje după ce candidatura lui Șoșoacă a fost interzisă la final de septembrie. Uitați câte procente în plus a avut Simion fix de atunci:
Ca să revenim, Simion are deci șanse mari de a ajunge în turul 2 și chiar de a câștiga. Și nu-mi spuneți că nu contează președintele pentru că nu are vreo mare putere reală în România. Contează enorm în politica externă, în special în acești ani.
În plus, președintele poate trage după el un partid. Dacă luni sau marți dimineață aflăm că Simion intră în turul 2, atunci AUR ar putea fi votat de mult mai mulți oameni la alegerile parlamentare are au loc doar câteva zile mai târziu, pe 1 decembrie. O mulțime (milioane, adică) de români vor decide că ei vor vota Simion în turul 2 pe 8 decembrie și atunci ar putea pune ștampila și pe AUR pe 1 decembrie, schimbând și proporția din Parlament.
Odată ce președintele trage în sus un partid, poate începe schimbarea unor legi cruciale. Orice este posibil, de la o atitudine anti-europeană și până la decizii care ne-ar putea alunga aliații sau investițiile străine.
Să fim serioși, promisiuni din acelea pe care nu le pot cataloga decât ca baliverne, precum case la 35.000 de euro și credite fără rate și covrigi în coada fiecărui câine arată de fapt că sunt dispuși să mintă și să spună orice pentru a obține voturi de la creduli. Asta nu este atitudinea de dorit de la un politician.
Și mai este un element pe care l-a punctat bine Băsescu într-un interviu recent: George Simion este declarat persona non grata în Ucraina și Moldova (info). Poți avea un președinte cu care două țări vecine României nu vor să aibă de-a face? Ar fi ridicol.
Să ne uităm la restul candidaților. Problema mare este că Lasconi, Ciucă și Geoană se bat cam pe același public și fragmentează între ei voturi cruciale.
Lasconi nu este candidatul la președinție pe care mi-l doresc. Nu mi se pare pregătită și experimentată în ale politicii de înalt nivel pentru a se învârti în aceleași cercuri cu Trump sau Macron sau Putin, în special în acești ani.
Să nu se supere pe mine cei din Câmpulung, dar să treci de la primar în acel oraș la președinte de țară este un pas prea mare. Cred că pentru președinție trebuie să-ți faci un pic rodajul și mâna întâi prin ministere sau parlament, comisii, legături cu mediul din străinătate șamd.
Circulă articolul acesta despre gafele făcute de Lasconi în declarații, precum cele legate de supravegherea SRI-ului. Nu este de mirare. Ca reporter TV și apoi primar în Câmpulung nu ai cum să capeți experiență în servicii de informații, legislația care le privește și jocuri de putere de culise la acel nivel.
Ciucă este… șters. Îmi dă impresia că nu vrea să fie președinte, dar îl împinge partidul de la spate. Documentarul Recorder despre Iohannis a cam dat de înțeles că n-ar fi vrut să fie nici premier sau ministru.
Mie omul nu-mi inspiră nimic. Nu pare să aibă opinii sau personalitate puternică. Poate că, precum în principiul lui Peter, omul era un soldat excelent, dar nu are carismă pentru un post de politician.
Geoană a pornit ca o speranță cu șanse mari la turul 2, dar în timp s-a dus în jos în sondaje. A făcut gafe, a avut o atitudine de a împăca și capra, dar și varza în declarații, a fost legat de tot felul de grupuri de interese care acționează chiar la scară globală, nu de câțiva baroni locali care fură ciolanul în țara noastra, cum ne-am obișnuit până acum de la alți candidați.
Culmea este că Geoană pare singurul cu experiența necesară pentru nivelul de politică externă cerut în acest moment. Omul a fost secretar adjunct la NATO câțiva ani. Știe ce se întâmplă în lume, cum se negociază și unde poți bate cu pumnul în masă și unde nu.
Geoană, însă, fiind pe locul 5 în sondaje, nu mai contează. Singurul candidat care îl poate împiedica pe George Simion să intre în turul doi este Elena Lasconi. Eu cu ea voi vota.
Am pus deja mai sus că nu este candidatul pe care mi l-aș fi dorit. Din ce am la dispoziție pe buletinul de vot, duminică, este cea mai bună alegere. Poți învăța și din mers. Poți avea consilieri buni. Dacă a putut face ușor trecerea la postul de primar, poate o face și către Cotroceni.
În plus, mai vine cu un mare avantaj: cred că este singurul candidat cinstit de acolo. Asta poate că nu contează mult când avem război la granițe, cu soldați nord-coreeni și rachete intercontinentale căzând în Ucraina, dar măcar voi sta cu sufletul împăcat că am votat un candidat cinstit, ceea ce contează pentru mine.
Și dacă printr-o minune reușește să ajungă în turul 2 și să-l împiedice pe Simion să intre acolo, cu atât mai mult mă voi bucura că am votat-o.
Șanse are, dar numai cu o mobilizare amplă din partea populației.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
63 comentarii
22/11/2024 la 6:38 AM
Vox Populi, Vox Dei
Vali(Citează)
22/11/2024 la 6:43 AM
Pentru mine este o contradicție referitor la votul din diaspora la europarlamentare: Ești plecat de ani buni..zeci poate.. într-o țară democratică unde lucrurile merg mai bine, mult mai bine ca aici, dar tu votezi partide cu ideologie extremistă? Nu înțeleg..sincer..🙄
Floare(Citează)
22/11/2024 la 7:00 AM
https://ro.wikipedia.org/wiki/Sondaje_de_opinie_pentru_alegerile_preziden%C8%9Biale_din_Rom%C3%A2nia_din_2024
Brokoly(Citează)
22/11/2024 la 10:12 AM
Pentru ca in tarile alea multi nu s-au integrat, se simt marginalizati, acumuleaza frustrari si viseaza sa se intoarca “acasa” si sa traiasca mai bine, romaneste.
Sol(Citează)
22/11/2024 la 11:07 AM
@Floare ce contradictie mane nu vezi ca si in Europa de vest castiga tot extremistii nationalisti?
Alex S(Citează)
22/11/2024 la 9:19 PM
Pentru că, să fim serioși, în afară de câteva elite și oamenii cu adevărat inteligenți și educați, restul de 90% sunt oameni simpli, căpșunari, badante, muncitori in construcții etc, adică oameni care au plecat în afara exclusiv pentru bani, nu pentru că nu mai puteau respira de corupție, nepotism, nedreptăți etc. și-și pierduseră speranța că ne vom face vreodată bine.
Andrei(Citează)
22/11/2024 la 7:20 AM
Părerea mea este ca cel maimare prticol este USR-ul în frunte cu Lasconi.
Nu vom intra sub influenta Rusiei pentru că nu ne lasă SUA, chiar dacă am vrea.
Simion nu este extremist si nici nationalist ci suveranist.
Eu voi vota Hunor, desi sunt oltean.
Stefanita Dan Matei(Citează)
22/11/2024 la 7:43 AM
Hahaha, e greu sa joci rolul asta de clovn?
nashu_mare(Citează)
22/11/2024 la 8:30 AM
Sa traiti nasu mare, chiar sunt de acord cu intrebarea dumneavoastra.
Lui ii place psd-ul si satelitul lui galben.
Niles(Citează)
22/11/2024 la 10:07 AM
As face pariu ca Simion nici nu stie ce inseamna “suveranist”
E foarte mieunos cand e vorba de domnu Ciolacu’ dar daca e un om obisnuit ii se suie in cap … deci are un caracter jegos!
nuIO(Citează)
22/11/2024 la 7:23 AM
Esti putin in eroare cu privire la Simion, cat si cu privire la atitudinea panicarda vizavi de potentiala situatie in care el va deveni presedinte.
Promisiunile sale NU SUNT, spre deosebire de ale altora, baliverne. Casa la 35.000 de euro? A construit una functionala cu 29.000, ce te face sa crezi ca daca va avea cu ce&cine sa construiasca volume, nu o va putea face cu aceasta suma?
Sigur ca politicienii promit mult si livreaza putin, dar te-ai uitat cumva si la ce promit ceilalti? Iti spun eu, ceilalti promit “stabilitate” si “corectitudine”, ceea ce obiectiv vorbind nu reprezinta o paine pusa pe masa niciunui roman.
Vei vedea, si tu si multi altii din bula, ca romanii nu mananca idealuri sau stabilitate si vor vota atat cu creierul, cat si cu burta.
ORICUM, nu e ca si cum ceilalti candidati le-ar fi dat ceva pentru creier si doar Simion le da si pentru burta. Sunt toti o apa si-un pamant, dar macar Simion chiar promite si altceva decat baliverne ce nu pot fi cuantificate.
PS: votez Lasconi in T1, dar cu o mare strangere de inima
BGDN(Citează)
22/11/2024 la 7:35 AM
Romanii voteaza cu raul cel mai mic, asa cum o fac de peste 30 de ani. Nimic nou sub soare. Cei scarbiti de tot ce inseamna propaganda vor vota cu Simion. Cei din mediul rural si persoanele cu educatie precara vor vota cu Simion. Astia sunt majoritari. Asta e Romania real, nu bula in care traiesc unii bucuresteni.
Deea(Citează)
22/11/2024 la 8:03 AM
Unde nu se votează răul cel mai mic?
Andrei Serbanescu(Citează)
22/11/2024 la 8:39 AM
Madame, în 1996, 2004 și 2014 am dat buluc la vot având impresia că votăm binele absolut. Ce a ieșit după e partea a doua, dar atunci nu aveai impresia că votezi cu răul mai mic
Iulian(Citează)
22/11/2024 la 4:14 PM
@Deea, exprimarea corecta ar fi fost:
“Noi, romanii, votam cu raul cel mai mic. Asa cum o facem de peste 30 de ani.”
Andrei G(Citează)
22/11/2024 la 8:08 AM
Tot Lasconi votez si eu, dar fara convingere. E prea mare palaria pentru ea, dar e singura care pare cinstita din toata sleahta candidatilor. E cel mai slab candidat cu care am votat vreodata, dar singura capabila sa infrunte mizeria de la AUR, cu Simion in frunte. Vreau in Europa, nu in Rusia.
Ce bine ar fi fost daca ar fi putut candida Maia Sandu si la noi…
Bobses(Citează)
22/11/2024 la 9:00 AM
In toate dezbaterile si podcasturile, Simion se prezinta impecabil. Cred ca are niste consilieri cu care a lucrat foarte mult, iar versiunea asta a lui arata surprinzator de bine. Cred ca discutia cu creditele si casele a inceput inainte sa intre pe mana consilierilor ca nici el nu pare convins de fezabilitatea ideii in dezbateri. Dar, chiar daca pare, nu cred ca este un om prost, sub nici o forma. Este o persoana care a exploatat o nisa, iar din pacate pentru noi, tara este atat de jos, incat daca face cateva chestii ok o sa fie extrem de bine privit de toti.
Cat priveste politica externa si Rusia, stati linistiti ca nu vom avea nici un presendinte cu putere de decizie locala…..aici facem cum ne zic unii sau altii.
De votat, eu oscilez intre Lasconi si el….probabil voi vota Lasconi doar ca e cinstita si consiliata de Basescu, insa intr-un posibil tur 2, CIolacu-Simion, votez cu 2 maini cu SImion.
Silviu(Citează)
22/11/2024 la 9:00 AM
Votul diasporei pentru AUR + Șoșoacă arată calitatea slabă a emigranților români, formată 90% din ”căpșunari”.
Mai e ceva: diaspora e formată nu doar din români, ci și din moldoveni cu cetățenie română, luată din generozitatea lui Băsescu. Acei moldoveni sunt în realitate rusofoni și rusofili, deci știm cu cine vor vota. Cetățenia română pt moldoveni nu trebuia să aibă loc derogativ simplificat, ci dimpotrivă, mai dificil, având în vedere apropierea de Rusia, rusificarea și primitivizarea acelui popor.
Ovidiu(Citează)
22/11/2024 la 10:09 AM
Asta cu moldovenii e foarte bine gandita. Un numar semnificativ de oameni care voteaza dupa cum li se spune, ca ei nu au niciun interes la noi in tara.
Robert(Citează)
22/11/2024 la 12:17 PM
Corect si confirm cu moldovenii. Multi sunt oameni ok si profesionisti in ce fac. Dar multi, prea multi vorbesc ruseste intre ei, romana o vorbesc chinuit iar despre opiniile lor politice in general, sa te fereasca Aldesus. Astia de-i stiu eu nu au in comun cu Romania decat pasaportul. In rest nu-i intereseaza nici sarbatorile romanesti, nici viata politica romaneasca, doar cea din Rep Moldova si pot spune ca 100% nu sunt de partea democratiei sau a afilierii cu Romania. Iar despre ucraineni si conflict, pot doar sa le banuiesc pozitionarea cand din hoholi nu-i scot.
Asta a fost cea mai mare prostie politica si strategica facuta de Basescu, sa le dea pasaporte romanesti pe ochi frumosi. Ne-am bagat mortul in casa. Basarabia nu se va intoarce niciodata la Romania, tot asa cum Transilvania nu se va intoarce niciodata la Ungaria.
Tom(Citează)
22/11/2024 la 12:30 PM
Ca membru al diasporei as fi vrut sa te contrazic. Imi amintesc cu mindrie puterea diasporei cind a decis alegerile impotriva lui ponta si nu numai. Cum am stat la cozi interminabile pentru ca PSD a vrut sa razbune o placuta de inmatriculare. ori a fost invers, nu mai conteaza. Realitatea ma bulverseaza si nu inteleg nici eu cum de are asa un succes aur, si aici in diaspora, si acasa in romania.
Mircea 2(Citează)
22/11/2024 la 9:01 AM
Radu, argumentatia ta e demontabila, nu m-as baza pe ea, ca sa nu patesc ca democratii in SUA. Case cu 35000 se pot construi, si prin ce oficii inalte a trecut Simion?
Singurul punct care poate fi sustinut e ca ar putea fi omul Rusiei.
Pe de alta parte, instinctul corect s fost a lui Lasconi in cateva privinte in care este criticata degeaba. Romania isi subestimeaza masiv puterea pe care o are de a proteja Moldova.
Ce pot sa va zic e ca nu imi place cu cine o sa votez, dar o sa votez.
mac gregor(Citează)
22/11/2024 la 9:10 AM
Romania isi subestimeaza masiv puterea pe care o are de a proteja Moldova.
Daca Romania declara gata, ne unim cu Moldova minus Transnistria, ce o sa faca Putin? O sa atace o tara de dimensiuni geografice mari (= razboi prelungit) in care e deja are cea mai mare baza NATO din Europa?
Riscand sa intre intr-un razboi care il va ruina?
mac gregor(Citează)
22/11/2024 la 9:18 AM
Spui bine de Simion că e omul rușilor, dar uiți că Geoană a declarat că a fost la Moscova în calitate de candidat la președinție.
CatalinR(Citează)
22/11/2024 la 9:24 AM
Nu credeam ca o sa zic asta vreodata despre un articol politic de-al lui Radu, dar a facut o analiza traznet.
Si eu cred ca Simion va intra in turul 2, fix din motivele expuse de el mai sus.
Asta nu inseamna ca nu voi vota Lasconi si ca nu sper.
In turul 2, daca intra Ciolacu si Simion, m-am hotarat, votez cu Simion. De ce? Pt ca fix el este raul cel mai mic.
In ochii mei, Ciolacu este raul mai mare, caci va avea mult mai multa putere reala decat Simion, si deci un potential distructiv mai mare. Am vazut cum reactioneaza in cazul Nisa-Nordis si mi se pare mult mai putin transparent si mult mai josnic decat Simion.
Recunosc, o parte din alegere e alimentata si de dorinta de a-i strica planul “perfect” al lui Ciolacu si al PSD-ului, atat cat pot eu, cu stampila.
P.S. toata discutia asta cu competentele pe fisa postului de presedinte ale lui Lasconi, ma lasa rece. Uitam cum in 2014 in dezbaterile cu Ponta, mutul nu intelegea nici intrebarile, ce sa mai vorbim de raspunsuri. Si noua ne curgeau balele de admiratie in fata eroului anti-ponta.
Cel mai important e ca Lasconi e cel mai integru om dintre toata adunatura aia. Si fara integritate, competentele pot fi chiar periculoase.
Morrissey(Citează)
22/11/2024 la 10:49 AM
Si eu sunt de acord ca Lasconi este cel mai integru om din toata gloata de candidati. Dar in acelasi timp este si cel mai prost pregatit candidat.
De data aceasta raul cel mai mic, Lasconi, este mai rau ca niciodata.
Andrei G(Citează)
22/11/2024 la 9:27 AM
E enervat cat de bun a fost Simion in ultima saptamana in tot ceea ce inseamna discurs public. Sper ca nu a reusit sa atraga nehotarati.
Ionut(Citează)
22/11/2024 la 9:33 AM
O cocioaba construita incorect (fara sa respecte timpi de uscare, etc etc) de voluntari (deci nu de angajati platiti) pe un teren care nu e al lui, fara utilitati trase. Da, asa poate da.
Ca sa faci o casa iti trebuie, sa zic, 4 insi si daca o faci din caramida/bca si stalpi din beton dureaza cam 3-4 luni (da, am construit o casa pentru mine). 4 insi care sa fie zidaro-instalatori-electricieni-pun si acoperis, etc.
4 insi x 1000 euro brut pe luna (sa ramana cam cu 3k-3,5k lei in mana) = 4k euro x 3 luni = 12k euro doar manopera.
Din 35k scadem 12k si ramanem cu fantastica suma de 23k euro. Un mic profit al firmei care face putem pune? Ca nah, scule, transport, etc si altele care trebuie amortizate. Sa zicem 3k euro?
Raman 20k euro.
Sa ma scuze oamenii dar tre sa ai probleme mari la mansarda sa crezi ca poti face o casa pe 1 nivel cu 2 camere (1 dormitor si 1 living), bucatarie, baie, cu acoperis, cu instalatii electrice, sanitare, etc cu doar 20k euro. Bransamente punem? Daca nu are gaz si ii pui o centrala pe lemne numai aia se duce la 2k euro cu calorifere si restul.
Ce dracu mah… chiar asa de prosti suntem?
Daniel(Citează)
22/11/2024 la 9:45 AM
Lemn prefabricat + izolatie de polistiren, oare nu ar merge?
mac gregor(Citează)
22/11/2024 la 10:49 AM
@mac gregor
eu disec datele lui.
Daca zicea de lemn, de profile metalice, de orice altceva discutam de acea varianta.
Si cu profile de lemn/metalice tot iti este greu sa te incadrezi la acea suma ca sa fie o casa locuibila.
Uite aici – https://structurausoara.ro/proiecte/a-ii-4_case-mici-din-module-prefabricate/
64mp, pur si simplu un apartament cu 1 dormitor pe pamant.
PREȚURI estimative (EURO):
Structură metalică ușoară: 9706 €
Finisat: 34296 €
Nu este inclusa studiul geotehnic si ridicarea topo, acestea fiind in sarcina beneficiarului. – sa zicem ca il sarim ca nah, romani suntem
Nu este inclus transportul.
Copertina auto si terasele acoperite din imagini, sunt cu caracter reprezentativ si nu sunt incluse în preturile afisate.
Nu sunt incluse fundatia, aplicele, elemente de decor pereti. obiecte sanitare, gresia, faianta, centrala termica, usile interioare, obiecte electrice
Deci? Sa zicem ca mai tai din profitul firmei dar tot iti este greu sa te incadrezi in 35k euro.
Daniel(Citează)
22/11/2024 la 11:07 AM
Romanii: salariile sunt prea mici in Romania, mergem la munca in strainatate
Tot romanii: casele sunt prea scumpe in Romania, 35000 ar fi un pret corect
Toate celelalte (materiale, scule, energie) costand la fel ca in vest, ei vor sa fie si muncitorii platiti la fel, dar casa rezultata sa coste un sfert.
Sorin(Citează)
22/11/2024 la 9:39 AM
Sunt mai multe comentarii mai sus care se mira de prestatia lui Simion din ultimele saptamani. De fapt, asa a fost mereu. Mereu a avut discursuri diferite in functie de public. Aberatiile le spune pe live pentru aia care nu stiu decat sa dea click pe o notificare. De aia nu i-a functionat telefonul atunci cand s-a dus in fata ambasadei Rusiei acum un an sa protesteze pentru nu mai stiu ce.
nashu_mare(Citează)
22/11/2024 la 9:43 AM
Diaconescu in primu tur. Asta asa ca sa zic ca am votat. In turu 2 orice si oricine in afara de ciolacu. Poa sa fie si-o maimuta, că cu ea votez.
Blackskull(Citează)
22/11/2024 la 11:09 AM
Deci tu esti din aia de care zice Radu, care vor sa voteze cu Simion dar le e rusine sa spuna
Sorin(Citează)
22/11/2024 la 11:14 AM
Pai ia zi boss cum vrei sa votez. Si io fac cum zici tu. Ca te vaz mai priceput.
Blackskull(Citează)
22/11/2024 la 9:51 AM
Mi se pare că simion se chinuie să scoată vorbele, sau recită după dictare.
Mă amuză că ai noștri capsunari votează rusește. De ce nu au emigrat in est, dacă tot le place așa de mult? De fapt, sunt oameni simpli și atât pot pricepe din mesajele de pe facebook si tiktok.
Beb(Citează)
22/11/2024 la 9:58 AM
Toata lumea din bula e de acord ca cel mai rezonabil candidat de data asta este Kelemen Hunor, insa nimeni nu zice ca voteaza cu el in primul tur. De ce?
Octav(Citează)
22/11/2024 la 10:02 AM
Cred ca si eu ca e pregatit daca a candidat toata viata lui la presedentie, normal ca are experienta :))) ala ne baga in ungaria in secunda 2.
Robert(Citează)
22/11/2024 la 10:03 AM
Pentru ca este un lingau al lui Orban ala ungur? Doar pentru ca ignori ceea ce a spus si facut in ultimii ani, nu inseamna ca este mai breaz.
nashu_mare(Citează)
22/11/2024 la 10:23 AM
1. De principiu nu irosesc votul pe un candidat fără șanse. Cu atât mai mult anul ăsta, doar ca să mă trezesc în turul doi că trebuie să aleg un pesedist în dauna unei otrepe proruse.
2. Nu votez un candidat care și-a construit cariera politică în jurul ideii de autonomie a maghiarilor. Vedem pe la alții ce bine funcționează autonomia asta și ce bun pretext poate fi pentru alte chestii. Cât timp ungurii flutură teza revizionismului și a nedreptății Trianonului (deci încă vreo câteva secole) a vota un politician ce se suie pe aceste concepte e … cel puțin dubios.
3. Nu votez lături apropiate de Viktor Orban.
Peredhil(Citează)
22/11/2024 la 11:51 AM
Pentru ca nu voteaza nimeni cu el , decat UDMRisti
L!nuX(Citează)
22/11/2024 la 1:20 PM
Cred ca voi va imaginati lucruri. N-am vazut nicaieri sa fie lingau de-al lui Orban. Dimpotriva, a si zis cu ce nu este de acord deloc cu Orban.
Nationalismul asta gratuit ne-a adus si cateva partidulete in fata ca acum sa nu mai stim pe unde scoate camasa.
Octav(Citează)
22/11/2024 la 2:41 PM
„Naționalismul gratuit” e cam pe același palier cu „rusofobia gratuită”. Doar că asta o auzeam mai des în conversații cu unii cetățeni occidentali, până acum aproape trei ani. Faptul că tu te uiți în tunel și crezi că-i cazul să te îndrepți cu încredere spre luminița ce pâlpâie la capătul său nu înseamnă că vei evita trenul. Naivitatea costă, iar în politică acest cost este și mai ridicat.
Am să-mi modific părerea despre politica statului maghiar când vor înceta cu teza „Ungariei Mari” și cu linsul în dos al rușilor, poate le pică o ciozvârtă de prin vecini. Am să-mi modific părerea despre UDMR când nu vor fi interesați de politica statului maghiar ca doctrină (iar de cea a celui român doar ca pretext de atârnache prin ce guvern are nevoie de o balama) și vor renunța la ideile de autonomie. Până atunci, pot veni la candidatură și cu Jézus Krisztus din partea mea.
Peredhil(Citează)
22/11/2024 la 10:06 AM
Eram 200% anti simion, dar dupa ultimele dezbateri recunosc ca mi-am schimbat parerea. Noroc ca imi amintesc ca e un mincinos. Spune ce vrea sa auda toata lumea si damn, mereu are raspunsul potrivit la el. Nu e prost deloc, ba chiar ar fi bun de presedinte, dar sa nu uitam ca e doar o unealta ruseasca, bine antrenata de altfel.
Robert(Citează)
22/11/2024 la 10:32 AM
Ca si restul, o sa votez Lasconi in primul tur. Daca nu ajunge in al doilea atunci o sa votez cu ambii candidati, sa le dau sanse egale :)
Cred ca e mai important votul la parlamentare despre care nu prea discuta nimeni. Acolo cum votati? Eu o as merg pe REPER ca a prea mult haos in USR.
etk(Citează)
22/11/2024 la 10:45 AM
Da, votul la parlamentare e important, însă președintele e interfața pentru relații externe, care la ora actuală sunt cruciale. Vezi Bulgaria, de exemplu, unde cu un președinte prorus n-au nici stabilitate internă. Sau Slovacia unde Fico (care nu-i președinte, dar are rol pe externe) trage din greu spre Moscova. De Orbanistan nu mai zic, acolo e filorusism cronicizat.
Votez USR. E singura variantă rezonabilă pentru mine, Reper nu are șanse să treacă pragul plus e aliat cu formațiuni gen Demos. Alianța PMP+FD+ ce au apucat, iar nu știu dacă prinde pragul și fragmentarea voturilor s-ar putea să bage partidul suinei cu ie în Parlament. PNL să-l mai voteze pesediștii neasumați.
Peredhil(Citează)
22/11/2024 la 11:11 AM
Si REPER e tot o anulare a votului, toate semnele sunt ca nu vor depasi pragul.
Sorin(Citează)
22/11/2024 la 10:38 AM
Baga mare, voteaza Reper. Sunt 80% sanse ca votul tau sa se duca apoi la PSD dupa redistribuirea voturilor pentru partide care nu fac pragul.
Daca e prea mult haos la USR, mai bine stai acasa de 1 dec, bei o tuica, mananci o fasole. Ai lucruri mai frumoase de facut decat sa dai votul PSD-ului.
Morrissey(Citează)
22/11/2024 la 10:48 AM
Uita sa spuna ca, de fapt, haosul ala din USR era alimentat de catre Reper si ce alte partidulete si independenti au iesit de acolo in ultimii doi ani. Oameni cu pitici de gradina la avatar care atacau alti oameni din partid in public. Foarte bine ca au fost ejectati. Acum, desi e destul de clar ca unii au opinii diferite sau fac parte din grupuri diferite din partid, toata lumea trage pentru un singur tel. Ii vezi pe Drula si pe Seidler si pe Clotilde sau Fritz tragand pentru Lasconi.
Amuzant e ca piticii astia de gradina nu s-au inteles nici intre ei. Sunt 3,7 partide rezultate.
nashu_mare(Citează)
22/11/2024 la 1:16 PM
Dintre USR si REPER, mai decenti mi s-au parut cei din urma. Adica intre Ciolos si Barna/Ghinea, l-as alege mereu pe primul.
Octav(Citează)
22/11/2024 la 10:53 AM
daca intra ciolacu si simion in t2, tare mi-e ca iese simion. Prezenta o sa fie groaznica (eu unul de ex nu ma duc sa pun stampila pe vreunul din astia 2) si asta nu-l avantajeaza decat pe simion.
cei doi banuti ai mei.
add(Citează)
22/11/2024 la 1:15 PM
La cum o zici, pare ca iti pasa daca iese Simion. Asa ca eu cred ca te vei duce in turul 2 sa pui stampila pe Ciolacu.
Octav(Citează)
22/11/2024 la 10:55 AM
Ma ingrijoreaza faptul ca oameni aparent destepti, care urmaresc acest blog sau podcastul Micutzu, se pot lasa pacaliti de Simion… Asta e omul care acum ceva timp ameninta ca isi va “agresa sexual” colega denumita “scroafa” in Parlament si care este interzis ca acces in 2 tari foarte importante pentru noi acum: Republica Moldova si Ucraina! Nu vedeti cat se chinuie sa para civilizat? Hai sa nu avem iar memoria scurta…
Alex(Citează)
22/11/2024 la 11:16 AM
Intrebarea mea e: daca rusii, cu investitii relativ modeste, pot scoate din hahalera de Simion un candidat prezentabil si din AUR o fosta politica de temut, de ce nimeni altcineva nu reuseste sa produca o Lasconi pregatita, un Geoana neprost sau un Ciuca… lasati, acolo n-ai ce sa mai faci.
Sorin(Citează)
22/11/2024 la 11:31 AM
Păi din cel puțin două motive: investițiile nu-s modeste (rușii știu că singura lor șansă de victorie în fața NATO e destabilizarea din interior, țară cu țară, iar la băgat strâmbe sunt foarte buni) și occidentalii joacă după niște reguli pe care doar ei le respectă. Linii roșii, neescaladare, nebăgat cu bocancii în politica aliaților, dreptul oricăruia de a lua ce are chef din democrație și de a le utiliza drept dildo nelubrefiat pe respectiva democrație, etc.
Peredhil(Citează)
22/11/2024 la 11:28 AM
“ Să nu se supere pe mine cei din Câmpulung, dar să treci de la primar în acel oraș la președinte de țară este un pas prea mare. ”
Sibienii iti transmit salutari 🤣
F.(Citează)
22/11/2024 la 11:47 AM
Diaspora in 60% din cazuri e formata din santieristi, manelisti si oameni de o educatie mai precara care au legat vaca de gard si s-au dus in vest sa faca bani, dar sa ne aducem aminte ca diaspora a facut mereu diferenta la prezidentiale, Iohanis a castigat cu votul Diasporei , mai tineti minte cozile interminabile de la ambasade ?
Ca om al diasporei mereu am votat, tin minte ca eram in vacanta in Letonia si m-am dus acolo la consulat sa pun stampila , voi merge si de data asta . Sincer nici pe mine nu ma inspira Lasconi mai mult parca ma inspira Geaona pentru ca parea mai matur, mai asezat dar cum ai zis si tu a gafat, istoria nu il iarta asa ca votam cu Lasconi.
Daca stai sa te gandesti ce a facut Iohan in ultimii 4 ani realizezi ca si Lasconi e pregatita pentru ca nu are cum sa faca mai putin :) .
Daca in turul 2 chiar ajunge Simion si Ciolacu atunci probabil ca vom alege raul cel mai mic din nou….
L!nuX(Citează)
22/11/2024 la 11:50 AM
Hai sa fim seriosi ca si Iohanis era necusnocut si venit de la primaria Sibiu….
L!nuX(Citează)
22/11/2024 la 12:24 PM
Raul cel mai mic e prostul cel mai mare! 🤣🤣
Altfel cumplit de trist sa trebuiasca sa votam o leguma inepta doar ca sa nu iasa dusmanul tarii.
De la un ciclu de alegeri la altul bataliile se dau doar intre hoti din ce in ce mai perfizi si imb*cili din ce in ce mai mari. Ia si alege, neamuleee!
PS: nici prin lume oferta politica nu difera cu mult dar calitatea oamenilor e foaaaarte diferita.
Tom(Citează)
22/11/2024 la 4:16 PM
Nivelul clasei politice din Romania este intr-o continua scadere.
Nici nu vreu sa ma gandesc cum ar fi aratat un dezbatere intre Basescu si Lasconi.
Sau chiar si intre Nastase si Ciolacu.
“Garda veche” ar fi dat de pamant cu politicienii actuali.
Andrei G(Citează)
22/11/2024 la 1:39 PM
Pai nu cred ca avem pareri diferite, Mircea2.
Mai sus nu m-am referit la diaspora romaneasca ci exclusiv la moldovenii cu pasapoarte romanesti, din care o prea mare parte nu au nicio legatura cu Romania decat pasaportul. Ei nu voteaza nici rau, nici bine ci deloc. Habar n-au de viata politica si sociala din Romania, de alegeri si candidati. Ei sunt familiari doar cu Rep Moldova si ce se intampla acolo, majoritatea pe care ii stiu fiind filorusi convinsi iar daca-i zgandari nitel descoperi si un filon masiv de anti romanism. Eu nu ii consider diaspora romana pe astia. Pasaportul pe care il detin e doar o apropriere utila dar impotriva firii.
Cat priveste grosul diasporei romanesti e asa cum a zis cineva mai sus. Voteaza disruptiv, adica impotriva celor de la putere care i-au tinut in saracie si din a caror cauza au fost nevoiti sa paraseasca, temporar, “acasa”. Daca puterea a mai si mictionat pe ei de la distanta, cum a fost treaba cu centrele de vot la Ponta, cu atat mai inversunat vor vota impotriva. In rest criteriile mai profunde de selectie dintre candidati ii depasesc. Ei aleg simplu, alb vs negru, asa cum se vede de la ei, relativ superficial.
Tom(Citează)
22/11/2024 la 3:08 PM
Tu gandesti doar din punctul de vedere al Romaniei. Iti spun cu siguranta ca in Moldova, nici chiar moldovenii care sunt pro UE nu isi doresc unirea cu Romania. Vor sa ramana o tara separata dar cu aceleasi sanse ca celelalte tari civilizate: aderare la UE, la NATO. Cum faci tu unirea cu o tara ai carei locuitori nu se mai considera romania, chiar daca recunosc ca vorbesc romaneste si au pasapoarte romanesti?
Stapanirea Rusiei de lunga durata a dus la efecte pe care noi de aici nu le intelegem.
Cel mai bine e sa ne dorim ca ei sa se ridice macar la nivelul politic la care am ajuns si noi. Si apoi ne va fi bine tuturor. Discutiile astea utopice despre unire fac mai mult rau si le dau apa la moara rusofililor din Moldova.
Bogdan(Citează)
22/11/2024 la 4:15 PM
“Iti spun cu siguranta ca in Moldova, nici chiar moldovenii care sunt pro UE nu isi doresc unirea cu Romania. […] Cel mai bine e sa ne dorim ca ei sa se ridice macar la nivelul politic la care am ajuns si noi. Si apoi ne va fi bine tuturor”
Dap, un lucru simplu si de bun simt pe care multi romani nu il inteleg.
silicon_v(Citează)