un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

asus s5507

Dacia Bigster: toate detaliile despre cel mai mare SUV românesc

9 Oct 2024  ·

AUTO  ·

15 comentarii

Bigster. Acesta este numele oficial al SUV-ului cu care Dacia își face intrarea în segmentul C de automobile, unde sunt prezente mașini mai spațioase, cu mai multe dotări, dar și cu preț mai mare. Va fi produs la Mioveni.

Am filmat Bigster-ul săptămâna trecută și mai jos puteți vedea o prezentare detaliată a noului SUV Dacia, pe video. Arăt mașina în detaliu și vă spun impresiile mele și ce știm până acum despre motoare și prețurile lui Bigster. Lansarea pe piață va avea loc probabil în prima parte a lui 2025.

Susține-mă cu un Subscribe:

Mai jos, pe text, vorbesc mai mult despre caracteristici, motoare și prețuri decât despre cum arată Bigster. Încep însă cu acest aspect pentru a spune că mașina seamănă foarte mult cu Dusterul actual, cele două fiind dezvoltate în paralel.

CUM ARATĂ BIGSTER

Ca și Duster, Bigster este o mașină cu aspect forțos. Are indentații înalte în capotă, o bară amplă și care iese în evidență și în general multe elemente de design care adaugă complexitate părții frontale. Față de Duster, sigla Dacia este plasată pe o grilă cu dungi oblice, iar astfel de dungi oblice se regăsesc și în partea din spate, pe haion.

În rest, însă, Bigster seamănă mult cu Duster, având aceleași faruri, stopuri și formă generală. Cine nu se pricepe la mașini le va confunda cu ușurință între ele.

Bigster este, însă, un SUV din clasa C, unde mașinile sunt mai mari și mai spațioase, iar clienții lor se așteaptă la anumite dotări în plus față de ce oferă Duster. Cei din Dacia este perfect conștienți de asta, au făcut multe studii de piață în țările unde C-SUV-urile se vând bine și au acționat în consecință când au gândit modelul Bigster.

Prin urmare, printre noutățile ce apar pe Bigster față de Duster sunt:

  • Mașina este mai lungă cu 23 cm, urcând de la 4,34 la 4,57 metri lungime. Caroseria este și mai înaltă cu 4,5 cm, din care 3,5 cm la geamurile laterale. Per total, asta înseamnă spațiu mai mult pentru pasageri și bagaje.
  • Haionul este electric și poate fi deschis inclusiv din telecomandă sau buton din bord.
  • Ecranul central de 10 inci este standard pe toate echipările.
  • Motoare noi, mai puternice.
  • Plafon panoramic cu deschidere.
  • Aer condiționat cu 2 zone și guri de ventilație în spate.
  • Cotiera centrală are și spațiu de depozitare refrigerat.
  • Parbrizul este mai gros și a fost îmbunătățită izolarea fonică în carenajul roților și în portiere.
  • Caroseria este una în două culori, iar partea superioară este neagră lucioasă, că o culoare mată nu prea place în segmentul C. Bigster se va lansa și cu o culoare exclusivă, cea din fotografii numită Indigo Blue.

Și sunt multe alte îmbunătățiri. Lista completă de dotări în funcție de echipare va fi disponibilă în curând pe site-ul Dacia.

Creșterea dimensiunilor se cunoaște. Duster era o mașină destul de spațioasă în interior, dar Bigster este și mai mare. Pasagerii din spate stau foarte confortabil, cu loc foarte mult la picioare și deasupra capului. Patru adulți pot călători confortabil în Bigster.

În plus, bancheta spate este rabatabilă 40-20-40, iar zona centrală include suporturi de pahar și de telefon mobil.

Portbagajul a crescut și el, are 667 litri față de 517 litri cât era maximum pe Duster. Probabil cifra este pentru o anumită echipare, deși acum toate sunt mild-hibrid cu o baterie sub portbagaj.

 

Mi-au plăcut cam toate noutățile văzute pe Bigster. Plafonul panoramic este binevenit, mai ales că se poate și deschide pe jumătate. Ecranul central de 10 inci inclus în toate echipările este de asemenea ceva normal pe segmentul C. Cotiera refrigerată mi s-a părut cam mică, dar dacă ține 1-2 sticle de apă reci acolo, bravo ei!

În primul rând, însă, mașina mi s-a părut încăpătoare și cred că acesta este principalul ei punct forte. În interior seamănă foarte mult cu Duster și mi-ar fi plăcut să văd materiale mai bune, plasticul de pe uși având un aspect destul de ieftin pentru un C-SUV.

Cei de la Dacia, însă, spun că au un principiu de design pe care îl respectă și pe Bigster: au inclus cele mai populare funcții și dotări pentru un SUV de clasă C, dar s-a făcut compromis la cele neesențiale, cele care nu sunt un deal-breaker pentru majoritatea clienților, astfel încât prețul să fie totuși mic.

Asta este, într-un fel, esența Dacia: dotările care contează la un preț rezonabil. Bigster se adresează oamenilor cu familii mari sau bagaje multe sau care călătoresc pe distanțe mari și, zic eu după ce am văzut mașina, va fi de succes în special în vestul Europei, unde segmentul C de SUV-uri are o pondere mult mai mare în vânzări decât la noi.

Am participat inclusiv la o discuție interesantă despre cum au schimbat ordinea operațiunilor în vopsitorie astfel încât, pentru a face o caroserie în două tonuri, nu mai coc mașina de două ori (operațiune care este cel mai mare consumator de energie din fabrică), ci folosesc un sistem robotizat pentru a aplica ambele culori înainte de o singură etapă de uscare. Asta a redus suficient costurile pentru a permite opțiuni bitonale pe Bigster.

MOTORIZĂRILE DE PE BIGSTER

Există momentan patru motoare pentru Dacia Bigster. Toate au și o componentă electrică, ceea ce arată și transformarea mare a companiei în acea direcție.

HYBRID 155 4×2 transmisie automată: este un motor nou în grupul Renault. Este o motorizare hibridă, dar nu plug-in, care folosește un motor pe benzină de 1,8 litri și 107 CP și un motor electric de 50 CP, alimentat de la o baterie de 1,4 kWh. Mai există încă un motor electric cu rolul de starter/generator.

Față de Hybrid 140 de pe Duster, acest nou motor este mai puternic și oferă un cuplu mai mare. Bateria a crescut și ea un pic. Consumul este cu 6% mai mic. Specificațiile spun că mașina se poate deplasa în mod pur-electric cu acest motor.

TCe 140 4×2 manual 6T: motor pe benzină de 1,2 litri și 3 cilindri, cu putere 140 CP. Are și un sistem mild-hybrid pe 48 volți, cu o baterie de 0,8 kWh.

TCe 130 4×4 manual 6T: motor pe benzină de 1,2 litri și 3 cilindri, putere 130 CP, ajutat și el de un sistem mild-hybrid pe 48 volți cu baterie de 0,8 kWh.

Este singura echipare 4×4 și include și selector de moduri ca la Duster. Bigster are o gardă la sol ridicată și pare la fel de capabil de offroad ca și Duster, de altfel.

ECO-G 140 4×2 manual 6T: dacă nu mă înșel, este un alt motor nou pentru Dacia și Renault. Această motorizare folosește benzină și GPL, iar mașina are un rezervor de 50 litri benzină și altul de 49 litri GPL. Motorul are 1,2 litri și poate fi alimentat cu oricare tip de carburant, ba chiar mașina comută singură între benzină și GPL în funcție de puterea pe care o ceri din pedală.

Motorizarea este practic triplă: benzină, GPL și mild-hybrid 48V, cu baterie de 0,8 kWh. Alături de cea hibridă, această ECO-G 140 mi se pare cea mai interesantă echipare, având un consum (sau măcar cost cu combustibilul) redus și fiind mai puțin poluantă.

ECHIPĂRI

Dacia păstrează aceleași 4 denumiri pentru nivelurile de echipare:

  • Essential
  • Expression
  • Journey
  • Extreme

Lista dotărilor va apărea pe site-ul Dacia în viitor. Ce știu până acum este că ecranul din bord poate fi de 7 inci (pe primele două echipări) sau 10 inci, dar cel central de 10 inci este disponibil în toate echipările, chiar dacă în cele de top i se adaugă și navigația live cu actualizări pe 8 ani.

Jantele pot urca până la 19 inci. Sistemele de siguranță din legislația europeană sunt incluse. Poți avea adaptive cruise control, parbriz încălzit și tot felul de alte dotări considerate normale pe o astfel de mașină.

Ultimele două, Journey și Extreme, sunt de fapt pe același nivel. Extreme este însă o echipare ceva mai potrivită pentru 4×4 sau muncă, având covorașe de cauciuc, o protecție de cauciuc în portbagaj, scaune cu o tapițerie ușor de spălat și alte asemenea modificări, exact ca pe Duster.

CÂT VA COSTA DACIA BIGSTER

Prețurile vor fi anunțate probabil cu câteva luni înainte de începerea vânzărilor. Vă spun însă ce a declarat oficial CEO-ul Dacia:

Motorizările pe benzină vor avea un preț de pornire de sub 25.000 de euro. Bănuiesc că se referă la TCe 140 4×2 aici. S-ar putea ca acel Eco-G 140 să nu fie cel mai ieftin motor acum.

Motorizarea hibrid va avea un preț de pornire de sub 30.000 de euro și se referea la Hybrid 155.

Prețurile mi se par foarte bune. Hibrid sub 30.000 de euro sună chiar bine, mai ales că de obicei acea motorizare nu este disponibilă pentru echiparea de bază. Pe Duster o poți pune de la Expression în sus, de exemplu.

Altfel spus, mă gândesc că un Bigster Expression cu motor hibrid ar putea costa sub 30.000 de euro, preț în care primești și ceva dotări. Cât să fie upgrade-ul până la Journey? Ar putea fi 33-35k un Bigster cu motorul de top și dotări bune.

Cei de la Dacia au spus că țintesc în principal două tipuri de clienți. Primul tip ar fi cei care au acum un SUV clasa C mai vechi și vor unul nou, dar când vor descoperi cât costă varianta la zi a ceea ce conduc ei acum, s-ar putea să se îndrepte spre un Bigster, care va fi mai ieftin.

Al doilea tip de client ar fi format din cei care au un SUV de tip B și vor acum o mașină mai mare, dar totuși la un preț rezonabil.

Mie mi s-a părut ca Bigster are șanse în aceste condiții în segmentul C, în special în restul Europei. Piața principală pentru acest autoturism pare a fi Germania (cea mai mare piață de C-SUV din Europa), probabil alături de alte țări din regiune. În România nu cred ca va face minuni, dar nu acesta este oricum ținta.

asus s5507

    15 comentarii

  1. 3 cilindri….zic sa treaca la 2.

      (Citează)

    • Cătălin Tănase

      09/10/2024 la 10:32 AM

      Nu te obligă nimeni să îl alegi pe ăla de 3, dacă îți pute. îl poți alege pe cel de 4 cilindri

        (Citează)

    • Cătălin Tănase:
      Nu te obligă nimeni să îl alegi pe ăla de 3, dacă îți pute. îl poți alege pe cel de 4 cilindri

      Ba te obliga Cataline, ca doar cu motorul ala ai 4×4.

      Altfel, SUV clasa C cu cutie manuala, motor 1,2 litri si 3 cilindri pentru versiunea 4×4. GG Dacia

      Mai dau o data comentariu ca prima oara a disparut.

        (Citează)

  2. Este incredibil totuși cât de departe a ajuns Dacia noastră. Chiar este impresionant.

      (Citează)

  3. Se vede din poze cat de slabe sunt plasticele din interior. La o masina de 30k euro parca as avea alte asteptari…

      (Citează)

  4. Not bad.

    Singura chestie e ca ala de 35 are aceleasi plastice pe portiere ca si ala de 25. La 35 incepi sa ai pretentii de la interioare.

      (Citează)

  5. Cătălin Tănase:
    Nu te obligă nimeni să îl alegi pe ăla de 3, dacă îți pute. îl poți alege pe cel de 4 cilindri

    Care e ala ?

      (Citează)

  6. O masina ok ca si aspect. La materiale banuiesc ca e acelasi rahat ca pe duster. La motorizari e piftie. Dar asta e trendul se pare. O sa se vanda in draci, dar nu la noi.
    Nu inteleg de ce nu are 7 locuri. E ditai masina degeaba. Sau poate pe viitor or sa faca si treaba asta.
    Ca si comparatie un kuga e 26000 la promotie cu motor de 1.5 -150 cai si dotari mai mult decat suficiente. Acelasi kuga cu motor de 2.5 FHEV cutie automata si 180 cai e 30.800. Mie personal imi place mai mult kuga.

      (Citează)

    • @Blackskull – la 4.57 metri nu e ditai mașina. E o mașină de clasă medie în Europa, compactă în US. Cu suficient spațiu pentru 4-5 pasageri și bagajele lor. Puteau înghesui 3 rânduri de scaune, dacă micșorau spațiul la picioare pentru scaunele din rândul 2 și să facă o mașină de confort mai mic pentru toți pasagerii – le ieșea un Lodgy înălțat – iar Lodgy chiar exploatează spațiul în sensul ăsta foarte bine.

      Am condus mașini de dimensiuni comparabile cu 7 locuri și singura de dimensiunea asta care era încă practică a fost VW Touran. Cu mențiunea că are o altă formă, botul mai scurt, deci spațiu pentru pasageri mai mare – că nu-i SUV. Posibil să mai fie și altele , onorabile, că n-am mers cu toate, dar, strict din experiența mea, ăsta a fost singurul unde cele 7 locuri au sens sub 4.6m , nu strică confortul pasagerilor din rândul 2 și nici locurile 6,7 nu-s la mișto.

      La MPV îmi pare că de la 4.60m în sus începi să ai loc de 7 pasageri, cu compromisuri și nu vorbesc de spațiul rămas pentru bagaje, cu 7 locuri ridicate, ci de confortul pasagerilor. La SUV-uri și cross-overe, cam de la 4.70 în sus.

      Ca si comparatie un kuga

      Are dimensiuni similare. Ai auzit de variantă cu 7 locuri? Nu e întrebare retorică, sunt curios.

      extraordinar doamnelor si domnilor … bun plan

      E deja tradiție, nu-i nimic extraordinar. Cred că e parte din identitatea de marcă.
      Cutiile lor automate de pe modelele Dacia Duster/Bigster, nu sunt compatibile cu 4×4.
      Din ce știu au EDC , Easy-R și CVT. Nici una nu e potrivită pentru 4×4, sau nu la modul 4×4 cu ceva competențe.

      Clienții Dacia Duster de 4×4 ( că de Bigster nu știm nimic) nu le cumpără pentru ajutorul de stabilitate, aka să intre mai tare în curbe, le cumpără pentru ajutorul pe terenuri proaste, unde soluția cu cutie manuală e destul de competentă. Cine merge pe stradă e OK cu 4×2.

      Daciile astea nu sunt nici Kadjar/ Austral nici Nissan Qashqai, sau x-trail.

        (Citează)

  7. Si iata, din nou – dacia “loveste” cu 4×4 fara optiunea de cutie automata … hmmm … extraordinar doamnelor si domnilor … bun plan

      (Citează)

    • Renault nu are in portofoliu o astfel de echipare. Puteau pune cel electric pe puntea spate i guess, dar probabil e prea slab.

        (Citează)

    • add:
      Renault nu are in portofoliu o astfel de echipare. Puteau pune cel electric pe puntea spate i guess, dar probabil e prea slab.

      Nu mai are o astfel de echipare, ca Koleos, pe care l-au inlocuit cu Austral, avea.

        (Citează)

  8. Motorul ala de 1.8 are doar 107 CP, dar cel de 1.2 are 140 -> Simt un potential de versiuni viitoare cu peste 150CP.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus