►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Așa a zis președintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, într-o discuție despre posibila reducere a orelor de limba și literatura română. Vorbind despre o potențială materie nouă, academicianul a considerat-o:
năzbâtie care i-a trecut prin minte cuiva de, să zicem, educaţie antreprenorială, ca şi cum românii ar trebui să devină toţi antreprenori şi să nu muncească nimeni” (link)
Acum, eu știu că în ultimii ani Academia Română a ajuns o sursă de miștouri și de meme pe Internet, de acolo venind doar cugetări anacronice care parcă le concurează pe ale talibanilor.
Nu este însă ironic că un om descris ca fiind academician, care nu este un job real, spune că este nevoie să mai și muncească cineva în țara asta?
Despre declarația întreagă în sine nici nu cred că merită vorbit prea mult. Te uiți că România are printre cele mai puține start-up-uri din Europa și oricum Europa este în urma Statelor Unite, care a încurajat puternic antreprenoriatul.
Te uiți apoi de unde vin cele mai mari companii din lume. Din SUA și Europa de Vest. Toate au pornit ca startup-uri, că nu s-au născut direct corporații mari. Te uiți că foarte multe dintre produsele și serviciile pe care le utilizăm zilnic au dat de succes în ultimul deceniu. Te uiți că trăim vremuri extraordinare de avans tehnologic în microcomputere, IoT, inteligență artificială, dar și de servicii modernizate în orice de la livrarea de mâncare la medicină, transport sau felul în care urmărim seriale TV.
Și vine un academician și zice că România n-are nevoie de antreprenoriat, ci de oameni care să muncească. Ce atitudine comunistă, parcă bazată pe anii când chiaburii erau dușmanii de clasă și țara trebuia să aparțină clasei muncitoare.
În practică, antreprenoriatul creează joburi. Iar când ideea pornește de aici, tot aici generează joburi mai bune și cu salarii mai mari.
Dar na, atât s-a putut la Academia Română.
Ca să fie clar, nu susțin în nici un fel reducerea orelor de Limba și Literatura Română. Chiar n-ar mai strica unele în plus, la pachet cu mai multă gramatică. Asta nu înseamnă că trebuie să alegi între Română și alte materii, iar niște Educație Antreprenorială, de care acum am auzit pentru prima oară, nu sună deloc rău.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
57 comentarii
04/09/2024 la 6:48 AM
Da, asta ne trebuie; o țară de antreprenori analfabeți.
Stefanita Dan Matei(Citează)
04/09/2024 la 7:20 AM
Statu’ te vrea sclav :
– Educație Antreprenorială nu
– Educație Sexuala nu
– educație generală peste limita de analfabet – aș zice 80% nu (vezi nr de alfabeți funcționali)
– respect din partea bugetarilor, în relația cetățeanului cu statul: 90% micționează pe tine cu jet, ca un câine mascul la colț de clădire.
Frumos la aia la Academie. Oare fumează ceva?
Ca nu-i imaginez capabili de acte tip SNSPA împotriva unor studente, sau ca să nu discriminează, studenți.
Ariel(Citează)
04/09/2024 la 7:43 AM
Confunzi startup-urile cu toți antreprenorii de influencereala și dropshipping.
Realitatea e că toți tinerii vor sa fie patroni.
Nu vor să inoveze, nu vor să fie inventatori, vor doar program flexibil și mulți bani
Matthers(Citează)
04/09/2024 la 9:30 AM
Si e ceva gresit ca nu mai vor sa sclavageasca precum parintii lor? Foarte bine fac ca nu mai accepta toate mizeriile prin care cei din generatia noastra sau parintii nostri au trecut! Daca sunt tineri destepti, oricum vor pleca din tara.
Deea(Citează)
04/09/2024 la 5:51 PM
@Deea, tie ce ti-a lipsit de ai decis sa te intorci, dupa ce ai plecat cu surle si trambite din tara? Tineretea?
Andrei G(Citează)
04/09/2024 la 8:15 AM
E trist
gg(Citează)
04/09/2024 la 8:24 AM
Mesajul tau e scos din context. Omul zice acolo, pe scurt din ce am citit, ca se vorbeste in diverse lucuri despre reducerea orelor de limba romana pentru a face orice “nazbitie”. Si nu, nu trebuie sa fim toti antreperenori si startup-eri. E bine sa ne dezvoltam si sa ne punem ideile in practica, dar cine o sa faca un plan de afaceri daca nu mai facem limba romana deloc? Eu asta am inteles din mesaj. E bine sa facem de toate, dar daca nu facem nimic bine?
cristian(Citează)
04/09/2024 la 5:55 PM
Eu zis ca, decat sa continuam sa invatam pe dinafara comentarii literare, poate putem sa renuntam la o ora de literatura romana pe saptamana si sa o inlocuim cu educatie antreprenoriala.
Si sa ramana multe ore de Limba si Literatura Romana doar la liceele cu profil uman.
Andrei G(Citează)
04/09/2024 la 8:52 AM
Limba romana este cea mai urata dintre toate limbile latine, suna rudimentar fata de italiana sau spaniola. De franceza nu mai zic. Din pacate, copiii trebuie sa o invete, insa eu as pune accent pe invatarea englezei si a altor limbi straine relevante. Copiii nu mai sunt demult interesati de romana, ei oricum vorbesc o romano-engleza. Nu cumva sa ne adaptam ca sa ii atragem si chiar sa le placa scoala, mai bagam ore suplimentare de romana, sa stie care-i treaba cu Morometii, samanatorismul si Ion al Glanetasului. Nu va bazati pe educatia romaneasca. Voi, parintii, trebuie sa faceti educație antreprenoriala, educație sexuala si educație generală copiilor. Nu aveti nicio asteptare de la scoala romaneasca, care e praf si pulbere.
Deea(Citează)
04/09/2024 la 10:37 AM
Limba noastra-i o comoara, in adancuri infundata…
Andrei(Citează)
04/09/2024 la 11:28 AM
infundata?
john2381(Citează)
04/09/2024 la 11:56 AM
Ești avec la vache. De ce scrii aici dacă nu-ți place romana?
Cu ce trebuie să dăm să scăpăm de acest dăunător? Parcă Kiltox avea spectru larg.
Okochea(Citează)
04/09/2024 la 6:02 PM
@Okochea, rar vezi oameni precum Deea. Oameni care urasc o tara si tot ce reprezinta tara respectiva. Si care cand reusesc sa scape din “mizeria” asta de Romania (asa cum o numeste ea), se intorc cu coada intre picioare.
Oameni care indruma pe toata lumea sa se gandeasca la copiii lor si sa plece din tara daca le pasa de acestia, dar carora nu le pasa de copiii proprii si ii condamna la aceeasi viata ratata ca a lor.
Andrei G(Citează)
05/09/2024 la 11:33 PM
Imi este asa mila de tine ca uneori te includ in rugaciunile mele
Marius(Citează)
04/09/2024 la 8:52 AM
Eu nu inteleg ceva:
1)de cate ore de educatie anteprenoriala vorbim/saptamana ?
Ca daca vorbim de 1 ora, nu cred ca nimeni a murit daca o adaugam fara sa scoatem ceva
2) in generala, noi faceam la scoala ATP (adica si ceva lucru manual, dar si ne explica de unde vin produsele – sa nu fim ca americanii care credeau ca puii traiesc in supermarket).
Doi ani mai tarziu, cand sora mea a intrat in aceeasi clasa – a sasea . parca – avea o materie care asa se numea: Educatie anteprenoriala.SI discutau despre afaceri, despre flux de productie, etc…La un nivel de scoala generala , dar totusi. De cand si pana cand s-a schimbat asta ?
Posibil sa fi fost parte din ceva optional, dar de ce sa nu o mai aiba elevii in scoala ?
Acum , eu inteleg ca am facut asta in generala, dar nu au decat sa o faca si in liceu…sa nu aiba toti vise ca o sa ajunga yutuberi sau alte Bazaconii
Dave(Citează)
04/09/2024 la 8:56 AM
Este vorba despre acea conducere a Academiei care a decretat secol Balaceanu-Stolnici, adica trebuie sa sarbatorim cu totii pe cel mai longeviv turnator la Securitate
kilroy(Citează)
04/09/2024 la 8:57 AM
Bine ca in schimb doreste mai multe ore de latina, o limba moarta.
Cred ca ar trebui sa fie cel mult materie optionala pt cine isi doreste cu adevarat sa o invete.
Scorpy(Citează)
04/09/2024 la 9:03 AM
Exact. Copiii vor fi 100% interesati de latina, nu de engleza, germana sau spaniola. Bagam latina cu toptanul si ore de literatura romana, sa invete comentarii ca roboteii despre literatura noastra mediocra.
Deea(Citează)
04/09/2024 la 9:09 AM
Eu aș vrea mai puține ore de română, dar alea care sunt, să se facă bine.
Ne tot lălăim pe tema asta fără un simplu adevăr: faptul că se face mult nu înseamnă nimic. În realitate discutăm despre asigurarea orelor unor profesori.
Din 5 ore pe săptămână de română se pot face 3. Eu în clasele 9-12 n-am făcut nimic gramatică, doar literatură. Literatură care a însemnat 100% citit carte => scris comentariul după dictare. 0 gândire. Efectiv 4 ani de zile am luat comentariile din cărți, am dat teste și teze după comentarii învățate pe de rost. În 90% din cazuri era vorba de G. Călinescu și al său volum: Istoria literaturii române, de la origini până în prezent. Asta a însemnat de fapt limba și literatura română, 5 ore pe săptămână (eram mate info).
În halul ăla sincer puteam face 1 oră pe săptămână și la teste să ne zică doar ce comentarii avem de învățat pe de rost și aia e. Că realitatea asta era de fapt. Puteam face și 1000 de ore, tot acolo era.
Antreprenoriatul ar fi o chestie extrem de bună, chiar dacă da, nu toți vom fi patroni. E important să înțelegi ce e un buget, cum să-l aloci, ce e o dobândă, cum funcționează, să înțelegi ANAF, legea fiscală, ce e aia creanță, ce e aia debit, credit, apreciere, depreciere, amortizare etc. Altfel te miști și ca și angajat/consumator.
Dar da, statul are nevoie de sclavi, nu de oameni educați.
Apropo, elvețienii fac cursuri de antreprenoriat. Suedezi, danezi, finlandezi. De finlandezi are rost să vorbim? Oare știu ei ceva ce noi nu știm? Nu, sunt niște idioți, limba română e baza !!
manu144x(Citează)
04/09/2024 la 6:04 PM
Ceva similar s-a intamplat si la mine in liceu. ba chiar profesorii de Limba Romana insistau sa nu ne mai chinuim si sa incercam sa scriem noi comentarii literare, pentru ca nu o sa fim nicodata mai buni decat criticii consacrati.
Si ca cel mai bine luam o carte de comentarii literare si invatam de acolo tot ce se poate.
Andrei G(Citează)
04/09/2024 la 9:21 AM
Tare gresita e interpretarea asta cu sapa… multi nu realizeaza ca e nevoie si de sapa…
eBogdan(Citează)
04/09/2024 la 9:58 AM
De ce, au obosit tractoarele?
Florin(Citează)
04/09/2024 la 1:29 PM
Mergi tu la sapa atunci, daca est iasa pro munca de sclav.
Alex(Citează)
04/09/2024 la 6:08 PM
@eBogdan, si cine te impiedica sa te duci sa muncesti la sapa in loc sa pierzi timpul cu promovarea unui blog mediocru? Sigur, tu de fapt vrei ca ceilalti sa se duca la munca fizica in plin soare, in timp ce tu stai frumos in fata calculatorului, la aer conditionat si scrii doua-trei tampenii.
PS: vezi ca oricum nu are logica ce ai spus, pentru ca cel care se duce la sapa nu are nevoie de 5 ore de literatura pe saptamana. Pentru el sunt suficiente 2 ore in care sa invete sa isi scrie numele si eventual sa citeasca intructiunile de folosire ale unei lopeti.
Andrei G(Citează)
04/09/2024 la 9:54 AM
Avem:
– latina
– muzica
– desen
– religie
Punem in loc:
– educatie financiara
– educatie sexuala
– educatie antreprenoriala
– istoria religiilor
Eventual eliminam fizica si chimie la profilele umaniste, respectiv partea de literatura de la profilele reale. Acum avem si mai mult spatiu de manevra.
PS: Nici niste ore extra de sport n-ar strica.
Pyro(Citează)
04/09/2024 la 10:08 AM
„Eventual eliminam fizica si chimie la profilele umaniste, respectiv partea de literatura de la profilele reale.”
După care avem teorii ale pământului plat susținute convingător, respectiv ingineri cu privire inteligentă, dar care nu sunt în stare să se exprime.
Peredhil(Citează)
04/09/2024 la 10:45 AM
N-ar strica macar o ora de etica, cum au americanii. Pe termen lung, vom avea mai putini oameni cu coloana vertebrala a unui limax.
Andrei(Citează)
04/09/2024 la 6:13 PM
@Peredhil, daca nu ai invatat pana in clasa a 8-a ca Pamantul este rotund, sunt convins ca nu mai inveti nici la liceu.
PS: lectiile despre forma pamantului au loc in cadrul orelor de geografie, nu in cadrul orelor de fizica si chimie.
@Pyro, si eu as mai sulpimenta orele de sport; cu mentiunea ca nu as mai accepta scutiri medicale pentru ora de sport decat daca elevul a fost internat cel putin o data pentru afectiunea reclamata.
Andrei G(Citează)
04/09/2024 la 6:22 PM
@Andrei G
Sunt convins că toți inteligenții cu idei crețe din astea au învățat despre geoid în gimnaziu. La geografie, da, mulțumesc de împrospătarea memoriei. După care, undeva pe traseu, s-au tâmpit. Fizica/ chimia te ajută să-ți explici unele fenomene simple fără a recurge la diverse raționamente aberante. Poate ai avut curiozitatea să mai intri pe unele pagini cu gărgăuni din ăștia, nivelul e extrem de jos.
Peredhil(Citează)
04/09/2024 la 9:58 AM
As mai pune pe lista si niste ore de conducere defensiva… Ca tot avem lipsa de personal pe strazi care sa constate abaterile.
VictorS(Citează)
04/09/2024 la 10:04 AM
Ați mai scris odinioară niște enormități despre ceva tradiții românești. Acum intrați iarăși în top: în urma unei astfel de afirmații despre limba română presupun, în ciuda unei topici îngrijite, că: 1. v-ați oprit la literatura română predată în liceu, și aceea receptată defectuos, fără să aveți posibilitatea/curiozitatea de a descoperi ce se află dincolo de programa școlară. Nu e vina dumneavoastră pentru această lipsă, dar nici nu trebuie să vă prefaceți că nu există. 2. Oprirea aceasta prea devreme v-a „dotat” cu o funcționare scârțâită și scrâșnită, demnă de Dicționarul ideilor primite de-a gata al lui Flaubert.
Clarks(Citează)
04/09/2024 la 11:46 AM
Clarks, nu este necesar sa mi te adresezi la pers. a III-a. Am crescut cu literatura universala de mic copil si ulterior mi-am dat seama cat de mediocra (ca sa nu folosesc un alt cuvant) este literatura noastra. Prefer ca ai mei copii sa afle cam ce a scris Shakespeare, Twain sau Hemingway, nu Vasile Voiculescu sau ineptul de Sadoveanu.
Deea(Citează)
04/09/2024 la 12:34 PM
@Deea, vezi ca aia cu pers a 3 a e cu el/ea ei/ele. Voiai sa zici plural/pronume de politete. E greu cand jonglezi cu multe limbi.
Andrei(Citează)
04/09/2024 la 6:15 PM
@Deea, inteleg ca ai luat masuri ca ai tai copii sa invete literatura universala in loc de cea romaneasca?
Adica i-ai inscris la scoli din afara tarii sau macar scoli cu o programa diferita de cea standard din Romania? Sau pur si simplu iti place sa vorbesti prosti si sa militezi pentru lucruri pe care tu nu le faci niciodata?
Andrei G(Citează)
04/09/2024 la 10:09 AM
Căutați pe google Aurel Pop+AUR+Rusia…
Parcă nu ați trăit în România până acum.
Răzvan(Citează)
04/09/2024 la 10:34 AM
După părerea mea e o prostie să introduci asemenea materii, pentru că disciplinele din școală au rolul de a-ți dezvolta gândirea în primul rând, abia apoi de a-ți oferi o cultură generală. Dacă vrem ca oamenii cu școală să fie în general întreprinzători trebuie să ducem și restul disciplinelor în direcția asta. De exemplu, în școală se face economie, educație civică și, cum zicea Dave mai sus, discipline cu profil tehnologic, alea trebuie adaptate. La fel și aplicațiile și problemele din matematică pot fi enunțate mai aproape de economie, degeaba pui un copil de gimnaziu să învețe ce e aia capital sau creanță.
Suntem foarte departe de practică în general când vorbim de noțiunile teoretice, chiar și în facultăți, degeaba adăugăm teorie. Aici e și vina (dacă se poate spune așa) a generațiilor care numai teorie au învățat și numai cu asta știu să repare orice. De asta am avut și teorie la sport, că mai întâi trebuie să înveți și apoi să dai cu piciorul ăn minge.
dam167(Citează)
04/09/2024 la 6:23 PM
Doar ca discutia era despre introducerea orelor de educatie antreprenoriala la liceu, nu la gimnaziu.
Uite, sa incercam un exercitiu de gandire.
– sa presupunem ca tu esti un elev pasionat de programare si ca te descurci foarte bine;
– sa presupunem mai departe ca ai si o idee geniala legata de o aplicatie, la care ai inceput deja sa lucrezi;
– la terminarea liceului ai vrea sa pui in practica aceasta idee, nu sa astepti inca 3 ani pana cand termini o facultate de management / marketing / contabilitate / etc.
Dar te lovesti de urmatoarele probleme, de lucruri pe care nu le cunosti:
– cum infiintezi o firma?
– care este cea mai buna metoda de finantare a proiectului?
– cum poti obtine aceasta finantare?
– poate exista fonduri europene nerambursabile, cum poti sa le accesezi?
– ce este mai bine pentru viitor, sa incerci sa te lansezi si promovezi singur, sau sa incerci sa gasesti un partener, chiar daca asta inseamna sa cedezi o parte din companie?
Andrei G(Citează)
05/09/2024 la 10:05 AM
Fix ce zici tu acolo nu trebuie făcut. În primul rând, succes în a capta atenția unui adolescent cu treburi birocratice care oricum se pot schimba radical în câțiva ani. În al doilea rând, e mai important ca școala să-l motiveze să-și pună în practică ideile, nu să se blocheze în birocrație.
Poate nu cunoști unele lucruri, dar fie citești, fie contactezi pe cineva care cunoaște, n-ai de ce să pierzi timpul cu așa ceva. Dar și așa, dacă presupunem că vrea respectivul să cunoască toate aspectele, noțiuni de bază în economie se fac în facultate (politehnică), nu-ți trebuie marketing.
Fă și tu un exercițiu legat de ce spui și o să vezi că nu mai termini aplicația cu abordarea aia.
dam167(Citează)
05/09/2024 la 11:40 AM
@dam167, si cum il motiveaza pe un elev cele 5 ore pe saptamana in care trebuie sa invete comentarii literare sa isi puna in practica ideile?
Fa si tu un exercitiu si citeste povestile antreprenorilor care au creat companii de succes si au ajuns foarte mari. O sa vezi ca la inceput toti s-au ocupat personal de tot ce inseamna infiintarea firmei, prezentarea proiectului, cautarea de investitori.
Majoritatea nu au avut banii necesari sa angajeze un specialist in domeniu decat dupa ce compania era deja pe linia de plutire.
Dar antreprenoriat nu inseamna doar companii de IT cu cifre de afaceri de milioane de euro. Poate exista si un antreprenor care s-a gandit ca el vrea sa importe si sa monteze (impreuna cu varul de la Fierbinti) panouri solare. Ceva mic, care sa ii permita sa castige 3-4 mii de euro pe luna (fata de o mie cat ar fi castigat daca se angaja).
El sigur nu o sa aiba bani sa angajeze pe ciineva care sa il invete sa deschida o firma si sa ii explice care sunt procedurile in cazul in care vrei sa importi ceva din afara UE.
Andrei G(Citează)
04/09/2024 la 10:59 AM
Daca zicea ca pledeaza pentru studierea limbii ruse, mai intelegeam de unde s-a luat
Dacian(Citează)
04/09/2024 la 11:20 AM
Nu avem startup-uri nu pentru ca nu exista educatie antreprenoriala in scoli ci din cu totul alte motive. De unde bani de startup, ca bancile nu finanteaza afacerile la inceput de drum, acu dute si uitate cum au pornit acele startup-uri din vest, ei de unde au facut rost de bani?
Legile proaste si autoritatile de reglementare corupte, ia vezi cum stau la capitolul asta tarile din vest, la ei cate institutii vin pe capul antreprenorului si ii spun ca are sapta pe stanga cand legea zice ca trebe putin mai la dreapta dar nu de tot?
Da este nevoie de mai multi antreprenori dar cred ca pana sa ajungi antreprenor trebuie sa si muncesti putin. In romania multi cand sunt in postura de client vor totul perfect dar cand ajung antreprenor “dai in masa pe clienti”.
Exista resurse de invatare pentru viitorii antreprenori, nu cred ca in scoala trebuie obligatoriu cursuri de asa ceva. Si mai e o chestie, cine sa predea antreprenoriat? Ca aia care fac bani n-au timp de spus altora cum se fac banii. De unde scoti mii de antreprenori sa-i invete pe elevi antreprenoriat?
Uitate la facultatile de profil, profesori care n-au avut in viata lor o firma dar ii invata pe altii cum se fac afaceri.
Dani(Citează)
04/09/2024 la 6:25 PM
Poate ca nu ar mai fi asa daca le-ar si spune cineva ca a fi antreprenor inseamna sa muncesti foarte mult.
Acum tinerii vad doar povesti de succes la televizor sau pe TikTok si isi imagineaza ca antreprenoriatul inseamna doar sa deschizi o cafenea / un restaurant / un studio de OnlyF, sa angajezi oameni care sa munceasca pentru tine si tu sa iti cumperi din primul an o masina scumpa si sa stau jumatate din timp in vacante si cealalta jumatate in cluburi.
Andrei G(Citează)
04/09/2024 la 12:11 PM
Asta e limba cu care am crescut, dar asta nu inseamna ca-i frumoasa. Ia intrebati un strain cam cum ii suna romana. Va spun eu: suna bolovanos, din topor, o struto-camila de cuvinte din latina vulgara amestecate cu slavicele. Nu mai zic de accente precum cel ardelenesc. Este cea mai urata si irelevanta limba de origine latina.
Deea(Citează)
04/09/2024 la 12:31 PM
Curios, am întâlnit și străini cărora le plăcea cum sună. Unii vorbind limbi romanice, alții germanice sau slave. Cât despre irelevanță la modul absolut… presupun că te referi la limbile romanice principale, că-i mai relevantă și decât catalana, nu mai vorbim de reto-romană, sardă sau aragoneză.
Sunt de părere că fiecare limbă are farmecul ei. Inclusiv germana sau rusa. Cu aprecieri de genul struțo-cămilă, iar, aș tinde să iau în considerare cum se formează fondul lingvistic și faptul că nu există limbă pură, fără influențe.
Foarte posibil să găsești subiecte mai ușor de tratat în cheia românofobiei decât limba.
Peredhil(Citează)
04/09/2024 la 12:14 PM
comentariu la fel de penal ca ale andreei (Deea)
GabrielG(Citează)
04/09/2024 la 12:27 PM
Eu as introduce cat mai multe ore de engleza, plus o a doua limba straina. Copiii oricum nu dau 2 bani pe literatura noastra, sau traiti cu impresia ca trogloditul de Ion al Glanetasului sau smiorcaielile in amor ale lui Eminescu prezinta vreun interes pentru copilul anului 2024?
Deea(Citează)
04/09/2024 la 12:35 PM
Nu se mai fac două limbi străine încă din gimnaziu? Și nu pot să nu remarc faptul că te-ai înamorat de celebra carte a lui Rebreanu, la cât o pomenești. Mie mi-a plăcut mai mult povestea lui Bologa.
Peredhil(Citează)
04/09/2024 la 3:39 PM
Daca ai fi avut curiozitatea sa citesti Ion ai fi vazut ca jumatate din carte este despre familia invatatorului. Si ca partea aceea e mai buna, mai realista si contine observatie psihologica mai fina decat partea cu Ion.
mac gregor(Citează)
05/09/2024 la 11:41 PM
Facem cheta pentru tine sa te sustinem pana te asezi in vreo tara cu iarba mai verde, doar doar te lasi pagubasa si nu mai spurci atat tara asta
Marius(Citează)
04/09/2024 la 12:43 PM
Asa e cand vorbesti engleza la job 9 ore/zi, timp de ani de zile, o mai sfeclesti in romana.
Deea(Citează)
04/09/2024 la 2:34 PM
Și ce vor face în afară, mai exact? Sa nu îmi spui ca se duc toți acolo să fie antreprenori
Andrei Serbanescu(Citează)
04/09/2024 la 3:00 PM
Si daca stau in Romania, oare ce vor face? Ce-ar fi sa ne vedem de traiul nostru si ei sa-si traiasca viata cum considera de cuviinta? Ma bucur nespus ca generatiile care vin din urma nu mai accepta caciuleala si mizeriile unanim acceptate de generatiile anterioare. Ideal ar fi sa plece cat mai departe de Romania.
Deea(Citează)
04/09/2024 la 6:27 PM
@Deea, tu ce faci in Romania?
De ce crezi ca daca tu te poti descurca in tara aceasta, altii nu pot sa o faca la fel de bine?
Andrei G(Citează)
04/09/2024 la 9:06 PM
Nu, dar e greșit cum pui tu problema. Se pot face tone de bani din munca. Serioasa, specializata, tratata serios. Problema e că mulți tineri au impresia că “antreprenoriatul” se face cu 2 ore de munca pe zi și faci milioane de euro. Realitatea e alta. Și majoritatea in viața lor de “antreprenori” sclavagesc alți oameni. Practic fac cu alții ce nu au acceptat ei. Este normal și etic?
Matthers(Citează)
05/09/2024 la 8:20 AM
Exact. Cum a facut Razvan Balanescu. Cand era angajat, plangea ca sunt mici salariile in tara. Cand si-a facut firma si a angajat si el vreo 2 oameni, brusc a descoperit ca nu prea merita sa dai asa multi bani salariu.
Andrei(Citează)
07/09/2024 la 8:12 AM
Academia Romana e plina de somitati care nu-s in stare sa completeze un formular, dar vor tone de bani pe nimic.
Antreprenor este si instalatorul care vine sa iti repare teava sparta in baie sau electricianul care vine sa iti traga fire prin camere.
Gaelex(Citează)
11/09/2024 la 12:49 AM
Astea sînt detalii mult prea mărunte pt. a fi studiate la școală. În special partea cu fondurile europene care se schimbă permanent.
alias(Citează)