►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
21 Oct 2024 ·
AUTO ·
Formula 1 s-a întors și ne-a oferit spectacol în cursa din Texas, unde Ferrari au fost marii câștigători… dar și Verstappen. Iar după cum arată lucrurile acum, Red Bull ar putea pierde și locul 2 la constructori în favoarea echipei Ferrari, în timp ce titlul de campion la piloți este în continuare la bătaie.
Mai sunt 5 curse în sezon. Vin vremuri interesante.
Cred că evenimentul notabil al mini-vacanței a fost concedierea lui Ricciardo, care a fost înlocuit de Liam Lawson la RB. Australianul părăsește Formula 1 și nu cred că va mai reveni înapoi.
De asemenea, Red Bull a venit cu upgrade-uri pe monopost aici în Texas, deși în cele din urmă nu s-au dovedit a fi substanțiale.
A fost și cursă de Sprint în Austin, Texas, iar Verstappen a câștigat-o în fața lui Sainz și a lui Norris. Mi s-a părut o victorie importantă pentru olandez. Deși a luat doar +2 puncte față de Norris, cred că și-a dovedit lui că monopostul Red Bull poate câștiga curse.
Norris l-a bătut pe Verstappen în calificări, urmat de cele două Ferrari. Pentru mine, marii perdanți au fost cei de la Mercedes. Hamilton a ieșit din Q1, luând până la urmă startul de pe locul 19.
Russell a ajuns în Q3 și a ieșit în decor, rupând puntea față. Oficial era clasat pe locul 6, având în vedere timpul obținut până atunci, dar după repararea monopostului a luat startul de pe locul 20. Așadar, părea un weekend slab pentru Mercedes.
Îmi place circuitul din Texas. Este lat și are viraje de viteză, care permit piloților să se lupte roată la roată prin ele. Îmi place și primul viraj, unde circuitul este atât de lat încât există mai multe trase pe care piloții le pot urma, iar asta a dus mult spectacol în acea zonă.
Și spectacol am avut în această cursă. Norris a avut din nou un start slab și, deși a plecat din pole position, a pierdut câteva locuri după primele viraje. Cele două Ferrari s-au ridicat la vârf și au condus aproape toată cursa, 1️⃣Leclerc câștigând urmat de 2️⃣Sainz.
Acest un-doi este semnificativ pentru clasamentul constructorilor, unde Red Bull probabil va pierde și locul 2 la general. Și mi se pare că dovedește din nou și că monoposturile Ferrari sunt foarte competitive pe anumite circuite care le avantajează.
Înfruntarea dintre Norris și Verstappen a fost finalizată cu o nouă greșeală tactică a echipei McLaren. Pe scurt, după schimburi de pneuri și desfășurarea normală a cursei, Norris se apropia în ultimele tururi de Verstappen, luptându-se pentru locul 3.
Norris l-a depășit pe Verstappen cu vreo 5 tururi înainte de final, dar monopostul său a ieșit cu toate cele patru roți în afara circuitului. În mod normal, Norris ar fi trebuit să cedeze locul și ar mai fi avut vreo 5 tururi la dispoziție ca să-l recupereze fără probleme. Mai mult, curse anterioare au demonstrat că poți ceda locul într-un mod avantajos ție, de exemplu într-un viraj rapid sau pe o linie dreaptă unde totuși să rămâi aproape de pilotul care trece în fața ta, de unde să-l poți ataca aproape imediat.
Norris și McLaren s-au pierdut în “eram deja în fața lui când am ieșit de pe circuit”, deși mi s-a părut că situația era în favoarea lui Verstappen (care avea interiorul, Norris depășindu-l pe exterior) și oricum discutabilă. Arbitrii au venit în penultimul tur cu concluzia: penalizare 5 secunde pentru Norris.
Norris nu a reușit să se distanțeze de Verstappen la mai mult de 5 secunde, deci la final 3️⃣Verstappen pe podium, 4️⃣Norris pe locul 4, iar asta a însemnat +3 puncte pentru Verstappen în clasamentul general, care s-au adăugat celor +2 câștigate la Sprint. Norris trebuie să facă în medie cu 10 puncte mai mult decât Verstappen pentru a ieși campion, iar cursa din Texas nu s-a desfășurat deloc în acest sens.
Mi s-a părut că l-am văzut și foarte trist în declarațiile de după cursă, zicând și că, în esență, nu a pilotat bine în acest weekend. Cred că-și dă seama că șansele sale de a fi campion mondial depind de abandonuri sau clasări foarte proaste ale lui Verstappen, nu de performanța echipei McLaren.
De ce nu i-a spus McLaren să cedeze locul și să încerce din nou o depășire? Nu știu și pare o greșeală tactică. Chiar avea timp destul să o facă.
5️⃣Piastri s-a clasat pe locul 5, urmat de Russell care a făcut o cursă de recuperare foarte bună, câștigând 14 poziții față de start. Perez a luat locul 7. De remarcat deci că Ferrari și McLaren au obținut în total mai multe puncte decât Red Bull, Perez dovedindu-se din nou o verigă slabă care ar putea costa echipa în clasamentul general.
Lawson, la prima sa cursă înapoi în F1, a luat 2 puncte. Colapinto, la a patra (cred) cursă, a luat ultimul punct pus la bătaie. Performanța debutanților mi se pare cu atât mai bună când vezi câte locuri au câștigat față de start și când o pui în antiteză cu cea a echipei Kick Sauber, care în continuare are 0 puncte în acest sezon.
Hamilton a ieșit în decor în primele tururi, a rămas blocat în pietriș și așa s-a încheiat un weekend care probabil a fost printre cele mai slabe din cariera sa.
The Good:
The Bad:
Rezumatul cursei poate fi văzut pe YouTube.
Sunt 57 de puncte între Verstappen și Norris. Părerea mea este că britanicul poate fi campion mondial doar dacă greșește Verstappen prin accidente, retrageri sau în general clasări foarte slabe care-i aduc doar câteva puncte.
Mai sunt cinci curse și două sprinturi. Dacă Verstappen nu ia deloc puncte în două dintre ele și Norris le câștigă, deja diferența se reduce la 7 puncte.
Mai mult, inclusiv Leclerc este în luptă pentru locurile 1 sau 2 în clasamentul general. Vor fi 5 curse foarte interesante.
În clasamentul constructorilor, Ferrari este la 8 puncte de Red Bull și i-ar putea depăși în cursa următoare. Sunt de fapt aproape sigur că Red Bull va încheia sezonul pe locul 3. Asta ar fi fost de necrezut la începutul sezonului.
Următoarea cursă: Mexic, pe 27 octombrie.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
12 comentarii
21/10/2024 la 3:06 PM
A fost o cursa de vis !!!
Ma bucur pentru Ferrari si sper ca in Mexic sa nu o faca lata. Au talentul ca dupa o cursa extrem de buna sa o faca muci :))
eBogdan(Citează)
21/10/2024 la 4:14 PM
Nici o opinie de Republica Moldova? Sau nu este în aria ta de competențe?
miluch(Citează)
22/10/2024 la 6:14 AM
Nu sunt prea multe de spus… In Moldova este exact situația din Ucraina, dar momentan fără război. Estul țării este foarte rusofil. Foarte mulți moldoveni nu își doresc aderarea la UE pt ca știu ca asta va veni cu costuri și inflație la pachet. Pt cei din diaspora nu reprezintă un mare avantaj, moldovenii având posibilitatea sa își i-a buletin romanesc foarte ușor, și apoi au acces la muncă în UE..
Dan(Citează)
21/10/2024 la 10:42 PM
Apropo de iesirea lui Hamilton, Toto Wolff a zis ca a fost 100% vina masinii
““100% car. I think he was not even pushing at that stage. We’ve seen it yesterday with George, that was maybe over pushing it but still… losing it, up or up, putting it in the wall… and today, such a situation, there was wind, and there was a little bit of dirty air… We have definitely an issue… I don’t know if was the same yesterday and today but, definitely…. Lewis Hamilton doesn’t lose a car on lap 5 like this.””
paul(Citează)
21/10/2024 la 11:34 PM
Nu am mai prins de mult o cursa care sa ma tina în suspans pana în ultimele secunde. Am savurat cursa de duminica și abia aștept sa o vad pe cea din Mexic.
Iulian c(Citează)
22/10/2024 la 12:05 AM
Castiga Perez in Mexic.
Florin(Citează)
22/10/2024 la 6:32 AM
Inca o cursa cu Verstappen pe podium dupa milogit de comisari. Inca o dovada ca fara masina OP si imba sau favorizat evident din partea directorului de cursa nu e in stare sa castige.
As zice ca in general e din ce in ce mai clar ca nu castiga pilotul bun ci cel care reuseste sa nu se duca cu masina pe campii.
Gaelex(Citează)
22/10/2024 la 8:51 AM
la intrarea in curba Verstappen era in fata lui Norris. O roata a lui Verstappen era pe linie in timp ce Norris era total in afara. Asta e regulamentul. Echipa a facut o eroare de strategie, i-au spus sa ramana pe pozitie desi daca o ceda ar mai fi avut 5 tururi sa depaseasca.
Florin(Citează)
22/10/2024 la 11:58 AM
Norris era afara pentru ca Verstappen a luat curba larg, ca sa il forteze. Se poate argumenta si asa.
E cunoscut stilul lui Verstappen de a merge la rupere, echipele mici nu isi permit accidente si sa repare masina sau sa faca alta cu totul noua.
Gaelex(Citează)
23/10/2024 la 10:52 AM
McLaren este o echipa mica?
Andrei G(Citează)
22/10/2024 la 9:44 AM
Este dezamagitor cum reusesc cei din F1 sa “indoaie” regulile. Destul de greu de acceptat ca fortarea unui pilot in afara circuitului in unele cazuri este penalizata, iar in altele este “hard racing”. Lipsa de constanta in aplicarea regulilor cred ca va determina ca F1 sa decada.
Sfx(Citează)
22/10/2024 la 10:27 AM
Daca te referi la modurile cum au fost judecate incidentele Rus-Bot si Ver-Nor, diferenta majora e ca Russell ataca si Verstappen se apara. Divebomb-ul pentru a castiga o pozitie este penalizat. In cazul manevrei defensive e mai nuantat. Cam toata presa, inclusiv cea britanica, a dat dreptate comisarilor in cazul asta.
Sol(Citează)