un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Care este topul retailerilor din România după cifră de afaceri

5 Jun 2024  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

8 comentarii

Revista Piața face un clasament interesant: top 25 retaileri după cifra de afaceri din 2023.

Lidl conduce detașat cu 21,7 miliarde de lei și m-a uimit și creșterea față de 2022. Cifra de afaceri a crescut cu 17,7%, o creștere mare când ești deja numărul 1.

Pe locul 2 este Kaufland, compania soră a Lidl, aparținând aceluiași grup. Lanțul Profi ocupă locul 3, urmate de Carrefour și Metro, toate 5 cu peste 10 miliarde de lei cifră de afaceri.

Sub pragul de 10 miliarde este Mega Image, pe locul 6, și apoi PENNY.

Două lucruri mă uimesc în restul clasamentului. Primul ar fi ce cifre de afaceri mari au rețele mult mai mici de magazine. Supermarket La Cocoș, despre care tot am auzit că au prețuri mici, dar unde n-am apucat niciodată să ajung. 974 de milioane de lei.

Supeco are 812 milioane de lei, iar Annabella are 604 milioane de lei.

Al doilea lucru care mă uimește este prezența Freshful pe locul 23. Este singurul retailer exclusiv online din listă. Au venituri de 258 de milioane de lei în 2023, în creștere cu 130% față de anul anterior.

Pentru un retailer care activează doar în București și Ilfov și exclusiv online, mi se pare un rezultat excelent, în special având în vedere reticența încă mare din piață referitoare la comenzile online și faptul că există o nișă mici de clienți pentru acest gen de business, plus concurență cu Sezamo, Bringo și alții.

Dacă rezultatele Freshful nu inspiră și alți retaileri să-și dezvolte sisteme online, nu știu ce altceva i-ar putea inspira. Cineva mi-a spus că Freshful pierde cam 30 de lei la fiecare comandă și asta este o veste bună, că înainte pierdeau și mai mulți bani. Poate este adevărat, poate nu, dar nu contează asta de fapt. Ideea este că un astfel de serviciu trebuie susținut cu bani din afară o vreme, până capătă tracțiune, dar sunt și alții capabili să susțină asta.

Nu trebuie să fie un proiect amplu. Este clar însă că este loc pentru retailul alimentar online pe piață și cei care vor dezvolta servicii asemănătoare în alte zone propice, de exemplu Cluj sau Brașov sau Constanța, sigur își vor mări după o vreme cifra de afaceri.

    8 comentarii

  1. Te surprind cifrele mari de afaceri ale unor magazine mai mici pentru ca traiesti intr-o bula.

      (Citează)

  2. Eu am aflat zilele astea de LaCocoș din FC24, de pe tricourile unei echipe de fotbal de acolo.

      (Citează)

  3. Supermarketurile astea mari gen lidl kaufland auchan etc au devenit deja locuri ptr aia bogati. Asa ca nu e de mirare ca La cocos, supeco fac vanzari de rup. Dincolo de aia mai bogati sint mult mai multi oameni cu posibilitati materiale mai precare. Plus ca sint multi care cumpara cantitati mai mari si vand apoi la bucata in propriile magazine. Sau sint chiar si d-aia cu bani care nu vor sa fie tepuiti de marii retaileri. Am fost de cateva ori La Cocos si dincolo de haosu din magazin si organizarea mai anapoda, preturile sint mai jos. M-as duce mai des ce-i drept, dar am auchan fix langa mine iar cocosu ala nu e chiar la indemana. Asa ca-mi asum preturile din auchan (care intre noi fie vorba, in afara de promotii, are preturi mari). Pe principiul lenea se plateste.

      (Citează)

  4. Chiar nu stiam, ca Mega are cifra de afaceri sub Profi (pe care l-au cumparat recent si parca asteapta binecuvantarea Consiliului Concurentei pentru a finaliza tranzactia).

    Pe baza cifrelor actuale combinate i-ar detrona pe Lidl de pe locul 1, dar ma astept ca anumite magazine Profi, punctual, sa fie vandute catre alte firme sau sa ramana independente.

      (Citează)

    • Profi are peste dublul magazinelor fata de Mega. E normal sa aiba cifra de afacere mai mare.

      Mega Image: peste 800 magazine; Shop&Go peste 400 magazine
      Profi: peste 1600 magazine si 1507 magazine partener
      Surse: profi.ro/companie si mega-image.ro/companie

        (Citează)

    • Ca sa nu mai zicem ca Profi are preturi mari de ar face sa planga si pe un bogat din Luxemburg. Probabil nu peste tot dar am gasit la cate Profi de “la tara” preturi serios peste mega image pipera si..erau pline.

        (Citează)

  5. Freshful ar putea inspira alti retaileri sa aiba pierderi de 30 de lei pe comanda?
    La Carrefour trebuie adunate si rezultatele de la Artima si Columbus, lumea stie magazinele drept Carrefour, deci nu intereseaza ca sunt alt SRL.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus