►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
7 Oct 2024 ·
Am intrat acum câteva săptămâni într-un magazin Reserved din Mega Mall și erau super-reduceri, așa că am cumpărat câteva articole.
La casa de marcat am observat o treabă inedită: casiera nu le scana eticheta și codul de bare de pe ea, dar totuși articolele erau taxate automat, unul câte unul, în momentul când desfăcea antifurtul de pe ele.
Antifurtul era din acela clasic, o bulină cu ac pe o parte, o capsulă mai mare pe partea cealaltă a materialului, iar acelea știți că se desfac introducându-le pentru o secundă într-un fel de aparat pus de obicei tot lângă casa de marcat.
Am întrebat și da, modelul articolului de îmbrăcăminte era codat chiar în antifurt, iar casa de marcat îl prelua în momentul desfacerii acestuia.
Mai multe nu știu, dar mi s-a părut o idee foarte bună pentru eficiență. Adică este mult mai mult de muncă pentru angajații magazinului, care nu mai pun antifurturi la nimereală pe produsele de la raft, ci întâi scanează ei produsul și probabil codul antifurtului pe care-l “capsează” și cele două date se împerechează în baza de date. Asta este însă o operațiune care probabil se face pe îndelete, fără grabă.
Grabă este la casa de marcat. Avantajul este, deci, pentru clienți. Uneori se fac cozi lungi la casa de marcat. Pentru fiecare produs se fac de obicei trei operațiuni: scos antifurtul, scanat eticheta de preț, împăturire sumară pentru pus în pungă. Dacă desfacerea antifurtului îi spune casei de marcat direct despre ce produs este vorba, atunci pasul 2 dispare. Uneori înseamnă o reducere cu 33% a timpului per produs și deci per client la casa de marcat, ceea ce duce la prelucrarea mai rapidă a cozii de clienți și deci la cozi mai mici.
Genul acesta de tehnologii contează mai mult decât s-ar crede la prima vedere. Ca și în cazul codurilor de bare și al codurilor QR, mi se pare că astfel de invenții poate neobservate sau măcar cărora nu le acordă nimeni o a doua privire, au, de multe ori, un impact foarte mare.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
7 comentarii
07/10/2024 la 7:49 AM
Chestia asta este de vreo 2-4 ani implementata la Decathlon.
Probabil altii nu au vrut sa plateasca pretul pentru implementare/tehnologie pana acum.
bighi89(Citează)
07/10/2024 la 8:24 AM
Decathlon folosesc RFID de mai bine de 10 ani.
Ioana(Citează)
08/10/2024 la 12:11 AM
Ei aplică direct pe etichetă. Nu au anti-furt din ăla.
Em(Citează)
07/10/2024 la 8:04 AM
Daca ar face si haine mai bune, care nu se rup dupa 3 purtari, sigur ar reduce si mai mult cozile din magazine.
Add01(Citează)
07/10/2024 la 12:00 PM
Întrebare: de multe ori am văzut angajați din magazinele de prin maluri ca se apleacă la intrarea in magazin, chiar in dreptul porților antifurt. Care e faza? Sa nu ii contorizeze ca fiind clienți?
Coco(Citează)
08/10/2024 la 1:18 PM
Exact de asta.
Vlad(Citează)
09/10/2024 la 10:42 PM
La Decathlon si Uniqlo au nivelul urmator: pui tot cosul de cumparaturi la casa de marcat si iti calculeaza instant toate produsele. Au RFID direct in eticheta care cel mai probabil funcționează si ca antifurt.
1nu(Citează)