un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Am făcut prima cursă cu Blue, o alternativă bună la Bolt și Uber

12 Jul 2024  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

25 comentarii

După ce-am văzut o mie de Tesla inscripționate cu Blue prin oraș, mi-am făcut și eu până la urmă cont și am efectuat ieri și prima călătorie. All good.

Culmea, eram într-un Bolt când am făcut contul la Blue. Pur și simplu m-am enervat că era cald în mașina aia, deși comandasem un Bolt Confort, unde mă așteptam să fie mai… confortabil. Așa că am zis să vedem și Blue, care din câte știu este un serviciu al Autonom.

 

După ani de zile de folosit ride-sharing, deja știi ce urmează în aplicație. Aplicația Blue este foarte asemănătoare cu celelalte, introduci numărul de telefon, numele tău și un card bancar (sau Apple Pay), apoi pui destinația și chemi mașina.

M-am întors cu Blue cu o Tesla Model Y. Călătoria până în partea cealaltă a orașului, undeva după Piața Presei, m-a costat 56 de lei la dus cu Bolt și 55,7 lei la întoarcere cu Blue, ce-i drept la ora serii. Am făcut o simulare și acum, în mijlocul zilei, pe același traseu, și estimarea este tot de 57 lei cu mașini Tesla sau 46 lei cu mașini “electrice sau hibride” (n-au doar Tesla, se pare).

Altfel spus, cam aceleași tarife. Poate un pic mai mari în medie, rămâne de văzut pe termen lung asta, dar măcar pe Blue știi că garantat îți vine o mașină confortabilă (Model Y are foarte mult spațiu în spate, având 5 metri lungime) și cu aer condiționat, că pe electrice nu merge nimeni cu geamul deschis și prosop ud la gât.

Timpul de așteptare a fost mai mare, pe Bolt a fost de 6 minute, pe Blue am așteptat 8 minute să vină o mașină, dar eram și destul de departe de zonele populare. Bine, acestea sunt impresii după o cursă, rămâne de văzut și la altele care sunt timpii medii de așteptare, dar dacă sunt prea mari, deschid Bolt și aia e.

Șoferul n-a zis nimic toată cursa și nici eu. A condus foarte bine. Ne-am salutat politicoși la ridicare și la coborâre.

Aplicația Blue mai are de îmbunătățit lucruri pe aspectele neesențiale. De exemplu, nu există o metodă de a da share călătoriei tale către altă persoană. Asta este în primul rând o măsură de siguranță (la Bolt este în meniul Safety, de altfel) și altă persoană poate vedea pe hartă unde ești, cu ce mașină și cum îl cheamă pe șofer. Eu și Matilda folosim mereu funcția asta mai mult cu scopul de a-i spune celuilalt “vin spre casă, uite în cât timp ajung”.

Al doilea lucru care m-a deranjat este că nu-ți apare pe hartă traseul, în timpul călătoriei, ci doar unde ești cu mașina. Mie îmi place să știu și pe unde vom merge. Nu cred că există nici opțiunea de a adăuga o escală sau de împărțit tariful cu cineva, dar n-am verificat.

Oricum, dacă vreți un al treilea jucător față de Uber și Bolt, Blue este bun, găsiți aplicația pentru iOS și Android.

asus s5507

    25 comentarii

  1. Am circulat frecvent cu BLU de la lansarea comercială a serviciului lor de transport. Este o altă lume față de deja clasicele Bolt și Uber (ordine alfabetică). confortul este comparabil cu variantele Premium sau Black, nu cu Confort (mașini Logan mai noi, VW Golf, dar și Skoda Superb cu suspensia distrusă și multe alerte galbene în bord).

    Singurele probleme au fost de indisponibilitate a BLU în perioada concertelor Coldplay.

      (Citează)

    • Si mie imi place Tesla dar nu au nici cel mai mic confort dpdv al suspensiei, nu stiu cum poate spune cineva ca sunt confortabile, mai ales pe locurile din spate te scapa de pietrele de la rinichi.

        (Citează)

    • Nu mi se pare așa suspensia. Nu-i moale ca la Jeep, dar nici tare ca la alte mașini, e undeva la mijloc, similar cu multe altele din piață.

        (Citează)

  2. Mi se pare foarte interesanta (desi cam scumpa) optiunea “drive my car”.

      (Citează)

    • Ce face? Vine un șofer să o conducă pe a ta?

        (Citează)

    • Nu cred că e scumpă pentru ceea ce oferă. Decât două curse și o parcare poate nesigură parca totuși nu-i chiar așa scumpă. Singurul lucru mai rău este că vin destul de greu deoarece de cele mai multe ori trebuie sa vina de la distante mari. Apropo, au avut curse gratuite la Neversea… Oricine dorea putea merge gratis cu Blue de la București la Neversea cu Tesla. 👍

        (Citează)

  3. nwradu:
    Ce face? Vine un șofer să o conducă pe a ta?

    Da, vine cineva sa iti conduca masina. E optiune la blackcab de cand s-a lansat. Un usecase e gen stai in afara orasului si esti cu masina prin oras si decizi ca ramai la baut si in loc de uber pana acasa + eventual platit parcare parcare + uber a doua zi sa iei masina mai bine apelezi la serviciul asta.

      (Citează)

  4. Tu esti biased cu Tesla dar mie nu mi se pare ca Model 3 si Y trebuie incluse la premium, ar trebui sa fie la uber/bolt confort.

    Pana acum la Uber Black am prins BMW seria 5 si 7, Volvo S90, Volvo XC60, Toyota Camry, Mercedes E-class, VW ID4, Tesla 3 si Y. Ultimele trei sunt din alt film fata de restul mai ales cand e vorba chiar de confort, imi cadea telefonul din mana cand treceam peste linii de tramvai din cauza suspensiei rigide. Inteleg ca sunt masini scumpe si inca exista the novelty factor pentru unii dar in niciun caz nu merita bani extra pentru premium.

      (Citează)

  5. “O mie de Tesla”…mai taie din ele…

      (Citează)

  6. Ce petarde de mașini vin în ultima vreme la Bolt Comfort…

      (Citează)

    • Am prins un Clio într-o zi.

        (Citează)

    • Pai tariful de Bolt Comfort este mai mic sau egal cu cel al taxiului.6km 18lei. La premium este unde aproape de 4.5lei. E un picut exagerat sa ai pretentia luxului la pret de lumea a 3.

        (Citează)

    • Ești cam hipster, nu crezi… Cât timp mașina e in stare tehnică bună și întreținută, îngrijită, curată, care e problema? Oricum se presupune că te deplasezi din punctul A în B? Ai nevoie de S Class pentru asta?!

        (Citează)

  7. Interesat cine e în spate (vezi formular de aplicare șofer partener):
    Alexandru Bazavan – Operational Specialist at Bolt

      (Citează)

  8. Am mers de f multe ori cu BLU, sunt top din toate punctele de vedere.

    Pacat, insa, ca nu te poti baza pe ei cand chiar te grabesti; de regula e bine sa-ti iei o marja de cel putin 10 minute. Sa nu zic 15-20.

      (Citează)

  9. Mno, nush daca e publicitate sau nu dar astia de la autonom au 100 de tesla. Sa zic ca mai sunt cateva zeci “partenere” . Nu stiu de unde cifra aia de 1000! 😀

      (Citează)

    • Ziceam o mie în sensul de foarte multe, că nu-mi pasă exact câte sunt, nu țin contabilitatea la Autonom.

      Tu crezi că este publicitate dacă zic o mie de Tesla și pentru că sunt 1.000 sare lumea pe serviciu, deci e publicitate? Și fiind publicitate, au zis “dar să spui musai și de concurență în publicitate” și apoi au mai spus și “dar să zici că aplicația este incompletă, ca să nu bată la ochi că-i prea publicitate” și “dar nu zi nimic de alte avantaje gen confort, portbagaj mare sau whatever” și “să nu zici nici că poate vrei să te simți eco sau ceva”. Eu cred că, dacă era publicitate, mi-aș fi dat silința să iasă mai bine de atât.

        (Citează)

  10. Un sfat, blureaza fata omului.

      (Citează)

    • De ce ?
      Toți au luat-o razna cu sensibilitățile de când cu gdpr. Solicitat sau nu, fiecare se simte dator să-și dea cu părerea fără să aibă niciun fel de cunoștințe în domeniu.

      Soferul are poza in aplicație pentru că și-a dat acordul pentru asta, a acceptat că fața lui va fi accesibilă publicului

        (Citează)

  11. Blue: “Calatorii, nu curse.”

    Cred ca am facut putin pe mine, de emotie.

      (Citează)

    • E mișto tagline-ul sau cum se cheamă, mi-a plăcut din prima. Ăla de l-a inventat cred că a zâmbit după aceea și a zis “bă… sunt bun”.

        (Citează)

  12. Ar mai fi alternativa si ELEC, i-am vazut si pe astia prin oras.

      (Citează)

  13. nwradu:
    Ziceam o mie în sensul de foarte multe, că nu-mi pasă exact câte sunt, nu țin contabilitatea la Autonom.

    Tu crezi că este publicitate dacă zic o mie de Tesla și pentru că sunt 1.000 sare lumea pe serviciu, deci e publicitate? Și fiind publicitate, au zis “dar să spui musai și de concurență în publicitate” și apoi au mai spus și “dar să zici că aplicația este incompletă, ca să nu bată la ochi că-i prea publicitate” și “dar nu zi nimic de alte avantaje gen confort, portbagaj mare sau whatever” și “să nu zici nici că poate vrei să te simți eco sau ceva”. Eu cred că, dacă era publicitate, mi-aș fi dat silința să iasă mai bine de atât.

    Radu, nush de ce am impresia ca ma iei de prost cu comentariul asta. Cunosc domeniul mult mai bine si stiu ce este pe piata. Te agiti degeaba,, am zis”nu stiu daca este sau nu”. Ai lauat banu, sa fie primit. Nu ai luat esti prost.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus