un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Ford readuce modelul Capri ca un crossover electric, disponibil acum la comandă

11 Jul 2024  ·

AUTO  ·

9 comentarii

Capri este un nume greu în istoria Ford. Primul model a fost lansat în 1969 în Europa și a fost un fel de Mustang european. Mașina s-a bucurat de succes și a fost produsă până prin 1986.

Așa cum Ford a reutilizat nume precum Puma sau Explorer, la fel face acum și cu modelul Capri, care va reveni pe piața ca un crossover electric.

Îmi place cum arată. I-au păstrat din liniile primelor Capri, de fapt pare un mix între partea frontală mai amplă în zona farurilor, cum avea prima generație Capri, și farurile multiple ale generației doi.

Nu mai are aspect de pony car. De fapt, seamănă cu ID.5 de la Volkswagen și, întrucât mașina folosește platforma MEB a Volkswagen, nu mă miră asta. Și modelul curent Explorer de la Ford folosește de fapt platforma Volkswagen și o mulțime de piese de la nemți, o colaborare între cele două companii pentru a ține costul sub control.

Există două versiuni:

  • RWD: 627 km autonomie oficială, 286 CP, încărcare la 135 kW, suta în 6,4 secunde
  • AWD: 586 km autonomie oficială, 340 CP, încărcare la 185 kW, suta în 5,3 secunde

Ambele se numesc oficial “extended range”, apropo, poate pentru impresia artistică, poate pentru că în viitor vor fi lansate și ediții cu autonomie mai mică.

Specificațiile vorbesc despre două nivelul de echipare, Capri și Capri Premium, dar puteți să vă jucați direct cu configuratorul de pe site-ul Ford.ro. Mașina este deja disponibilă pentru comandă și oficial începe de la 50.000 de euro, față de 47.500 euro pentru Ford Explorer.

Capri are 4,6 metri lungime. În interior există un ecran de 14,5 inci în diagonală cu Apple Carplay și Android Auto. Ca și pe modelul Explorer, ecranul se mișcă sus-jos ca să-l pui la înălțimea potrivită pentru tine. Chiar mă uitam zilele acestea la tot felul de review-uri pentru Ford Explorer și în general mașina este apreciată de cei care o testează. Probabil la fel se va întâmpla și cu Capri.

    9 comentarii

  1. Mi s-a facut rau cand a zis ala in film “sleek body” si “sportscar for the family”. Daca asa arata acum “sleek” si “sport”…

      (Citează)

  2. Ce maradonă!

    Capri era o mașină slim, sexy, fluida, a cărei forma o recunoșteai și pe întuneric. Pe când chestia asta are silueta unui tractor peste care cineva a îndesat plastilină în toate orificiile.

      (Citează)

    • nashu_mare:
      Ce maradonă!

      Capri era o mașină slim, sexy, fluida, a cărei forma o recunoșteai și pe întuneric. Pe când chestia asta are silueta unui tractor peste care cineva a îndesat plastilină în toate orificiile.

      adica la fel cum au facut cu mustangul electric, de la muscle car a ajuns dulap.

        (Citează)

    • Nu te contrazic, dar dacă privești în alt context, Ford Capri era o aromă de mașină americană sport, translatată în trendul european de design al vremurilor respective.
      Capri de acum e translatat în trendul curent. Nu e mai maradonă decât era Capri-ul anilor 70 pentru vremurile de atunci, dar nu are cum să fie nici Capri-ul anilor acelora , copie de pe planșă, că conceptul ăla era o idee ancorată în vremurile de atunci. Pare că au păstrat oarecum ideea, și au translatat-o în trendul curent, presupun că ai văzut Mustang Mach-e

        (Citează)

    • Eu cred că doar aveau brandul înregistrat și n-au vrut să înregistreze asta. Nu e ca și cum mașina de acum se adresează celor care au avut Capri acum 60 de ani.

      La Ford Puma i-a păsat cu adevărat cuiva că nu seamănă cu Puma mai vechi?

        (Citează)

    • Catalinx: Capri de acum e translatat în trendul curent

      Sa translateze ce vor, dar sa nu zica “sleek body” si “sportscar” referitor la butucul ala galben.

        (Citează)

  3. 2024 si pompa de caldura inca e la optionale extra. Bani de Y, good luck with that!

      (Citează)

  4. Eu zic ca seamana. Ambele au 4 roti, un volan si se numesc capri. Suficient.

      (Citează)

  5. Apropo de masini si readucerea la viata a unor vechi disainuri….mustangu clasic e top. Mai ales modelul din 2005 care era sa ma pacaleasca, asa bine semana cu modelele vechi din anii 60. Tin minte ca prima data l-am vazut in jocu NFS. M am si mirat ce cauta o masina din anii 60 intre masini noi. Apoi m am lamurit, era noul model. Da asa la prima vedere m a pacalit. Deci se poate.
    La fel dodge challangeru din 2008 aducea bine cu ala din anii 60.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus