un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday la: Fashion DaysFinestorePC GarageevoMAGAltexFlancoVodafoneOrangeSevensins ◄◄

asus s5507

Am câștigat experiență la Best Tech Influencer Awards (și câteva gânduri despre acest domeniu)

20 Sep 2024  ·

TEHNOLOGIE  ·

30 comentarii

Pentru că n-am luat nici un premiu. N-am intrat în top 3. Topul a fost următorul:

locul 3: Iulia Ionescu

locul 2: Dan Cadar

locul 1: Cristian Florea

Felicitări lui Cristi. Muncește mult, a investit într-un studio mai mare, face un conținut curat, la obiect și util unui număr mare de oameni. Încă de când făcea seria “ca să știți” a adunat o comunitate mare în jurul său pe toate rețelele de social media și constant o mărește.

Mulțumesc și eu tuturor celor care m-ați votat. Nu știu câți au fost în total și pe ce loc m-am clasat. Sunt însă recunoscător pentru fiecare vot deoarece mi se pare că nu-i ușor să-i ceri cuiva să-și rupă 5 minute din timpul său pentru un om de pe net.

Am stat la toată ceremonia de premiere și am văzut premiile tuturor categoriilor. Le găsiți aici. Jamila la mâncare, Hai Hui în 2 la călătorii, Alexia Eram la Fashion & Beauty etc. Unii au fost prezenți, unii au trimis mesaje, pe unii se vedea emoția și bucuria premiului, pe alții nu.

Am rămas însă cu sentimentul că Tech-ul este ruda săracă a celorlalte categorii de acolo și că devine tot mai clar că influencerii de Insta/YouTube/TikTok sunt în complet altă categorie față de bloguri.

De ce zic asta? Pentru că domeniul creatorilor de conținut “de tehnologie” îl cunosc bine și îl bârfesc des cu alți oameni din acest domeniu. În general aici sunt operațiuni “one man show” în care creatorul de conținut se descurcă sigur.

Sunt vreo două operațiuni complexe (Cadar și Buhnici) și câteva site-uri de tehnologie (Gadget, Connect, Mobilissimo) care angajează mai mulți redactori pentru a avea un flux mare de articole și review-uri. În rest, însă, toți ceilalți centrează și dau și cu capul, după cum se zice.

Eu îmi pun luminile, reglez camera, mă filmez, sunt “talentul”, la final strâng totul și mă apuc de editare. Eu citesc știrile și le scriu pe cele mai interesante. Eu mă gândesc la diverse analize. Eu scriu și de pagere și de jocuri și de AI (din fericire, “mă pricep la toate”), nu există o redacție cu specializări diferite.

Și cam așa sunt toți ceilalți. Și Cristi Florea face la fel și mulți alții.

Situația este de obicei similară în alte două nișe: Food și Travel. Și acolo sunt, de cele mai multe ori, operațiuni single sau de familie. Avantajul lor este că audiența total adresabilă (sau cum s-o chema — oamenii interesați de acel subiect) este mult mai mare, conținutul este evergreen și dă și bine în Google/algoritmi, așa că adună comunități mult mai mari în jurul lor.

Chiar și acolo, când am votat și eu pentru premii, am văzut canale unde se cunoștea față de acum câțiva ani un nou nivel de profesionalism în a face lucrurile. Fotografii superbe cu mâncare, făcute ca la showurile culinare, filmări cu camere de 15.000 de lei (doar body-ul), gimbaluri și camere subacvative și microfoane și de toate pentru travel șamd.

La celelalte categorii, însă, deja parcă este altă lume. Aproape toți cei care au urcat pe scenă pentru a ridica premiile au mulțumit echipei lor. Pentru unii au urcat managerii lor sau altcineva din staff. Reprezentanta lui Urania Cremene a spus că au aproape 100 de oameni în echipă. Majoritatea influencerilor mari de fashion au fotografi sau videograf care-i urmărește ziua, om de social media care bagă postări și răspunde la polluri și mesaje, editor video, stilist personal, makeup artist care le aranjează periodic șamd.

Aproape toți sunt oricum reprezentați de agenții care le găsesc contracte și le fac PR și publicitate pentru a-i poziționa într-un fel sau altul. Agențiile acestea au oricum atât de mulți influenceri de toate tipurile sub contract încât pot acapara lejer toate bugetele pentru campanii imense doar cu oameni de-ai lor. Dacă unul calcă pe bec sau spune vreo prostie, e parcat pe dreapta și sunt imediat alți trei crescuți acolo pentru a-i lua locul.

Și, ca și cum discrepanța asta uriașă care s-a format între bloguri (unde n-a existat niciodată un buton de Like sau un algoritm care să-ți mai dea un articol în față dacă ți-a plăcut altul cu două zile în urmă) și platforme vizuale (Insta/TikTok/YT) n-ar fi suficientă, apoi discrepanța uriașă dintre tech și alte nișe în tot ce înseamnă audiență potențială și bugete, în tech se mai fac și tot felul de manevre care nu aduc nimic bun.

Am început să văd treptat tot mai multe articole scrise cu ChatGPT, de exemplu. Uneori dă rateuri mari botul și scrie prostii care rămân necorectate, alteori pur și simplu face treabă bună, dar recunoști stilul AI-ului de a face fraze. Mai vezi și subscriberi cumpărați, view-uri umflate, atitudini de genul “fără mine nu s-ar învârti lumea” și multe alte probleme. Și, fiind nișa mai din spatele plutonului, nu prea îi mai pasă nimănui.

asus s5507

    30 comentarii

  1. mobilissimo a devenit de nefrecventat, o mizerie plina de reclame. plus ca 90% din articole sunt despre companii chinezesti. hard pass.

    cat despre influencerii de tiktoc/insta/yt, dezavantajul lor e ca fac views/bani pe platformele altora, daca se inchide yt (de tiktok nu mai zic) vor muri de foame in anonimat. bloggerii macar sunt la ei pe tarla, cam fac ce vor (relativ)

      (Citează)

    • GabrielG: cat despre influencerii de tiktoc/insta/yt, dezavantajul lor e ca fac views/bani pe platformele altora, daca se inchide yt (de tiktok nu mai zic) vor muri de foame in anonimat. bloggerii macar sunt la ei pe tarla, cam fac ce vor (relativ)

      Care sunt șansele să se închidă Instagram sau YouTube?

      Îți garantez eu că, până acum, platforma proprie a blogurilor a fost un dezavantaj. Instagram și YT au un algoritm în spate care îți aduce din nou în fața ochilor conținut de la un cont care ți-a plăcut anterior. Blogurile nu au așa, se bazează pe faptul că poate mai revii tu pe aici.

      În plus, acele platforme mai au și butoane de Like și Share ușor de apăsat, iar numele acelea atrag și pe alții. Blogurile nu au.

        (Citează)

  2. Recomandare: incearca sa raspunzi mai des la comentarii. Succes mai departe.

      (Citează)

  3. Recomandare: incearca sa raspunzi mai des la comentarii si poate vei intra in top. In rest e ok, desi aici e numai blog-ing pozitiv. Incearca sa mai si critici tehnologie care nu iti place, deci nu o folosesti
    Succes mai departe.

      (Citează)

    • Recomandare suplimentară: indicarea unei liste de cuvinte ce te trimite în moderare ( a se citi trash), că nu prea stă lumea să scrie opinii doar ca să citească disclaimerul standard despre chestii suspecte sau oameni necunoscuți. Ultimul caz, din urmă cu câteva momente, presupun că s-a legat de utilizarea unui alt nume de blog cunoscut (fără link, alea intră automat la gunoi). Dacă alternativa e să salvezi comentariul într-un fișier text și apoi să-l tot pigulești, poate-poate descoperi ce nu e permis, mult succes cu asta.

        (Citează)

    • Ai putea să apelezi la ChatGpt să îl pui pe el să descopere 😄

        (Citează)

    • @Niles: noted, asta voi încerca să fac începând de astăzi.

      Peredhil: Recomandare suplimentară: indicarea unei liste de cuvinte ce te trimite în moderare ( a se citi trash), că nu prea stă lumea să scrie opinii doar ca să citească disclaimerul standard despre chestii suspecte sau oameni necunoscuți

      Sunt într-o listă de moderare cuvintele uzuale de înjurături. Dacă le public, lumea doar găsește metode de a le ocoli. Vina per total este a mea că nu verific prea des comentariile din moderare pentru a le permite pe cele care au ajuns acolo din greșeală.

        (Citează)

  4. Cadar sigur nu avea ce căuta acolo, fiind părtinitor cu firmele care-i arvunesc serviciile.

    Buhnici nu merită nici măcar menționat între bloggerii tech, nu se pricepe să testeze nici apa dacă-i caldă. Un premiu la secțiunea artistică pentru interpretare după scenariul primit de la firma care se vrea promovată, asta da.

      (Citează)

    • Lumea este mare și opiniile variază. Am auzit de multe ori spus și despre mine ceea ce spui tu, la fel cum am cunoscut și oameni pentru care opiniile lui Cadar sau Buhnici sunt cele mai bune. În cele din urmă, contează mai degrabă statistica și câte mii de oameni se adună în fiecare “tabără”, ca să zic așa.

      Avantajul este că sunt multe siteuri/canale și fiecare are de unde alege ceva pe gustul propriu.

        (Citează)

    • In engleza se cheama “confirmation bias”, daca le confirma parerile inseamna ca ce spun este adevarat si x sa y sunt buni. Mie imi place sa contrazic si mi se pare o dovada de inteligenta o argumentatie corect structurata.

      In Romania nu exista scoala de dezbateri, nu se poate argumenta decat cu atacuri la persoana si in general observ o incapacitate in a urmari un fir logic cauze, actiune, consecinte.

        (Citează)

  5. Nu stiam de Cristian Florea. +1.

      (Citează)

  6. Nu am auzit de nimeni din lista aia.

      (Citează)

    • Probabil ca nu prea urmaresti influenceri de tech. Nu este nimic rau in asta, de exemplu nici eu nu urmaresc influenceri de fashion.

        (Citează)

    • Da, nu e nimic rău în asta. Nici eu nu prea urmăresc români pentru că aici avem dezavantajul de a nu fi în primul val la informații sau teste. Mă mai uit la ce fac alții și cum fac, dar eu mă informez în primul rând din străinătate.

        (Citează)

  7. Radu, hai sa nu ne ascundem dupa elefantul din camera. Nu dai 2 bani pe comunitatea ta si investesti spre zero pentru a o creste. Ti se spune aproape zilnic in comentarii ca nu raspunzi niciodata, in fiecare an iti setezi ca rezolutie ca “anul asta ma implic in comentarii”. Au fost vreo 2 tentative dar au esuat rapid.
    Felicitari pentru munca zilnica de a face stirile zilei. Dar este prea putin daca vrei in liga mare si sa iti permiti in continuare sa traiesti din asta.

      (Citează)

    • Asta. Nu poti sa te plangi ca ai castigat doar experienta cand nu poti sa dai un reply la comentarii simple.

      Pacat, ptr ca blogul asta ar avea potential mare, dar lipsa interactiunii din comentarii il face doar un site de citit niste chestii si atat.

        (Citează)

    • @Corny: ai dreptate. Inclusiv ai socotit bine că anul acesta au fost două tentative și nu le-am putut menține.

      Nu sunt de acord cu tine că faptul că nu răspund foarte des la comentarii arată că nu dau 2 bani pe comunicate. Aș spune că încercarea mea de a scrie articole cât mai variate și documentate și complete, ca să zic așa, arată de fapt și respectul pe care-l simt pentru cei care-mi alocă mie din timpul lor.

      Sunt însă de acord cu tine că să particip la dialog este de asemenea crucial. Sper ca de acum încolo să-mi iasă bine. Și dacă va ieși, poți să zici după aceea că, deși ai avut un ton cam brutal, comentariu tău a fost picătura care a umplut paharul și m-a făcut să încerc altceva.

        (Citează)

  8. Și care ii rostul premiilor dacă oameni cu o echipa de 100 oameni în spate concurează cu oameni care ei fac totul?

      (Citează)

    • Nu stiu, sa luam putin exemplul din Formula 1.

      – echipa Haas are 200 de angajati si 29 de puncte in clasament (locul 7);
      – echipa McLaren are 1000 de angajati si 476 de puncte in clasament (locul 1).

      Care este echipa pe care trebuie sa o consideram mai buna?
      Cea care cu putini angajati reuseste sa se mentina in Formula 1 si sa castige totusi niste puncte sau cea care are de 5 ori mai multi angajati, dar este lider?

        (Citează)

    • Madd:
      Și care ii rostul premiilor dacă oameni cu o echipa de 100 oameni în spate concurează cu oameni care ei fac totul?

      Interesantă întrebarea. Aș spune că, în cele din urmă, toți au pornit de undeva de jos și cei care au ajuns să aibă echipe mari și cifre mari au fost mai buni decât ceilalți.

      Iar uneori premiile arată tocmai ce ți-ai dori tu să arate, de fapt. De exemplu, Cristi Florea are mai puțini urmăritori decât Dan Cadar și mai puține views și este mai puțin cunoscut. Totuși, comunitatea lui l-a susținut mult mai bine și i-a adus un premiu.

        (Citează)

  9. Nu știu ce să zic de sistemul de votare , eu personal te citesc pe tine zilnic și pe restu odată pe lună când îmi aduc aminte

      (Citează)

  10. daca unii folosesc echipe din astea pt articole, video, make up etc etc… oare cati bani fac astia de isi permit sa ii palteasca pe toti… de aia cand vin agentiile din bucuresti in afara tarii si le zici 200 euro isi freaca palmele de bucurie…

      (Citează)

    • Onorariile variază mult. Părerea mea este că dacă cineva cu un număr cât de cât notabil de cititori cere 200 de euro, greșeala este acolo.

      În rest, prețurile variază de la 400-500 de euro la câteva mii de euro. Sunt influenceri care iau 5000-8000 de euro pentru un set de stories și 2 fotografii pe feed-ul de instagram. Și nu mă refer aici la unii care poate erau deja vedete, precum Inna (care înțeleg că are cele mai mari tarife), ci la oameni care au pornit de la zero și acum au ajuns la sute de mii de followers.

      Uneori aud de bugete care și pe mine mă lasă uimit, iar eu sunt destul de poker face la din astea.

        (Citează)

  11. Este greu sa te lupti la o categorie . Tu ai un blog/vlog generalist , ceea ce este perfect pentru unul ca mine si banuiesc ca si pentru majoritatea celor ce te urmaresc . Vazand calasamentul am mari dubii asupra criteriilor folosite de juriu si a clasamentului rezultat . Caliatate sau mai degraba cantitate ?

      (Citează)

  12. Cine e Urania Cremene? Singura Urania de care am auzit e aia cu horoscoape

      (Citează)

    • Eu credeam ca este un personaj inventat de Ungurul Bulan la matinalul digi fm. Constat cu uimire că este bazat pe un nume real.

        (Citează)

  13. Mihai Morar – Best Education Influencer?!… E o glumă proastă.

      (Citează)

  14. Sincer nu am votat din simplu fapt ca mi se cerea emailul. In ultimul timp, inclusiv de aici, primesc numai spam pe unde incerc sa mai comentez cu adresa de email reala.

      (Citează)

  15. Urania Cremene? Nici n-ar trebui sa existe un “influencer” cu numele asta.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus