►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
28 Oct 2024 ·
AUTO ·
Cursa din Mexic a fost în întregime a lui Sainz, care nu doar că a câștigat-o autoritar, dar în calificări a obținut două tururi mai rapide decât Verstappen.
Apoi a venit cursa și impresia mea a fost că Verstappen uneori vede negru în fața ochilor și face greșeli dintr-o agresivitate inutilă.
Surprizele au fost că atât Perez, cât și Piastri au ieșit din Q1. Piastri a avut ghinion: un tur rapid șters pentru că a ieșit în afara circuitului, alt tur rapid distrus de un blocaj, apoi s-a calificat pe locul 14 și alți piloți l-au împins pe 17.
Nici Perez, favoritul local, nu a fost mai brav. Probleme similare l-au făcut să înceapă de pe locul 18.
La vârf, însă, ordinea a fost Sainz, Verstappen, Norris, Leclerc, Russell și Hamilton.
Verstappen a început în forță, luând conducerea la start. Undeva în spate, un acroșaj între Albon și Tsunoda a dus la abandonul amândurora și câteva tururi de safety car. După ce s-a reluat cursa, însă, Sainz a dovedit că are un monopost excelent pentru acest circuit și a recâștigat primul loc.
A urmat din nou duelul clasic al acestui sezon, Verstappen vs Norris. În 2021 am avut Verstappen vs Hamilton, acum un britanic l-a înlocuit pe altul în acest duel.
Norris a câștigat duelul, până la urmă, după ce Verstappen a luat două penalizări de câte 10 secunde. Ambele meritate, zic eu. În prima, Norris depășea pe exterior, dar Verstappen a spus că el a fost primul în apexul curbei. Da, o fi fost, dar asta doar pentru că nu a frânat suficient pentru a putea lua virajul fără a-l scoate pe Norris în afara circuitului.
Trei viraje mai târziu, povestea s-a repetat. Norris era deja în față, Verstappen a atacat într-un viraj pe interior, dar cu o viteză care nu i-ar fi permis să și vireze în siguranță. Norris a evitat accidentul ieșind în afara circuitului. Verstappen a ieșit și el.
Arbitrii au decis câte o penalizare de 10 secunde pentru fiecare incident. Verstappen, care mi s-a părut că pur și simplu n-a știut să reacționeze la presiune și a intrat “la rupere” în ambele situații, măcar n-a comentat agresiv când a aflat de ele. Cursa a fost strânsă, monoposturile apropiate, așa că penalizarea l-a dus pe Verstappen pe locul 6.
La vârf, Sainz a câștigat detașat, iar Norris a luat locul 2. Asta înseamnă +10 puncte față de Verstappen în campionat. Leclerc a urcat pe podium și a luat și punctul pentru fastest lap.
Pe locurile următoare s-au clasat Hamilton și Russell, după un duel de câteva tururi în care m-am temut de câteva ori că se vor ciocni între ei. S-au comportat însă decent, iar în cele din urmă Hamilton a trecut în față.
Perez a părut că face o cursă de recuperare bună, dar un mic acroșaj cu Lawson (mi s-a părut vina acestuia) l-a făcut să termine practic ultimul. Cu așa o clasare slabă pentru Red Bull, echipa a trecut pe locul 3 în clasamentul general.
The Good:
The Bad:
Norris a recuperat 10 puncte în această cursă, dar mai are de recuperat alte 47. Mai sunt 4 curse și 2 sprinturi. Mi se pare o misiune foarte dificilă.
Observați însă duelurile interesante din restul clasamentului. Avem Leclerc-Piastri-Sainz și Hamilton-Russell de urmărit, de asemenea, în cursele următoare.
În clasamentul echipelor, Ferrari a depășit pe Red Bull și lupta pentru primul loc este deschisă. McLaren n-a mai luat titlul mondial din 1998. Ferrari de prin 2008. Cine ar fi crezut, la începtul acestui sezon când Verstappen părea în continuare de neoprit, că lupta finală va fi între Ferrari și McLaren?
Următoarea cursă: Brazilia, pe 3 noiembrie, unde avem și sprint.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
4 comentarii
28/10/2024 la 1:11 PM
Desi mi as dori ca Ferrari sa ia primul loc sansele sunt extrem de mici… Probabil McLaren va prinde locul de campion mondial la constructori..
eBogdan(Citează)
28/10/2024 la 2:40 PM
Man….
Lawson avea tot interesul sa se lupte cu Perez. Mexicanul e in forma proasta si probabil asta va costa Red Bull titlul la constructori. Chiar daca are contract si in 2025, are clauza de performanta. Toti pilotii si mai ales cei “de casa” au simtit sangele lui Perez in apa si e de datoria lor sa atace.
Duelul Leclerc-Piastri-Sainz e de urmarit, da, e pt ultima pozitie a podiumului. La Russel si Hamilton miza e….maretul loc 6. Nu e nimic de urmarit acolo, decat poate pentru fanii Mercedes, ca to e :-P
PHNC(Citează)
28/10/2024 la 2:49 PM
lawson nu avea de ce sa renunte la pozitie (pana la urma de asta concureaza), mai ales ca a fost primul in apex (vezi pe f1tv la min 37:15 daca pe live nu a fost clar).
cat despre ver.. nu cred ca “vede negru”, ci ca stie clar ce face.
au facut-o si altii inaintea lui
– schumacher e unul care a si fost descalificat pentru asa ceva cand i-a facut-o lui hakkinen, dupa ce inainte castigase un campionat facand asta contra lui hill
– senna a avut aceeasi executie contra lui prost de macar doua ori
face parte din joc si nu e vina lui ca incearca sa foloseasca tot ce poate, in schimb ar fi vina oficialilor daca ar ramane nepenalizat pentru asta.
john2381(Citează)
28/10/2024 la 6:51 PM
Ba e foarte bine că lawson nu a cedat mizeriei pe care o face rb cu 2 echipe. Când vreodată s-ar gândi una din ultimele echipe din clasament să își cheme pilotul de pe locul 17 la pit pt fastest lap doar așa, să fie? S-a întâmplat cu ricciardo, acum lawson a fost chemat la Horner în birou și stătea acolo spășit de parcă urma să îi ajungă părinții că a făcut prostii la școală.
Adrian(Citează)