un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Ce mai face Samsung: baterii auto în stare solidă cu autonomie de 1000 km și încărcare în 9 minute

5 Sep 2024  ·

AUTO  ·

6 comentarii

Samsung face, de fapt, foarte multe lucruri dincolo de divizia Samsung Electronics, cu activități semnificative în construcții civile, petrochimie, șantiere navale, medicină și altele.

Nu sunt departe nici de domeniul auto, prin Renault Samsung Korea și prin Samsung SDI, care produce baterii pentru vehicule electrice și hibride. Au și un joint venture cu Bosch în acest domeniu, fabrici în mai multe țări, contracte de furnizare cu diverși producători auto, în special tot coreeni.

Samsung SDI a anunțat zilele trecute că noua linie pilot de baterii în stare solidă (solid-state în engleză) a devenit operațională. Bateriile solid-state înlocuiesc anumite substanțe lichide din bateriile clasice cu substanțe solide, ceea ce înseamnă siguranță mai mare în utilizare și volum total mai mic.

Conform Samsung, bateriile produse momentan ca prototip pot asigura o autonomie de 600 mile, adică 965 km, pentru un sedan. Se pot încărca în 9 minute (bănuiesc că de la 20% la 80% și pe cine știe ce tensiune imensă) și ar avea o durată de viață de 20 de ani. Densitatea de energie ar fi de 500 Wh/kg, aproape dublu față de bateriile mașinilor din prezent, de unde probabil și autonomia foarte mare pentru ceva de dimensiuni și greutate rezonabilă.

Asta arată, practic, cât de repede se avansează în acest domeniu. Samsung spune că în 2026 sau 2027 va produce în serie astfel de baterii și deci înseamnă că va deveni un concurent pentru chinezii de la CATL, care momentan pare să dețină cea mai avansată tehnologie a bateriilor de acest tip. Samsung va mai produce și baterii LFP (litiu-fosfat) și de alte tipuri.

20 de ani sună imens. Probabil că avantajul principal va fi pentru reciclarea lor. Dacă bateriile vor fi tot mai ieftine și modulare, se vor putea înlocui ușor pe segmente individuale. O durată lungă de viață va scădea rata de înlocuire și deci va micșora costurile mari de reciclare a substanțelor din interior.

Problema aceasta va fi probabil oricum micșorată suplimentar în viitor de faptul că bateriile scoase de pe mașinile electrice pot prinde o a doua viață ca baterii de stocare a energiei în case, în medii rezidențiale, unde nu contează atât de mult viteza de încărcare. Avantajul de a înmagazina energia produsă de fotovoltaice pentru a o consuma apoi când ești acasă sau noaptea este foarte mare, iar eu cred că piața bateriilor rezidențiale este abia la început.

sursa: Ubergizmo.

asus s5507

    6 comentarii

  1. Ar fi fain dacă bateriile de pe o mașină ar putea fi înlocuite atât de ușor sau dacă bateriile schimbate ar putea să fie folosite pentru a înmagazina energia produsă de panouri electrovoltaice. Cine ține minte telefoanele la care puteam schimba bateriile? Nu văd să putem face așa ceva cu bateriile de la o mașină electrică. E bine să existe alternative și chinezii de la CATL să nu fie singurii care produc baterii pentru mașinile electrice. Cam prin 2027 mă voi uita la electrice din nou. Poate până atunci vom avea și mai multe stații bune de încărcare.

      (Citează)

  2. Acum cateva decenii solid state insemna altceva (cred ca si acum e valabil) si anume dispozitive realizate pe baza de semiconductori. Am vazut pe vremea casetofoanelor aparate pe care era inscris acest lucru.

      (Citează)

  3. Samsung nu e in stare sa dea lipici bun service-ului autorizat de la Apaca. Daramite sa faca un acumulator.

    Samsung sunt nesimtiti si trebuie sa platesc eu sa imi lipeasca din nou capacul spate la telefon.

    Samsung nu au fost in stare sa asigure materia prima, echipamentele si know-how-ul necesar reparatiei corecte.

    Nu mi se pare OK sa platesc eu incompetenta lor.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus