un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Formula 1 în Olanda: McLaren este în mod evident cea mai bună echipă

26 Aug 2024  ·

AUTO  ·

6 comentarii

Norris l-a depășit din nou cinstit și curat pe Verstappen și apoi s-a distanțat într-un mod categoric. Ceea ce am văzut în ultimele curse se confirmă din nou: McLaren are cele mai performante monoposturi în acest moment, iar Norris este pilotul capabil să-i ducă spre victorie.

La final trebuie să facem un calcul legat de câte curse mai sunt până la finalul sezonului și dacă Norris poate deveni campion mondial. Este genul acesta de moment.

ÎNAINTE DE CURSĂ

Jack Doohan va pilota pentru Alpine în sezonul următor, alături de Gasly. Este în prezent pilotul lor de rezervă, dar pilotează și în Formula 2 și anterior a fost în Formula 3. Este australian, are 21 de ani.

Mai sunt trei locuri de ocupat sau confirmat pentru sezonul următor. Hulkenberg la Sauber, Russell la Mercedes și Tsunoda la RB încă nu au oficial un partener. Antonelli va debuta însă în Formula 1 la Monza, pilotând monopostul Mercedes în Practice 1, și este favorit pentru a-i lua locul lui Hamilton.

În antrenamentele dinainte cursei din Olanda, Sargeant a distrus monopostul. Accident spectaculos, flăcări, tot tacâmul. Pilotul a scăpat nevătămat și a luat startul în cursă.

ÎN CALIFICĂRI

Norris, Verstappen, Piastri, Russell, Perez și Sainz au fost la final în față. Hamilton a dezamăgit calificându-se pe locul 12 și, după o penalizare, urma să ia startul de pe locul 14.

CURSA

Eu mizam pe Verstappen în cursa sa de casă. Olandezul mi-a confirmat așteptările la start, când a plecat excelent, a luat locul 1 încă din primul viraj și apoi s-a și distanțat față de Norris.

Și totul, McLaren a avut un monopost mai bun. Încet-încet, 1️⃣ Norris s-a apropiat, l-a depășit curat și cinstit pe 2️⃣ Verstappen și apoi a terminat cursa cu 22 de secunde avans față de acesta.

3️⃣ Leclerc a ajuns pe locul 3, la 2,5 secunde de Verstappen, urmat de 4️⃣ Piastri și apoi de 5️⃣ Sainz, care a urcat de pe locul 10 pe 5 în această cursă.

Mercedes m-a dezamăgit un pic, Russell terminând pe 7 cu o plecare de pe locul 4. Hamilton a urcat de pe 14 pe 8, dar împreună au strâns puține puncte.

Mai rămâne de discutat despre Sargeant. Americanul a distrus monopostul —încă un monopost, de fapt— în antrenamente. Era la un moment dat un articol cu pagubele făcute de Sargeant până acum echipei sale și se ridicau la zeci de milioane de euro în mașini distruse.

Mie îmi pare rău când văd piloți care nu iau puncte în F1. De obicei au fost campioni sau oricum piloți buni în campionatele inferioare și au muncit mult pentru a ajunge în F1, unde însă competiția este mult mai dură.

Sargeant, însă, ar fi trebuit concediat de mult. Omul ocupă slotul unui pilot mai bun. Se tot zice că este în Formula 1 pentru că atrage telespectatori și sponsori americani, dar personal nu mai cred asta. Cu zero rezultate, mă îndoiesc că se uită cineva din SUA la Formula 1 doar pentru că este Sargeant acolo, mai mereu abandonând cursele.

Știu că la anul nu va mai fi în Formula 1, dar este păcat chiar și acum să vezi piloți mai talentați precum Bearman, Lawson și alții stând pe bară, în timp ce Sargeant distruge monopostul când e singur pe pistă. Se aude că ar putea fi înlocuit chiar din acest sezon.

The good:

  • Norris pentru încă o victorie. Devine abonat la podium și pretendent la titlul de campion.
  • Ferrari pentru o cursă bună, locul 3 Leclerc și 5 poziții recuperate de Sainz.

The bad:

  • Mercedes a avut rezultate sub așteptările create de cursele anterioare.
  • Aston Martin au plecat de pe locurile 7 și 8 și au terminat pe 10 și 13.
  • Perez a pierdut un loc față de grila de start. Este posibil ca Red Bull să piardă titlul la constructori din cauza sa.

CLASAMENTE

Norris se distanțează de Leclerc și trebuie analizat dacă îl poate depăși pe Verstappen până la finalul acestui sezon. Mai sunt 9 curse până la final. Să considerăm că Red Bull, McLaren și Ferrari rămân la performanța din acest moment și nu vin cu upgrade-uri semnificative în cursele următoare.

Pe cei doi îi despart 70 de puncte. Asta înseamnă că Norris trebuie să ia în medie cu 8 puncte în plus față de Verstappen în fiecare cursă viitoare. De exemplu, dacă Norris câștigă toate cursele următoare și Verstappen ia mereu locul 2, tot nu va fi suficient (7 puncte despart cele două poziții).

Calculele sunt de fapt mult mai complicate de atât, având în vedere că se dă un punct pentru cel mai rapid tur. Dacă Norris câștigă toate cursele următoare, ia și fastest lap, iar Verstappen iese pe locul 2, Norris este campion.

Alte trei curse viitoare vor avea și Sprinturi. Mi se pare însă că Verstappen nu poate pierde titlul mondial câtă vreme obține constant măcar clasări pe podium, având în vedere că este aproape imposibil ca Norris să câștige toate cursele rămase.

Singura posibilitate prin care Norris ar putea ieși campion este dacă Verstappen își iese semnificativ din formă. Asta ar putea însemna clasări slabe, abandonuri tehnice sau poate chiar câteva curse pe bară (mici accidentări sau alte probleme de sănătate, vezi apendicita lui Sainz, pot cauza asta). Dacă olandezul își vede însă de treabă ca până acum, părerea mea este că va fi campion.

Oricum, se anunță un final de sezon mult mai palpitant decât mă așteptam după cursele de la începutul său.

În clasamentul echipelor, însă, McLaren are doi piloți care strâng puncte multe, pe când Red Bull doar unul. Diferența de 30 de puncte între cele două echipe ar putea pica inclusiv într-o singură cursă, poate chiar în cea viitoare.

Următoarea cursă: Monza, Italia, pe 1 septembrie, apoi Formula 1 se încheie în Europa și pleacă spre alte continente.

    6 comentarii

  1. Să vezi ce frustrare va fi pe McLaren dacă Norris va fi la doar 3 – 4 puncte în spatele lui Verstappen la final de campionat. Dacă îl lăsau pe Norris să termine primul în Ungaria și nu-l forțau să facă schimb cu Piastri, lucrurile stăteau puțin mai bine pentru el.

      (Citează)

    • Totusi nu cred ca are sanse Noris la campionat. Poate doar McLaren la constructori…

        (Citează)

    • Nu au fortat nimic. In cele din urma decizia este la pilot si doar la el. A mai fost un baiat care a refuzat ordinele si bine a facut pentru el.

        (Citează)

  2. Si Norris poate sa isi reproseze cateva momente, mai ales abandonul din Austria.

      (Citează)

  3. Eu zic ca RedBull au inceput cam devreme lucru pt monopostul de sezonul viitor. Daca mai erau cateva lapuri, chiar si Leclerc avea sansa sa treaca de Max.

      (Citează)

  4. Jack Doohan e fiul lui Mick, celebru campion de MotoGP.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus