un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Noua Dacia Spring a fost lansată oficial pe piață

12 Jul 2024  ·

AUTO  ·

32 comentarii

Dacia este pe val. Duster s-a vândut mai bine decât Loganul în acest an în România, au început livrările noii generații, iar acum a venit noul Spring, după prezentarea sa din februarie.

Îmi place mașina. Dacia Spring s-a vândut în 150.000 de unități din 2021 încoace și, după cum arată și se prezintă noul Spring, probabil că vânzările vor crește.

Design-ul mi se pare punctul forte, pare o mașină modernă, cu un aspect plăcut. Are desigur elemente de design de la recentele modele Dacia, precum faruri și stopuri în Y, iar acele linii negre din față și spate i se potrivesc bine.

În interior poți avea o tabletă de 10 inci în bord, cu Android Auto și Apple Carplay. Are și sistemele deja uzuale de siguranță, precum frânare automată, recunoașterea semnelor rutiere, asistență la parcare șamd.

Cum am spus și în februarie, interiorul aduce cel mai mare upgrade de design, trecându-se de la asta:

la asta:

 

Comunicatul spune că sunt trei echipări:

  • Essential: varianta cea mai simplă, motor 45 CP
  • Expression: are aer condiționat și opțional motor 65 CP, opțional și ecranul de 10 inci
  • Extreme: ecran 10 inci, cameră marșarier, motor 65 CP, ecran 10 inci, interior mai frumos etc.

Mie mi se pare că Dacia greșește botezându-și toate echipările cu cuvinte care încep cu aceeași literă. Și la Duster 3 am avut aceeași problemă, le tot încurcam între ele. Mi se pare că ar trebui găsite cuvinte foarte diferite tocmai pentru a le diferenția mai ușor.

Revenind însă la dotări, echiparea Essential este destul de slabă, având în vedere că nu include aer condiționat și nu știu dacă poate fi ales opțional. La cum este clima la noi, devine obligatoriu. O să spun că această echipare este potrivită altor țări.

Și încărcarea a rămas destul de slabă, 7 kW AC și opțional încărcător DC de 30 kW. Pe de altă parte, analytics-ul Dacia spune că Spring-urile fac în medie 37 km pe zi, iar cu o baterie de 27 kWh și o autonomie oficială de 225 km, este suficient pentru scenarii de tip călătorii în oraș, navetă la muncă și altele asemănătoare, cu încărcare peste noapte atunci când este cazul. Modul B de rulare recuperează mai multă energie la frânare, o altă îmbunătățire.

Dacia Spring Extreme 65 CP începe însă de la 13.590 euro, preț cu ecobonusul Rabla Plus de 5.100 euro aplicat și încă o reducere de la Dacia.
Update: am adăugat primul clip de mai jos, care prezintă bine mașina.

asus s5507

    32 comentarii

  1. O pocnitoare scumpa asa cum sint dealtfel toate saraciile astea electrice. Iar aia cu lipsa aer conditionat…..cine dreacu isi mai ia masina noua fara AC?!? In afara de masochisti.

      (Citează)

    • Jumătate din Europa nu are aer condiționat nici acasă. Nu le trebuie în clima lor. Nu-i totul ca în România. Dacă toți ar fi ales Spring cu AC, l-ar fi pus direct în standard.

        (Citează)

    • In Luxembourg te descurci decent fara AC, realistic ai nevoie de el 10 zile pe an…

        (Citează)

    • Am un feeling ca locuitorii din Luxembourg nu prea se inghesuie sa cumpere Dacii Spring fara AC.

        (Citează)

    • Si la mine, unde e vara tot anul, dar blanda. Am vazut in premiera acum 2 ani in showroom Duster fara A/C. Fara geamuri electrice, jante de otel, fara mai nimic pe ea, dotari similare Daciei 1310 CN model 1985 cu exceptia centurilor autoblocante si a airbagurilor. M-am invartit 15 min in jurul ei pentru a admira un model de masina fabricat in 2021 cu dotari din secolul trecut. Way to go Renault!

      Revenind, toate masinile care se vand pe insula vin cu A/C standard fiind varianta “tropicalizata”. Nimieni nu cumpara fara A/C daca nu trebuie sa plateasca in plus pt el, neexistand pachete de echipare care-l exclud.
      Paradoxul este ca foarte putini il si folosesc, ei mergand mereu cu geamurile deschise ca sa nu consume si sa poata urca dealurile (motorizarea preponderenta la majoritatea marcilor si modelelor este 1.0L benzina).

      Asadar, desi dotarea e inclusa by default ea nu e foarte folosita in realitate.

        (Citează)

  2. 13.590 euro cu sau fără taxele de import din China?
    P.S. Codul de reCAPTCHA nu funcționează. Mi-a dat 2 erori până să trimit mesajul la moderare.

      (Citează)

    • 13.590 cu tva inclus scrie pe site-ul Dacia, dar presupunând că ai voucher Rabla Plus și îți mai dă Dacia ceva discount.

        (Citează)

    • Btw, recaptcha de fapt funcționează, dar este varianta invizibilă care dă un scor felului în care utilizezi pagina și expiră după 2 minute. Teoretic trebuie declanșat altfel, încerc să rezolv asta acum sau să implementez varianta cu I’m not a robot, mai veche.

        (Citează)

    • EV Spring tip Allview…

        (Citează)

  3. Numele real al masinii este Dongfeng EX1. Nici macar nu este fabricata de Dacia sau Renault.

    Au ajuns si astia sa importe masini chinezesti, sa le schimbe numele si sa le vanda la suprapret.

      (Citează)

    • … din 2021.

        (Citează)

    • Ala e numele unei masini cu specificatii asemanatoare. Softul si Hardware-ul e facut si de Continental, daca o sa ridici capota unui Spring, inclusiv prin Romania primul de ele.

        (Citează)

    • @cineva, de fapt este numele unei masini aproape identice, facuta in aceleasi fabrici si care foloseste in proportie de peste 90% aceleasi componente ca Dacia Spring.

        (Citează)

    • Donfeng probabil nu e omologat in Europa. In schimb, Spring e. Deci diferente multe si importante. Dar da, mai invata-i pe Renaul si Dacia cum sa vanda masini.

        (Citează)

    • This is true. Mașina aia chinezească a trecut prin niște modificări pentru a putea fi vândută în Europa.

        (Citează)

  4. nwradu:
    Jumătate din Europa nu are aer condiționat nici acasă. Nu le trebuie în clima lor. Nu-i totul ca în România. Dacă toți ar fi ales Spring cu AC, l-ar fi pus direct în standard.

    Mie AC ul mi se pare necesar si pentru vreme rece si mai ales cu precipitatii, cand exista tendinta de a se aburi geamurile.

    Da, stiu, poti da aerisirea mai tare, dar daca sunteti 4 oameni in masina si afara ploua torential, s-ar putea sa nu faca fata.

      (Citează)

    • Păi discuția nu este dacă AC-ul are utilitate sau nu, ci mai degrabă dacă se justifică să oferi și o variantă de mașină fără AC, dar mai ieftină, pentru cazul în care unii ar dori asta.

        (Citează)

    • Nu stiu cum este in jumatate de Europa, si nici despre care jumatate este vorba cand spunem ca se cumpara masini noi fara aer conditionat.
      Dar eu consider ca este mai greu sa te descurci fara AC in masina decat in casa.

      Adica acasa il folosesc din cand in cand (am si un AC vechi si destul de prost), dar in masina nu cred ca as putea sa circul fara.

        (Citează)

    • Așa este. Țin minte vremurile când nu aveam AC în mașină, iar verile de acum nu se compară cu cele de atunci. Nu cred că se va cumpăra în România varianta fără AC.

        (Citează)

  5. nwradu:
    Păi discuția nu este dacă AC-ul are utilitate sau nu, ci mai degrabă dacă se justifică să oferi și o variantă de mașină fără AC, dar mai ieftină, pentru cazul în care unii ar dori asta.

    Locuiesc în jumătatea de Europă unde AC domestic este ca și inexistent. Mi s-a întamplat însă să mă așez în mașină pentru 15-20 de minute ca să mă răcoresc în zilele în care erau 30 de grade în casă (5-10 zile pe an) Nu se justifică mașină fără AC, și ar trebui să fie ca element de siguranță, pentru dezaburirea de care pomenea antecomentatorul Marius.

      (Citează)

  6. Tom: Way to go Renault!

    Sunt convins ca stii foarte bine strategiile de vanzare pentru fiecare piata in parte. De exemplu ca multe masini din America de Sud, Tarile Arabe si o mare parte din Asia nu au oglinzi incalzite (eu pe Dacia 1410 aveam). Sau ca in tarile nordice sistemele de incalzire sunt ceva mai performante, inclusiv rezervoare mai mari pentru lichid de parbriz. Normal ca sunt versiuni low cost fara AC, fara geamuri electrice, fara bari vopsite in culoarea masinii etc.
    Dar da, invata-i tu pe Renaul/Dacia sa vanda masini!

      (Citează)

    • Lucian nu e cazul sa ne arati cat te duce mintea si sa lustruiesti clantele lui Renault.
      Daca citeai comentariul ai fi dedus, dar poate sunt eu mai pretentios cu capacitatile intelectuale ale unora, ca in piata in care sunt masinile vin destul de dotate daca A/C e in standardul aproape al tuturor marcilor si modelelor comercializate aici. Iar Dusterul ala era o curiozitate, neavand niciuna dintre dotarile minimale ale modelelor vandute aici, altfel o dotare de bun simt in AD2024 pentru o masina in majoritatea pietelor occidentale.

        (Citează)

  7. Nimeni care să menționeze câte stele Euro NCAP a luat? 3. Adică e varză, mi se spune din culise.

      (Citează)

    • Toate Daciile au trei, asta nu împiedică vânzările record.

        (Citează)

    • @Gaelex: o masina care ia 5 stele la protectie adulti, 5 stele la protectie copii si 2 stele la protectie pietoni va primi 2 stele, pentru ca aparent e treaba masinii tale sa aiba grija de alti participanti la trafic. Asa si cu cele 3 stele Dacia, cel mai recent la noul Duster, care a luat 3 din cauza sistemelor de siguranta, gen lipsa avertizare existenta pasager pe locurile din spate.
      Detaliat, a luat:
      4 stele la categoria Protecția pasagerilor adulți (70% din puncte)
      5 stele la categoria Protecția pasagerilor copii (84% din puncte)
      5 stele la categoria Protecția categoriilor vulnerabile din trafic (60%)
      3 stele la categoria Sisteme de siguranță (57%).

        (Citează)

  8. nwradu:
    Toate Daciile au trei, asta nu împiedică vânzările record.

    Da, ca sunt multi saraci. Si cu duhul.

      (Citează)

    • Da, este o mașină pentru bugete mici. La ceva trebuie făcut compromis, că n-are cum să fie identică Mercedes, dar la 15k.

        (Citează)

    • Nu cred ca se astepta nimeni ceva gen Mercedes la 15 mii, dar eu m-am urcat in primul Spring si mi s-a parut mai putin confortabila si decat vechiul Matiz. Am putine banuieli ca modelul asta nou nu e chiar o revolutie in domeniu, comparativ cu primul.

        (Citează)

  9. Alin:
    In Luxembourg te descurci decent fara AC, realistic ai nevoie de el 10 zile pe an…

    În Liechtenstein dacă lași AC acasă dat tare și fereastra deschisă … nu mai ai nevoie și în mașină 🤪

      (Citează)

  10. mare prostie de electrocasnica, asta nu poate fi numita masina in orice caz, numai masochistii pot sa dea bani pe asa ceva…
    sunt amuzante comentariile incercand sa justifice lipsa aerului conditionat in 2024, mai ales dupa valurile istorice de caldura care sunt prin toata lumea..dar vorba unui comentariu de mai sus, prosti sunt pe toate drumurile.

      (Citează)

  11. Tom:
    Lucian nu e cazul sa ne arati cat te duce mintea si sa lustruiesti clantele lui Renault.
    Daca citeai comentariul ai fi dedus, dar poate sunt eu mai pretentios cu capacitatile intelectuale ale unora, ca in piata in care sunt masinile vin destul de dotate daca A/C e in standardul aproape al tuturor marcilor si modelelor comercializate aici. Iar Dusterul ala era o curiozitate, neavand niciuna dintre dotarile minimale ale modelelor vandute aici, altfel o dotare de bun simt in AD2024 pentru o masina in majoritatea pietelor occidentale.

    Faptul ca ai inceput comentariul prin a jigni spune multe despre tine si despre capacitatea ta de a intelege anumite chestii simple. Ar trebui sa te intrebi intai pe tine despre capacitatile intelectuale.
    Istetule, tocmai pentru ca am inteles foarte bine ce ai vrut sa spui (serios, chiar nu ai scris vreun text complicat), ti-am explicat ca strategia Renault/Dacia include si astfel de versiuni mai putin dotate. Si alte branduri fac asta. Si ca sa ma asigur ca de data asta intelegi, o sa-ti dau 2 motive pentru care se face treaba asta:
    1. Poti sa te “lauzi” ca ai o masina la cel mai mic pret care respecta anumite standarde europe. Ai fi surpins sa vezi cate flote se vand fix asa, chele.
    2. “Fortezi” cumva clientul sa-si cumpere o masina dintr-o versiune mai echipa, unde profitul este mai mare.
    Bonus: e destul de complicat sa asiguri diversitatea asta in dezvoltarea, fabricare, logistica etc.
    Hai, continua sa ii inveti pe altii cum e cu vanzarea de masini. Si cu aruncatul de mizerii, nefiind in stare sa porti un dialog civilizat. Inteleg o aroganta fina, un pic de sarcasm. Dar tu ai aruncat direct cu noroi.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus