un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Noul Bugatti Tourbillon dovedește că nu mai contează puterea motorului

21 Jun 2024  ·

AUTO  ·

23 comentarii

Bugatti lansează o nouă mașină, numită Tourbillon. Arată ca un supercar Bugatti, are forma clasică a acestor mașini. Nu că ar conta asta. Nu e ca și cum o veți recunoaște pe stradă. Cine dă 5 milioane de euro pe ea nu o va scoate din garaj decât la evenimente speciale.

Tourbillon (se pronunță turbion) este, apropo, un mecanism pentru ceasuri. Breguet l-a inventat acum două secole și un astfel de mecanism este mai precis, fiind mai bine echilibrat. Multe ceasuri premium au un tourbillon în interior.

Și noul Bugatti pare un mecanism bine reglat. Partea frontală să zicem că este cam ce te aștepți de la Bugatti, dar partea din spate este impresionantă. Are un difuzor foarte înalt și anvelope foarte late, vizibile prin el, plus un lightbar spectaculos. Portierele se deschid în sus.

Mecanismul important este în interior. Sunt două, de fapt.

Motorul este unul V16 de 1000 CP, căruia i se adaugă trei motoare electrice și o baterie care împreună introduc încă 800 CP în sistem. Tourbillon este deci o mașină de 1.800 CP putere, un hibrid care are și mod pur-electric la dispoziție, pentru a intra în cartiere fără a-i trezi pe toți.

Trebuie să zic că puterea a început să nu mai conteze de când cu motoarele electrice. Tesla are peste 1000 CP pe Model S și X de top de câțiva ani. Cam de atunci a fost clar trendul. Toți producătorii care integrează motoare electrice obțin puteri mari. Cursa aceasta nu mai contează.

Ce este spectaculos la Tourbillon este viteza maximă, care este limitată la 445 km/h. Suta la oră iese în 2 secunde, iar 300 km/h se ating în mai puțin de 10 secunde. Ceasul de bord are scala până la 550 km/h.

Al doilea mecanism spectaculos este bordul. Ceasurile clasice de bord sunt de fapt integrate în volan. Bugatti pare că a luat sistemul de la Citroen, unde centrul volanului rămâne nemișcat în timp ce “inelul” se rotește.

Ceasurile în sine, însă, au un design asemănător tot cu al unui ceas de tip skeleton, cu vedere la mecanism. Sunt făcute chiar de ceasornicari elvețieni, spune Bugatti. Au arătat cum se mișcă și sunt spectaculoase.

Interiorul în sine este de asemenea luxos și destul de… analogic. Există un mic ecran care iese din centrul consolei. Cei de la Bugatti au spus că vor un design timeless, care să arată bine și într-o vreme când poate ecranele nu vor mai fi la modă (și vom conduce cu căști VR pe cap sau ce? parbrize electronice?).

Există un site oficial. Uitați-vă la clipurile de mai jos, sunt mai interesante. Sunt și câteva greșeli pe acolo. Omul de la Bugatti spune că sunt 2 motoare electrice, dar pe site scrie trei și o să cred site-ul. Omul de la Autofocus este și mai hilar și spune ceva de genul “au pus și ecran, desigur, pentru că unii cumpărători vor Apple Carplay”. Sunt absolut sigur că, mai ales când se fabrică în cantități limitate, le vor cumpăra colecționarii chiar și dacă n-ar avea Carplay.

    23 comentarii

  1. Tourbillon (se pronunță turbion)

    Se pronunță tirbușon. /s
    Cred că e ”Turbiion”, mai degrabă decât ”turbion”.

    Poți explica ce vrei să spui cu asta ?

    Trebuie să zic că puterea a început să nu mai conteze de când cu motoarele electrice. Tesla are peste 1000 CP pe Model S și X de top de câțiva ani. Cam de atunci a fost clar trendul. Toți producătorii care integrează motoare electrice obțin puteri mari. Cursa aceasta nu mai contează.

    Dacă e posibil în inginereză, dacă nu, merge și în limbaj comun. Că nu înțeleg cum anume nu mai contează; dimpotrivă pare că e foarte important. Dacă nu ar conta puterea, nu cred că ar cumpăra prea multă lume mașini electrice.

      (Citează)

    • @CatalinX: Stii cati GHz are procesorul calculatorului tau?

      “puterea a început să nu mai conteze” inseamna ca nu mai e un detaliu mentionat ca “selling point”, cum era mai demult. La fel ca la procesoarele calculatoarelor unde acum cativa (10-15?) ani, era o cursa a gigahertzilor

        (Citează)

    • C: @CatalinX: Stii cati GHz are procesorul calculatorului tau?

      Lol, da, e bună asta, că e greu să mai știi . Eu știu da, în anumite momente. – Dar nu înseamnă că puterea nu contează și nici că nu mai e un selling point – mă rog, depinde de audiență. La calculatoare și-a diluat relevanța că marketingul producătorilor de procesoare au făcut tot posibilul să exploateze metrica asta până au dus-o în irelevanță.
      Nu e irelevantă, dacă te joci chestii, e foarte relevant. De la un punct încolo se vede clar că frecvența procesorului laptopului meu de pe care scriu acum mă ține în loc și nu ajută că am 8 nuclee / 16 fire de execuție.

      La fel e și cu puterea, că n-au toate mașinile câte trei motoare și 1800 CP. Și chiar dacă ar avea, puterea contează, sigur nu 50CP în plus la 1000 și 1800 nu-i același lucru.

      Nu au toate mașinile putere suficientă, majoritatea tot nu prea au de ajuns.

        (Citează)

    • nuradu zice ca nu conteaza puterea la masini cand una are cu mult mai multi cai decat a lui. cand apare vreun porsche cu putere asemanatoare cu model y nu ezita sa spuna ca a lui are 3-4 cai in plus

        (Citează)

    • Cred că C a zis-o excelent.

        (Citează)

    • GabrielG:
      nuradu zice ca nu conteaza puterea la masini cand una are cu mult mai multi cai decat a lui. cand apare vreun porsche cu putere asemanatoare cu model y nu ezita sa spuna ca a lui are 3-4 cai in plus

      Păi și nu este cea mai bună dovadă că în momentul mașinilor hibride puterea nu mai este specificația prin care o mașină să te facă sa visezi la ea? Poți avea aceeași putere pe o mașină de 40k și pe una de 200k. Acum producătorii trebuie sa te atragă prin altceva în zona aceea de preț, că nu mai merge cu “este scumpă pentru că este puternică “.

      Întrebarea acum este dacă puteai sa te gândești la astea înainte să comentezi.

        (Citează)

    • @C, efectiv prima informatie care apare pe site-ul Bugatti legata de aceasta masina este puterea motoarelor.
      Ma indoiesc ca acest aspect nu conteaza sau ca este cineva care poate sa-si cumpere masina si sa nu stie ca are 1800 CP.

        (Citează)

  2. Te citesc cu plăcere, ai multe articole interesante. Dar ești un pic obositor cu
    fascinația pentru Tesla. O ai, să te bucuri de ea, bravo.
    La orice articol despre mașini, apare revelația Tesla..Putere, putere și putere. Parcă zbori deasupra drumului cu 300 de km pe oră, pe un sector limitat la 80 de km . E doar o bucată de tablă supraevaluată și nimic mai mult.
    Am avut Ford Escort XR3i, BMW 323, VW Scirocco G 60, Opel Omega 3000 24 v, BMW 728 i, VW Golf 5, Jeep Grand Cherokee, Renault Laguna.
    Acum am un skateboard cu ataș.
    Presupun că e un statement să cauți pe unde mergi stații de încărcare, dar e doar o ( parțial ) mașină Tesla și nimic mai mult.
    ,,Tesla are peste 1000 de cai,, …. Doar că e Tesla, nu Bugatti. Prima e un moft, a două o legendă in lumea automobilistică.
    Am și eu am uscător de păr mai puternic decât cuptorul cu microunde.
    Dacă e să comparăm…

      (Citează)

    • Cred ca nu ai înțeles deloc ce am spus. Eu zic doar că este ușor acum sa obții puteri foarte mari prin adăugarea de motoare electrice. S-au dus vremurile când te minunai că au scos unii încă 46 cp dintr-un motor. Acum, se adaugă încă unul electric și pui 300 în plus dintr-un foc.

      Așa că încep să conteze alte lucruri la mașini, iar “câți cai are?” nu mai este prima întrebare.

        (Citează)

    • nwradu: Acum, se adaugă încă unul electric și pui 300 în plus dintr-un foc.

      si care e utilitatea practica?
      ai pus 300 cu (inca) un motor si ai adaugat pe langa greutatea lui si ceva baterii.
      daca vrei sa poti folosi acei cai in plus dincolo de un demo de 3 secunde trebuie sa cari si bateriile si timpul de incarcare si tot ce rezulta de acolo (spatiul necesar, racirea, etc).
      da, pentru un pusti de 8 ani care se uita pe o surpriza turbo si vede inca 300 de cai poate e spectaculos.
      dar “ingineria” (sau mai bine zis “arta”) e in cum integrezi caii aia in intregul pe care il livrezi.
      si de asta unii sunt legende si altii sunt wannabe.

        (Citează)

    • Nu contează câți cai are, ci doar măgarul care bagă de 49,99 lei boss 🤪

        (Citează)

  3. 1800 cai doar? Si tesla doar 1000?
    Astept ziua in care o sa apara masina dă 5000 dă cai. Că cu astea dă 1000 dă cai n-am ce face.
    Alfel stai în ambiteiaj cu 5000 dă cai.
    Lumea a loat-o ranza rău dă tot.

      (Citează)

    • Exact, devine irelevanta. Contează alte lucruri deja.

        (Citează)

    • As asemana masina asta (si altele asemanatoare) cu un jacob & co astronomia. Care e mai mult bijuterie/opera de arta/piesa de colectie etc, decat un ceas. Desi la baza este totusi un ceas. Da’ nu-si ia nimeni asa ceva ca sa citeasca ora.
      Asa si bugatiu asta, e mai putin masina si mai mult altceva.

        (Citează)

    • Pare ca asta au incercat si cei de la Bugatti, sa realizeze o opera de arta care sa reziste si peste 100 de ani.

        (Citează)

  4. Ba ce mesje de rahat pe astia pe aici.va luati de om ca are Tesla…
    Si eu il critic pentru.multe, dar ce faceti voi va face oameni mici.
    Mie chiar nu mi se pare ca scrie suficient despre asta. Lasati omul si faceti va o viata!

      (Citează)

    • Florin: Mie chiar nu mi se pare ca scrie suficient despre asta.

      Nici mie! Am scris mai mult despre noul Duster decât despre propria mașină în ultimele luni. Dar face acum un an și o sa scriu niște concluzii, probabil.

        (Citează)

  5. Omule mic, lumea se ia de omul mare pt că devine activ în comentarii mereu când cineva se ia de Tesla sau Doamne ferește și păzește Sfântu Elon

    În rest liniște și pace …sau zombie cum spunea și Nasul’Mare

    On topic numele e Turbo Bulion

    Florin:
    Ba ce mesje de rahat pe astia pe aici.va luati de om ca are Tesla…
    Si eu il critic pentru.multe, dar ce faceti voi va face oameni mici.
    Mie chiar nu mi se pare ca scrie suficient despre asta.Lasati omul si faceti va o viata!

      (Citează)

    • Mi-l imaginez pe Raducu, tragand cu coada ochiului la comentarii: “iar se cearta astia…”, in timp ce mai soarbe o gurita de cafea. “Ia stai…ala scrie de naspa despre Tesla…ALARM!!!””

        (Citează)

    • I-au descoperit oamenii metoda secretă de summon. iPhone vs Android, genocidul contra Hamas, reciclabile, cafele, burgeri, nu contează, vă e dor de Radu? Dați o Tesla-n comentarii. De exemplu: „Apple e un brand mult supraestimat raportat la ceea ce oferă… dar nu atât de supraestimat ca Tesla!”. Și boom! „You called and I answered!”

        (Citează)

  6. Caută carwow pe YT, Matt are un preview al mașinii cu CEO-ul.

      (Citează)

  7. Cred ca cele 2 paragrafe trebuie recitite si gandite, ca se bat cap in cap. De unde crezi ca vin cifrele, daca nu din putere?

    Trebuie să zic că puterea a început să nu mai conteze de când cu motoarele electrice.

    Ce este spectaculos la Tourbillon este viteza maximă, care este limitată la 445 km/h. Suta la oră iese în 2 secunde, iar 300 km/h se ating în mai puțin de 10 secunde.

      (Citează)

  8. nwradu: Nici mie! Am scris mai mult despre noul Duster decât despre propria mașină în ultimele luni. Dar face acum un an și o sa scriu niște concluzii, probabil.

    Astept cu interes impresii “la rece”, dupa utlilizarea pe termen mai lung. Si nu doar despre masina in sine ci si despre adaptarea la un EV, traind la bloc. Also, de Jeep n-am mai zis nimic. L-ai vandut? Si daca da, ai fost multimit de cat ai primit pe el?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus