un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Vodafone România a pierdut 2,2 milioane de clienți în ultimele 6 luni. Sondaj: voi ce operator folosiți?

26 Jul 2024  ·

TEHNOLOGIE  ·

49 comentarii

Vodafone România are o problemă. A pierdut un număr record de clienți în ultimele trimestre și trebuie să iasă măsuri și mai drastice pentru a redresa această scădere, altfel nu m-ar mira să reauzim zvonuri despre posibila vânzare a operațiunilor din România.

Vodafone România a ajuns la 6,57 milioane de clienți pe partea de mobil, față de 8,6 milioane acum un an și 9,6 milioane acum doi ani. Așa scrie în ultimul raport financiar al grupului Vodafone, făcut public ieri, și avem acolo și evoluția trimestrială a numărului de clienți.

Am făcut din date graficul de mai jos:

După cum vedeți, totul a mers bine până la finalul Q3 FY24, adică trimestrul care s-a încheiat la 31 decembrie 2023 în calendarul clasic. Acum suntem în Q1 FY25, trimestrul încheiat la 30 iunie 2024. În doar 6 luni, Vodafone a pierdut 2,24 milioane de clienți pe mobil, ceea ce mi se pare o variație incredibil de mare și nu m-ar mira să vedem în curând și schimbări de management.

Ce s-a întâmplat? Unde au fost pierderile? Păi Vodafone a pierdut foarte mulți clienți de pe cartela preplătită. În perioada ianuarie-martie 2024, au pierdut 1,4 milioane de clienți prepaid!

Iată variația numărului de clienți prepaid, din același raport oficial:

Vodafone România are acum o pondere de 60% în abonament post-paid, un record al ultimilor doi ani (și, poate, al ultimilor 15 ani), față de 47,1% acum un an. Să nu vă închipuiți însă că au adăugat mulți clienți cu abonament. Nu, în realitate au pierdut atât de mulți clienți de cartelă încât cei cu abonament sunt acum majoritari între cei 6,57 de milioane rămași în rețeaua Vodafone.

După cum observați, au pierdut și 117.000 de abonați în perioada ianuarie-martie 2024, plus alte variații trimestriale. Per total, ultimii doi ani sunt cu minus.

Ce cred eu că s-a întâmplat:

  • foarte mulți s-au dus la Digi, care este mereu campion la atras clienți prin portare.
  • mulți s-au mutat la Orange pe YOXO. În semestrul al doilea, YOXO a atras cu 55% mai mulți clienți noi față de perioada similară a anului trecut, probabil și datorită noii oferte de 9 lei/lună.

Care sunt însă cauzele din spatele acestei pierderi de clienți, indiferent unde s-au dus ei? Nu știu, mi-ar plăcea să fiu o muscă în ședințele legate de acest aspect de la Vodafone.

Nu pot decât să bănuiesc, dar știu din comentarii și bârfe că posibile cauze ar fi:

  • lipsa unui abonament flexibil, comparabil cu YOXO. Au avut cândva unul numit Flex, dar nu a prins și eu, ca utilizator al lui timp de vreo 6 luni, m-am lovit și de diverse bug-uri în gestionarea sa.
  • bug-uri în aplicații și site. Se plâng de ani de zile clienții de faptul că aplicația și site-ul nu merg bine. Personal nu am avut această experiență, dar a mea este limitată la a plăti o dată pe lună factura.
  • probabil costurile mari ale integrării UPC, ceea ce a împiedicat investițiile constante în acoperire și trecerea rapidă la 5G+ sau 5G-Advanced.
  • oferte slabe de loializare sau oferte confuze de abonamente noi.

La ultimul punct mă refer la faptul că, pentru acest articol, am căutat oferta curentă de abonamente Vodafone și este cea de mai jos. Nu înțeleg de ce abonamentul din mijloc, care are net limitat și fără roaming, este mai scump decât cel din stânga, care are net nelimitat și cu roaming inclus.

Dar anyway, asta este situația. O asemenea scădere ar putea însemna și că urmează oferte speciale bune (GoodGaming este un start bun, dar ar trebui 4-5 alte asemenea colaborări pentru a atrage cât mai multe tipuri de utilizatori). Părerea mea este că Vodafone are nevoie de un concurent bun pentru YOXO și poate va introduce unul în paralel cu o refacere a infrastructurii digitale.

Vodafone a crescut însă la indicatorul ARPU, adică venitul mediu per utilizator. Pe cartelă, acesta este la 2,8 euro, iar la abonament de 8,8 euro, ambele în creștere față de acum un an de zile (via Profit).

Sunt însă foarte sigur că, în România, i-a depășit deja Digi la numărul de de conexiuni active de date și probabil și la SIM-uri active. Statistica pe care o știam eu este cea de mai jos și este din decembrie 2022, iar între timp Digi a crescut și VDF a pierdut semnificativ de mulți clienți.

În timp, însă, Digi va prelua Telekom Mobile. Cu doar trei operatori pe piață, sper ca Vodafone să vină rapid cu oferte cât mai bune și care le refac numărul de clienți. Nu de alta, dar cu doi operatori pe piață, este prea puțin. Avantajul pentru clienți este mereu când există mai multe companii care se bat în oferte și inovează serviciile. Disparițiile nu sunt niciodată bune pe termen lung.

Spuneam însă de un sondaj. Cred că este cazul să repetăm unul din noiembrie 2022, ca să vedem cum mai stă situația între cititorii acestui blog. Alegeți deci mai jos ce operatori telecom folosiți:

Ce operatori telecom folosiți?

(vedeți direct rezultatele)

Loading ... Loading ...

Acum întrebarea este dacă aveți abonament sau cartelă. Am pus separat YOXO pentru că sunt curios câți folosiți acest abonament special, deci dacă aveți Orange YOXO, bifați-l pe acela:

Ce fel de serviciu folosiți?

(vedeți direct rezultatele)

Loading ... Loading ...

Folosiți (și) un eSIM? Mă interesează cât de mult au prins la noi eSIM-urile. De exemplu, Matilda este eSIM-only.

Folosiți și un eSIM?

Loading ... Loading ...

Și întrebarea capcană: indiferent cărui operatori îi dați voi bani, pe care îl considerați (din auzite, bârfe, publicitate, imagine) a fi cel mai bun din România?

Consider că cel mai bun operator dpdv servicii din România este:

(vedeți direct rezultatele)

Loading ... Loading ...

Vă arăt rezultatele peste vreo săptămână.

    49 comentarii

  1. Abonamentul din mijloc nu are roaming deloc, este pentru a arăta ce atractiv este cel din stânga lui.

      (Citează)

  2. Ca fapt divers. Am urcat pe Negoiu acum vreo saptamana, cu un coleg de la munca. Am avut semnal si date mobile in 3/4 din timp, fie la cabana fie pe trasee fie in varf. Cateodata chiar si 4G. Colegul meu a fost mort complet dp asta de vedere, toate cele 3 zile. Zero. Nada.
    Eu Vodafone, el Orange.

      (Citează)

    • Mă duc pe Chilia o săptămână la pescuit. Eu pe Vodafone mort în păpușoi, amicii pe Orange semnal decent :)

        (Citează)

    • Cătălin Tănase

      29/07/2024 la 11:23 AM

      Eu am Orange personal și Vodafone de muncă. În general, pe unde am umblat prin țară, Orange stă mai bine. Există și excepții, desigur

        (Citează)

  3. Dispersia la nivel national a acoperirii e foarte ciudata si greu de inteles. Sunt zone in care un opearator este singurul cu acoperire. Sunt zone in care acoperirea este in functie de momentul zilei/saptamanii(ex: ai semnal doar intre ora 14 si 19 probabil pt ca atunci se creste un pic puterea de transmisie a antenei GSM; economie de electricitate). Relieful Romaniei face dificila acoperirea in multe zone. Sunt operatori care nu au acoperire deloc in centrul oraselor mari in interiorul cladirilor comuniste. Sunt multi factori de luat in calcul atunci cand decizi care operator e mai bun overall. Daca vorbim strict despre servicii GSM, din punctul meu de vedere Yoxo ofera cel mai bun raport calitate/pret, cam la egalitate cu Digi. Orange ofera cea mai buna acoperire overall. Desi utilizator de ~30 de ani, Vodafone mi se par cei mai scumpi si in acelasi timp cu probleme de acoperire in zone rurale. Tot la Vodafone am experimentat internet foarte lent pe 5G, fapt ce ma face sa cred ca implementarea lor nu e inca pusa la punct pe segmentul asta.

      (Citează)

  4. Vodafone nu oferă nimic la loializare clienți vechi. După ce am plătit “oferte” la cartela am făcut portare cu toate numerele din Vodafone la digi pe abonament și plătesc pt toate cât dădeam pe 1sim prepaid la vf.
    am și date/minute în roaming, ceea ce la vf era cu bani extra.
    Sa va mai zic de ofertele/ luna care au 28zile la cartela vf?
    Overall, acoperirea slaba și ofertele în care se jupoaie clientul sunt cauza în cazul de față dpmdv.

      (Citează)

    • Oferă dar trebuie sa ii strângi cu ușa. Eu am făcut cerere de portare în yoxo și am primit abonament pe 2 ani Red 15 (13gb roaming) la 2 euro, după indexarile curente a ajuns aproape de 3 euro dar merita din plin chiar și asa. Intrați pe Softpedia pe thread-ul Vodafone oferte retentie sa vedeti ce oferte au acum și cum puteți beneficia de ele.

        (Citează)

  5. Salut Radu! De ce nu pot sa votez? Îmi arată direct “Mulțumesc pentru vot”.

    Edit: a mers după câteva refreshuri .

      (Citează)

  6. Efectul taxei de indexare cu inflația.

      (Citează)

  7. vdf au fost mereu scarbe cu clientii avuti, nu ma mira ce se intampla.

      (Citează)

  8. Sincer si eu ma gandesc la portare din vodafone la digi sau yoxo (inca sunt indecis), deoarece au marit pretul abonamentelor cu indicele de inflatie, iar oferta de loialitate este o gluma pentru abonati, indiferent de vechimea in retea sau de nr. de abonamente detinute. Am 2 abonamente, iar unul din ele este din 2008.
    Deci interesul zero fata de abonati ii face pe clienti sa se porteze sau sa treaca la cartela.

      (Citează)

    • Or sa iti dea la portare fix inainte de finalizare o super oferta de 2e.
      Asta am facut si eu, portare, dupa ce am platit de 4 ori acea crestere cu cate 1/2e pentru “imbunatatiri”

        (Citează)

  9. Poate au facut curatenie in SIM-urile private si business bagate pe gat pentru a se realiza targetele – cine stie :-)

      (Citează)

  10. Eu am un an de Yoxo (dupa peste 20 de ani de Connex/VF) si sunt multumit. Motiv pentru portare – semnal prost in bloc si tarife tot mai mari. Sotia si maica-mea inca raman cu abonament pe VF, sotia pentru ca are o frica de schimbare, maica-mea pentru ca nu sta in acelasi oras cu mine si mi-e lene sa ma duc sa fac 2-3 drumuri sa fac toti pasii necesari pentru portare, ca sa nu ramana fara semnal.
    Baiatul cel mare – o oferta de cartela VF, nu stiu care, mi se iau banii automat de pe card.
    Baiatul cel mic – abonament Digi, nici o problema.
    Doar in ultimul an s-au portat la Digi soacra-mea, cumnatul si cumnata, toti de la VF, motiv – tarifele.

      (Citează)

  11. Un prieten se chinuie sa rezilieze contractul cu Vodafone pentru ca a descoperit ca i-a fost băgată pe gat (ca beneficiu) un pachet de roaming în spațiul non SEE. Ceva de genul 20 euro pt 4GB de net. A fost o zi in Turcia și a consumat 10 MB cat a verificat mailul și s-a trezit taxat pt 4GB. Cu greu a reușit anularea taxării pt pachet.

      (Citează)

    • Pai au pachete de date, nu te taxeaza la MB in roaming. Trebuia sa citeasca conditiile inainte sa il activeze.

        (Citează)

    • @yashipuku, aici a gresit colegul tau. Oferta de Roaming in Turcia este destul de clara, asa ca nu prea inteleg de ce este el suparat ca a fost taxat pentru un serviciu pe care l-a folosit.

      Aaa… ca oferta este foarte proasta pentru unii care folosesc doar 10 MB de date, este altceva. Dar asta nu inseamna ca pachetul respectiv i-a fost “bagat” pe gat.

        (Citează)

    • Nu a fost anunțat ca exista mai nou un pachet de roaming. Evident ca nu ar fi fost de acord pentru ca fiind în croaziera nu a stat în Turcia decât o zi.
      Zic ca i-a fost băgat pe gat pachetul pentru ca nu a fost anunțat și întrebat dacă e de acord.
      Am o curiozitate: ce se întâmplă dacă stai o zi in Turcia înainte de data scadentei și apoi după data scadentei mai ajungi încă o data pt o zi in Turcia? Vei fi taxat 2 pachete pt o “mana” de mega?

        (Citează)

  12. Care este definitia Vodafone pentru “client”?
    Este “numar”? Este “persoana”? Cate numere sunt folosite efectiv la automatizari (SIM uri tehnice)? Sunt incluse astea in analiza?
    Fara analiza asta detaliata, de fapt Vodafone nu comunica ceva realist.

      (Citează)

  13. Am trecut la DIGI acum vreo 10 ani, intr-o faza de tăiere de costuri peste tot la nivel personal și la firme. Efectiv nu înțeleg de ce ar plăti cineva prețurile de Vodafone și de Orange la telefonie mobilă. Când mai discut cu diverși oameni despre subiect, toți îmi spun ca știu ei ca Digi are probleme cu semnalul. Ceea ce este total fals, nu am avut nicio problemă niciodată, am fost în țară peste tot, am rupt roamingul pe unde ne-am dus în afară.

      (Citează)

    • Ramona:
      Am trecut la DIGI acum vreo 10 ani, intr-o faza de tăiere de costuri peste tot la nivel personal și la firme. Efectiv nu înțeleg de ce ar plăti cineva prețurile de Vodafone și de Orange la telefonie mobilă. Când mai discut cu diverși oameni despre subiect, toți îmi spun ca știu ei ca Digi are probleme cu semnalul. Ceea ce este total fals, nu am avut nicio problemă niciodată, am fost în țară peste tot, am rupt roamingul pe unde ne-am dus în afară.

      Anul trecut am fost in concediu in Bucovina. La cele 2 pensiuni, dar si in multe locuri vizitate nu aveam semnal deloc sau aveam foarte putin pe Orange. In schimb cele 4 persoane din grup pe Digi aveau semnal foarte bun si-mi dadeau hotspot. Atunci am realizat ca Digi si-a revenit mult de tot pe parte de semnal fata de ce stiam eu in trecut.

      In primavara a trebuit sa vizitez 3 tari din afara UE, iar Digi pareau singurii cu tarife bune pe roaming Non SEE. Asa ca ma duc rapid si ma portez. Roaming-ul a fost foarte misto, in schimb semnalul in localitatea mea de langa Constanta (una de 15k+ locuitori) era aproape inexistent. In jumatatea mea de localitate era ok, dar in cealalta jumatate nici macar pe strada nu puteai vorbi cu interlocutorul. Daca eram intr-un apel si trebuia sa ma duc incolo opream masina si asteptam sa termin de vorbit inainte sa intru in zona fara semnal. Nu am crezut niciodata ca la 7km de resedinta de judet, intr–un sat mare si destul de bogat nu exista semnal pe strada pentru apeluri. Dupa 4 luni, tocmai m-am portat inapoi la yoxo, unde am semnal peste tot. Mai am un drum in zona Non SEE in 2025, dar vor folosi hotspot de la copii.

      Legat de subiectul articolului, intre 1999 si 2019 am fost abonat Vodafone, Timp de 20 de ani, m-am chinuit sa obtin oferte similare cu competitia sau cu cartela Vodafone (5-6 euro). In fiecare an trebuia sa-i sun sa le spun ca plec ca sa-mi faca o oferta decenta, pentru ca la cartela la orice furnizor ofertele erau mult mai bune, dar imi placea ca nu trebuie sa incarc eu manual cartela si puteam plati parcari, bilete autobuz, taxa de pod. In ultimii mei an la ei, tot mareau abonamentul, call center-ul lor a devenit aproape imposibil de accesat, iar daca reuseai sa vorbesti cu ei nu prea mai puteau rezolva nimic, myvodafone era o gluma proasta, nu mergea nimic acolo, imi activau servicii aiurea fara sa le cer, totul mergea din ce in ce mai prost la ei pe parte tehnica. Cand am ajuns la Orange si am vazut ca totul poate merge brici, chiar ma gandeam cum am rezistat atatia ani la Vodafone. Motivul pentru care eram istoric la ei era pentru ca pe vremuri apelurile intre retele erau foarte scumpe, iar toata lumea isi lua abonament la reteaua dominanta in zona, la cea unde erau majoritatea prietenilor si familiei.

        (Citează)

  14. Yoxo tată! 19 lei (4 euro) iar cand plec prin afara mai activez roming de 32 si aia e. eSim.

      (Citează)

  15. Râdea cineva pe aici prin comentarii când am spus că folosesc Yoxo (nu e nevoie să răspunzi). Nu mă miră faptul că Vodafone a pierdut atât de mulți clienți. La muncă am tot folosit Vodafone pe unde am fost, așa că am putut să testez acoperirea și calitatea semnalului peste tot unde am mers. Poate undeva pe un anumit munte Vodafone are semnal, dar asta nu o utilizare tipică. Din experiența mea de peste 6-7 ani de folosit Vodafone pentru muncă și cartelă Orange, apoi Yoxo pentru mine am realizat că Vodafone nu are cel mai bun semnal. Au fost destule situații în care deși Vodafone avea semnal relativ bun, tot mai repede funcționa netul de la Orange.

    Cam în aceeași perioadă cât aveam Vodafone la muncă și cartelă Orange am folosit și un SIM de Internet de la Digi. Până acum 3 ani semnalul la Digi era mai slab decât la Vodafone sau Orange, am observat asta peste tot în călătoriile mele (mă refer la semnalul din afara localităților). Pentru cei care stau cel mai mult într-o localitate mare Digi e cea mai bună alegere.

    Acum realizez că reclama aia cu cel mai bun net a venit cam când au realizat ei că pierd abonați. Pierderea e mare și aș fi curios unde s-au dus acele 2 milioane de clienți (probabil Digi sau poate chiar la Yoxo). Vodafone a rămas un monolit care își drege imaginea cu reclame. Măcar competiția a mai evoluat, a introdus alternative ca Yoxo. Orange are abonamente foarte frumoase acum, reduse la jumătate pentru 2 ani (cam cât ar face cineva un contract).

      (Citează)

  16. M-am portat de la VDF la ORO acum vreun an, deci sunt parte din scaderea aceea masiva. Oferta de retentie a fost mizerabila. Mi-au propus o reducere de 1 euro, de la 16 euro la 15 euro pe luna pentru abonamentul meu.

    Intre timp la ORO pe site era o promotie pentru portari in perioada respectiva, abonament in oglinda cu cel VDF, dar la 5 euro pe luna.

    Am sunat din nou la VDF, au confirmat ca mai jos de 15 euro nu pot scadea, drept urmare am facut cerea de portare. In ultima zi a termenului am primit un telefon de la VDF, ca va dam si noi 5 euro/luna daca anulati portarea. Yeah right!

      (Citează)

  17. Am avut abonamente (bunsiness) la Orange, dar am migrat cu toata familia la Digi – atunci cand aveai super beneficii la pre-pay si super scumpe preturi la abonamente – cam pentru aceleasi chestiuni.

    In paralel cu Digi, am abonament Vodafone de la companie (deh, dualsim).
    >> Cat calatoresc in tara, Digi e top ca semnal si nu am intampinat probleme cu netul. Vodafone ma lasa fara semnal in zone rurale, as zice destul de populate.
    >> cat calatoresc in UE, raman cu Digi, intotdeauna au avut peering bun. Vara asta in jurul Salonic/Halkidiki, Digi a mers super greu, asa ca am trecut pe Vodafone si nu am mai avut provocari. Sotia, doar pe Digi nu avea trafic de date tot timpul.

      (Citează)

  18. Cartela prepay vodafone de cand au aparut. Am zis sa ma trec pe abonament, le-am cerut ceva cu roaming si net nelimitat(mai lucrez remote de pe hotspot)..singura optiune disponibila conform callcenter ceva pe la 11 euro. Am sunat si la Orange, 7 euro nelimitat, roaming etc. Dupa ce am aplicat pentru portare la Orange, m-au sunat de la departamentul de fidelizare Vodafone cu ceva oferta “exclusiv” pentru mine la 9 euro, cand le-am zis ca Orange-ul are oferte mai bune, au zis ceva de genul asta e oferta noastra, vreti bine, nu vreti asta e..Am aproape 1 an de abonament la orange si sunt foarte multumit.

      (Citează)

  19. Anul asta m-am portat de la Vodafone la Digi: Vodafone 40 lei -> Digi 11 lei.
    Nu a contat neaparat costul abonamentului (foarte probabil as fi obtinut ceva decent din partea VDF cand initiam portarea, la 3-4-5 eur/luna) ci conditiile in afara SEE.
    Digi sta foarte bine pe tarife in afara SEE, gen Turcia, US, UK, etc. (la VDF in UK m-a costat 20 eur sa am un pic de date si voce, de departe cea mai proasta combinatie, raportat la Digi sau chiar si Orange)
    Ca si semnal nu am pierdut nimic, in unele locuri VDF e mai bine in altele Digi e mai bine, una peste alta cam la fel.

      (Citează)

  20. Nu mă miră că a pierdut clienți Vodafone, dar mă miră imensa scădere. Da, sunt și eu parte din ea. Cred că am avut vreo 10 ani de Vodafone.

    M-am mutat anul trecut de la ei pentru că aveau tot felul de măriri de preț și tot mai frecvente. În fiecare an mai ciupeau 1-2 EUR și mi s-au părut la un moment dat mult mai frecvente. Te mai și anunțau printr-un SMS în care îți spuneau că îmbunătățesc calitatea serviciilor și trânteau un link în care aflai că îți crește și costul abonamentului. Mascarea aceasta a creșterii prețului abonamentul m-a supărat cel mai tare.
    La un moment dat am obosit să tot reziliez pentru a primi oferta (mai bună) pentru clienții noi.

    Am trecut pe Digi, dar aveam o problemă cu semnalul la birou. Am trecut ulterior pe Yoxo. Acum sunt pe abonamentul de 39 lei. Cel de 9 lei nu are date mobile suficiente și am nevoie ocazional și de roaming. Și apoi am mai primit de vreo două ori luni gratuite pentru că am recomandat prieteni.

      (Citează)

  21. Eu am inca Vodafone, de lene. Dar am Orange de la munca pe acelasi telefon si pot sa zic ca a devenit mai mult decat evident, mai ales in ultimii 2-3 ani, ca Orange e notabil peste la orice.
    Vodafone a ramas in timp undeva acum vreo 7-8 ani. Aia cu 5G e o chestie vag cosmetica la ei si nu e un avantaj in materie de viteza. Dar daca acum 10 ani puteam spune ca acolo unde am semnal Vodafone, am si net OK iar altii nu aveau, acum pot sa zic ca am semnal Orange mai bun aproape oriunde am fost, si net asemenea. Deja a devenit obicei sa ma trezesc ca hei, SIM-ul primar nu mai are semnal iar cel de Orange are 80% 4G deci hai sa comut pe SIM-ul de la munca sa am net.
    Plus ca au avut faze din alea gen anuntat cu fast – hei suntem primii smecheri, avem VoLTE. N-au avut. Nu mai stiu cand au anuntat VoLTE, inainte de pandemie oricum. Am bagat SIM-ul de Orange, am avut VoLTE in prima secunda pe telefonul actual (~3 ani). La Vodafone am cam un an de cand in sfarsit, dupa ani buni de la anuntul serviciului, s-a activat si la ei.
    Au ramas fara clienti pe buna dreptate, au servicii mai proaste decat ceilalti. Dar la preturi au tinut steagul sus. Lumea a vazut si le-a dat cu flit. Si-o merita.

      (Citează)

    • La mine au fost foarte amuznati cu valoarea abonamentului.
      Am avut o oferta foarte buna, facuta in urma unei tentative de plecare din retea.
      Anul trecut au expirat cei doi ani si m-au sunat sa renegociem, ca nu mai pot beneficia de oferta anterioara.

      Dupa cateva discutii, am prelungit pe 2 ani cu un abonament care era doar cu 1 euro mai mare decat cel anterior (rezonabil oricum).
      Dupa vreo 2 luni, primesc mesaj ca se majoreaza abonamentul cu rata inflatiei. an trecut peste, ca oricum era vorba doar de vreo 10-15 centi.
      Dupa alte 2 luni, primesc mesaj ca se majoreaza abonatul cu inca 2 euro. Aici i-am sunat, am discutat cu ei si mi-au zis ca daca nu sunt de acord, este in regula, nu se majoreaza si gata.
      Adica au incercat si ei, ca poate unii sunt prosti si nu vad mesajul in timp util ca s amai poata contesta majorarea (30 de zile).

        (Citează)

  22. Experienta mea cu vodafone: client de la inceputurile lor. Abonament mereu. De vreo 8-9 ani negociam prelungire din 6 in 6 luni si scadere de pret. In prezent (de vreo 2 ani) am un abonament de 3.2 euro cu tva inclus cu toate nelimitat+roaming. Si fara perioada contractuala. Asa am obtinut la ultima negociere si asa am lasat. Deci se poate, cel putin la clientii vechi. Dar tre sa fiti aproape agresivi in negociere si hotarati sa va portati la altu daca nu va ofera ce doriti. Eu n-as fi avut nici o retinere sa schimb operatorul, ba chiar odata dupa ce o gagica de la voda imi daduse flit ,depusesem cererea de portare la digi si m-au sunat baetii de la voda ca sigur nu vreti sa va razganditi bla bla. Au facut o oferta buna si am ramas.
    Despre semnal….toti au diferite zone unde n-au acoperire.
    Despre aplicatia voda – o mizerie mizerabila, nici n-o folosesc. Abia se misca, nu e deloc intuitiva.
    Sevicii clienti – praf. Banuiesc ca asa e si la altii. Pana prinzi sa vb cu un om te ia capu. Andreea stie, ca i-am umplut frigideru
    Momentan raman la voda, da’ la prima abatere i-am lasat si ma portez.

      (Citează)

  23. Mihai:
    Orange are abonamente foarte frumoase acum, reduse la jumătate pentru 2 ani (cam cât ar face cineva un contract).

    Eu am prins oferta asta, si cum nu aveam de gand sa imi schimb telefonul, mi-am redus costurile lunare, am prins si internet nelimitat 5G. Sunt utilizator Orange din 2000, mai intai cartela, apoi abonament, si mereu am solicitat la sfarsitul perioadei contractuale oferte pentru fidelizare pe care le-am si primit.

      (Citează)

  24. Am migrat de la Vodafone la Digi pentru tarifele foarte bune in roaming in afara Europei.

    Sunt super multumita, nu sunt probleme de acoperire 4G si 5G in Bucuresti pe unde ma invart eu in RO, nu stiu in alte zone cum e.

      (Citează)

  25. Recent m-am portat la Digi, fiind abonat Vodafone inca de pe vreme cand se numea Connex. Pur si simplu plateam prea mult, pe un abonament cu niste beneficii pe care nu le vedeam (5G cand in oras nu exista acoperire). Cand mi-a expirat contractul am sunat sa le cer o reducere de costuri si mi-au propus o reducere infima, desi le-am spus clar ca iau in considerare sa plec de la ei. Mi-a zis operatorul ceva de genul “Vedeti si dvs ca in jur toate se scumpesc. Noi va ieftinim abonamentul”. LOL.
    Am facut cererea de portare la Digi, si abia apoi mi-au facut o contra oferta cu adevarat competitiva, pe care am ales sa o ignor. The damage was done.

      (Citează)

  26. Eu aș corela scăderea numărului de abonați și cu măsurile de austeritate bugetară luate de guvern în noiembrie 2023.

      (Citează)

  27. Vodafone ar face bine sa:
    1. Diversifice oferta de abonamente. Momentan ce au e foarte aiurea structurat si diferenteledintre paliere nu se regasesc in numarul si calitatea optiunilor.
    2. Sa se adreseze preponderent sectorului business cu oferte decente si calitate imbunatatita. Flotele de business pot stabiliza o multime de probleme. Suportul tehnic trebuie sa fie insa top-notch.
    3. Sa renunte la mizeriile pe care le baga pe gat clientilor – gen televizoare, aer conditionat alarme, etc. Sa ramana doar un operator. Probabil ar fi ok sa renunte si la vanzarea de telefoane unde nu sunt sigur ca fac profit.
    4. Din nou pentru firme si profesionisti – sa ofere echipamente de date (modemuri, routere, etc). Bine, in momentul asta niciun operator nu mai fera routere la vanzare online
    5. Acoperirea – o mizerie mai alses in zonele de frontiera. In nord mai adesea ma preia Kyivstarul decat Vodafone si ma trezesc cu roaming non-UE fara sa fi iesit o secunda din tara. Da, stiu ca se poate dezactiva din telefon, dar ca idee e neplacut
    6. Abonatilor cu vechime ar trebui sa li se acorde o importanta mai mare. Parerea mea e ca vanad mereu noi abonamente ii frustrezi pe cei vechi care au oferte mut mai proaste daca nu-si inoiesc abonamentul.
    7. Vodafone Flex a fost facaut in bataie de joc. Nici ei nu stiau daca sa il faca sau nu si parca le era rusine cu el. Il marketau ca Flex, pe site era Open… o aiureala
    8. Sa dea afara din sefimea care nu da rezultate – sa pierzi 2M de abonati e tragic. Sefimea VDF are avantaje materiale fantastice desi nu face aproape nimic.

      (Citează)

    • 5. Acoperirea in zonele de granita nu poate fi rezolvata, in special atunci cand discutam de tari care nu sunt membre UE (Serbia, Ucraina, Republica Moldova).

      Probalema de care se lovesc operatorii este ca Uniunea Europeana a impus niste norme prin care este limitata puterea de transmisie pe fiecare antena in parte. In schimb, in tarile vecine care nu sunt membre UE, nu-i pasa nimanui de aceste norme si antenele au o putere de transmisie mult mai mare.
      Asadar, daca tu te afli la jumatatea distantei dintre doua antene (una romaneasca si una din Ucraina sa spunem) cu siguranta telefonul se va conecta la antena din tara vecina.

        (Citează)

  28. VDF a rămas aceeași companie de acum 15 ani când puteai sa arzi clienții cum aveai chef, ca mare lucru nu se putea întâmplă.
    I-am făcut fiica-mii abonament la ei, pentru ca pleca o perioada mai lungă din tara și mi-i s-a părut ca au un abonament mai ok. De trei ori m-am uitat pe factura, de trei ori am dat mail ca m-au ars și de tot atâtea ori mi-au dat banii înapoi. Nu vorbim de sume mari, intre 3 și 20 de euro, dar totuși…
    Și acum am o speță cu ei, mi-e și sila sa le mai scriu, mai bine mă învrednicesc sa mă duc la mall sa o portez la Orange. M-am sesizat ca au crescut prețul abonamentului fără sa mă anunțe, cu doi euro/luna. Sub orice critica, penibili… In ritmul asta in doi ani in cumpara digi.

      (Citează)

  29. Nu e chiar asa de grav. Au inceput sa inchida multe sim-uri de prepay si sa nu mai ofere perioade mari pt numere ce stau nefolosite. Da, pe hartie e misto cand spui ca ai 10 milioane de activi, dar daca aia incarca numarul doar ca sa il tina in viata si nu genereaza costuri lunare, nu prea te ajuta pe termen lung. De aceea si cresterea arpu.
    Si nu ii inteleg pe cei ce se plang ca nu primesc oferte bune de ‘fidelizare’, baga cerere de portare si apoi cand primesc totusi ceva bun, nu accepta. Asa e jocul, aia vor sa faca profit-nu vor da mai mult pt mai putini bani niciodata din proprie initiativa. Asa ca tb sa profita, si noi de sistemul asta super simplu de portare.
    Si eu su t unul din aia “plecati”, dar asta pt ca am uitat sa anulez cererea de portare, nu ca nu oferisera ceva bun. Aia e….la ce consum eu, ca dadeam 2 euro la vdf sau 9 lei la yoxo, nu conteaza

      (Citează)

  30. Eu n-as crede ca procentele din digi_2022_3.jpg mai sunt chiar valide.
    Sigur nu e “toata lumea pe Digi” (cum zice si sondajul) ?

      (Citează)

  31. Am avut Vodafone de peste 20 de ani, mereu abonament, pana acum 2 ani. Am plecat in afara EEA si am descoperit ca aveau niste costuri in roaming de plangea contul.

    Pe langa asta, in aia 20 de ani cred ca ultimii 7 sau 8 am avut abonament cu minute nelimitate in Romania. Cel mai haios mi se parea cand de ziua mea imi dadeau 60 de minute gratis.

    Nu le plang de mila, au muls cat au putut de la abonati, ignorandu-i pe cei cu abonamente vechi si oferind promotii doar pentru cele noi.

      (Citează)

  32. Site-ul Vodafone este mizerabil și e un chin să le plătesc lunar facturile, am mai comentat pe tema incompetenței lor.

    Asa că nu mă miră că pierd clienți, în plus mă bucură asta.

      (Citează)

  33. Am fost client Orange timp de 14 ani, abonamentul fiind încă dinainte de a fi major. În ultimii 5 – 6 ani mă luptam cu fiecare ocazie a expirării contractului să obțin condiții similare ca pe pre-pay. Plătesc lunar, cu strictețe, dar îmi dai condiții mai proaste decât unui pre-pay.

    Am trecut pe Yoxo din cauza aceasta, 4 persoane. Nu am simțit o “degradare” a serviciilor. În prețul a două abonamente acum suntem 4 persoane. Însă nu acesta este aspectul cel mai important, ci flexibilitatea.

    Voiai roaming și nu aveai pe contact, trebuia să îți schimbi abonamentul (upgrade) fără posibilitatea de a da înapoi ulterior. La YOXO îmi iau roaming doar când ies din țară, nu plătesc lunar degeaba.

      (Citează)

  34. Eu sunt pe Vodafone… dar sincer… la capitolul fidelitate clienti.. sau sa fie flexibili in anumite situatii nu ai sa vezi niciodata…

      (Citează)

  35. Cătălin Tănase

    29/07/2024 la 11:41 AM

    Eu sunt pe Orange de mulți ani. Serviciile sunt foarte bune, internet, acoperire, etc., am și un abonament cu preț mic, deoarece îl prelungesc mereu prin oferte de fidelizare fără telefon. Deși nu au roaming atât de ieftin ca Digi, când călătoresc în afara uniunii iau un eSIM de 30 de lei și rezolv și cu datele

    Am auzit că Digi au progresat mult în ultimii ani, dar cum la Orange am preț bun și servicii de calitate, nu am de ce să încerc Digi

      (Citează)

  36. “Vodafone România are o problemă.” 😂😄🤣
    Nu, nu are (doar) o problemă. A avut 2.2 milioane, de care a scăpat și mai are 6 milioane și ceva.
    Happy Digi user here, de peste 10 ani. Am plecat din Vodafone cu scandal, pentru că nu am vrut să mai plătesc niște abonamente de 3…5 ori mai scumpe decât cea mai bună ofertă de atunci pentru servicii a căror calitate era în scădere. Eram sătul de amăgeala care avea loc la fiecare 2 ani pentru prelungirea contractului. Deși eram abonatul lor din 1997. Mda, printre primii, într-o vreme în care viitorul suna bine și abonații loiali aveau beneficii reale, nu fente cu abonamente tot mai scumpe și terminale care costă mai mult decât oriunde. Mizerabilii voiau să plătesc și serviciile nu doar terminalele din perioada contractuală rămasă pe motiv că ei “s-au angajat să livreze serviciul”. Așa de angajați erau încât cu vreun an înainte au închis un turn din apropiere și calitatea link-ului era submediocră. A fost greu, dar i-am convins că nu mă pot obliga să plătesc în avans ceva ce nu folosesc. Le-am achitat doar un jeg de tabletă pe care au fluturat-o victorioși când m-au convins să mai rămân la ei cu 2 numere pentru încă 2 ani. Dar Digi tocmai începuse să fie pe val (aveam deja un număr de la ei primit gratis cu ceva timp înainte de exitul meu din VDF și am constatat că rețeaua sărakilor cu net moca funcționa mult mai bine în locațiile în care îmi petreceam timpul) și am ales să plec după 16 ani de vodashit.
    Iar faza aia cu “cea mai bună rețea certificată Px”, unde x=1…4, certificare acordată de o entitate subordonată în grup e un fel de onanie în public.
    Azi la Digi plătesc în lei o sumă mai mică pentru 6 numere mobile active, un fix, un Fiber Link 1000, Digi TV cu toate și Max decât suma în lei pe care o plăteam la Vodafone înainte de plecare pentru un singur număr. Dar spălații pe creier de acolo susțin în continuare că “nu e fezabil”. Exact, nu e, d’aia roaming-ul în Rep. Moldova este de 112 (o sută doisprezece) ori mai ieftin la Digi decât la Vodafone. Și mai am exemple.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus