un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Bulgaria și România sunt în continuare țările cu cele mai multe decese rutiere în Europa

7 Aug 2024  ·

AUTO  ·

23 comentarii

Apropo de ceea ce spuneam aici despre Poliție și despre cum șoferii din România nu se tem de autorități și amenzi, așa că asistăm la un număr mare de decese și de șoferi beți sau drogați, cel mai recent raport al European Transport Safety Council este din 19 iunie 2024.

Mi-a scăpat la lansare, dar l-am frunzărit acum. Statisticile sunt cele din titlu. Bulgaria are în continuare cel mai mare număr de decese în accidente rutiere per milion de locuitori (așa se compară), cu 82 de decese per milion, iar România este imediat a doua în clasament, cu 81 de decese per milion. Pe locul 3 a fost Serbia, cu 75. Media europeană este de 46.

România a înregistrat o scădere de 5% față de 2022, dar tot sus în clasament este. De asemenea, graficul de mai sus arată scăderea față de 2013, unul dintre anii când eram chiar pe primul loc în topul rușinii.

România rămâne una dintre cele 8 țări “cu roșu”, unde numărul este mai mare de 56 decese per milion de locuitori. Cu 81, avem mult de scăzut până să scăpăm de aceea culoare.

Un alt raport al ETSC arată unde au loc decesele în accidente rutiere în UE: 39% în mediul urban, 52% în mediul rural și 9% pe autostrăzi.

Nu mă așteptam la un procent atât de mare pentru mediul urban și studiul îi contrazice pe toți cei care au impresia că “în oraș nu se moare” pentru că vitezele sunt mai mici sau alte astfel de motive. Studiul arată foarte bine că autostrăzile salvează vieți, pe când deplasarea pe drumuri naționale și județene este mult mai periculoasă.

 

 

asus s5507

    23 comentarii

  1. Studiul arată că pe autostrăzi se moare semnificativ mai puțin. În România, Bulgaria și Grecia (unde nici alternativa pe cale ferată nu prea există) sunt cele mai multe morți. Și, cu toate astea, politia e de vină ca nu e.

      (Citează)

    • Câți copii a omorât drogatul ala la mare anul trecut pentru ca politia nu l-a luat de pe strada când l-a găsit?

        (Citează)

    • Corect, dar daca avea autostrada intre 2 Mai si Vama Veche o lua pe acolo si nu mai dadea peste ei.

        (Citează)

    • Literalmente, acolo politia a fost prezenta. L-au oprit, dar i-au dat drumul din motive neelucidate. De acolo, mințile netede au decis ca e nevoie de controale aleatorii în trafic pentru droguri cu aparate dubioase, ca atât ii duce pe ei mintea.

        (Citează)

    • Nu o să fie niciodată autostradă intre Vama Veche si 2 Mai, nu mai vorbiți prostii.
      Tot pe drumul național, sau ce este, se va circula.

        (Citează)

  2. Traiul in Romania e o loterie. Iesi cu copilul in parc, te intorci in 4 scanduri ca da un Gigel drogat peste tine.

      (Citează)

  3. nashu_mare:
    Literalmente, acolo politia a fost prezenta. L-au oprit, dar i-au dat drumul din motive neelucidate. De acolo, mințile netede au decis ca e nevoie de controale aleatorii în trafic pentru droguri cu aparate dubioase, ca atât ii duce pe ei mintea.

    Pai si asta nu inseamna tot ca de fapt politia nu este?

    Stiu, dvs sustineti ca de fapt nu avem infrastructura. Si ca pana nu avem infrastructura, nu avem ce sa facem, e normal sa murim random in trafic.
    De fiecare data cand apare un astfel de subiect de discutat, este inevitabil acest argument, ca nu e de la satul fara caini, ci ca e de la infrastructura.

    E la mintea cocosului ca pe autostrada se moare mai rar ca in mediul rural sau urban. Complicatiile pe autostrada sunt mult mai rare. Nu poate fi un argument ca din cauza lipsei de autostrazi suntem noi si bulgarii pe primele locuri la clasamentul deceselor in trafic.

    Daca luam ca exemplu zona urbana si ne uitam Amstedam versus Bucuresti, la configuratia strazilor vs desintatea de populatie, ele nu sunt foarte diferite, cel putin in zona centrala. Acum, cum se circula in Ams versus Buc, cum sunt parcate masinile, cum se respecta viteza, cum se pastreaza banda, cum se respecta biciclistii si motociclistii, etc, fac o mare diferenta la clasamentul acela Olanda vs Romania.

    De ce atunci cand noi romanii conducem in tari unde stim ca legea chiar si aplica si amenda vine sigur, devenim brusc atenti la regulile de circulatie? Ai avea curaj sa pachezi aiurea masina la Londra? Zic asa un pic , “pe avari”.

    Si tineti cont ca acel clasament vorbeste doar de morti. Numarul de accidente grave este semnificativ mai mare.

      (Citează)

    • Mai e si diferenta ca noi suntem soferi profesionisti. Majoritatea soferilor din Romania stiu sa conduca la aspiratie, scot timpi asemanatori cu Hamilton pe circuite, etc..
      Uite cum mergea la aspiratie baiatul cu clio….
      https://www.gandul.ro/actualitate/tragedie-cumplita-pe-drumul-mortii-doi-tineri-proaspat-casatoriti-au-pierit-intr-un-accident-pe-dn2-impactul-infiorator-filmat-de-un-alt-sofer-20272225

      Singura speranta e la noi ar fi mii de camere si amenzi trimise direct acasa de un AI, fara posibilitatea de a le contesta. Ai trecut de semnul cu 50 si ai 54 pac amenda, ai accelerat la 100+ cand ai vazut semnul de iesire din localitate, amenda. Da, sigur as cotiza si eu o vreme la buget.

        (Citează)

    • @Alin, nu a zis Politia ca drumul ala este cu o singura banda? Si cine merge pe “banda” din dreapta incalca legea, pentru ca acolo este acostament?

      Acum ce te astepti sa se intample? Normal ca multi vor merge pe singura banda existenta si cei grabiti vor incerca sa depaseasca pe acostament.

      PS: crezi ca daca soseaua aia foarte importanta care leaga Bucurestiul de toata zona Moldovei avea macar doua benzi complete, mai era motivat meseriasul sa depaseasca pe acostament?

        (Citează)

    • @Andrei G

      Andrei G: Acum ce te astepti sa se intample? Normal ca multi vor merge pe singura banda existenta si cei grabiti vor incerca sa depaseasca pe acostament.

      Cred ca au depasit pe contrasens, nu pe acostament.

      E amuzant ca acolo s-a legiferat printr-un fax (absolut toata lumea iti aduce ca baza pentru circulat pe centru drumului faxul trimis ca raspuns la o solicitare de catre adminsitratia drumurilor) in timp ce marcajul este ambiguu (unii zic chiar ca acolo ar fi “banda de urgenta” – absurd) si, in 30 de ani, autoritatile nu au fost in stare sa vina cu o solutie clara care sa utilizeze toata latimea de drum disponibila.

      PS: am un comentariu in moderare.

        (Citează)

  4. Pentru ca sa scădem accidentele din rural este foarte greu(investiții masive), dar pentru urban este relativ ușor.

    Soluția pentru România este ca mașinile in localități sa circule cu viteze mai reduse 30km/ora si SUV urile sub 20km/ora (impactul cu un pieton e mult mai grav)
    Si multe piste de biciclete pentru ca sa încurajăm transportul alternativ.

    Ideea e ca aplicarea legii trebuie sa fie voluntara si mai multă poliție nu va aduce mai multe beneficii. Daca de exemplu la 30km/h cineva se duce la 60km/h i se ia carnetul toată lumea va reduce viteza in jurul valorii de 40-50km/h. Acum la 50km/h limita pentru carnet e la 100km/h deci un 70-80km/h e total justificabil pentru orice conducator auto.

    De asemenea vitezele trebuie adaptate in funcție de impactul pe care o mașina îl are asupra unui pieton de asta spun ca viteza la suv-uri trebuie sa fie mai mica decât la alte mașini.

      (Citează)

    • locuiesc in uk. vin 1-2 dati pe an in romania. de data asta sunt in romania de pe 1 iulie. localitatea in care stau este intre 2 judete. ialomita si calarasi. eu stau in partea dinspre calarasi. …se circula pe DN3B cu 80-90-100 in localitate. 0 masini de politie desi localitatea (7500 locuitori) are post de politie and shit. in localitatea de langa, in ialomita, se circula cu 45-50 de fiecare data cand treec pe acolo-zilnic. motiivul? masini de politie care circula zilnic prin localitate.

        (Citează)

    • Masina mea desi e SUV(formentor) e mai safe vs un pieton ca un logan de exemplu, nu conteaza doar marimea :)

        (Citează)

  5. Sa vezi diferenta daca ar raporta mortii si la numarul de masini prezente in trafic.

      (Citează)

  6. Polonia avea in 2013 aproape 90, iar acum a scazut la 50. Ei cum au reusit ?

      (Citează)

  7. Norvegia are cateva sute de km de autostrada si totusi nu mor pe capete ca la noi. Oare de ce?

      (Citează)

    • Si, in acelasi timp, are un o lungime totala de drumuri mai mare decat Romania la o populatie de aproape 4 ori mai mica. De asemenea, Romania are si 2 ori mai multe masini inregistrate care circula pe drumurile alea mai scurte. Deci tot de infrastructura e vorba.

        (Citează)

    • În Norvegia e 700€ cea mai mică amendă și pușcărie cel puțin o zi dacă depășești cu mai mult de 21kmh viteza legală. Pe drumurile naționale în Norvegia viteza limită e 80kmh. Am mers ore în coloană, chiar și pe secțiuni de două benzi pe sens și nu depășea NIMENI. Dar na … cetățenii țarii au vrut asta. Nu a venit un zbir să le impună. Hai sunați-vă parlamentarii și cereți legi de genul ăsta.

      E o iluzie să crezi că doar kilometrii de autostradă fac diferența. Țările cu multe autostrăzi gen Germania cu 84 de milioane de locuitori au și foarte multe drumuri naționale unde se circulă intens. Nu sunt toți buluc pe autostradă. Dar nicăieri nu am văzut așa retarzi ca în România.

      În plus drumurile nationale nu trec chiar așa prin fiecare sat și în sate nu sunt toate casele aliniate la drumul principal că le-a fost lene să facă străzi. Se bat cu cărămida în piept că noi suntem urmașii romanilor dar la drumuri, punctul forte al romanilor, se rupe filmul. Ce plm să te aștepți de la oameni cu case de chirpici și încă 15% fără WC cu apă în 2024 (44% în 2007).

      Românii mor ca niște descreierați pe șosele pentru că mulți asta sunt. Dacă n-ar lua și nevinovați cu ei sincer ar fi o selecție naturală eficientă.

        (Citează)

    • Eu as pune pariu ca nici căile ferate nu sunt în Norvegia la fel de detestabile ca în România, deci au alternativă.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus