un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

A început creșterea semnificativă a vânzărilor de mașini chinezești în România și restul Europei

1 Aug 2024  ·

AUTO  ·

15 comentarii

Știre recentă via Biziday: “Înmatriculările de mașini electrice chinezești, în iunie, au ajuns la peste 23 de mii în Europa, fiind cel mai ridicat volum de până acum. Față de luna mai, creșterea a fost de 72%”

Știre de acum câteva zile din Gadget: “Deşi există de doar jumătate de an în ţara noastră, MG a reuşit să înmatriculeze în luna iunie 415 maşini, mai bine decât Citroen, Peugeot şi Opel la un loc (acestea au atins împreună doar 402 unităţi).”

Treaba asta de deasupra este chiar remarcabilă, având în vedere rețeaua mult mai mică de dealeri MG într-un business care este destul de touchy-feely, în special pentru un brand nou.

Și eu am văzut vreo două MG-uri prin oraș. Nu-mi plac în mod special ca aspect, sunt prea… ascuțite?… dar până la urmă este vorba despre ce primești și pentru ce bani, iar jurnaliștii auto care au condus mașina mi-au spus că, în general, le-a plăcut.

Așa se schimbă piața. “Asaltul” mașinilor produse de firme chinezești a început de mult și trăim vremurile în care îl vedem din plin. Treaba asta va schimba profund industria auto europeană și fix mărci precum Citroen, Peugeot și Opel sunt amenințate, adică nici cele mai ieftine, dar nici cele premium, însă cred că vânzările tuturor companiilor care produc în Europa vor avea de suferit și cota de piață va scădea.

Chiar cred că trăim vremurile cu cea mai mare schimbare în piața auto de la Revoluție încoace, când au început să vină mărcile vestice aici. Acum vin și cele estice.

Și lucrurile se vor complica și mai tare în curând. De exemplu, am fost la începutul lunii iulie prin Bulgaria și acolo nu doar că erau mai multe mașini chinezești pe străzi, dar și multe panouri outdoor publicitare care făceau reclamă la diverse mărci auto chinezești. Dongfeng, Hover, din acestea. Probabil în curând și la noi.

asus s5507

    15 comentarii

  1. Intamplator am avut un MG EHS hibrid inchiriat pentru 10 zile, in vacanta de iarna (rezervasem un 2008). Este muuuulta masina pentru banii pe care i-am platit. Am avut loc lejer trei persoane + bagaje + echipament.

    Consumul a fost decent iar senzatia in mers n-a fost chiar nasoala. Avea si un nivel de echipare bunicel: cutie automata, scaune de piele, plafon panoramic, camere 360, ma rog, tot tacamul…

    In schimb, calitatea materialelor era foarte dubioasa. Desi avea mai putin de un an si sub 50.000 de km, deja avea diverse plastice cu urme avansate de uzura. O sa spuneti ca e normal la masini de inchiriat dar am mai inchiriat si alte masini cu varsta/km si clasa asemanatoare (CX-5, Kadjar, 2008, 3008, 500x, C-HR) si nu aratau la fel de rau.

    Kadjar si C-HR mi-am cumparat dupa ce am mers cu ele inchiriate pentru ca mi-au placut. MG n-o sa-mi iau, dar inteeg de ce si-ar lua cineva, e multa masina si bine dotata la banii ei, daca nu esti prea pretentios la calitate.

      (Citează)

  2. Stiu 2 mecanici care lucreaza la un dealer care vinde MG si SsangYong.

    Mesajul principal este asta :
    “Cele mai proaste masini”

    Foarte multi clienti vin la garantie cu tot felul de probleme : “oamenii astia nu stiu ce masina si-au luat?”
    Multe probleme cu masina noua la livrare cand sa o dea la client, inclusiv ca nu porneste.
    Nu au manuale de service gandite bine, nu au testere bune, comparativ cu alte marci consacrate.
    Da, sunt la inceput, dar lumea se va prinde repede ca sunt masini ieftine cu un motiv.

      (Citează)

    • O sa se dezvolte si pe partea de service usor usor. Sint la inceput deocamdata. Cel putin la noi. In alte tari vezi mult mai multe chinezarii si au reteaua de service mai extinsa. Si e de inteles, ptr ca ai multa masina ptr cat dai. Te uiti la marcile astea consacrate si te miri cat au ajuns sa ceara p-o coaja de masina.

        (Citează)

    • Eu am luat masina noua din grupul VAG, care nu mai pornea mereu, dupa cateva luni. In 14 luni de cand o am are 7 drumuri in service, pentru diverse probleme. Ca nu porneste mereu, plafoniera a fost schimbata ca nu mai puteam controla trapa, softul multimedia e facut pe genunchi, caroseria scoate sunete..si asta la o masina de 50000euro. Daca era o chinezeasca la 30000 aveam pretentiile mai ios..

        (Citează)

    • Ce model de masina este? Ca sa stim sa le evitam atunci cand vrem sa cumparam o masina noua. Este electrica sau cu motor cu ardere interna?

        (Citează)

    • Cupra formentor 2.0, 190cai. Nu are nici un pic de hybrid, doar motor cu ardere interna. Am fost si la o intalnire cupra, mai avem una in familie si majoritatea au diverse probleme. Cu masina de dinainte Renault Captur luat in 2014, nu am avut nici o problema pana a plecat de la mine in 2023.

        (Citează)

    • Asta a fost cea mai grava https://www.youtube.com/watch?v=OokCMB_EFrI .. pur si simplu nu pornea. Mai incercai peste 10 minute si uneori pornea..daca nu mai asteptai si incercai din nou. Rezolvata din update-uri de soft.

        (Citează)

    • Ce tâmpenie din partea VW. Mai ales dacă ne gândim ca brandul Cupra a fost desprins din Seat tocmai pentru a se poziționa într-o categorie superioară din punct de vedere al calității.

        (Citează)

  3. Blackskull:
    O sa se dezvolte si pe partea de service usor usor. Sint la inceput deocamdata. Cel putin la noi. In alte tari vezi mult mai multe chinezarii si au reteaua de service mai extinsa. Si e de inteles, ptr ca ai multa masina ptr cat dai. Te uiti la marcile astea consacrate si te miri cat au ajuns sa ceara p-o coaja de masina.

    Când o să le taie guvernul chinezesc subvențiile ce crezi că se va întâmpla?

    Iar cei din Europa vor trebui să se adapteze ori o să de-a faliment … asta e

      (Citează)

  4. Cresterea aia mare din iunie vs mai e din cauza faptului ca o sa intre taxa de import pe masinile chinezesti in vigoare. Si din aceasta cauza multi dealeri au inmatriculat deja masinile. Cred ca merita acest context.
    In rest da, masinile chinezesti vor acapara din ce in ce mai multa piata. Mai ales pe termen lung. Deja isi construiesc fabrici aici ca sa scape de taxa de import.
    Cred ca multe branduri europene vor disparea (Opel, Citroen etc.)

      (Citează)

  5. VW zice că s-au înmulțit comenzile pentru Golf 8 și-l vor menține pe linia de producție încă 7 ani, contrar tendinței anterioare, Volvo prelungește producția de hibride că EV-urile sînt pe trend descendent. Dacă mai vin și chinezii cu ascuțitorile lor se cam dezumflă treaba. Mai rămîne să vedem unde mută borna cu 2035…

      (Citează)

  6. Îți poți pune la Bookmarks pagina asta pentru atunci când vrei să mai analizezi mărcile noi vândute în România: https://credit-auto.ro/statistici-vanzari-auto-noi/

      (Citează)

  7. Nu mersi , nu mă interesează pocnitorile chinezești. Pe proprietarii acestor “mașini” i-aș trimite să-și facă asigurare de viață la NN, ca deh, nu se știe dacă iei foc în mers.

      (Citează)

  8. BYD- ul in Ungaria aduce prin dealeri locai versiunie Dauphin la preturi sub 28.000 euro..
    Din pacate nu se pot vinde la noi sa putem folosi Rabla Plus la el..
    A zis tocarasul prim ministru ca nu ne da voucher sa ne luam Tesla.. uite ca nici Spring nu putem lua cu cei 5000 euro subventie si se inchid una dupa alta fabricile de cablaje si volane.. cica pentru scaderi comenzi la electrice..

    Efect domino prntru 5000 euro..

      (Citează)

    • Pai foarte bine. Sa isi bage electricele de unde le-au scos. Nu sunt masini competitive fara subventii de la stat. Acum ca sunt in cautari pe tru schimbat masina, mi-as fi luat Tesla 3, am condus de multe ori si este un gadget superb. Dar nu mai costa cu 10k mai putin. Si deci nu o sa cumpar. Am n variante cu 10k euro mai putin, cu benzina, diesel sau hybrid. This is it. Mai vine si cu bataia de cap ca la orice vacanta faci planificari mai ceva ca avionul.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus