►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
13 Jun 2024 ·
GÂNDURI ·
Radu Mihaiu de la USR, conform numărătorii oficiale, a pierdut alegerile de la sectorul 2 în favoarea unui candidat PSD, Rareș Hopincă. Diferența este infimă, 511 voturi în favoarea PSD, iar în ultimele zile Mihaiu a arătat pe rețelele de socializare o mulțime de nereguli de la vot.
De exemplu, la o secție de votare, după numărarea din seara respectivă, rezultatele s-au trecut greșit în centralizatorul final. Cele 333 de voturi ale lui Mihaiu au fost trecute la alt candidat, iar cele 47 de voturi ale acelui candidat în dreptul lui Mihaiu. Rezultatul bătea la ochi din prima pentru că proporția voturilor dintre cei candidați cam asta a fost în tot sectorul.
Și comisia de numărare de la acea secția și-a recunoscut greșeala în scris, ulterior, zice primarul USR, dar comisia (PSD) de la Biroul Electoral de Sector refuză renumărarea voturilor pentru a corecta eroare. Vă reamintesc că diferența între candidați este de 511 voturi, iar 286 ar putea fi recuperate doar din această secție, de exemplu.
În alt caz, ceea ce pare în fotografie a fi un buletin de vot perfect valabil în favoarea lui Mihaiu a fost anulat de comisia de numărare, fără un motiv clar.
Lipsesc 504 voturi. S-au dat buletinele, s-a votat, s-au introdus în urne, dar la numărătoare lipsesc 504 voturi din 40 de secții. Și vorba lui, cele mai multe din cartiere unde s-a votat în principal cu USR.
La secția 352, după vreo 50 de ore de tergiversare, s-a acceptat renumărarea voturilor. Sunt însă o mulțime de alte secții cu probleme.
La sectorul 1 situația este asemănătoare. Miza este imensă acolo, probabil vă amintiți că acum 4 ani a mai fost un scandal legat de voturi notate greșit, ca apoi să se afle și de contractele de milioane date de primarul Tudorache, diamantele deținute de acesta șamd. Este un sector cu mulți bani.
Acolo, zice un mesaj USR, situația este asta: Clotilde Armand a cerut renumărarea voturilor în 80 de secții. În singura secție în care s-a acceptat renumărarea până în prezent, s-au descoperit 195 de voturi pro-Armand care fuseseră alocate greșit la numărătoare altui candidat. Sau “greșit”.
195 de voturi într-o singură secție. Până și Toni Greblă, pus de PSD la șefia Autoritații Electorale Permanente, a declarat că în sectorul 1 sunt erori în 25% din procesele verbale.
Armand este cu vreo 800 în spatele candidatului PSD George Tuță, un domn care a lucrat în SRI înainte de a deveni deputat în Parlamentul României și acum vrea să devină primar la sectorul 1.
Anul 2024, iar PSD încă fură ca în codru, iar comisiile conduse tot de ei refuză desigur controlul. Și nu-l fură doar pe Mihaiu, ci îi fură pe toți cei care au votat și îi fură pe cetățenii sectorului 2 de patru ani cu un primar capabil.
Și știu că este simplu de zic că, dacă cei doi ar fi fost primari buni, păi ar fi câștigat cu 75% din voturi, ca Ciucu la sectorul 6. Asta și-ar dori orice candidat. Până una alta, sistemul democratic prevede că postul este câștigat de cel care primește cele mai multe voturi, chiar dacă diferența este de unul singur. Tot PSD a manevrat lucrurile până s-a trecut la un singur tur de alegeri pentru primari. Măcar să fie numărate corect.
surse: paginile USR și Radu Mihaiu.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
46 comentarii
13/06/2024 la 6:50 AM
PSD pierde puterea si incepe sa derapeze.
Gaelex(Citează)
13/06/2024 la 8:27 AM
“PSD pierde puterea”
HAhahahahaha
cosmin(Citează)
13/06/2024 la 11:12 AM
PSD ala care a scos 50% la europarlamentare si pest 1000 primarii pierde puterea ? unde ?
Ionut(Citează)
13/06/2024 la 7:13 AM
Aia cu “dacă ar fi fost primari buni ar fi luat un catralion la suta din prima” sunt verii și mai ret a rdați ai lu “a furat dar a și făcut”. Practic zic “au furat voturile unora care s-au dus la vot, dar măcar nu au furat voturile mele”
nashu_mare(Citează)
13/06/2024 la 12:45 PM
Primarii din Bucuresti care au facur treaba si au avut o relatie decenta cu alegatorii au castigat fara emotii. Vezi Primaria Generala si Sectorul 6.
F.(Citează)
13/06/2024 la 2:50 PM
L-ar fi furat si pe Nicusor, si pe Dominic, si pe Lasconi.
Dar cand esti un primar PROST, cum a fost Clotilde, te fura de cateva sute de voturi si pierzi.
Get over it.
Vlad(Citează)
13/06/2024 la 3:40 PM
Mai sus, Vlad si F. au venit sa dovedeasca acest lucru. Bravo, baieti, aparati ciordeala de voturi in continuare. Apropo, sunt furate voturile oamenilor, adica a alora care muncesc, care isi platesc taxele, care s-au trezit duminica si au mers pana la scoala din apropiere sa isi spuna parerea despre cine ar trebui sa manageruiasca taxele platite de ei. Iar voi ziceti: “bine ca i-au furat pe astia de mai sus, ca mie nu imi place primarul pe care l-au votat astia”
nashu_mare(Citează)
13/06/2024 la 5:38 PM
E greu dar mai explic odata, azi am rabdare. Nush cata dar mai am prin portofel.
Nicusor Dan si Ciucu au luat MULTE voturi. Foarte multe. Oricar s-ar fi furat (si probabil ca si pe la N.D s-a incercat), vointa oamenilor a fost statistic mai mare decat hotia. Din motive (cvasi) necunoscute, la sectoarele 1 si 2 cei doi primari NU au avut parte de simpatia populara pe care o au ceilalti. Cel putin la 1 madam a fost obositoare cu scandalurile continue pe retele sociale, cu declaratia ca “inchide primaria” (hal de respect fata de omeni, poate sa inchida usa de la casa ma-sii daca vrea, e JIGNITOR fata de aia care te-au votat sa te trimita la primarie sa faci asa ceva), cu inauguratul de wc uri publice, cu pomana electorala cu plata datoriilor de la intretinere de la blocurile de la Gara de Nord. Aia nu mai erau tot banii oamenilor din taxe si impozite ?
Pentru toate astea, baza ei de alegatori a penalizat-o. Daca avea inca 5000 de voturi in plus nu mai era in situatia de acum.
Nicusor Dan- independent, lemn la comunicare, Bucurestiul arata ca un fel de camp de lupta, n-a facut in fiecare an targuri de Craciun si alte festivaluri cum facea madam Firea si totusi a luat aproape 50% din voturi. Mai mult decat dublu fata de urmarorul clasat.
F.(Citează)
13/06/2024 la 7:59 PM
@F
Te afunzi. Am înțeles deja ca Clotilde purta fusta scurta și practic s-a cerut ca alegătorii sa fie furați. Nu e o scuza ca ești “obosit”.
Din nou: alegătorii au fost furați. Ei plătesc impozite, ei decid ce vor sa voteze, inclusiv dacă sunt de acord cu ce a făcut primarul. Tu continui sa faci campanie electorală aici ca și cum ăia au votat greșit și practic și-o merită pentru ca nu gândesc ca tine. Faci apologia violatorului.
In particular: la PMB pur și simplu nu a existat concurent real din lipsa de organizare iar la S6 candidatul PNL e istoric foarte apropiat de usr. A și fost dat la o parte de la conducerea filialei PNL București.
nashu_mare(Citează)
13/06/2024 la 8:08 AM
Problema asta apare și din cauza alegerilor într-un singur tur. Un primar ales cu 30% din 50% din alegători nu este foarte reprezentativ.
La sectorul 1 problema atât cu voturile numărate aiurea nu a fost doar in 2020, ci și în 2016. Bani mulți, mafie mare.
Em(Citează)
13/06/2024 la 8:28 AM
Eu zic să te limitezi la a face aprecieri despre cât de capabil e primarul tău de sector, Mihaiu de capabil ce e se află acum în situația în care depinde de câteva sute de voturi.
gabi(Citează)
13/06/2024 la 8:22 AM
Votul din imagine este nul pentru că ștampila cu VOTAT trebuie să fie în chenarul candidatului. Dacă ștampila atinge marginea chenarului sau o depășește atunci votul este considerat nul.
E ca la fotbal, mingea nu trebuie să iasă din teren.
Voicu(Citează)
13/06/2024 la 9:05 AM
Nu este adevarat. Chiar daca era doar 1 mm pe linie si restul toata afara era vot valabil. Chiar daca erau 100 de stampile toate inauntru sau pe linie tot era valabil. Vorbesti crengi.
Florin(Citează)
13/06/2024 la 10:23 AM
voicu e atat de inteligent incat nici cea mai simpla chestie din regulamentul de fotbal nu o cunoaste. are siguranta celui care formuleaza opinii fara sa stie nimic despre nimic.
daddy(Citează)
13/06/2024 la 1:33 PM
Nu, nu astea sunt legile. POti pune si n stampile intr-un singur chenar si n stampile pe langa, dar fara sa atinga alt chenar..si votul e valabil
Alin(Citează)
14/06/2024 la 9:23 PM
Străzile Chiristigiilor şi Aleea cu Ceas amenajate de Mihaiu deși știa că PMB are un proiect de reabilitare a sistemului de termoficare pe aceste străzi..16 milioane de lei cheltuiți aiurea. Doar Negoiță mai face d-astea.
gabi(Citează)
13/06/2024 la 8:30 AM
Eu imi doresc cu toata fiinta mea ca aia doi sa ramana in continuare primari la 1 si 2. In special dna clotilde la sect 1 e exact ce le trebuie.
Iar pe mihaiu de la 2 mereu il confund cu ala de era, sau e guvernatoru deltei. Cam atat de relevant e omu.
Blackskull(Citează)
13/06/2024 la 9:43 AM
Total de acord, e greu sa faci administratie publica atunci cand este autist, ca Mihaiu.
georgel007(Citează)
13/06/2024 la 10:13 AM
Da si tu niste exemple, de ce este “autist”, sa inteleg si eu…
Andrei I(Citează)
13/06/2024 la 10:45 AM
Inteleg ca in sectorul 2 au pus stalpisori sa nu mai parcheze lumea pe trotuar…si asta doare rau de tot….pentru romanul pentru care masina e cel mai de pret lucru de pe pamant.
Razvan(Citează)
13/06/2024 la 11:18 AM
@Razvan, nu trebuie sa stea neaparat cu ochii pe ei.
Poate sa ia si el teancul de buletine de vot si sa le numere din nou.
Legat de oboseala am scris si eu mai jos. Adica este posibil ca reprezentantul USR sa nu mai fi avut chef sa verifice nimic si sa semneze pur si simplu PV-urile. Asta pentru ca este inuman sa ai pretentia ca cineva sa lucreze continuu 24-30 de ore.
Andrei G(Citează)
13/06/2024 la 9:48 AM
Oare ce au pazit reprezentantii USR din respectivele sectii de votare?
In special la votul anulat … sau ce sa mai zic la schimbarea voturilor intre candidati pe lista finala. La lista poate a si semnat ca “primarul” si relaxat procesul verbal.
Conteaza si ce oameni ai in sectii, ca reprezentanti, cat de instruti sunt, cat de atenti, cum stiu sa interpreteze diferita actiuni.
Cosminnn(Citează)
13/06/2024 la 10:42 AM
Au facut maxim ce au putut. Au fost in cele mai multe cazuri in situatia de a tine piept la 5 PSDisti la 1 USRist.
Ia priveste in urma si vezi de ce nu au lasat PMP si Reper in sectie….daca puteau scoteau si USR din sectie.
Tu un sigur om trebuie sa stai cu ochii pe toti cei 5 PSDisti….non stop…mai ales dupa 24 de ore de oboseala…
Dar eu sunt curios de o chestie: ai fost la vot? :)
Razvan(Citează)
13/06/2024 la 11:02 AM
@Razvan, nu exista asa ceva.
Puteau eventual sa fraudeze buletinele de vot si sa faca in asa fel incat sa fie introduse mai multe in urna.
Dar la numaratoarea voturilor, daca reprezentantii USR erau atenti, nu aveau cum sa fie pacaliti de reprezentantii niciunui partid. Daca au semnat cu buna stiinta PV-urile alea eronate, inseamna ca au luat si ei bani de la PSD-PNL.
Andrei G(Citează)
13/06/2024 la 5:50 PM
Voi nu ati vazut ca au fost bagate pe sest oficial pv-uri nesemnate ?
Baltha Zerus(Citează)
13/06/2024 la 10:41 AM
Se pot verifica aici procesele verbale de la toate sectiile de votare din tara:
https://prezenta.roaep.ro/locale09062024/romania/pv-part
Este de urmarit daca in urma renumararii voturilor de la sectie 352 se schimba ceva.
Andrei G(Citează)
13/06/2024 la 10:58 AM
Cele 195 de voturi ale lui Clotilde sunt de la Sectia 31.
Si nu sunt 195, sunt diferenta dintre 195 cat avea ea real si 38, cate au fost trecute in procesul verbal.
Acum eu ce nu inteleg, este ce a facut reprezentantul USR din sectia respectiva?
De ce a acceptat sa semneze un PV in care candidata din partea partidului care l-a trimis acolo a fost furata pe fata?
Ma gandesc ca sunt doua variante:
1. A fost o greseala din cauza oboselii. Unii dintre oamenii aia au stat acolo de Duminica la ora 06:00 pana Luni la ora 12:00, adica cel putin 30 de ore in care au muncit si nu au dormit deloc.
2. Sau toti cei 9 membri ai comisiei de votare au fost platiti de PSD-PNL ca sa fraudeze votul.
Andrei G(Citează)
13/06/2024 la 11:17 AM
Mai usor cu pianul pe scari….nu se poate frauda cu mai multe voturi introduse in urna pentru ca nu se mai pupa la final cu numarul de persoane care sunt validate cu tableta cu numarul de voturi din urna.
Singura modalitate de frauda e la numaratoare, cand un singur om (USR) trebuie sa stea cu ochii pe 5 PSDisti sa nu puna un vot de la USR in teancul de PSD.
Repet…dupa 24 – 30 de ore de oboseala, dupa presiune sa terminam mai repede ca oameni vor sa plece acasa… dupa amenitari…. etc
Razvan(Citează)
13/06/2024 la 12:33 PM
Oare de ce au specificat în lege să nu se filmeze ÎN SALĂ pe timpul votării, așa cum se filmează la bac?
Marinel(Citează)
13/06/2024 la 1:04 PM
pentru ca votul chiar sa fie personal si secret?
sau preferi varianta in care primarul in functie sta la iesire si recompenseaza / penalizeaza votantii in functie de ce vede pe camere?
john2381(Citează)
13/06/2024 la 7:55 PM
dar votul se exercita legal in cabina, in sala stampileaza doar de catre si pentru uselisti.
daddy(Citează)
14/06/2024 la 4:16 PM
tu ai fost intr-o cabina de vot pana acum?
ai vazut cum arata una?
dar un buletin de vot?
legile bune sunt facute pentru lumea reala, nu pentru cea teoretica, iar eu cred ca filmarea in sala e calea cea mai simpla catre vanzarea / cumpararea / constrangerea votului
john2381(Citează)
13/06/2024 la 1:14 PM
Tovar’șu meu, Chilot (nu-ntrebati de unde vine porecla) s-a bagat presedinte de sectie pa la sectoru 3. Ca cica ia bani si zi libera. El mai fusese acu ani de zile pe la el pe la tara, tot presedinte pa la o sectie. Si l-au sunat astia, ca era pe nujtu ce liste, habar n-am cum îi alege, asta a zis ok. Si sta Chilot al meu de duminica dimi, numai in stres. A stat initial de duminica dimi pana luni seara la 9. Treaz. Au lasat sacii sub paza nujtu unde si-au plecat acas. Cica urmeaza sa ii sune. Marti a venit rupt la munca si la 5 a plecat iar la aia cu voturile. Si a stat de marti de la 5 pana a doua zi dimineata. Miercuri i-am facut o cerere de CO ca n-a venit la munca. A stat ca prostu p-acolo sa termine cu numaratu\predatu. Azi dimineata ma suna: mai fa ba o cerere de co ca n-am terminat. Asa ca si-a prapadit 2 zile de co cu alegerile sufletului. A zis ca daca ar fi stiut ce si cum, ar fi dat dublu numa sa nu mai participe. Bataie maxima de joc. Si asta la sectoru 3 unde are negoita avans meserie. D-apoi la aia la 1 si 2.
Blackskull(Citează)
13/06/2024 la 2:26 PM
Spune-i prietenului tau ca s-au dat niste adeverinte de prezenta la vot, care teoretic ar trebui sa ii permita sa isi ia concediu de membru BEC. Sa nu consume din zilele de concediu de odihna.
Andrei G(Citează)
13/06/2024 la 3:46 PM
Nu degeaba ii zice chilot.
Niles(Citează)
13/06/2024 la 3:51 PM
Probabil alea se dau dupa ce se termina toata nebunia. Ca altfel nu ma punea omu sa-i fac cereri de co ca sa justifice lipsa. Chilot nu e prost. Nici din cale afara de istet, ce-i drept.
Blackskull(Citează)
13/06/2024 la 1:18 PM
Am fost la vot, dar nu inteleg cu ce ar fi relevant la discutie. Ca sa continuam cu analogiile din fotbal, obositi sunt toti, nu doar reprezentantii unui partid.
Nu bate iarasi, faza cu un userist se lupta cu 5 pesedisti …. unde asta? in Bucuresti???
Ca idee generala, sustinuta si in postul anterior … sugerez o scapare, o eroare, dar din neglijenta si nu din oboseala exclusiv (sau oboseala ca un mic factor).
Cosminnn(Citează)
13/06/2024 la 3:48 PM
Da, in Bucuresti. Din partea aliantei din care facea parte USR a fost un singur reprezentant in comisii. Nu au fost nici macar de la REPER (nu au avut voie). Au fost in schimb Pro Romania, PPUSL, si UDMR. Cam cum crezi ca erau situatia cu astia si PNL si PSD? Crezi ca ala de la USR a putut sta non stop in sectie? Nu a facut si el ceva? Sau crezi ca a venit cu o sticla de prigat cu gatul larg?
nashu_mare(Citează)
13/06/2024 la 7:57 PM
acum ii spui, dupa ce a baut prigat sarat?
daddy(Citează)
13/06/2024 la 10:09 PM
1. Nu am ce campanie electorala sa fac pentru ca nu stau in sectorul 1. Doar lucrez acolo. Ca orice cetatean am dreptul la opinie, faptul ca nu fac parte din secta voastra nu inseamna ca nu am voie sa o spun cu voce tare.
2. Multumesc ca ai confirmat ce am scris- alegatorii au votat, daca erau atat de multi fericiti cu activitatea primarului respectiv nu se mai ajungea la circul asta si, din memorie, in 2020 cand probabil si atunci au fost erori la voturi, “nu e nevoie sa renumaram voturile” pentru ca era in avantaj. Doar ca in 4 ani a pierdut 5% din electorat. Suficient cat sa devina vulnerabila.
F.(Citează)
14/06/2024 la 7:33 PM
Încerc sa caut un fir logic. Nu faci campanie pentru ca nu votezi? Ce legătură are una cu alta?
Suficienți de mult înseamnă cu un vot mai mult decât următorul. Restul e apologia furtului? De ce faci apologia infractorilor, Bobiță?
nashu_mare(Citează)
14/06/2024 la 8:56 AM
La una din întâlnile cu oamenii din sectorul 2 povestea nonșalant cum el fiind IT-st a dat greș cu o licitație la care au achiziționat un scaner de peste 2000 Euro și care zace nefolosit în primărie, asta pentru că nu au întocmit corespunzător caietul de sarcini! Asta e dovadă clară de incompetență: 1) ca IT-st ce te pretinzi nu ești în stare să impui cerințele adecvate că să nu te trezești că va câștiga licitația o firmă ce livrează necorespunzător; 2) că primar să nu reușești să delegi atribuții către oameni competenți este iar un mare minus.
gabi(Citează)
14/06/2024 la 11:14 AM
“La una din întâlnile cu oamenii din sectorul 2 povestea nonșalant cum el fiind IT-st a dat greș cu o licitație”
Absolut horror, omul chiar nu mai merita votat, nu e pe planeta asta. Eu cu Ontanu si cu Dan Popescu discutam numai filosofie pura, cand ne intalneam in Plumbuita. Ontantu era tare pe Kant, Popescu era fiert dupa Nietzsche.
Altfel zis: tu crezi ca se va cobori primarul pesedist pana la nivelul plebei, sa aiba intalniri saptamanale cu oamenii in spatii publice, cum a facut “autistul” asta? Sau, si mai grav: tu chiar nu intelegi ca alternativa la Mihaiu si Armand e direct mafia cu ochi albastri (Romprest, One Property si compania), care baleste dupa contracte pe zeci de ani si pe terenurile ramase libere de turnuri?
P.S. Stau in S2. Mandatul lui Mihaiu a fost ok. Asta a facut investitii can nu a facut PSD-ul in 20 de ani, dar multe nu s-au vazut/nu s-a stiut de ele (pasaj Ghica – platit partial din buigetul sectorului, reparatii complete a zeci de scoli, 5 gradinite noi, parc noi – Sticlariei, curatarea malurilor lacurilor din sector – 70.000 de tone de gunui scos in 3 ani si asa maai departe). Daca era “destept”, baga jumatate din banii astia in panselute, gazon, pomi ornamentali pe toate bulevaardele din sector, iar restul in buzunar. Si, cine stie, poate chiar castiga, ca vedea poporul ce a facut primarul.
silicon_v(Citează)
14/06/2024 la 6:09 PM
Vezi că multe realizări sunt via Nicușor Dan care, apropo, a înțeles mai bine cum se joacă aici. Cât despre Mihaiu mai am și altele dar nu asta era ideea ci doar că omul nu înțelege (ca și Cioloș) că pierde pe propria mână, chiar dacă a și făcut destule, cum zici și tu.
gabi(Citează)
14/06/2024 la 7:36 PM
Care sunt alea multe din enumerarea de mai sus?
nashu_mare(Citează)
17/06/2024 la 12:03 PM
Stau in sector 1 si disparitia Clotildei ma bucura nespus. Un primar foarte slab, deloc gospodar, fara dorinta de a rezolva probleme esentiale ale sectorului.
Este insa trist ca pierde prin furt, poate chiar infricosator. Alegerile astea capata asa o aura rusnaca.
Pe de alta parte, ce pot sa le urez celor de la USR nu este decat moarte rapida, asa cum ii doresc intregii clase politice actuale. Mi se pare foarte amuzant ca dupa ce USR si-a falsificat alegerile interne ca sa stea gasca lui Ghinea&Barna in frunte, ajung acum sa fie furati la vot de PSD, si sar ca arsi. E infricosator furtul votului, cum spuneam, dar pentru mine, ipocirizia acestui partid care m-a prostit la inceput sa ii sustin si sa fac voluntariat pentru ei, este si mai gretoasa decat furtul de vot.
Marius(Citează)