un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Jumătate dintre creatorii de conținut câștigă sub 15.000 usd pe an, iar 4% peste 100.000 de dolari

2 Jul 2024  ·

GÂNDURI  ·

9 comentarii

Așa zice un studiu de piață despre creatorii de conținut făcut de Goldman Sachs și prezentat public acum câteva zile. Principalele date din studiu ar fi următoarele:

  • sunt peste 50 de milioane de creatori de conținut la nivel mondial care câștigă bani din asta.
  • 48% dintre ei câștigă sub 15.000 de dolari pe an.
  • 13% dintre ei câștigă peste 100.000 de dolari pe an.
  • 59% din bani vin din contracte cu diverse branduri.

Acest procent de 13% nu este foarte cert. Ar putea fi vorba doar de SUA aici. Pe de altă parte, un raport de anul trecut dădea la 4% procentul celor care fac peste 100k anual, deci nu m-ar mira să fie 13% astăzi.

De asemenea, bănuiesc că sunt sume înainte de taxe și impozitare.

Rata de creștere a numărului de creatori de conținut va fi de 10-20% în fiecare an dintre următorii 5. În 2024, creatorii de conținut vor câștiga în total peste 14 miliarde de dolari.

Articolul din Wall Street Journal care a pus cap la cap aceste cifre vorbește și despre banii puțini care vin de la TikTok, care are un model ciudat de a-și plăti creatorii principali de conținut. Întâi cu un fond fix care se împărțea lor, apoi cu un program de plăți, dar articolul dă și două exemple bune:

  • un tip cu 2,9 milioane de urmăritori a câștigat 120 de dolari la un clip cu 10 milioane de views.
  • o domnișoară pe beauty a câștigat 12.000 de dolari anul trecut la 1,8 milioane de urmăritori.

Dacă TikTok va fi interzis în SUA, va lăsa fără venituri o mulțime de oameni care au acolo mulți urmăritori. Cei pricepuți i-au mutat în timp de acolo și în Instagram, YouTube sau alte platforme.

Oricum, 59% din venituri vin din publicitatea pentru diverse branduri. În raportul de anul trecut, Goldman Sachs spunea că alte surse de venit sunt veniturile din publicitatea aplicată de platforme peste conținut (ad-sharing), merch propriu, linkuri afiliate, cursuri sau tutoriale și pur și simplu tips primit de creatorii de conținut, dar toate aceste surse se învârteau pe la 5% pondere individuală.

România

Estimarea de mai jos este strict a mea. Este bazată pe ce știu eu despre piață, bugetele care se învârt în ea, ce creatori de conținut atrag campaniile și bârfe despre ce fee-uri există.

Eu cred că în jur de 40-60 de creatori de conținut trec anual de 100.000 de euro.

Mă refer la toate categoriile aici: site-uri independente cu 1-2 autori, bloggeri, vloggeri, influenceri, tiktokeri etc, dar cu o mențiune importantă: au pornit “de la zero” cu crearea de conținut, nu au fost dinainte cântăreți sau vedete TV sau cunoscuți din alte asemenea motive. Pe aceia nu-i includ aici.

Întrebare: ați cumpărat vreodată merch de la un creator de conținut? Dacă da, ce anume?

asus s5507

    9 comentarii

  1. Un domeniu care ma depaseste. Stiu si eu de dorian popa, șeli, buhnici si cam atat. Si-i stiu prin prisma scandalurilor din presa in care au fost implicati, nu ca as urmari ce rahat mananca. Pe toti astia io-i asociez cu niste maimute care fac ca toate alea ptr bani. Si tot ptr bani si-ar vinde si sufletu. Cam asa îi percep eu. Ar fi interesant de discutat despre utilitatea acestor indivizi. Imi par la fel de utili ca un coș pe bucă. Ba chiar majoritatea sint extrem de toxici ptr publicul lor care e in special format din copii.
    Mai sint vreo 2 care fac d-alea de calatorit, imi scapa numele, aia sint okeiuț. Bine sint mai multi, da’ majoritatea sint milogi care ptr bani lauda orice.
    Si evident mai sint astia cu scrisu, gen arhi, zoso, tu.
    Si apoi e puhoiu, turma, herghelia de chizde influencerite, a caror inutilitate si toxicitate o excede pe cea a alora de i-am mentionat la inceput. Practic aici e curvasareala maxima. E efectiv prostitutie mascată.
    Si nujtu de ce, cand aud de creatori de continut imi rasuna in cap introul de la Egali din nastere-Ombladon….au scapat de sub zavoare lenea, rautatea si trufia, or sa mearga in lume si or sa cuprinda minti nestiutoare, prea nevinovate si prea slabe inca sa le stea impotriva.

      (Citează)

  2. Eu iau în calcul și părerea altor oameni.
    De exemplu când mi-am cumpărat mașina. Am făcut un buget, am văzut ce e pe piață. M-am uitat la Turații, mi-a plăcut cum a explicat, m-am dus la showroom, m-am uitat puțin la mașina, am cumparat-o din stoc fără nici un test drive.
    11 ani mai târziu încă sunt mulțumit.

    Dacă vreau un parfum, dau un ochi și pe
    Youtube întâi.
    Pentru telefoane sau componente sau alte minuni, prefer să citesc un articol.

      (Citează)

    • Bun de tot Turatii. Si me mine m-a ajutat sa ma decid cu masina. Doar ca acum trebuie sa isi cam schimbe numele canalului, ca e fiert pe electrice. Eu inca nu rezonez. Ar fi aiurea sa imi iau electrica, stand la bloc.

        (Citează)

  3. Eu am dat comanda la ultimele 3 masini bazat pe review-urile de pe youtube. Ultima am refuzat-o dupa drive test.
    De obicei caut eu info despre ce as vrea sa-mi cumpar, nu cumpar ca a zis x. Nu asa face toata lumea?

      (Citează)

  4. Eu m-am interesat singur pe forumuri și am luat în calcul părerile celor care au folosit mașinile ani la rând (unii chiar generații la rând). Am făcut drive test și așa am ales să cumpăr mașina. Folosind-o deja de vreo 6 ani pot să spun că am luat decizia corectă, cu o mică observație: trebuia să iau motorul ceva mai puternic (am fost limitat de buget).

    La telefoane e mai complicat cu părerile celor care folosesc telefonul. Aici sunt vreo 3 categorii: fanboys, hateboys și printre picături cei care își spun părerea cu argumente. Trebuie să elimini părerile super pozitive și super negative fără argumentare. Recenziile de la diferite site-uri sunt iarăși așa și așa. N-am cumpărat niciodată un telefon pe baza părerii unui singur creator de conținut. Aș spune că în aceeași situație sunt și televizoarele, sistemele audio sau căștile.

    Având în vedere articolul despre sugestiile date de Gemini de la Google, sunt convins că unii cumpără exclusiv pe baza părerii unuia dintre influenceri din cauza lenei. Pun pariu că sunt unii dintre cei care returnează apoi produsul și dau notă mică pe baza unei singure chestii care nu le-a plăcut.

      (Citează)

  5. Creator de continut sunt si eu dimineata dupa cafea. Citesc blogul asta in timp ce creez continutul

      (Citează)

  6. add:
    Eu am dat comanda la ultimele 3 masini bazat pe review-urile de pe youtube. Ultima am refuzat-o dupa drive test.
    De obicei caut eu info despre ce as vrea sa-mi cumpar, nu cumpar ca a zis x. Nu asa face toata lumea?

    Ce mașină ai?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus