un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Cum poți ușor să dai încă 100.000 de euro pe extraopțiuni la un Ferrari Purosangue

18 Jun 2024  ·

AUTO  ·

15 comentarii

Am privit cu amuzament un clip video în care Shmee150 spune cât a plătit pe opționale pentru noul său Ferrari Purosangue. Vorbim de o mașină care în configurația de bază oricum costă 360.000 de euro, dar… mai poți pune diverse pe ea.

De exemplu, vopseau albastră l-a costat în plus 12.000 euro. A vrut jante mai șmechere, așa că au costat 6.000 de euro, dar la ele trebuie să cumperi prezoane din titan, care au costat cam 1.300 de euro. Pentru toate cele patru roți, desigur.

Capacul acela care se pune în centrul jantei? Este din fibră de carbon și costă 1.000 de euro. Îmi aduc aminte ca cineva mi le-a furat pe cele originale de pe Jeep și am dat 100 de lei pe 4 capace “Jeep” în târg, ceea ce mi s-a părut enorm de scump. Uneori mă bucur că nu am Ferrari.

Frânele de culoare roșie au costat 1.700 euro. Este vorba doar de culoare, nu de alt tip de frână inclusă în acest upgrade.

Sigla Ferrari de pe lateralul mașinii a costat tot cam 1.700 de euro. Țevile de eșapament în culoare gri mat au fost 1.500 de euro.

Nu bag aici tot felul de difuzoare din fibră de carbon sau carenajul roților, pe care a cheltuit mii de euro. Măcar acelea schimbă semnificativ aspectul mașinii și contribuie la performanța ei, micșorând greutatea. Și na, e fibră de carbon. Dar o siglă Ferrari pe lateral, de parcă oricum n-ar fi clar ce conduci, la 1.700 de euro? Puteam să-mi iau ceva mai util, precum o borsetă Burberry, de banii aceștia.

În interior a dat o mulțime de bani pe piele de calitate mai bună, piele pe bord și apoi 3.000 de euro pentru piele pe plafon și stâlpi. Cu ce vine mașina default, mușama? Nu primești piele la 360.000 de euro? Nu știu sigur.

Sigla Ferrari pe tetieră a costat însă 1.500 de euro, iar cusăturile făcute cu ață albastră au fost 1.200 de euro. Prin comparație, upgrade-ul la volan din piele și fibră de carbon, încălzit și cu LED-uri ca în Formula 1 în partea de sus a costat cam 5.000 de euro, dar având în vedere câtă electronică este în acel volan, nu pare mult comparat cu cusături de culoare albastră.

Mai jos vedeți o placă de aluminiu montată acolo unde vin picioarele pasagerului din față, ca să stea cu tălpile pe ea. A costat 300 de euro. Undeva pe locurile din spate este și o plăcuță metalică pe care scrie Purosangue și a costat 500 de euro.

În total a dat 52.000 de euro pe dotări suplimentare exterioare și 17.000 de euro pe dotări interioare, plus încă vreo 20.000 de euro pe suspensie activă superioară și plafon de sticlă.

Cam 100.000 de euro, în total, pe extra-opțiuni. Cât un Tesla Model X cel mai rapid, de exemplu. Și, la final, zice că în lista de opționale scrie că poți lua siglele laterale pictate de mână, pentru 10.000 de euro. Nice!

asus s5507

    15 comentarii

  1. Mașină cu rolul principal de aspirator de domnișoare cu anumiți parametri. Mă întreb dacă extraopțiunile îmbunătățesc acest rol.

      (Citează)

  2. “ Puteam să-mi iau ceva mai util, precum o borsetă Burberry, de banii aceștia.”

    Ce lupa mea poate fi atât de util la o borsetă de să coste 1700 EUR???

      (Citează)

    • Ironie. Sarcasm. Umor.

      (cam ca atunci când scrie de zecile de mii de victime din Gaza sau homofobia lui Lasconi, doar că acolo e involuntar ;) )

        (Citează)

  3. Nu e prost cine cere.

      (Citează)

    • Cătălin Tănase

      18/06/2024 la 6:35 PM

      Nu e prost nici ăla care dă, pentru ca la o mașină de genul ăsta, valoarea crește în timp, mai ales dacă aparține unei persoane cunoscute. De exemplu, actorul Rowan Atkinson a vândut un McLaren F1 mai scump decât l-a cumpărat, în condițiile în care l-a și lovit de două ori :)))

        (Citează)

    • In general masinile acestea se adreseaza unor oameni cu extrem de multi bani, pentru care oricum nu este o problema sa cheltuie 100.000 euro pe extraoptiuni.
      Si in situatia aceasta nu cred ca este prost nici cel care cere, nici cel care da banii respectivi.

        (Citează)

    • Ce culoare are Loganul tau?

        (Citează)

  4. Din păcate articolele (și discuțiile) de genul sunt doar gaslighting. Știu că sunt multe alte opțiuni pe care poți da mulți bani, de exemplu cusăturile și culoarea lor, nu e nimic ieșit din comun la genul ăsta de mașini și la o astfel de atenție la detalii. Mă bucur că Radu a dat 100 de lei pe 4 capace de Jeep, banii ăia îi dai pe un capac de obiectiv Canon, dar hai să fim consternați de orice.

    În ziua de azi poți da ușor 20 de mii de euro pe o bicicletă și n-are nici o legătură cu ce altceva poți cumpăra de banii ăștia. Cine dă banii ăia pe o bicicletă sau sute de mii de euro pe o mașină nu vrea Tesla și nu-l interesează că găsește ceva comparabil pe hârtie la banii ăștia. Cu toate astea trebuie să fie unii proști, ca să fim noi deștepți.

    Nici măcar n-are legătură cu bogăția sau sărăcia, sunt doar niște lucruri care pentru unii înseamnă ceva și ne simțim mai bine că îi facem proști pe ăia. Eu privesc cu amuzament postările cu băuturi de mii de euro pe care le… elimini, măcar capacele alea de carbon țin mai mult.

      (Citează)

  5. Aceasta nu este o mașină, este un statement. Bine, nu mă înțelegeți greșit, că n-ar fi mașini performante, sau că n-ar fi capabile, luxoase, și toate cele.

    Dar prețul îl dai pentru altceva. Lucrez cu italieni, și de-a lungul anilor am înțeles ce este ferrari de fapt. Trăiesc efectiv din brand, totul este imagine. Imaginea aia de învingători în curse. Locul 1. Vârful. Un club restrâns, relativ închis.

    Avea dreptate tipul ăla din Ford vs Ferrari. Oamenii dau bani pe Ferrari pentru că simt că așa cumpără și ei o parte din gloria aia de a fi locul 1. Funcționează și Ferrari știe s-o facă extrem de bine.

    Și bravo lor sincer, realitatea e că este mai greu să câștigi curse decât să construiești mașini. Aia e simplu, există oameni, tehnologie, tot ce vrei. Cum a făcut ăla de la Ineo cu Grenadier, a aruncat cu bani la alții (Magna) să-i construiască mașina.

    Dar un brand e altceva. Să câștigi curse la limită contra altora cu bugete similare, skillset-uri similare, nu e ușor.

      (Citează)

    • „Aceasta nu este o mașină, este un statement.” „ simt că așa cumpără și ei o parte din gloria aia de a fi locul 1”

      Astea sunt, cel mult, texte ale unui agent de vânzări. Poți cumpăra pentru a epata, pentru a stârni invidia unora, pentru a demonstra că ai bani de nu știi ce să faci cu ei. Nu poți cumpăra gloria altora.

        (Citează)

    • @Peredhil: nu mai scăpăm de obsesia asta cu invidia, nu? Ferrari e o marcă care face (poate) cele mai prestigioase mașini sport, cu pedigree în curse, nu prea se potrivește celor care vor să ia ochii altora.

      La fel și pasionații de ciclism bălesc după ce e în curse și sunt mai entuziasmați decât ăia care concurează de noile tehnologii. Acolo se dau sute de euro pe șuruburi sau suporturi de bidon, sigur vor și ăia să impresioneze pe cineva.

      Tu nu ești pasionat de nimic? că așa îi înțelegi pe ceilalți când se uită după lucruri scumpe.

        (Citează)

    • Rațiune>pasiune. De fiecare dată când am dat bani pentru ceva ce altora li s-ar fi părut inutil, aveam motive justificate, legate de utilitate sau îmbunătățire reală a unui aspect în cadrul respectivului hobby. Îmi pare rău să-ți stric imaginea despre omenire, dar o bună parte din achizițiile cu prețuri ridicate sunt făcute doar pentru a epata, dacă termenul „invidie” ți se pare marker al meschinăriei sau geloziei.

      Foarte puțini posesori ai unei mașini sport puternice o vor folosi pentru ceea ce a fost făcută, pe circuite deschise amatorilor, de exemplu. Pentru restul e o jucărie strălucitoare, de impresionat plebea. „Statement”, dacă vrei, poate fi interpretat așa, dar nu neapărat cu sensul dorit. Și absolut nimeni nu va cumpăra „glorie”. Sau vreun merit în performanțele sportive ale brandului (fiind neimplicat în activitatea sa). Anumite chestii nu se pot cumpăra.

      Aduci în discuție biciclete scumpe când vine vorba de cheltuieli. Dacă ești triatlonist, fie și amator, sau bagi sute de kilometri ca un ciclist pasionat, sigur că da, până la un punct se justifică real. Dacă mergi la birou cu o bicicletă de 20k, nu știu. Dacă iei o bicicletă de 20k cu care ieși de trei ori pe an prin parc, e amuzant.

      Bineînțeles, fiecare face ce vrea cu banii lui, poate să-i bage și în sobă. Doar subliniam că textele de genul „e un statement” sau „cumpăr o parte a gloriei” sunt doar atât: texte ieftine, alifii pentru ego umflat, momeli în vânzarea unor produse.

        (Citează)

    • E problema fiecăruia cum folosește un obiect pe care îl vrea și și-l permite, tu judeci pentru că poți. Obiectele alea scumpe sunt făcute tot de oameni, pentru oameni, e normal ca pasionații să și le dorească.

      Normal că în viață trebuie să ai un echilibru și să nu arunci cu banii pe orice, oricum nu există bani pe lumea asta pentru absolut toate obiectele. Dar justificarea o face fiecare, dacă ajungi doar în parc cu bicicleta și îți permiți ce vezi la TV asta este.

      Și ba da, e un statement, pentru că tradiția face mașina Ferrari ce e. Un om pasionat de mașini o să vrea istoria și atenția la detalii, nu o copie și e doar treaba lui dacă merge cu ea pe circuit sau nu. Fix atitudinea opusă pragmatismului tău duce la fabricarea unor astfel de obiecte care pentru tine sunt nejustificat de scumpe.

        (Citează)

    • @Peredhil, @dam167, poate imi scapa mie ceva.
      Dar am impresia ca va contraziceti, desi amandoi incercati sa transmiteti aceeasi idee.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus