un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

asus s5507

Un Cybertruck cumpărat de un român a ajuns în București (și deja a fost colantat albastru)

4 Oct 2024  ·

AUTO  ·

14 comentarii

Da, un Tesla Cybertruck a fost cumpărat de cineva din București și poate fi văzut acum pe străzile din România. Bănuiesc că este primul din România, dar nu știu clar asta, așa că am evitat exprimarea cu “primul cybertruck a ajuns în România”.

Am văzut că au început să circule pe net fotografii cu mașina, pe diverse grupuri de car spotting, și mulțumesc și celor care mi le-au trimis și mie.

As it happens, l-am cunoscut pe proprietar pe la începutul lunii iulie și mi-a spus de atunci că urmează să importe un Cybertruck.

Treaba asta m-a bucurat pentru că mă gândeam că poate am șanse să-l conduc și eu, ca o continuare a clipului de prezentare statică de mai jos. Am fost dezamăgit să aflu că, de fapt, n-aș putea conduce Cybertruck-ul: necesită permis de conducere de categoria C.

Are oficial o masă proprie de vreo 3,62 tone, iar permisul de categoria B poate fi utilizat doar până la 3,5 tone. Ai nevoie de permis de categorie C pentru acea masă. Pe termen lung, dacă astfel de mașini electrice vor avea succes pe piață, probabil că s-ar putea schimba un pic regulile legate de permisele auto. F-150 Lightning, Hummer EV, Chevrolet Silverado EV și altele la fel de mari au aceeași problemă. Sau na, dacă vrei o astfel de mașină, te duci și iei și permis de conducere pentru camioane.

Mi s-a părut amuzant și că în multe comentarii de pe net de la fotografiile făcute de cine a văzut-o pe stradă se zice “ha, e parcată pe loc de handicapați!”. De fapt, este parcată pe un loc de electrice, este și o stație de încărcare pe partea cealaltă a mașinii, la un bloc nou de locuințe.

Momentan are plăcuțe roșii de înmatriculare. Nu știu ce va face cu înmatricularea finală, dar probabil nu vor fi probleme pentru o singură bucată. Treburi mai complexe legate de omologări și regulamente se aplică mai degrabă pentru vânzări de volum în Europa, nu pentru cine importă o singură bucată.

Sunt sigur că sunt și alte probleme care trebuie rezolvate. Mașinile Tesla se vând în SUA cu acel conector numit NACS, care este mult mai mic decât unul CCS european. Există adaptoare. NACS este un standard mai bun. Conectorul are un diametru de două ori mai mic decât CCS, iar ca putere suportă 1.000 de volți și amperaj nelimitat, câtă vreme temperatura internă nu trece de 105 grade Celsius.

Mașina aceasta este un model all-wheel drive, nu Cyberbeast. A ajuns aici cu avionul via Germania, dacă am reținut bine planul. Astăzi a fost deja colantată în albastru.

Cei care vor să o vadă vor putea face asta la Energy Expo, în perioada 10-13 octombrie, la Hala Laminor. Posibil să se facă atunci și câteva testdrive-uri scurte, dar astfel de planuri se pot schimba până atunci. Accesul la târg este gratuit dacă vă înregistrați în aplicația de mobil.

Și eu intenționez să merg acolo într-una din zile ca să văd standurile despre mașini electrice și ce se mai zice pe acolo despre fotovoltaice de case.

(sursă)

Iată cum arată Cybertruck-ul (altul) pe afară și pe dinăuntru, filmat de mine când a adus Tesla unul în Europa:

asus s5507

    14 comentarii

  1. să vedem în câte zile se strică.

      (Citează)

  2. Perfectă pt aglomerația din București?

      (Citează)

  3. probabil că s-ar putea schimba un pic regulile legate de permisele auto. F-150 Lightning, Hummer EV, Chevrolet Silverado EV și altele la fel de mari au aceeași problemă

    De ce sa se schimbe regulile? Cine vrea masina de neam prost sa isi faca permis pentru asa ceva.

      (Citează)

  4. Unii ar face aproape orice sa fie bagati in seama. Destul de trist.

      (Citează)

  5. De ce-o fi tiganit-o cu colantarea aia nu pot sa inteleg.
    Macar de facea ceva cu bun gust.

      (Citează)

  6. e urat ca noaptea!

      (Citează)

  7. Salut.
    Pentru pasionații de mașini cu un design excentric probabil că reprezintă o miză.
    In mod cert nu cred că acest model se vrea a fi pentru mase.. având un cost ce nu este de neglijat.
    Pentru majoritatea românilor va trece neobservat acest model in ceea ce privește dorința de achiziție

      (Citează)

  8. Cu cat mai mica cioaca, cu atat mai mare masina.

      (Citează)

  9. Deci a fost vrajeala canu poti sa il inmatriculezi la noi, ca e ilegal bla bla

      (Citează)

  10. Daca Balenciaga facea masini, asa ar fi aratat

      (Citează)

  11. Tocmai asta vroiam și eu să întreb. Din câte știu Cybertruck nu a fost lansat oficial in UE din cauza normelor de siguranță.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus