un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Formula 1 în Azerbaidjan: Red Bull pierde conducerea clasamentului general

17 Sep 2024  ·

AUTO  ·

12 comentarii

Aceasta a fost cursa în care McLaren a devenit noul lider al clasamentului echipelor, depășind pe Red Bull. O astfel de reușită părea imposibilă în primele curse ale acestui sezon.

Mai mult, lupta s-a dat între Ferrari și McLaren în această cursă, iar în plus ambii piloți începători, Bearman și Colapinto, au obținut puncte.

ÎNAINTE DE CURSĂ

După ce Magnussen a strâns atât de multe puncte de penalizare în ultimele 12 luni încât nu avea voie să ia startul în Baku, echipa sa a anunțat că Oliver Bearman îl va înlocui în această cursă. Bearman l-a înlocuit și pe Sainz când spaniolul a avut apendicită, la începutul sezonului, obținând puncte și în cursa de atunci.

Adrian Newey a semnat cu Aston Martin pentru un salariu mare și acțiuni.

ÎN CALIFICĂRI

Surpriza a fost că Norris a ieșit din Q1 și a luat până la urmă startul de pe locul 15. La vârf s-au clasificat Leclerc, Piastri, Sainz, Perez, Russel și Verstappen. Hamilton a obținut locul 7, dar a fost retrogradat apoi pentru un start de pe linia boxelor, alături de piloții Alpine.

Colapinto și Bearman au luat startul de pe locurile 8 și 10. Colapinto s-a clasat chiar în fața lui Albon în calificări, ceea ce confirmă debutul său bun.

CURSA

Să vă spun ce-am văzut eu în cursă: Leclerc a plecat bine și părea că va fi primul până la final, dar apoi, treptat-treptat, Oscar Piastri l-a prins din urmă, recuperând un gap de câteva secunde, și l-a depășit cinstit și frumos.

Apoi, australianul a rezistat foarte bine la conducerea cursei, apărându-se fără reproș și cu foarte mult sânge rece pe acel circuit stradal îngust și periculos. Leclerc a încercat de câteva ori depășirea, dar pe final de cursă s-a dat bătut.

1️⃣Piastri a câștigat nu doar pe merit această cursă, dar într-un stil care arată că are probabil un viitor foarte bun în Formula 1. Și-a păstrat calmul, a menținut excelent pneurile, a părut pilotul cel mai bun de pe circuit.

Lucrurile păreau deci încheiate în turul 50 din 51, cu Piastri la conducere și Leclerc abandonând încercarea de a mai recupera teren, ajungându-se la vreo 3 secunde între cei doi. Problema a fost că Perez trăgea tare după Leclerc, iar Sainz după Perez, așa că atunci când Leclerc a avut acea scădere de ritm, cei doi au ajuns chiar în spatele său și au urmat câteva viraje cu depășiri în trei.

Cumva, însă, 2️⃣Leclerc a păstrat locul 2, iar Sainz l-a depășit pe Perez. Într-un viraj de stânga, cei doi s-au acroșat și, într-o clipă, erau amândoi în parapet, cu monoposturile distruse și cursa încheiată. Mi-a părut rău pentru ei, în special de Perez care a fost atât de aproape de un podium și mai ales de a aduce puncte prețioase pentru Red Bull în clasamentul constructorilor.

3️⃣Russell a urcat la final de pe locul 5 pe podium, terminând pe trei. Uimitor, după el au terminat 4️⃣Norris și 5️⃣Verstappen. Norris a făcut o cursă excelentă, recuperând 11 poziții pentru a termina sus și, mai ales, în fața lui Verstappen. A fost un moment în cursă în care Norris s-a apropiat de Verstappen și l-a depășit fără probleme.

N-am făcut calcului ca să văd dacă punctele aduse de un loc 3 pentru Perez ar fi menținut Red Bull pe primul loc la constructori după această cursa. Nici nu contează. Mexicanul a făcut accident și a abandonat, iar concluzia la final este că din nou nu a adus puncte echipei. Nu musai din vina lui, dar asta este situația și nu-l avantajează.

N-a fost vina clară a vreunui pilot. Sainz, care era în față, a spus că el a urmat traiectoria uzuală în viraj. Este un viraj de stânga și după aceea piloții se depărtează încetișor de marginea dreaptă a circuitului. Cei doi rulau în paralel. Roata din față a lui Perez s-a atins de roata de spate a lui Sainz. Probabil a fost vorba de doar câțiva centimetri suprapunere a monoposturilor, dar suficient pentru a scoate ambele monoposturi din joc.

Asta este. La fel de important, Colapinto a terminat pe 8, Hamilton pe 9 și Bearman pe 10. Ce-o fi în sufletul lui Sargeant acum, după ce Colapinto a luat în doar două curse mai multe puncte decât Sargeant în două sezoane?

Și mai amuzant, Bearman este în fața lui Magnussen în clasamentul general, cu 7 puncte din două curse în care a fost pilot înlocuitor, pe când Magnussen a concurat în tot restul sezonului. De altfel, Bearman are mai multe puncte decât Ocon, Zhou, Sargeant și Bottas.

Colapinto pare un pilot bun. Păcat că este la Williams doar pentru ce-a rămas din acest sezon. Sainz și Albon sunt piloții confirmati pentru sezonul următor și, de altfel, toate echipele în afară de Kick au piloții confirmați, deci nu cred că îl vom revedea în 2025 pe Colapinto.

Tot Colapinto a declarat la final că i s-a îndeplinit visul de a-i strânge mâna lui Hamilton la finalul unei curse împreună. Nu mă mir, omul a crescut practic văzându-l pe Hamilton dominând campionatul, iar acum a fost în fața sa la finalul cursei.

The Good:

  • Piastri pentru o cursă în stil de mare campion.
  • Norris pentru recuperarea de pe 15 pe 4. Împreună cu Piastri a adus echipa McLaren pe primul loc.
  • Hamilton a recuperat 10 poziții.
  • Colapinto și Bearman pentru rezultate excelente.
  • Williams pentru că a urcat pe locul 8 la general.

The Bad:

  • Bottas a fost ultimul, la fel ca în clasament.
  • Sainz și Perez puteau fi mai atenți. Perez, în special, a coborât încă o treaptă în clasament.
  • Leclerc pentru că, deși a pilotat excelent și nu am văzut vreo greșeală din partea sa, faptul că nu l-a putut depăși pe pilotul secundar al McLaren arată o problemă pentru Ferrari.
  • Verstappen, deși pe un monopost cu upgrade-uri noi, a fost depășit de Russell și de Norris și a părut mai lent decât Perez în această cursă.

CLASAMENTE

Verstappen a pierdut doar 3 puncte față de Norris. Titlul este în joc, în special acum că Verstappen nu mai este imediat în spatele lui Norris, ci uneori este depășit și de Ferrari-uri sau Mercedes-uri, dar șansele mi se par în continuare mici.

Perez a căzut pe 8, la egalitate cu Russell. Piastri are șanse mari să ajungă pe locul 3.

În clasamentul constructorilor, McLaren nu doar că a trecut pe primul loc, dar are și 20 de puncte avans. Iar dacă lucrurile continuă tot așa, Ferrari ar putea depăși Red Bull în următoarele două curse.

Williams, cu Colapinto la volan, deja a trecut de Alpine în clasament și dă semne că ar putea depăși si pe Haas și RB cu un pic de noroc.

Următoarea cursă: Singapore pe 22 septembrie.

    12 comentarii

  1. Radu, unde urmaresti live F1? Am incercat sa ma uit la cursa din Baku, am luat toate canalele la rand si nimic. Se pare ca nicio televiziune din Romania nu a transmis cursa.

      (Citează)

  2. toate echipele în afară de Kick au piloții confirmați

    Stii ceva de pilotii VCARB de la anul si eu nu am auzit? Please share.

      (Citează)

  3. Frumoasa cursa… daca mai tineua gumele lui LEC poate deznodamantul era altul…

      (Citează)

  4. Adi:
    Radu, unde urmaresti live F1? Am incercat sa ma uit la cursa din Baku, am luat toate canalele la rand si nimic. Se pare ca nicio televiziune din Romania nu a transmis cursa.

    Probabil ai verificat doar posturile sportive. De anul asta grupul Antena are drepturile. Cursele sunt pe Antena 1 sau 3 de obicei, in functie de cat de aglomerata e grila lor.
    Au si aplicatia lor Antena Play, unde le poti vedea atat in direct cat si înregistrate (impreuna cu F2, F3, F Academy, WEC).

      (Citează)

  5. Albert:
    De cat sa dai bani pe antena play mai bine mai pui in pic și iei F1TV. Nu se compara.

    Pt mine nu. E suficient ce oferă Antena Play. Nu am nevoie de zeci de unghiuri de filmare și comentariul partinitor al englezilor. În plus folosim Antena Play și ca să vedem unele producții locale fără reclame (Chefi la Cuțite, America Express). Trash TV I know.

      (Citează)

    • Vai de mine, pai tocmai pentru comentariu merita. Hai că era decent pe Digi, fiind și loca, dar pe Antene mizerabil plus reclame multe și aiurea date..Dar când vezi discuțiile de înainte de cursa și mai nimerești cand îți comentează câteva curse David Coulthard, iarta-ma, dar nu se compara cu nimic. Chiar și Jolyon Palmer e competent dar David rulz :).Deh, fosti piloți de F1. Iar cei care mai vorbesc pe acolo chiar stiu ce zic, nu citesc știri de pe site-uri, ei chiar fac stirile alea :)Zic sa iei o lună, cast pe TV, ai apoi mai vb de Șefi la ciutite:))

        (Citează)

    • @Albert, de ce ar fi mai relevante pentru Sol preferintele tale fata de preferintele lui? Crezi ca daca ii spui tu ca David Coulthard se pricepe mai bine la comentarii legate de F1, o sa renunte el sau sotia lui sa se uite la Chefi la Cutite sau America Express?

      Adica da, inteleg ca tu esti foarte pasionat de F1. Asta nu inseamna inca ca toti cei carora le place aceasta competitie ar trebui sa fie la fel de implicati si sa renunte la alte emisiuni de divertisment.

        (Citează)

  6. De unde rezulta, inca o data, ca Verstappen este un pilot slab care nu face nimic daca nu il avantajeaza masina. Si mai e nevoie si de ordine de echipa ca sa fie clar ce gunoi este.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus