►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
8 Jul 2024 ·
AUTO ·
Vă așteptați să zic de Hamilton în titlu? M-am bucurat pentru victoria lui de parcă aș fi fost în echipa Mercedes. Hamilton n-a mai câștigat o cursă din 2021, dar s-a văzut din ritmul pe care l-a avut pe circuit în toți acești ani că nu a renunțat niciodată să lupte la maxim pentru fiecare punct. Nu l-a ajutat niciodată mașina. Până acum.
Mai important, însă, cursa de la Silverstone mi-a arătat mie că Verstappen este de bătut. Mercedes și McLaren au fost mai bune. Red Bull nu mai are monopostul cel mai performant! Probabil au cel mai bun pilot de pe circuit, dar nu cel mai bun monopost.
Au fost destule surprize în săptămâna dintre curse. Haas l-a semnat pe Bearman pentru mai mulți ani. Bearman a pilotat pentru Ferrari când Sainz s-a operat de apendicită și a obținut direct locul 7 în prima sa cursă din Formula 1, luând 6 puncte.
Asta înseamnă că are dintr-o singură cursă mai multe puncte decât au adunat în tot sezonul Gasly, Magnussen, Albon, Ocon, Zhou și Sargeant. Rămâne de văzut cu cine va face acesta echipă la Haas.
Calificările au început cu un circuit ud care s-a uscat în timp, așa că unii piloți au obținut rezultate atipice pentru performanța lor uzuală în aceste calificări.
Surpriza a fost că cele două Mercedes-uri au obținut curat și cinstit primele două poziții, iar un al treilea britanic, Norris, urma să plece după ele. Trei britanici pe primele trei poziții în Marele Premiu al Marii Britanii, mai rar vezi așa ceva.
Verstappen pleca de pe locul 4, un semn încă din calificări că nu mai merge treaba ca înainte.
Verstappen l-a depășit pe Norris imediat după start, dar asta pentru că britanicul n-a avut o trasă bună în virajele 3-4.
Apoi a început ceea ce m-a făcut să pun acest titlu și să-mi confirme ceea ce se prefigura din cursele anterioare. Verstappen n-a putut trece de cele două Mercedes-uri, ba chiar ele s-au îndepărtat, punând 3 secunde față de Red Bull în primele tururi.
Verstappen a fost apoi depășit curat și cinstit de Norris și de Piastri, iar asta spune multe despre performanța monopostului Red Bull față de McLaren și Mercedes în ultima vreme.
Cursa a fost palpitantă începând cu acest moment. Se anunța ploaie prin turul 16, pentru câteva tururi, apoi o pauză și apoi o ploaie și mai puternică. Piloții știau asta. A început o luptă pe poziții și o înfruntare a strategilor de la boxe.
Când știi că urmează ploaie, apar câteva alegeri dificile de făcut. De exemplu, ca pilot vrei să fii cât mai sus, că poate plouă atât de puternic încât cursa se încheie în ordinea din acel tur sau poate apare un safety car ce neutralizează totul.
Din motivele de mai sus, nu vrei să fii nici primul care schimbă pe anvelope de ploaie. Dacă se oprește cursa fix după ce intri tu? Pe de altă parte, dacă nu intri la timp și rămâi pe un circuit ud, pierzi foarte mult timp.
Toate acestea s-au văzut în cursa de la Silverstone. Ploaia ușoară a început și majoritatea piloților au rămas pe circuit ca să o înfrunte pe anvelope slick. Au fost mici derapaje, dar în principiu cei care au făcut asta au dovedit că a fost alegerea bună.
Leclerc și Perez au schimbat pe Inter și mai rău le-a fost după aceea. Leclerc oricum a plecat de pe locul 11 și urcase până pe 8, dar schimbul pe Inter-uri i-a stricat toată cursa, la un moment dat ajungând pe locul 16. Circuitul nu a fost niciodată atât de ud încât să dea randament acele pneuri, iar la un moment dat Leclerc era cu 12 secunde mai lent per tur decât alte monoposturi de pe circuit.
Au fost două momente cheie: când au schimbat piloții din vârf pe Inter-uri, în cele din urmă, și când au schimbat înapoi pe slick-uri după ploaie.
Aici s-a văzut strategia, iar unele echipe au greșit-o grav. De exemplu, Mercedes a chemat amândoi piloții deodată. Al doilea a pierdut 3 secunde așteptând ca monopostul din față să fie schimbat, dar ar fi pierdut mult mai multe secunde dacă pilotul rămânea pe circuit și făcea un tur foarte lent pe ploaie.
În mod total neașteptat, McLaren l-a chemat pe Norris într-un tur și pe Piastri în turul următor. Asta i-a stricat total cursa pentru că acel tur a fost foarte lent pentru Piastri. În loc de un loc 2, 4️⃣Piastri a terminat cursa pe 4 și asta după retragerea lui Russell, altfel probabil ar fi fost pe locul 5.
Verstappen a schimbat primul și a câștigat apoi câteva poziții. Nu înțeleg de ce Mercedes și McLaren n-au chemat piloți în același tur, ca să nu riște un undercut.
Și schimbul pe slickuri a fost o dovadă de bună strategie. Hamilton și Norris au ieșit cu soft-uri, cum ar fi fost normal pentru o cursă din care mai erau vreo 15 tururi. Verstappen a ieșit cu hard-uri, o decizie aparent ciudată inițial, dar per total asta i-a permis să tragă mai tare și să profite de degradarea mai mică a pneurilor sale față de cea a lui Norris. Circuitul nu era perfect uscat, așa că soft-urile nu au putut oferi acel plus de performanță față de hard-uri, ci doar s-au degradat mai repede.
În final, 1️⃣Hamilton și-a păstrat avansul și n-ar fi fost ajuns de 2️⃣Verstappen, care însă a reușit să-l depășească pe 3️⃣Norris în ultimele tururi. 5️⃣Sainz n-a fost prea observat în cursă, dar a terminat pe locul 5, iar Hulkenberg a luat un loc 6 meritat.
Și cele două Aston Martin, în cursa lor de casă, au fost în puncte, la fel și Albon, care este thailandez-britanic.
Per total, o cursă foarte frumoasă, chiar minunată prin toate răsturnările de situație. Îmi pare rău că Russell a abandonat cu probleme la motor. Verstappen a luat locul 2, dar printr-o strategie bună a echipei, care l-a chemat exact la momentul perfect la schimb pe anvelope de ploaie și apoi la loc pe slickuri.
Când condițiile de circuit au fost însă identice pentru toți piloții, s-a văzut că cele două McLaren-uri au fost mai rapide decât Verstappen, la fel și Mercedes-urile. Trăim vremuri foarte interesante!
The good:
The bad:
Hamilton mai depășește un record: 9 victorii pe același circuit în carieră. A plâns de la finalul cursei și până pe podium și se vedea că această victorie este descătușarea nervoasă de care avea nevoie.
O presupunere de-a mea: acum regretă că la anul se mută la Ferrari. Echipa italiană pare că nu se regăsește. Leclerc s-a calificat slab și apoi strategia echipei a fost total inoportună. Performanța italienilor față de cea a Mercedes lasă în prezent de dorit, o inversare față de începutul sezonului.
Piastri a trecut de Perez în clasamentul general, ceea ce sigur nu este o veste bună pentru Red Bull. Verstappen a mai câștigat puncte față de Norris, de fapt, prin clasarea mai bună, dar important este că Norris s-a distanțat de Leclerc, iar cei doi piloți Mercedes intră și ei în luptă pentru locurile 2-4 la general. Spun din nou: restul sezonului va fi foarte disputat.
În clasamentul constructorilor, Ferrari mai are avans doar 7 puncte față de McLaren. Abandonul lui Russell face ca Mercedes să rămână la mai bine de 70 de puncte în urma McLaren, pierzând astăzi puncte prețioase în această bătălie.
Următoarea cursă: pe 21 iulie, în Ungaria.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
3 comentarii
08/07/2024 la 12:29 PM
“Leclerc (locul 14 la final) pentru că nu s-a opus schimbului de pneuri.”
Cum sa se opuna cand el le-a cerut?
Costin(Citează)
08/07/2024 la 10:22 PM
Verstappen e cel mai bun . Restul sunt detalii 😊
Ionut28(Citează)
09/07/2024 la 7:32 AM
Max a avut probleme la mașină, deci nu a concurat în condiții normale….
Dan(Citează)