►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
« Știrile zilei despre tehnologie – 29 octombrie 2024
Magic Mouse continuă să fie magic de stupid cu portul său pus jos »
Îmi spunea recent cineva că s-a săturat să stea mai mult de o oră în trafic dimineața pe traseul Barbu Văcărescu – Băneasa și apoi încă atât seara. I feel you, bro, este sucky-sucky.
Recent am fost și eu pe Barbu Văcărescu și ce m-a enervat maxim era nonșalanța cu care mașini parcare blochează banda 1, deși sunt semne mari de oprirea interzisă.
Vii pe trei benzi de pe Tunari sau poate pe Ștefan cel Mare, străbați intersecția mai mereu blocată cu Barbu Văcărescu și apoi dai de o gâtuire completă pentru că pe Barbu se circulă inițial pe o singură bandă, a doua, în timp ce prima bandă este blocată de mașini parcate.
Mă enervează situația asta de câte ori o găsesc prin trafic. Nu zic, sunt o mulțime de străzi unde se poate parca pe prima bandă fără a îngreuna circulația pentru că nu există un flux atât de mare de mașini.
Când văd însă situația aceasta pe Barbu Văcărescu și alte bulevarde cu trafic intens mă apucă nervii. Mi se pare atât de ușor de reparat și deci de îmbunătățit semnificativ traficul pe acolo. Platformele ar putea elibera toată banda într-o oră. Poliția ar putea da amenzi.
Nimeni nu face însă nimic. Autoritățile refuză să-și facă meseria sau lipsesc din teren. Motivele le știm: “salariul intră oricum” și faptul că niciunul dintre șefi nu-și câștigă postul prin performanțele și rezultatele din teren, ci pe legături politice.
Și între timp, situația este aproape stupidă. Vreo 10 mașini ocupă banda 1. Mii de alți șoferi pierd zeci de minute în trafic din cauza lor.
« Știrile zilei despre tehnologie – 29 octombrie 2024
Magic Mouse continuă să fie magic de stupid cu portul său pus jos »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
33 comentarii
29/10/2024 la 6:30 AM
Dar e foarte simplu, se ridica masinile parcate aiurea. Si din cate am auzit, costa destul de mult sa ti-o iei inapoi.
Gaelex(Citează)
29/10/2024 la 6:35 AM
Aparent, să pui un semn cu oprirea interzisă nu este o soluție a problemei.
nashu_mare(Citează)
29/10/2024 la 6:40 AM
Filmat si trimis la adresa: https://hub.mai.gov.ro/site/login?redirect=true&page=esar
Mihai(Citează)
29/10/2024 la 6:57 AM
Nu stiu ce sa zic, insa nu as da vina pe masinile parcate.
Jules(Citează)
29/10/2024 la 10:57 AM
Nu stii ce sa zici, dar simti nevoia sa zici ceva totusi
C(Citează)
29/10/2024 la 7:20 AM
Ce afacut prietenul tau ca sa isi rezolve problema ? S a mutat mai aproape de job, a incercat sa isi schimbe programul, jobul…sau doar se plange?
Alin(Citează)
29/10/2024 la 7:34 AM
Exagerezi!
Traficul pe artera aia e gatuit in intersectii, fara benzi la stanga si cu apucati care blocheaza intersectiile, masini parcate asa sunt numai intre stefan si tei
Misu(Citează)
29/10/2024 la 10:55 AM
du-te, ma, la zoro pe blog cu replici din astea
GabrielG(Citează)
29/10/2024 la 11:10 AM
Nu-mi dau seama dacă „zoro” e sarcasm sau umor involuntar :D .
Peredhil(Citează)
29/10/2024 la 12:35 PM
Ai dreptate..trebuie doar sa ne plangem, fara sa facem efectiv nimic.
Alin(Citează)
29/10/2024 la 7:30 AM
Petiții zilnice la Brigada de Poliție Rutieră, la Poliția locală de sector și la Poliția locală a municipiului București.
Sunt obligați prin lege să le înregistreze, să comunice numărul de înregistrare și să le dea răspuns.
Zilnic.
Vali(Citează)
29/10/2024 la 7:35 AM
Spune-i amicului să mai aibă puțină răbdare. O sa termine de reabilitat linia 5 și o să poată sa meargă cu tramvaiul zilnic la muncă.
Cel mai probabil oamenii care locuiesc acolo nu au locuri de parcare, nu cred ca parchează nimeni pe interzis fără motiv.
valentinul(Citează)
29/10/2024 la 1:47 PM
sau se va putea circula si pe linia de tramvai!
ionut(Citează)
29/10/2024 la 7:58 AM
E si ala un motiv ptr care este oleaca ingreunata circulatia. Dar sint bulevarde care au 2-3 benzi, fara sa fie masini parcate si tot omor este. Deci motivul tre cautat in alta parte. Un motiv destul de serios este lipsa militiei. Asa ca omu vede ca e haiducie si s-a adaptat, in sensu ca face ce vrea ca stie ca nu pateste nimic. Militia sta pe oo si asteapta pensia. Ocazional mai vad ridicand masini, dar fara o logica prea mare. Gen ca ridica masini parcate ilegal, dar care culmea nu incurca traficu sau sint in zone unde nu e aglomerat, iar masini care incurca sint lasate in pace.
Doi: semaforizarea praf. Mergi din rosu-n rosu. Semafoare puse din 200 in 200 m si le prinzi pa toate rosii. E crancen. Exemplu: Liviu Rebreanu de la intersectie cu 1 dec pana la camil ressu sint 6 semafoare. Pe aproape 3 km. Merg a-poolea, pleci pa verde faci 2 m si vezi cum se face rosu la 200 m. Si-n tot bucurestiu e la fel.
Transport in comun praf. Nefrecventabil. Am tramvaiu 23 la 5 min de mine si m-ar lasa la 2 min de job. Pai ma scuzi da face pe 8 km aproape o ora. Si nu din cauza traficului. Sinele praf abia merge, aceleasi semafoare aiurea la care pierde timp inutil.
Sint si multe masini, dar m-am saturat ca numai soferii sa fie de vina si autoritatile sa nu faca nimic.
La budapesta am traversat orasu in zi de lucru, la ora 9, de la nord la sud, pe ninsoare, in 40 min. Pai erau vreo 2 bulevarde mari pe care mergeam toata coloana km buni fara sa oprim, toate semafoarele pe verde. Sincronizate nene. Apoi transportu in comun brici. Plm la noi numa soferii is de vina ca e in trafic, autoritatile deloc. Parca in alte capitale nu-s masini.
Si apropo de scris petitii, io mi-am facut obicei din asta. Raspunsurile sint copy paste: am constatat si urmeaza sa facem. Si fac un rahat.
Blackskull(Citează)
29/10/2024 la 11:12 AM
Aoleu, cum sa spui ca liniile de tramvai sunt praf si din cauza asta se merge incet. Ca acum vin toti si iti spun ca de fapt este din cauza ca sunt masini parcate pe marginea drumului si nu are legatura cu starea jalnica a transportului in comun.
Andrei G(Citează)
29/10/2024 la 12:27 PM
In alte capitale europene sunt mai putine masini, o densitate a populatiei mult mai mica. ..Budapesta are mai putin de 1/2 din populatia Bucurestiului si o suprafata mai mare..
Alin(Citează)
29/10/2024 la 8:11 AM
Să facă parcare in spic pe banda aia sa intre mai multe mașini. Cu cât se gâtuie mai mult orașul cu atât or sa apară soluții alternative că vrem sau nu vrem…
Cetateanul(Citează)
29/10/2024 la 8:14 AM
La scară, Brașovul a avut aceeași problemă, dar de un an și ceva primăria a scos Polția locală la muncă și mașinile se ridică non-stop. 820 lei cînd au transportat-o, 500 dacă e deja pe platformă și 350 dacă ai noroc și ai ajuns înainte să o ridice.
Inclusiv după h2200, inclusiv pe străduțele din cartiere, inclusiv mașini scumpe și foarte scumpe.
După prima lună brusc bizonii au cam dispărut.
La voi de ce nu se aplică?
Marian(Citează)
29/10/2024 la 11:17 AM
@Marian, Brasovul are o densitate de locuitori de vreo 9 ori mai mica decat Bucurestiul. Asa ca nu inteleg cat de proasta a fost administratia orasului de s-a ajuns la situatia in care strazile erau blocate, in conditiile in care numarul de masini era considerabil mai mic.
Andrei G(Citează)
29/10/2024 la 9:13 AM
Barbu Vacarescu trece pe langa toata zona de birouri din Pipera plus Aurel Vlaicu. Vorbim de zeci de mii de oameni care merg/vin de la munca la anumite ore.
Da, metroul e groaznic la orele alea. Dar e functional.
Tramvaiul de pe acolo nu mai circula de ani buni. E pur si simplu aglomeratie ca la balamuc.
Vrei sa fii la ora 9 la birou? Te pregatesti mental si aia e. Chiar cu modificarile care se vor face in zona, tot va fi trafic aiurea.
Si as prefera sa scapati de rahaturile gen ” dar tu ce ai facut ca sa scapi de stresul asta? Te-ai mutat mai aproape, ai schimbat jobul etc” Nu toti, ci doar putini, au avantajul asta.
jules(Citează)
29/10/2024 la 9:22 AM
TL;DR: In Bucuresti e trafic pentru ca sunt multe masini pe strazi si niciuna din ele nu e de politie
Sorin(Citează)
29/10/2024 la 9:42 AM
Scutere, motorete, mopede, scutere electrice, biciclete etc. Italienii de nevoie au trecut la asa ceva in numar masiv. Si-n general in europa vestica vezi mult mai multe vehicule pe 2 roti. In italia cel putin e omu si scuteru, vezi de la pustani pana la mosi si babe pe scutere. Scapi si de grija parcarii, injumatatesti timpii de deplasare. Si la cum e vremea acu, din 12 luni poti sa folosesti 2 roti vreo 9 luni. Da’ ptr asta tre sa lasam oleaca fudulia.
Blackskull(Citează)
29/10/2024 la 11:19 AM
Nu stiu de ce lumea aduce mereu in discutie Italia, in conditiile in care traficul in Roma este aproape la fel de rau ca cel din Bucuresti.
Andrei G(Citează)
29/10/2024 la 1:43 PM
Roma sta mai bine ca bucurestiu la capitolu trafic. Nu cu mult. Dar imagineaza-ti ca toti aia cu scutere si motorete din roma ar trece la masini.
Blackskull(Citează)
29/10/2024 la 3:32 PM
In cele cateva vizite scurte pe care le-am avut prin Roma mi s-a parut ca au aceleasi probleme cu traficul. Cel putin in jurul orelor 08:00-09:00 si 17:00-18:00 in timpul saptamanii, este destul de aglomerat.
Asta in conditiile in care capitala Italiei are o densitate de locuitori mult mai mica decat Bucurestiul.
Chiar am facut acum niste simulari pe Google Maps si pentru trasee de 7-9 km din centrul Bucurestiului/Romei, catre destinatii de la periferie, timpul de tranzitare la ora aceasta este similar in ambele orase.
Andrei G(Citează)
29/10/2024 la 10:00 AM
E uimitor cum în săptămânile de vacanță dispare cel puțin 3/4 din traficul obișnuit.
Orașul București e plin de oameni care transportă copii. Aia e problema reală.
Andrei(Citează)
29/10/2024 la 10:43 AM
Asta e una dintre probleme. Am mai auzit la prietenii din București că aleg locuri de muncă mai ușor dacă sunt aproape de ei. Nu toți pot să fie aproape de locul de muncă, dar prea mulți duc și iau copiii de la școală sau merg cu mașina la muncă. Scuterele nu sunt o soluție bună, nu poți merge cu el pe ploaie. Indiferent de momentul când merg prin București, prefer să merg cu mijloacele de transport în comun în timpul zilei. Dacă n-ar mai fi atât de multe mașini în trafic, atunci ar dura mai puțin să merg cu autobuzul. La metrou situația este oricum mai bună decât ora de stat în trafic.
Mihai(Citează)
29/10/2024 la 10:04 AM
Aici primul general/primarul de sector au ceva de facut in aceasta situatie, respectiv Primaria generala a capitalei si primaria sectorului 2. Sau “autoritatile”, cum le spui tu.
Razvan(Citează)
29/10/2024 la 11:17 AM
“Nimeni nu face însă nimic. Autoritățile refuză să-și facă meseria sau lipsesc din teren. Motivele le știm: “salariul intră oricum” și faptul că niciunul dintre șefi nu-și câștigă postul prin performanțele și rezultatele din teren, ci pe legături politice.”
Daca asta a fost raspunsul autoritatilor la sesizarile facute de tine si prietenul tau inseamna ca da, e naspa situatia.
lrpx(Citează)
29/10/2024 la 11:59 AM
Sunt prin Bucuresti de 3 saptamani intr-o vizita prin RO.
Ma misc exclusiv cu transportul in comun si sesizez o imbunatatire considerabila in viteza de deplasare si acuratetea orarului la transportul de suprafata dar o deteriorare a frecventei de circulatie a metroului fata de acum 1 an jumate cand am mai fost prin zona si bineinteles fata de anii de dinainte de plecare cand, desi traficul auto era o idee mai lejer fata de cosmarul incredibil de azi, tot cu transportul in comun circulam majoritar, masina zacand cu saptamanile nemiscata in garaj.
Daca as mai locui aici nici nu m-as gandi sa mai detin masina, perfect inutila in conditiile de trafic de azi. Un scuter de talie mare cu top box mi-ar suficient pentru anumite nevoi, in rest transportul in comun, autopiciorul sau bicicleta isi fac treaba cu brio. Pentru alte nevoi ocazionale, rent-a-car e fix ce trebuie.
Sigur, ajuta si faptul ca stau in centrul orasului dar vorbesc cu multi prieteni care traiesc aici in continuare si care au abandonat masina in favoarea transportului in comun.
Limitat traficul rutier pe cat mai multe strazi, limitarea parcarilor stradale, marirea la cer a impoziitelor auto, automatizarea semaforizarii, extinderea tramvaiului si metroului, camere video functionale in toate intersectiile, politie in strada si cred ca in 10 ani, lucrurile se pot imbunatati semnificativ.
Tom(Citează)
29/10/2024 la 4:12 PM
Inainte de reabilitare erau sectiuni unde pusesera separatoare astfel incat sa nu se poata intra pe linia de tramvai. Sper sa le reinstaleze.
Scorpy(Citează)
29/10/2024 la 6:00 PM
și eu!
ionut(Citează)
29/10/2024 la 7:47 PM
“Vii pe trei benzi de pe Tunari”? Hmmm.
Pe Tunari e o singura banda, doar la final e o mica portiune cu 2 benzi.
Sebi(Citează)