un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

asus s5507

Formula 1 în Singapore: poate ultima cursă a lui Ricciardo

24 Sep 2024  ·

AUTO  ·

1 comentariu

Cursa de Formula 1 din Singapore ar putea fi memorabilă doar pentru că ar putea fi ultima pentru Ricciardo. Viitorul pilotului este foarte incert și, din declarațiile tuturor, părerea mea este că deja deciziile sunt luate, dar nu și anunțate public.

În rest, diferența de performanță între McLaren și Red Bull pare tot mai mare.

ÎNAINTE DE CURSĂ

Încă dinainte de cursă au apărut zvonuri că RB ar putea renunța la Daniel Ricciardo. Au apărut tot mai multe zvonuri că în 2025 ar putea fi înlocuit de Liam Lawson la RB, dar mai noi se zvonește că schimbarea ar putea fi făcută încă de acum, de la următoarea cursă.

ÎN CALIFICĂRI

Perez s-a calificat pe locul 13, iar în Q3 Sainz a avut o ieșire în decor și sesiunea a fost scurtată de acest incident. În cele din urmă Norris și Verstappen s-au calificat pe primul rând, Hamilton și Russell pe al doilea, dar Ferrari-urile urmau să plece de pe locurile 9 și 10.

CURSA

Norris a spart blestemul. A plecat primul, și-a păstrat locul după start și a fost primul și la capătul primului tur. Verstappen a rămas al doilea.

Am văzut apoi performanța McLaren de care vorbeam la început. După 3 tururi, Verstappen nu mai avea DRS. Norris a câștigat aproape o secundă pe tur în următoarele, distanțându-se la zeci de secunde în fața lui Verstappen.

N-am urmărit cu atenție, dar am impresia că a păstrat locul 1 inclusiv când a intrat la boxe. A avut avans suficient. În cele din urmă, 1️⃣Norris a câștigat o cursă fără evenimente surpriză, iar 2️⃣Verstappen s-a clasat pe locul 2.

Mercedes-urile au plecat de pe locurile 3 și 4, dar ritmul foarte bun din Practice și calificări nu s-a confirmat în totalitate și în cursă. 3️⃣Piastri a venit tare din urmă și a luat locul 3. 4️⃣Russell a terminat pe 4. 5️⃣Leclerc a făcut o cursă bună de recuperare și a ajuns pe locul 5.

Hamilton a plecat pe soft-uri și n-a avut cea mai bună cursă. Anvelopele s-au tocit repede în Singapore, a schimbat pe hard-uri devreme, apoi le-a tocit și pe acelea și n-a avut ritmul dorit. A terminat pe 6, în fața lui Sainz, Alonso, Hulkenberg și Perez.

Un moment controversat a avut loc la finalul cursei. Norris conducea și avea și fastest lap, ceea ce i-ar fi adus un punct în plus în clasament. Ricciardo, care era printre ultimii, a fost chemat la boxe, a schimbat pe softuri și, în penultimul tur, a făcut el fastest lap, furând acel punct bonus de la Norris.

Ricciardo nu a primit acel punct. Regulamentul spune că cel mai rapid tur este premiat cu un punct, dar cu condiția ca acel pilot să fie clasat între primii 10 la final. Ricciardo știa deci că nu are nimic de câștigat cu acea schimbare de anvelope și fastest lap, dar a făcut-o oricum pentru a nu i-l lăsa lui Norris.

Treaba asta l-a ajutat de fapt pe Verstappen. Olandezului i s-a comunicat și prin radio că prietenul Ricciardo a făcut fastest lap și Verstappen i-a mulțumit tot prin radio. După cursă, Ricciardo a declarat că, dacă Verstappen va câștiga campionatul la diferență de un punct, atunci se așteaptă la un bonus mai mare.

Momentul acesta a arătat însă ce înseamnă ca aceeași companie să dețină două echipe, Red Bull și RB. Se pot găsi tot felul de astfel de strategii și unii se întreabă dacă este etic ce s-a întâmplat. Din perspectiva mea, orice pilot ar dreptul să încerce pentru fastest lap și oricum n-ar fi prima oară când un pilot al altei echipe “joacă” în ajutorul altuia printr-o formă sau alta.

Întrebat de viitorul său în F1, după cursă, lui Ricciardo aproape că i-au dat lacrimile și a vorbit despre emoții puternice și despre cum i-a fost greu să se ridice din monopost. Dacă este să plece, pleacă având 8 victorii în palmares, dar și cu “renumele” că în ultimii ani nu și-a găsit locul la McLaren și nici la RB, neridicându-se la înălțimea așteptărilor.

The Good:

  • Ferrari pentru cursa bună de recuperare.
  • Colapinto a ieșit pe locul 11, un rezultat bun pentru a treia sa cursă, în special una atât de dificilă.
  • Hulkenberg pentru cele două puncte câștigate.

The Bad:

  • Hamilton pentru o strategie slabă și un rezultat sub așteptări.
  • Tsunoda pentru câteva mesaje radio prea agresive.

CLASAMENTE

În clasamentul piloților, Verstappen conduce cu 52 de puncte avans. S-a zis că, de acum încolo, dacă Norris câștigă toate cursele și Verstappen iese pe locul 2, tot Verstappen va fi campion mondial. Culmea este că nu știu dacă asta include și potențialele puncte de fastest lap.

Acest calcul oricum este inutil. Au fost destule curse în care Verstappen nu a reușit să iasă pe locul 2. Noi (doar eu?) îl privim des în perspectiva că este acum al doilea cel mai rapid pilot după Norris prin prisma performanțelor monoposturilor. În realitate, însă, Verstappen s-a clasat în mai multe curse sub locul 2 pentru că în ecuație mai intră și ceilalți piloți rapizi. În plus, un singur abandon al olandezului poate da toate calculele peste cap.

Hulkenberg a intrat pe locul 10, iar în cursa următoare s-ar putea să-l vedem pe Piastri devansându-l pe Leclerc în clasamentul general.

În clasamentul echipelor, McLaren a luat avans grație poziționării pe locurile 1 și 3 în Singapore. Poziția Red Bull pare tot mai amenințată de Ferrari, care are doi piloți ce aduc puncte serioase.

Următoarea cursă: Austin, Texas, pe 20 octombrie. O lună până la următoarea cursă!

asus s5507

    1 comentariu

  1. Verstappen are 52 de puncte avans si mai avem 6 curse + 3 curse de sprint.

    Daca Norris castiga toate cursele, castiga si fastest lap, iar Verstappen iese mereu pe locul 2, am avea:
    – 6 curse * 7 puncte = 42 puncte
    – 3 curse sprint * 1 punct = 3 puncte
    – 6 fastest lap * 1 punct = 6 puncte

    In total, Norris ar recupera 51 de puncte, adica insuficient pentru a castiga campionatul.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus