un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

asus s5507

HiSky a început zborurile directe București-New York

12 Jun 2024  ·

TURISM  ·

8 comentarii

Pe 7 iunie, compania HiSky a efectuat zborul direct București-New York, primul de acest tip în ultimii 20 de ani. Mi se pare un moment important pentru țara noastră, o conexiune directă cu SUA fiind probabil dorită de mulți turiști și oameni de afaceri.

HiSky este o companie româno-moldovenească, în sensul că a început din Moldova, dar acum operează în principal din România, excepție făcând câteva curse ce leagă Chișinăul de diverse orașe europene.

Noi am zburat cu HiSky în Maldive, zbor charter direct, în martie 2024. S-a folosit o aeronavă Airbus A321neo long-range pentru acel zbor și a fost unul foarte plăcut. Deși oficial o companie low-cost, cel puțin în acea aeronavă am avut loc suficient la picioare, scaunele se puteau lăsa pe spate, echipajul de bord a fost foarte plăcut și ne-au dat inclusiv mâncare caldă (pui cu cartofi, parcă) și apă.

HiSky are două astfel de A321neo în flotă, ambele producție 2023 dacă nu mă înșel. Nu aveau ecrane de entertainment, dar fiecare scaun avea priză USB, așa că am ajuns la destinație cu dispozitivul încărcat, deși m-am uitat la filme și podcast-uri în avion.

Pentru SUA, însă, HiSky folosește un Airbus A330-200 (YR-KID) de 274 de pasageri, nou intrat și el în flotă, dar aeronava are o vechime de 13 ani. Nu știu dacă are entertainment la bord. Zborul durează aproape 10 ore la dus și 8 ore și 30 de minute la întors și se aterizează pe JFK la destinație.

Pe site-ul HiSky scrie că vor face patru astfel de curse pe săptămână, în zilele de luni, miercuri, vineri și sâmbătă. Practic, aeronava aceasta A330 va fi “blocată” doar New York. Până acum și-au respectat programul asumat.

Există o mulțime de combinații pentru a ajunge la NY, dar toate cu escală. Cel mai des se zboară acolo cu escală în Paris, Amsterdam, Londra sau unul dintre marile aeroporturi din Germania. Orice escală adaugă o mulțime de timp pierdut (iar pentru SUA autoritățile recomandă minim 3 ore escală pentru a avea timp de formalități), plus risc mai mare de întârzieri sau chiar zboruri anulate. Un zbor direct va fi probabil preferat de mult mai mulți călători.

De ce reușește HiSky să facă asta și nici o altă companie românească nu? Nu știu, dar sper să le meargă. Noi am fost la New York cu o combinație Air France și apoi Delta din Paris. Matilda, care a fost de mai multe ori în NY înainte mea, a fost cel mai încântată de Delta și, într-adevăr, și zborul nostru a fost foarte plăcut.

Aeronava era modernă, configurația era de genul 2-4-2 sau 2-5-2 locuri, iar noi am stat în lateral pe două locuri și deci n-a fost cazul să deranjăm pe nimeni sau să fim deranjați dacă voiam să ne ridicăm. Delta, cel puțin în 2019, ne-a servit în Economy nu doar cu mâncare caldă, dar era și bere artizanală la liber, înghețată Magnum, ba chiar și wifi gratuit pentru messenger.

Ideea este că a fost un zbor foarte bun cu Delta, dar tot aș prefera oricând unul direct și, dacă ar fi să aleg mâine, aș alege HiSky, că-i singurul disponibil în acest moment.

De altfel, m-am uitat pentru acest articol pe site-ul HiSky și am observat că zboară regulat și la Bordeaux. Ar putea fi următoarea noastră destinație pentru un city break, de mult vreau să ajung în zona aceea cu Matilda.

asus s5507

    8 comentarii

  1. Ce companii aeriene romanesti mai exista si ce avioane au in “dotare”, cu exceptia Taromului.

      (Citează)

  2. Preturile sunt decente, chiar neasteptat de bune. Cheltuiala cu adevarat mare o reprezinta hotelul.

      (Citează)

    • Ai mers cu rezervarea pana la capat? Cu adaugat bagaje, cu ales locuri etc. Ca mie nu mi se par preturi neasteptat de bune.
      Astia par a fi genu care-ti taxeaza separat si aeru respirat in avion.

        (Citează)

    • Preturile sunt rezonabile daca te multumesti cu o gentuta de 40x30x20. Dar daca vrei sa iei si bagaj de cala, mai adaugi in jur de 350 de dolari pe segment.

      Am facut o simulare si cel mai ieftin bilet dus-intors este in jur de 1350 de dolari.

        (Citează)

    • Am iesit mai ieftin pe tarom. Unde am inclus bagaj de 23 kile.
      Simulare facuta ptr sept 2024.

        (Citează)

  3. Nu, mulțumesc. Aeronava cu care zboară este veche și a petrecut vreo 10 ani în China, nu am încredere. Am dat cu vreo 200 de euro/persoană mai puțin cu Austrian Airlines pentru luna august, e adevărat cu escală.

      (Citează)

  4. Andrei G:
    Preturile sunt rezonabile daca te multumesti cu o gentuta de 40x30x20. Dar daca vrei sa iei si bagaj de cala, mai adaugi in jur de 350 de dolari pe segment.
    Am facut o simulare si cel mai ieftin bilet dus-intors este in jur de 1350 de dolari.

    Pai hai atunci in Tenerife cu Wizz, Jul-Aug, 1,078€/pers, tot fara bagaj. Cam 60% din distanta vs NY.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus