un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Repet o idee veche: lipsa Poliției de pe străzi o face parțial vinovată de accidentele grave

30 Jul 2024  ·

GÂNDURI  ·

25 comentarii

Un băiat de 9 ani a murit pe loc și sora sa, în vârstă de 7 ani, este la Terapie Intensivă, ventilată mecanic și cu un picior amputat. Au fost loviți în parcarea de lângă Parcul Pantelimon de un adolescent de 17 ani, care a împrumutat o mașină și a scăpat controlul ei.

Când ai tu copii, astfel de știri îți lasă un gol în stomac. Te gândești cu cât efort și cu câtă dragoste ai crescut zi de zi propriul copil și câtă dragoste îți dă copilul înapoi, tot zi de zi, și cât de bună îți face viața.

Faptul că îl poți pierde într-o secundă, când iese din parc sau poate în timp ce se plimbă pe trotuar —poate chiar în timp ce tu îl ții de mână pe trotuar— din vina unor nebuni sau inconștienți de care nu te poți feri, este o realitate prea crudă și prea dură. Înțeleg de ce mulți refuză să dea atenția cuvenită unor astfel de știri și preferă chiar să le ignore.

Ca și înainte, rămân la părerea că Poliția Rutieră este pe jumătate vinovată de astfel de accidente. Agenții nu sunt niciodată pe străzi. Nu sunt niciodată vizibili în trafic, gata să dea amenzi pentru încălcarea codului rutier. La propriu poți face cam ce vrei tu pe străzile din București, poți trece pe roșu, poți întoarce pe linie continuă, poți face stânga unde nu e voie, poți parca mașina pe trecere de pietoni pe banda 1. Șansele de a lua amendă sunt infime.

Când trece Poliția prin dreptul unei contravenții, sunt șanse mai mari să ignore problema decât să își facă datoria.

Și treaba asta doar le dă multora curaj. Azi lași 5 minute mașina pe o trecere de pietoni, de mâine începi să parchezi mereu așa, că observi că nu pățești nimic. Azi forțezi din greșeală un galben sau un roșu, de mâine o faci mereu, că n-are cine să te amendeze.

De exemplu, aproape la fiecare drum prin oraș văd mașini care pur și simplu pleacă pe roșu de la semafor, atunci când nu vine trafic perpendicular, pentru că s-au săturat de așteptare și știu deja că nu are cine să-i sancționeze. Se merge uzual cu suta la oră prin Pasajul Unirii și cu 80 prin cartiere, că se știe că vreun radar este cel mult la Aviatorilor, ascuns în parcarea aia. Când circuli mii de kilometri prin țară și nu vezi un polițist, de ce le-ar mai fi frică drogaților sau bețivilor să se urce la volan pentru câțiva kilometri?

România nu are nevoie de filtre și radare puse în locuri bine știute, care prind în plasă doar pe cei care n-au auzit de Waze, ci de Poliția Rutieră care să patruleze constant pe străzi, să oprească să rupă câte o amendă de câte ori dau de un șofer care încurcă traficul, să bage girofarul și să-i alerge pe cei care trec pe roșu, să fie un soi de pace car pentru trafic și o sperietoară pentru cei care blochează inutil intersecții.

Dar Poliția nu face asta. Nu mi-e clar ce face, dincolo de a asista anual cum România este țara cu cele mai multe decese în accidente rutiere. Și, întrucât niciunul dintre șefii mari nu își câștigă salariul sau postul pe baza unor indicatori precum reducerea accidentelor sau a deceselor, nu se vor schimba prea multe.

asus s5507

    25 comentarii

  1. subscriu + ar trebui legi mai drastice celor prinsi fara permis: de ex sa nu mai aiba voie sa conduca vreo 10-20 ani, masina condusa sa fie confiscata etc.

    AI dat masina cuiva fara permis? Dosar penal si inculpat la dosar si inchisoare cu executare macar cativa ani.

      (Citează)

    • Cum idiotul s-a urcat la volan prima dată fără permis, se mai urcă și a doua sau a treia oară.
      Unica soluție este ȘTREANGUL, că ”dinte pentru dinte”.
      Și următorul după el se va gîndi de zece ori inainte s-o facă lată…

        (Citează)

  2. Oh, nu. think of the children!

    Ala avea 17 ani, sunt convins ca nu circulase mii de km prin tara sa observe ca nu il opreste politia. Si nu era nici betiv si nici drogat. Ala care i-a dat masina trebuie sa fie pedepsit mai drastic decat el. Si nu era era la volan deci nu l-ar fi putut opri politia in trafic.

    Altfel, eu vad saptamanal cate un sofer oprit de politie dupa un semafor. Si nu mai circul atat de des cu masina in oras, asa ca ar trebui sa fie o mare coincidenta sa se intample asta tocmai cand am eu treaba cu masina. Se intampla mult mai des oricum sa vad politia facand asta decat sa vad pe vreunul ca trece pe rosu.

      (Citează)

  3. “Agenții nu sunt niciodată pe străzi. Nu sunt niciodată vizibili în trafic,”
    incearca sa vezi ca sunt vizibili in benzinarii… alaturi de tipi dubiosi (vezi lukoil Huedin).
    eu nu inteleg ce incredere poti avea cand ii vezi alaturi de astfel de “prieteni”?
    De cei de la locala cel putin in S4 clar sunt garda primarului si a celor ce conduc de fapt sectorul 4. Acum sunt pensati, tatuati…. siguranta si incredere #haicasepoate

      (Citează)

  4. Politia romana va scapa greu de metehnele trecutului, la fel ca tot aparatul bugetar. Inertia este mare, mult mai mare decat mi-as fi inchipuit. Pana recent dadeau vina pe salarii. Acum au cele mai mari salarii, comparabile sau poate mai mari decat in alte tari cu apa calda si ce s-a rezolvat? Nimic. La fel ca si in cazul profesorilor. isi inchipuie cineva ca un venit mai mari ii va tranforma in ceea ce n u au fost pana acum? Nu. Cei cu har ptr asa ceva isi fac meseria lafel de bine si acum si inainte de majorarile salariale din ultima perioada.
    Il inteleg foarte bine pe Radu. Am doi copii de 4 ani. Nu va puteti da seama ce inseamna sa iesi cu ei cu bicicleta, trotineta etc. Iar cu masina nu mai merg decat ptr urgente.
    Din pacate ce se intampla pe sosele este imaginea fidela a ceea ce se intampla in general in societatea romaneasca. Nu pot fi separate.

      (Citează)

  5. Cand ati vazut ultima oara politisti si jandarmi patruland prin oras? Stau cu cururile lipite de scaunele masinilor, sa nu le scada burtile.

      (Citează)

    • desi sunt doar pieton, vad des in orasul de provincie masini fortand rosul la trecerea de pietoni, masini care zboara pe stradute unde limita nu poate fi mai mare de 50, masini care parcheaza pe trotuar pe diagonala, nu mai zic de niste exemplare la volan care inspira orice, mai putin siguranta si incredere.

      totusi, am auzit “pe surse” ca se fac presiuni asupra lor sa consume cat mai putin carburant, ca pe la tzara nu le ajunge ratia nici sa iasa in patrulare o ora pe zi, si ca li se “recomanda” sa faca mai putini kilometri, ca sa scada costurile de mentenanta la masini. daca e legenda sau nu, poate ne spune cineva din interior. dar, daca asa e, atunci nu e cazul sa ne mai miram ca lipsesc in trafic. departe de mine gandul de a le lua apararea!

        (Citează)

    • Și dacă patrulează jandarmii prin oraș ce crezi ca se întâmplă?

      I-am văzut cu automate patruland prin festival. Chiar ma întrebam de ce. Uitasem de babele de acasă.

        (Citează)

  6. the_real_blue

    30/07/2024 la 1:51 PM

    In pandemie era cate un echipaj in fiecare interesectie. Toata lumea circula incet, erau foarte atenti, etc.
    Ma intreb de unde au aparut atunci toti politistii aia pe strazi si unde sunt acum. De fapt stiu, ca am vazut, se ascund prin tufisuri sau in parcarea de la national arena si dorm frumos practic pe banii nostri.
    Pana nu tai in carne vie, nu rezolvi nimic.
    Mi-a venit sa sparg tv-ul cand am vazut un reportaj cu un interlop prins cu 200 pe autostrada care zicea ca se pisa pe ele de amenzi ca are zeci acasa si ca nu le plateste ca nu are nimic pe numele lui….
    Solutia este confiscatul masinii …odata, de doua ori si se rezolva.
    Si NU, celelalte tari nu sunt civilizate, oamenii sunt la fel peste tot. Diferenta este ca in alte tari civilizate oamenilor le este frica de amenzi, pentru ca amenzile vin, fara discriminare, nu ai ce sa le faci, nu ai cu cine sa te intelegi, etc.
    Amenda plus bataie, a functionat de la inceputul omenirii…

    Oamenii trebuie contransi. Prin natura noastra nu suntem civilizati.

      (Citează)

    • Te inseli, asa credeam si eu pana sa ma mut in strainatate si ce sa vezi, nu are nici o treaba cu amenda ci mai degraba cu nivelul de civilizatie, educatie si respectul pentru ceilalti din trafic (masini, biciclete, pietoni).

      Cand ma intorc in Ro mi se pare ca sunt in vestul salbatic si sincer abia acum realizez cat de periculoase sunt drumurile din Ro, mai ales E85 …

      Solutia e relativ simpla

      Autostrazi si separatoare de centru pe marile sectoare, radare cu viteza medie intre ele, si folosirea camerelor personale pentru amedarea sau alte procese a celor ce incalca legea

      In oras, limitatoare fizice de viteza pe toate stradutele , treceri de pietoni inaltate de la nivelul strazii , lectii de educatie rutiera incepand cu clasa a 8-a .

      Curti speciale pentru incidente (baut/drogat la volan , condus cu viteza peste un anumit nr de km ) in care inculpatul ajunge acolo in 1-2 saptamani si pleaca cu sentinta. Sentinte de la 1 saptamana la luni cu inchisoare sau arest .

        (Citează)

    • “Si NU, celelalte tari nu sunt civilizate, oamenii sunt la fel peste tot” – ce va mai place prostia asta complet neadevărată, e un fel de coping mechanism când stai într-o țară populată în majoritate de oameni de ra.at, ajută să treci mai ușor peste complexele de inferioritate.
      Stai câteva luni într-o țară din vest, să vezi cum sunt oamenii și ce diferență de bun simt și civilizație la orice nivel este față de Ro.

        (Citează)

  7. Din cate am inteles, masina i-o daduse proprietarul care era un unchi unui nepot de 19 ani, care asta la randul lui o subinchiriase pustiului de 17 ani.

    De ce nu se fac asigurari RCA pe soferi ci pe masini?!

      (Citează)

  8. Când ai tu copii, astfel de știri îți lasă un gol în stomac

    nu am copii, deci astfel de stiri nu-mi lasa un gol in stomac /s

    asta imi aduce aminte de un sticker: no baby on board, feel free to crash into me.

      (Citează)

  9. Si, fara sa gresim, putem generaliza.

    La fel de invizibili sunt cei de la politia de sector si agentii de la locala. Se observa usor prin prezenta grupurilor de drogati prin centrul orasului, parcangiilor dupa ora 18, si a cersetorilor. Si nu e doar lipsa lor de implicare sau incompententa ci si complicitatea (de ex cu micii dealeri din centru)
    Si putem merge si mai sus. Joaca de-a munca a oricarui functionar public. Si stiti cum se vede cel mai clar asta? Prin uimirea si incantarea noastra atunci cand ceva merge ca uns. Cand ne bucuram pentru ca am rezolvat rapid cu un act-ceva este tocmai pentru ca este exceptia. nu norma.

    Sa fim realisti, in generatia aceasta nu mai putem spera la o decenta a societatii asemanatoare cu ce este de la ungaria in stanga.

      (Citează)

  10. GabrielG:
    Când ai tu copii, astfel de știri îți lasă un gol în stomac

    nu am copii, deci astfel de stiri nu-mi lasa un gol in stomac /s

    asta imi aduce aminte de un sticker: no baby on board, feel free to crash into me.

    Pacat ca asta ai reținut din tot articolul. Doar pentru cultură generala, teama celor cu copii este aceea de nenorociri ce se pot abate asupra acestora (a copiilor), nu a părinților. Astfel încât nu, nu există comparație între cele 2 situații pe care sa o pui pe un sticker. Compari altruismul cu autoapararea. Do better!

      (Citează)

  11. Partial?!? Eu ii vad in proportie de 99%

      (Citează)

  12. Acolo a gresit si primaria care a facut parcari pe trotuarul de acces spre parc. Accidentul s-a intamplat la intrarea principala, parcarile sunt pana in buza intrarii. Cum naiba sa nu lasi spatiu pentru pietoni langa parc!? Lumea vine la plimbare in parc cu copii, nu puteau lasa 10-20m la intrare, de siguranta?? Cu asta se ocupa ps3, care betoneaza tot ce prinde si face parcari (pe Pallady, la Dristor, langa stadionul national – acolo este ps2). Pe Pallady iesirile de la metrou dau direct in strada. O tragedie se putea intampla oricand si iata ca s-a intamplat. A sarit cineva de la primarie sa spuna ca va face trotuar pe acolo si blocheaza accesul masinilor? N-am vazut. In continuare trebuie sa fim cu ochi-n 4 cand mergem pe trotuar sau ce ar trebui sa fie trotuar.

      (Citează)

    • Modificarea amplasamentului s-a făcut cu avizul Brigăzii Rutiere București, la propunerea titularului investiției PS3.
      Aceeași BRB care a avizat multe parcaje de reședință construite pe trotuarele pietonale existente.
      Inclusiv mare reales Ciucu de la sectorul 6 a făcut așa ceva în zona școlii Sf. Constantin și Elena, ce frumos merg copiii spre școală pe carosabil.

        (Citează)

  13. Macar de am avea camere/ radare peste tot, sa fie legislatie pentru ele.
    In UK daca depasesti cu roata masinii linia aia de demarcare pentru trecerea de pietoni in fata careia masina trebuie sa se opreasca, direct amenda acasa.

    In Franta plin de camere, nici acolo nu am prea vazut Politie. Dar te ardeau la orice.

    Mai demult in Buc unul a “parcat” si a blocat linia de troleu, se facuse blocaj total. La final a zis ca avea treaba acolo.

      (Citează)

  14. De pe unde am mai umblat prin diverse țări, am constatat că tocmai faptul că poliția e aproape invizibilă dar prezentă îți dă așa un sentiment de smochină.
    Mașini civile și mai vechi, polițiști în haine civile. Ai făcut o aroganță, poc girofarul scos pe plafonul mașinii și te trag pe dreapta.
    Austria, Germania, Elveția ( în Danemarca am fost turist pieton, am văzut o singură mașină de poliție inscripționată în două săptămâni de vacanță).
    În aproape trei ani de când m-am mutat la sat aici în Spania ( în afara localităților jurisdicția aparține de Guardia Civil, nu de Poliție) am văzut două mașini inscripționate și patru civile . Balaurii erau cu vestele de Guardia Civil pe ei și în niște mașini de săraci :)))).

      (Citează)

  15. Mă bucur sa vad ca prinde tracțiune ideea pe care o susțin de ani de zile: mașina cu care se comite o infracțiune trebuie confiscata.

      (Citează)

  16. Ar fi interesant un punct de vedere oficial… Asa putem da cu presupusul mult și bine. Sustin si eu ca in capitala, dar si prin țară, nu prea vezi echipaje de Politie pe strazi… La sesizari scrise, ulterior se intampla ceva, dar apoi este “liniste” din nou.
    Oare amenzile pe care le-ar da Politia nu se vor duce la bugetul local?! Ar vea bani de benzina, de mentenanta… Ar creste un pic si gradul de securitate, am creste si in sondaje… Ar da bine pe hartie

      (Citează)

  17. Militia, aceasta institutie inutila si plina de oameni cinstiti. Ce ne-am face fara ei?
    Zilnic fac titan – unirea. Dimineata pe la 7 si ceva si dupa masa pe la 4. Zilnic vad masini oprite aiurea, in aceleasi locuri, pe avarii, incurcand traficu. Zilnic se trece pe rosu. Zilnic se blocheaza intersectii. Zilnic, aproape toti soferii stau pe telefon. Zilnic sint unii care o iau pe linia de tramvai. Si tot asa. Niciodata n-am vazut fir de militian facand ceva. Si culmea e ca le-am si scris de cateva ori, spunandu-le chestiile astea. Degeaba.
    Am ajuns la stadiul de scarba fata de militieni incat atunci cand vad unu, imi vine efectiv sa ma duc sa-l joc in picioare.
    In schimb gasesti militieni in boscheti cu radaru, culmea in locuri care chiar nu reprezinta vreun mare pericol, gen iesire din localitati sau in mijlocul campului pe o zona unde e restrictie de viteza anapoda si tot asa.
    Sau ii mai gasesti sambata seara pe centru vechi, cu televiziunea dupa ei sa arate ce muncitori sint.

      (Citează)

  18. Am văzut și auzit mai multe cazuri de polițiștii rutieri, care, întrebați de ce nu dau amenzi au răspuns ceva de genul “păi sunt prea mulți, nu putem să-i amendăm pe toți”.

    Ce anume îi oprește? Au un număr maxim de amnezi de cat pe zi? Și dacă ar amenda doar o parte, s-ar liniști mult mai mulți.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus