un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday la: Fashion DaysFinestorePC GarageevoMAGAltexFlancoVodafoneOrangeSevensins ◄◄

asus s5507

Formula 1 în Brazilia: Verstappen este aproape campion mondial, iar Alpine pune ambii piloți pe podium

4 Nov 2024  ·

AUTO  ·

5 comentarii

Cursa din Brazilia a fost memorabilă. Dacă nu ați văzut-o, faceți rost de o înregistrare — a avut de toate în ea, inclusiv ploaie torențială și ieșiri în decor cât pentru o jumătate de sezon.

Verstappen a arătat de ce este campion mondial și probabil de ce va fi și în 2024. A plecat de pe locul 17 și a câștigat una dintre cele mai grele curse din ultimii ani. Să o termini mi s-a părut o performanță aparte, având în vedere condițiile. Să o și câștigi după o astfel de cursă de recuperare arată un talent admirabil.

SPRINT

Cursa aceasta a avut și Sprint, desfășurat sâmbătă în condiții perfecte. A fost câștigat de Norris, iar Verstappen a ieșit abia pe locul 4.

Singurele momente palpitante au fost când Piastri părea că refuză să-i cedeze locul său lui Norris, dar după Sprint managerul echipei a declarat că o inversare de piloți în timpul cursei nu este chiar ușor de făcut, ci vrei minim 1,5 secunde până la următorul monopost, altfel riști să pierzi încă o poziție. Așa o fi.

ÎN CALIFICĂRI

În Brazilia a început să plouă puternic, iar calificările pentru cursa mare au fost amânate de sâmbătă pe duminică. Duminică a plouat în continuare. Calificările au fost întrerupte de nu mai puțin de 5 ori cu steag roșu, după mai multe ieșiri în decor și monoposturi stricate.

Astfel de steaguri roșii strică planurile celor ce nu au efectuat tururi rapide. Sainz urma să plece ultimul, după un accident. Mai important, Verstappen de pe 17, în timp ce din prima linie plecau Norris și Russell. Părea deci că Norris are toate șansele să recupereze din diferența mare de puncte față de olandez.

ÎNAINTE DE CURSĂ

Hamilton a pilotat monopostul lui Ayrton Senna. Ca să vă faceți o idee despre evoluția Formulei 1, așa arată acel monopost:

BTW, Magnussen a fost bolnav, iar echipa l-a înlocuit cu Oliver Bearman în această cursă.

CURSA

Cursa a fost devansată din cauza ploii, dar startul tot în condiții grele meteo a fost dat. Și ce a urmat este greu de povestit. Stroll, de exemplu, a ieșit în decor încă din turul de formare și apoi, deși era pe asfalt, cumva a rămas blocat în nisip, întârziind startul.

Norris a greșit turul de formare următor, plecând fără acordul arbitrilor. Mai mulți piloți s-au luat după el, alții nu. Haos.

În cursă, aproape în fiecare tur a fost vreo ieșire în decor sau măcar greșeală de pilotaj. Au fost mai multe abandonuri. Colapinto a distrus un monopost Williams după ce Albon l-a distrus pe celălalt în calificări. Hulkenberg a fost descalificat. Sainz a făcut accident. Uitați-vă la rezumat.

A plouat atât de mult încât uneori abia se vedeau monoposturile la televizor. Constant, însă, Verstappen a pilotat fără incidente, urcând tot mai sus în clasament.

În cele din urmă, cursa s-a redus la următoarea fază: la vârf prin turul 29 erau Russell și Norris, cei doi conducând încă de la start. Au intrat amândoi la boxe, profitând de un Virtual Safety Car, ceea ce părea situația ideală. Pe locurile 1 și 2 au trecut Ocon și Verstappen, dar și ei aveau nevoie de noi pneuri.

Două tururi mai târziu, începe să plouă mult mai tare, iese un safety car pe circuit pentru a ghida piloții și apoi intervine chiar un steag roșu. Monoposturile sunt retrase pe linia boxelor, unde toți au voie să schimbe pneurile în cele 20 de minute de pauză. Practic, Ocon și Verstappen și-au putut păstra pozițiile 1 și 2.

După repornirea cursei, a fost simplu pentru Verstappen să-l depășească pe Ocon și să conducă apoi până la final, câștigând cursa. Ocon pe locul doi, iar coechipierul său de la Alpine, Gasly, s-a clasat pe locul 3, ambii piloți Alpine urcând pe podium.

Russell și Leclerc au ocupat locurile următoare, în timp ce Norris a terminat abia pe locul 6.

Mi s-a părut cea mai dificilă cursă pe care a câștigat-o Verstappen până acum. A făcut-o în stil de campion, pilotând și depășind fără vreo greșeală.

După cursă, un Russell supărat a declarat că nu ar fi trebuit să intre la boxe. Norris a spus doar că a avut ghinion. Mie mi se pare că ambele echipe au greșit un pic aducând-i pentru schimb de pneuri. Se anunța oricum ploaie mai grea pentru tururile următoare, ceea ce de multe ori poate aduce o neutralizare a cursei. Cred că s-a mai întâmplat chiar în acest sezon asta, iar cei care au schimbat chiar înainte de steagul roșu au fost dezavantajați puternic.

Nu sunt multe altele de zis. Mi s-a părut că aceasta este cursa în care Verstappen a devenit de fapt campion și este una memorabilă.

The Good:

  • Verstappen pentru pilotaj excelent de pe locul 17 pe locul 1. Ca idee, doar 5 din 1.121 curse de Formula 1 au fost câștigate de cineva care a pornit de pe locul 17 sau mai jos.
  • Alpine pentru doi piloți pe podium și câteva poziții câștigate în clasamentul constructorilor, care la final de sezon înseamnă vreo 30 de milioane de euro în plus din banii ce se împart echipelor. Gasly a urcat 10 poziții față de start.
  • Lawson pentru că a luat două puncte și Bearman care măcar a terminat cursa, deși era prima sa cursă în F1 pe ploaie.

The Bad:

  • Hamilton a făcut o cursă slabă.
  • Williams a încheiat weekendul cu câteva milioane de euro pierdere prin două monoposturi stricate.
  • Stroll care s-a dus inexplicabil în pietriș și a rămas acolo.
  • Perez din nou cu 0 puncte.

CLASAMENTE

 

În clasamentul piloților, Verstappen are 62 de puncte avans în fața lui Norris. Astea înseamnă că britanicul trebuie să câștige în medie 21 de puncte în plus în fiecare cursă viitoare față de Verstappen, ceea ce este practic imposibil. Ar însemna ca Norris să câștige 3 curse, iar Verstappen să se claseze pe locurile 8-10.

Este aproape imposibil, exceptând ghinion puternic. Verstappen este campion mondial și în 2024.

Mai degrabă Norris are șanse să piardă locul 2 în favoarea lui Leclerc, fiind despărțiți de doar 24 de puncte. Russell l-a întrecut pe Hamilton în clasamentul general, apropo.

 

În ce privește echipele, Alpine a urcat de pe locul 9 pe locul 6 după acest weekend. Red Bull se ține aproape de Ferrari.

 

Următoarea cursă: Las Vegas pe 23 noiembrie. Sunt trei săptămâni de pauză acum, iar apoi urmează ultimele trei curse ale sezonului, dintre care una cu Sprint.

asus s5507

    5 comentarii

  1. Nu am văzut cursa ieri și am cautat pe site-urile mari din Romania de știri o analiza, un rezumat. Nimic. Felicitări pentru articol, am înțeles ce s-a întâmplat ieri, îmi pare rău că nu am putut vedea cursa

    Apropo de evoluția formulei 1, este la Koln, în Germania, o expoziție a mașinilor lui Michael Schumacher. Întrarea este gratuita și poți vedea de la câțiva centimetri mașinile pilotate de el, combinezoane, căști, mănuși și trofee. Este impresionant pentru un fan, îți recomand să îl vizitezi dacă ajungi prin zonă.

      (Citează)

  2. Verstappen a facut 17 “fastest lap” pe parcursul cursei, in timp ce in spatele lui celelalte masini dansau pe pista sau chiar ieseau in decor cand le era lumea mai draga.

    După repornirea cursei, a fost simplu pentru Verstappen să-l depășească pe Ocon și să conducă apoi până la final

    Aici trebuie pus accentul pe “pentru Verstappen”, ca pentru Russel celalalt Alpine a fost de neatins.

      (Citează)

  3. Norocul ține cu cei buni… A avut noroc cu intrările la boxe. Când ceilalți aveau deja 2 intrări el a beneficiat de red flag. Dacă rula în pluton mai mult cu anvelope uzate nu câștiga cu siguranță. Riscurile sa “fi agățat” in astfel de condiții sunt mari…

      (Citează)

  4. Verstappen a fost singurul care a depasit constant, intr-o cursa fara DRS ca era pe ploaie. Si apoi s-a dus la 20 secunde cu fastest lap dupa fastest lap desi nu era nevoie. Remarcabil!
    Stroll a iesit ca avea probleme la frane ca au gresit ceva cand au refacut masina, n-a fost vina lui.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus