►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
« Știrile zilei despre tehnologie și fotbal – 1 iulie 2024
4 jocuri interesante care se lansează în iulie, inclusiv First Descendant și F1 Manager 24 »
1 Jul 2024 ·
GÂNDURI ·
George Russell a câștigat în Austria, cu noroc, fiind prima victorie a Mercedes din noiembrie 2022 încoace. Și a câștigat cu noroc pentru că din nou Norris a fost mai rapid decât Verstappen, dar, încercând să-l depășească, cei doi s-au acroșat.
Știți de când n-am mai văzut o astfel de cursă? Din sezonul 2021, când Hamilton și Verstappen se luptau roată la roată în aproape fiecare cursă. Vă zic eu, campionatul poate nu este relansat, în esența lui, dar măcar avem spectacol pe circuit.
Gasly a semnat pe mai mulți ani cu Alpine. Stroll va continua la Aston Martin inclusiv în 2026. Piața se micșorează pentru Sainz.
Cred că a fost una dintre cele mai plictisitoare curse sprint de până acum. Singurul eveniment notabil a fost că Piastri a trecut înaintea lui Norris în cursă, față de grila de start în sprint, dar în rest nimic remarcabil.
Nici calificările nu anunțau surpriza din cursa de duminică. Grila de start a fost oarecum uzuală pentru perioada aceasta post-upgrades, adică Verstappen, Norris, Russell, Sainz. Perez pleca de pe locul 8, continuând cu o serie de calificări neimpresionante.
Cursa a arătat din nou că McLaren este mai rapid decât Red Bull. Sau măcar că Norris este mai rapid decât Verstappen, nu musai și Piastri, contând până la urmă și experiența piloților la ceva.
Și inițial cursa s-a desfășurat într-un mod normal. Verstappen s-a distanțat la start, probabil forțând, iar Norris îl urmărea la câteva secunde distanță. Primul schimb de pneuri s-a desfășurat normal, iar după câteva tururi s-a restabilit ordinea inițială în cursă.
Problemele lui Verstappen au început cu o piuliță proastă la roată. A intrat pentru al doilea schimb de pneuri și o roată nu a putut fi demontată ușor. În total, a stat vreo 6,5 secunde la pitstop, iar avansul său față de Norris, care era de vreo 8 secunde, practic a dispărut.
Norris a intrat în același tur la boxe. A ieșit odată cu Verstappen, amândoi pe pneuri noi, și după un tur a fost în zona DRS pentru a-l ataca. Și l-a atacat timp de câteva tururi, dar mi se pare că s-a cunoscut din nou că Verstappen este pilotul superior, rezistând bine în frunte fără a face greșeli.
Problema a fost că, prin turul 64, Norris a încercat o depășire prin exterior. Verstappen s-a mișcat un pic spre el, dar rămânând totuși loc destul pe circuit și pe vibrator pentru Norris. A fost un contact mic, iar Verstappen a fost dejantat. Ghinionul lui Norris a fost că s-a atins de janta lui Verstappen, ceea ce i-a cauzat și lui o pană.
A fost o imagine mai rar întâlnită. Puteți vedea aici clipul. Întâi părea că Verstappen are pană și deci Norris va trece fluierând mai departe, ceea ce a făcut. 100 de metri mai târziu, s-a văzut pana lui Norris. Verstappen l-a depășit din nou pe Norris, amândoi cu câte o anvelopă spartă, sărind de pe jantă!
Culmea, Norris a avut ghinionul mai mare. Amândoi au ajuns la boxe, dar McLaren-ul s-a retras, probabil cu probleme la suspensie. 5️⃣Verstappen a pus o altă anvelopă și a terminat cursa pe locul 5.
1️⃣Russell, care era pe locul 3, dintr-o dată a văzut cum primii doi piloți s-au eliminat reciproc. A preluat conducerea și a pilotat fără probleme spre a doua sa victorie din Formula 1, prima după cea din noiembrie 2022 din Brazilia. Toto Wolff era fericit de parcă venise Crăciunul.
2️⃣Piastri a luat locul 2 după ce a trecut de 3️⃣Sainz, iar 4️⃣Hamilton locul 4, dar mult în spatele primilor trei, după o penalizare de 5 secunde și probleme cu podeaua mașinii.
Cei de la Haas au avut un weekend bun, terminând pe 6 și 8, iar Ricciardo a luat și el puncte de pe locul 9. Leclerc a avut o cursă slabă, terminând tocmai pe locul 11, iar Alonso cred că a dezamăgit pe toată lumea terminând pe 18.
Arbitrii au considerat că Verstappen a fost vinovat pentru coliziunea cu Norris, din moment ce i-au dat ulterior 10 secunde de penalizare. Mie mi s-a părut că Verstappen a îngustat la minim unghiul, dar lăsând totuși suficient loc pentru Norris. Depășirile prin exterior sunt de obicei dificile pentru că nu-ți rămâne mult loc și trebuie să știi când să te retragi din încercare.
Nu că ar fi contat. Cele 10 secunde n-au schimbat cu nimic pozițiile finale, dar mie mi s-a părut un incident de cursă și atât. Mai mult, mi s-a părut că arată și că Norris mai are un pic de învățat despre pilotat în condiții de stres. De câte ori ajunge în astfel de situații la limită, când trebuie să atace sau să reziste unui atac, este predispus la greșeli.
În cursa din Austria, Norris a pierdut o victorie care ar fi fost sigură dacă pur și simplu se concentra pe pilotaj și depășea curat într-unul din multele tururi pe care le mai avea la dispoziție.
The good:
The bad:
Verstappen are un avans confortabil, aproape 100 de puncte, de asta zic că nu cred că-i este amenințat în vreun felul titlul mondial. Norris își menține locul 2, Sainz îi suflă în ceafă lui Leclerc, iar Russell și Piastri lui Perez. Cam acestea sunt înfruntările care se conturează în cursele următoare.
În clasamentul echipelor, însă, McLaren se apropie tot mai mult de Ferrari. Inclusiv Mercedes a mai redus diferența după câteva curse bune pentru echipa germană. Eu cred că Ferrari și McLaren vor continua să adune multe puncte și rămâne de văzut doar cine va ocupa locul doi.
Haas a trecut de Alpine și urcă pe locul 7. Încă un pic și îi amenință și pe cei de la RB.
Următoarea cursă: Silverstone, pe 7 iulie. La McLaren acasă. La Norris și Russell și Hamilton acasă. Așteptările sunt deci mari.
« Știrile zilei despre tehnologie și fotbal – 1 iulie 2024
4 jocuri interesante care se lansează în iulie, inclusiv First Descendant și F1 Manager 24 »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
12 comentarii
01/07/2024 la 11:35 AM
Cursa a fost SPECTACOL !!!!!!!!! SI cred ca de acum incolo asa vor fi !!! APropo de LEC.. asta ce a patit de a terminat atat de jos? Deja pierde puncte pretioase pentru echipa.. e aiurea sa traga un om pentru echipa care la final de an e dat afara..
eBogdan(Citează)
01/07/2024 la 2:32 PM
Da, a fost prima cursa fun dupa muuuult timp.
Matilda(Citează)
01/07/2024 la 3:18 PM
@eBogdan, Sainz este platit pentru cursele din anul acesta, deci este normal sa traga cat de tare poate.
Daca el vrea sa nu traga pentru echipa, este alegerea lui. Dar tinand cont ca nu a semnat inca pentru anul viitor, are tot interesul ca in cursele urmatoare sa se descurce cat mai bine.
Andrei G(Citează)
01/07/2024 la 11:40 AM
La ultimul pit Verstappen a pus pneuri uzate, pentru ca nu mai avea la dispozitie un set nou. Si asta i-a permis lui Norris sa se apropie.
Despre incident, si eu cred ca Verstappen a fost mai mult de vina, dar Norris putea evita usor. O situatie identica a fost anul trecut in acelasi viraj. Sainz l-a “strans” pe Max, care a iesit cu 2 roti pe vibrator ca sa evite o coliziune, iar apoi printr-un switch back l-a si depasit.
https://www.reddit.com/r/formula1/comments/1ds8i2m/verstappen_squeezing_norris_2024_v_sainz/
De asemenea, acum 2 saptamani Norris l-a scos pe Max pe iarba la startul din Barcelona.
Sol(Citează)
01/07/2024 la 12:22 PM
si a tot facut asta de ceva vreme.
doar ca atunci cand tot cedezi.. ceilalti vor insista sa te inlature.
mie mi se pare o mutare de campion din partea lui norris (chiar daca pe termen scurt a insemnat niste puncte in minus).
john2381(Citează)
01/07/2024 la 11:48 AM
MAX nu stie sa piarda……..
eBogdan(Citează)
01/07/2024 la 11:48 AM
In noiembrie 2022, in Mexic a castigat Verstappen. Russell a castigat cursa din Brazilia.
Alin(Citează)
01/07/2024 la 2:35 PM
Ai dreptate, mulțumesc, am corectat.
nwradu(Citează)
01/07/2024 la 2:12 PM
Milogul de Max prefera sa cauzeze accidente decat sa piarda pozitia din cursa. Max are un obicei prost si ilegal de a schimba trasa pe franare ceea ce a facut si in cursa de ieri, de cateva ori pana l-a lovit pe Lando.
vrajeala(Citează)
01/07/2024 la 3:31 PM
Canada a fost cel putin la fel de buna. Acolo am avut atat dueluri la varf cat si vreme schimbatoare.
Sol(Citează)
01/07/2024 la 9:36 PM
Max este probabil cel mai bun pilot în situație de calificări sau când este la conducere relaxat (în principiu când e singur), dar în momentul când este pus puțin sub presiune și trebuie să se dueleze e un bou incompetent și a demonstrat din nou, ca în 2021, că tot ce știe e “dă-te că vin” și “mă lași sau facem accident”…
Adrian(Citează)
02/07/2024 la 12:09 AM
Era de menționat că Norris l-a ajuns pe Max și fiindcă a tot depășit limitele circuitului, fapt pentru care a primit 5 secunde penalizare, așa că Max putea să îl lase să îl depășească, apoi să se mențină în maxim 5 secunde până la final și tot ar fi câștigat. Greșeala Red Bull a fost că nu i-au zis lui Max.
alunelu(Citează)