un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Știrile zilei despre tehnologie – 28 octombrie 2024

28 Oct 2024  ·

ȘTIRI  ·

6 comentarii

Știri din România:

Cele mai importante știri:

Altele:

asus s5507

    6 comentarii

  1. “Australienii vor întinde un prelungitor de priză până în Singapore”

    4300km, ce pierderi sunt oare pe așa distanta?
    Noi ‘ne plangem’ că trebuie să transportam energia pe vreo 400km.
    As citit cu drag un articol care să explice (slaba) conectivitatea SE cu restul Europei, pierderile în funcție de distanța parcursă, etc.

      (Citează)

  2. Momentul ala cand deschizi mai multe tab-uri cu chestii din Stirile Zilei by NWRadu si ajungi la un articol complet aiurea, si nu mai stii pe ce naiba ai facut click :-D

    Radu, vezi ca link-ul cu trenul Alstom e gresit. Aveai tu altceva in clipboard si asa s-a nimerit. Bine ca nu era alt link ;-)

      (Citează)

  3. link-ul cu primul tren Alstom Coradia duce catre alta stire

      (Citează)

    • La vinul zilei duce, dar nu e acela ..
      DELIZIOSA Malvasia Dolce de pe Collina Torinese e vinul italian al zilei..

      Zic doamnele.

        (Citează)

  4. Alex:
    “Australienii vor întinde un prelungitor de priză până în Singapore”

    4300km, ce pierderi sunt oare pe așa distanta?
    Noi ‘ne plangem’ că trebuie să transportam energia pe vreo 400km.
    As citit cu drag un articol care să explice (slaba) conectivitatea SE cu restul Europei, pierderile în funcție de distanța parcursă, etc.

    Nu vor fi pierderi mari. De ce? Pentru ca HVDC (High voltage direct curent), de ceva vreme s-au implementat retele electrice de transport prin curent continuu ( nu alternativ). Se apeleaza la electronica de putere pentru a face statii de conversie din AC in DC, unde avantajul cel mai mare este ca se poate transporta putere foarte mare, prin tensiune marita, si curent mic, pe o sectiune rezonabila de cablu, la distante foarte mari, cu pierderi foarte scazute.
    Documenteaza-te putin si ai sa vezi ca e destul de tare aceasta tehnologie. ( Se studiaza deja in facultati, eu am facut la master in 2017- Energetica, UPB).

      (Citează)

    • Mersi Florin!
      Ok, pt transportul efectiv inteleg ca pierderile sunt mici dar ce randament au convertoarele AC-DC si inapoi in AC (la destinatie)?

      Ok, am scris intrebarea asta si si dupa am facut un 5minute (:D) de research + chat cu Claude (gpt like bot)

      tldr: So for a high power transmission application using the best available rectifier and inverter technology, you could reasonably target an overall conversion efficiency of 92-95%.
      – With state-of-the-art high power rectifiers, you can realistically achieve AC-DC conversion efficiencies in the 95-98% range.
      – Similarly, top-of-the-line high power inverters can reach DC-AC conversion efficiencies of 95-97%.

      Mi se pare wow un randament de 92-95% pt o conversie AC-DC-AC la care se adauga pierderile ‘pe linie’.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus